Mini-frågestund

Datum: 2010-08-15 ~ Tid: 11:51:59

Jag gjorde om era förslag, de som gick att svara på vill säga, till en mini-frågestund.

Vilka mål har du med Claudia?
Målet först och främst är att få henne i full tränings- och tävlingskondition för att kunna starta under våren nästa år. Målet under 2011 är att rida med en så bra känsla som möjligt, samt att kavala nationellt innan året är slut.


Berätta om din och Claudias historia, bästa/sämsta minne osv:)
Det har jag gjort, och det var detta förslag som gav mig idén till "Jag och Claudia under två år".


Skriv lite om dig själv och lägg upp en bild, vi har ju aldrig fått se era ansikten när ni gjort er iordning och så :pp
Jag vet inte om det finns så mycket att säga om mig själv, är 17 år och bor i Karlskoga. Mitt liv är väll uppbyggt efter Claudia, och utöver det jobbar jag, sitter vid datorn, är med kompisar och fotograferar. Många ser mig som snobbig på internet, men träffar de mig i verkligheten ändrar de uppfattning, okej .. många säger att jag är dryg men det skyller jag på min hemska röst ;)
Mitt ansikte vill inte vara med i bloggen!


Många Hot or not, jättekul att läsa!
Känns som om jag varit ganska flitig med Hot or Not.


Stretch tips, hur ni stretchar(stavning, men du fattar?:))
Skulle kunna visa i videoblogg.


Och vilka färger du tycker passar bäst på tex bruna, svarta, skimlar, borkar, osv på utrustning, täcken, schabrak osv?:)
Oj det är väldigt olika, beror helt på nyansen på hästarna, men skulle kunna skriva lite mer ingående senare.


Sen vill jag gärna se bilder på dig som inte är med hästar, festbilder kanske? (a)
Det skippar vi ;)

Alla hästar du haft, egna, foder, medryttar, sköt osv samt hur och när du hade dem.
Har skrivit detta i ett av de allra första inläggen, "Ingrids hästliv".

Listor, t.ex. snyggaste färg på häst, snyggaste schabrak märke, duktigaste hopp/dressyr ryttare.
Blir tvungen att säga svart på hästfärger :) Oj det finns så himla mycket snygg utrustning och duktiga ryttare,

Dina förebilder inom ridningen, personer du beundrar dvs, inte bara inom dressyr.
Inom ridningen är det Kyra Kyrklund, och utanför hästvärlden kan jag inte komma på någon.

Sätt ihop en tävlingsoutfit, komplett med sadel och allt, som du skulle vilja ha till Claudia.
Kan nog gå att ordna :)

Haha, nu var jag duktig och gav många förslag va? :-)
Absolut!


Skulle inte du med Linn ? :)
Jag skulle ha följt med Linn till SM, men det kom annat ivägen. Bland annat jobb, Claudia och boendet blev alldeles för dyrt.


Kan du inte berätta hur du o linn träffades o blev så bra vänner? o om ni vart så bra vänner på en gång, eller om de tog ett tag osv :) förresten, bor du o linn nära varandra? vilken stad bor ni i?:)
Jag kommer inte exak ihåg hur och när vi träffades. Har för mig att det var över bilddagboken vi började prata och eftersom vi har hästarna 3 km ifrån varandra bestämde vi oss för att testa varandras hästar. Sen fortsatte det så att vi provade hästar fram och tillbaka ganska länge innan vi började ses utöver det. Klart det tar ett tag innan man blir riktigt bra vänner, man lär ju inte känna en person ordentligt första gången man ses. Vi bor 1 mil ifrån varandra och båda bor i Karlskoga.


Typ hur du gör dagen före och efter en tävlingsdag, asså hur du motionerar din häst och så :D
Det ser alltid olika ut, ibland tränar jag dagen innan tävling, ibland kör jag ett lätt pass och ibland rider jag ut. Det beror helt på hur hästen känns. Dagen efter tävling brukar jag skritta ut.


Som alla andra skrivit , HOT OR NOT! ;D
Men skulle gärna ha lite tips på tex. övningar & hur man ska komma bra överens med hästen i allmänhet. :)
Det beror helt på vad du menar, huvudsaken är att hästen vet att det är du som bestämmer :)

Ridövningar ,olika märken mm =)
Vi hade tänkt att ha veckans övning men det är tråkigt när vissa snor våra ideér direkt efter att vi lagt fram förslaget, så nu vet vi inte hur det blir med det. Jag är inte så märkesfixerad, huvudsaken är att utrustningen är snygg :)

Men linda ben tips! :) en tutorial kanske?
Vi har tänkt göra en videblogg när jag lindar ben och en när Linn knoppar. Tutorial? 

Hur det blev att du fastnade för ridningen? :)
Jag minns inte, har ridit sen jag var ca 2 år sen har intresset hållt i sig.


Mer hiss o diss :) självklart hot or not o allmänt om vad du gör på dagarna när linn inte är hemma 8D
Kan ordnas. Haha, vet inte om jag misstolkar frågan .. men jag har väll ett liv utöver Linn också? Jag tillbringar den mesta tiden i stallet, shoppar, datorn osv.



Kommentarer
Postat av: andrea

turtorial är en instruktionsfilm (eller text) :)

så det är precis det ni hade tänkt göra ^^



grymt bra blogg för övrigt, älskar att ni uppdarerar så mycket! :D

2010-08-15 @ 12:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner