Svar

Datum: 2010-08-11 ~ Tid: 16:40:16



Just nu har hon skrittats uppsuttet i 2,5 veckor och vi ska om någon vecka påbörja lite travarbete rakt fram. Endast väldigt korta sträckor med mycket skrittpauser. Svullnaden och värmen är helt borta vilket betyder att jag kan påbörja lite travarbete men jag väntar lite extra för att vara på den säkra sidan. Igångsättningen är ju väldigt lång efter senskador så jag hoppas på att kunna rida ett ordentligt ridpass med sidvärtsrörelser och skolor inom 2-3 månader. Men innan det ska det påbörjas galopp och väldigt lätta pass på banan, då endast rakt fram och enstaka volter. Som sagt, igångsättningen är lång och man får ta det väldigt lugnt och försiktigt.
Jag siktar på att göra första starten under våren 2011.
Tack så mkt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ska vli kul att se nya bilder på er sen!!!

2010-08-11 @ 17:29:34
Postat av: jennifer

ja fick senskada på min häst och det tog ca 1 år att läka och så...men bör ta de exremt försiktigt (vilket ja tycker att du gör) annars är risken för att de ska komma tillbaks mkt stor :)

2010-08-12 @ 18:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner