Budgettips

Datum: 2010-12-06 ~ Tid: 23:59:40
Jag har fastnat för dessa benskydd som man kan ha till dressyr, western, hoppning och fälttävlan. Jag tycker dom är toppen eftersom de omsluter hela benet och ger stöd samt skyddar mot smällar. Det finns dock en nackdel, dom är inte speciellt vackra men sånt får man ta ibland. 

De vänstra skydden kommer från börjes och kostar 185kr. Den modellen har jag, och dem är väldigt nöjd med.

De högra är från bonanzawestern och kostar 1495kr.

Dom kanske ge bättre stöd och har längre hållbarhet där av det högre priset, vad vet jag? Men till oss som inte tränar och tävlar western på proffsnivå utan dressyr eller andra vanliga ridgrenar duger nog de från börjes utmärkt?

Jag har haft ett par av mina "börjesskydd" i ca 4år och dom har fortfarande superbra passform och kardborren fäster lika bra nu som förr, de har även hållit sig hela trots daglig användning.



Kommentarer
Postat av: Ellinor

De högra är ju professionals choice, de skydden säljer inte börjes. Blev lite fel va?

2010-12-07 @ 00:53:07
Postat av: becca

Åh vad jag saknar hästar stallet och att sitta i en sadel. Ridit i nästan hela mitt liv men sluta av nån dum jävla anledning denna termin, sjukt fina bilder på hästarna i alla fall!

2010-12-07 @ 02:09:27
URL: http://seiden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dom högra är prof. choice, dom kan man bl.a. köpa på bonanza ;) du vände lite på det :D jag tycker dom skydden är snygga, dessutom finns dom i alla möjliga färger. Bra blogg!

2010-12-07 @ 06:48:52
Postat av: Sofie

Hej dom till vänster som var dyrare va också lite snyggare tycker jag:) men inget av dom är ju fula men att dom inte är supersnygga får man väll ta om man vill ha bra benskyd för det är m´ånga benskyd som inte täcker frame på benen :( Men aa dom verkar bra :D

2010-12-07 @ 08:07:07
Postat av: lovisa

godmorgoN:D

2010-12-07 @ 08:32:31
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: M

Pro choice skydden är grymt bra! Har ett par smb elite till ena hästen och efter två år är kardborren fortfarande som ny, sitter som berg! Helt klart värda priset. Men man behöver inte vara på proffs nivå för att ha dem :P

2010-12-07 @ 08:34:16
Postat av: Martina

Hej. Ett bra sånt skydd som dessutom är supersnyggt heter "Pegasus" ligger på omkring 600-700 per par. Används också mycket inom western då det sluter åt otroligt bra och ingen sand el dyligt kommer in under. Jag har dom som dressyrskydd. Finns i många olika färger. Sök Pegasus benskydd på google. Rekomenderas starkt!



Och tack för en kanonblogg.

2010-12-07 @ 08:35:57
Postat av: ina

catago har jättefina liknande skydd som kostar 550/par lite väl dyrt för mig men jag är sugen för det fanns tuffa färger :)

2010-12-07 @ 09:13:25
URL: http://cavaliere.blogg.se/
Postat av: linnea

Snyyyygg blogg! ;o

Vad gör du förresten? :)

2010-12-07 @ 09:43:44
URL: http://woeew.blogg.se/
Postat av: ingrid inte ingrid som skriver bloggen en annan ;)

jag köpte dom dära skydden till min häst för att ha i hagen och när man red ut med henne för hon hade sår på benen och vi viste inte vad hon hade gjort så köpte dom till vänster på hööks och dom är jätte bra ! :)

2010-12-07 @ 09:56:55
URL: http://loveandplay.blogg.se/
Postat av: Anonym

Super bra skydd, och inlägget är ett av de bästa på ett tag :)

2010-12-07 @ 10:14:32
Postat av: Jeanette

Ska ju vara tvärt om som flera skrivit, jag måste dock flika in och säga aty PC skydden är betydligt bättre, jag har PC i flera färger och sen den motsvarande varianten från Hööks och det är inte alls varken samma passform eller kvalite.



Dom från hööks har dålig kardborre, känns tjocka och klumpiga och har dålig passform över kotan medans PC skulle sitta kvar omän man inte spände år kardborren.



Mitt första par PC är fortfarande i bruk efter 10års dagligt användade med undantag för tävling då jag har andra!



Dom är TOPPEN! Helt klart värt sitt pris!

2010-12-07 @ 10:18:19
URL: http://jeanettehansson.blogg.se/
Postat av: sanna

Man får väll linda över dom ifall man ska ta fina bilder och vill ha dom iallafall ;pp

2010-12-07 @ 11:12:27
URL: http://adversity.blogg.se/
Postat av: Kim

Hej!

Tycker du att det är pinsamt att ha träns och massa annat från börjes eller hööks eftersom dem som är i högre nivå har jumer dyrare sakere. vad tycker ni?

2010-12-07 @ 11:43:45
Postat av: Mikaela

Jag köper liknande sådana av märket Event på Citygross. Betydligt bättre kvalité än Börjes skydd, kostar ca 270kr. Grymt prisvärda, använder nästintill enbart sådana.

2010-12-07 @ 12:18:37
Postat av: Emma

Köp damaskerna från back on track ist! Verkligen värda pengarna!

2010-12-07 @ 12:42:04
Postat av: Frida

Hej!

Jag har såna skydda fast från hööks, de var toppenbra till en början :)

men nu har de totalt tappat passformen och karborren har gett sig så de glider bara så jag kan inte använda de längre :/

hmm inte så bra kvalité på de från hööks alltså men bra funktion, och man kan ju köpa nya en gång om året ^^

2010-12-07 @ 12:42:20
Postat av: andrea

prof. choice är ju supersnygga! har dött lite efter sånna ganska länge, men priorierar lite andra saker, som sadel hehe. x)

2010-12-07 @ 13:32:00
Postat av: sofia

Hej :)

Jag hoppas att ni svarar på detta då jag känner att det är viktigt för mig..

men är det ''farligt''/mindre bra att ha boots på en ponny som inte behöver det??

O så undrar jag om strl S i sånna guld metallic boots kan passa en C-ponny ?? :) hoppas ni svarar på detta i ett inlägg så jag ser det :D

btw VÄRLDENS BÄSTA BLOGG, DET FÖRSTA JAG KOLLAR PÅ NÄR JAG KOMMER IN PÅ DATAN :DDD <33

2010-12-07 @ 17:44:02
URL: http://smaryttare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag hoppas att ni svarar på detta då jag känner att det är viktigt för mig..

men är det ''farligt''/mindre bra att ha boots på en ponny som inte behöver det??

O så undrar jag om strl S i sånna guld metallic boots kan passa en C-ponny ?? :) hoppas ni svarar på detta i ett inlägg så jag ser det :D

btw VÄRLDENS BÄSTA BLOGG, DET FÖRSTA JAG KOLLAR PÅ NÄR JAG KOMMER IN PÅ DATAN :DDD <33

2010-12-07 @ 17:44:39
Postat av: sofia

Jag äger själv ganska många professionals choice-skydd, de är mycket bättre i passformen än vanliga, men de "vanliga" är bra de också. Men professionals choice skydden formar sig mycket bättre runt kotan och är helt perfekt utformad för hela benet, både bak och framskydden är jättebra. :)

2010-12-07 @ 18:09:01
Postat av: Julia

Jag tycker dom är super att ha när man rider dressyr

och inte har tid/ork att linda, men till fälttävlan finns det bätter. Hööks har tex speciella

fälttävlansskydd, helttäckande, med extra "glidigt" material där fram och stålskena så senan skyddas där senan sitter. Dom är också otroligt mjuka med perekt passform. Det finns såklart andra märken i dom med :))

2010-12-07 @ 19:24:02
URL: http://hopptosarna.devote.se
Postat av: Anonym

har också sånna :)

2010-12-07 @ 19:40:24
Postat av: Johanna

Jag gillar faktiskt inte sånna benskydd men mest för att min häst tycker det är fruktansvärt obekvämt när dem går nedanför kotan:P

2010-12-08 @ 10:46:46
Postat av: Gillis

Jag har dem till höger (vet inte om det är samma märke) och köpte de inkl boots för 1.500kr ;)

2010-12-08 @ 16:01:09
URL: http://icandy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner