Håller ni med?

Datum: 2010-12-06 ~ Tid: 18:18:54








Denna text som Matilda skrivit fick mig att fundera lite. Man blir ju väldigt ofta "hemmablind" och märker inte när man blir för enformig med sina inlägg eller när man som hon säger, börjar tappa gnistan. Jag håller med, den senaste tiden har jag känt att jag verkligen inte vet vad jag ska skriva om, hur mycket jag än funderar och anstränger mig står det still. Förut hade jag ett lager med saker att skriva om och påpeka, men det känns lite dött på den fronten just nu. Jag har antagligen fått ur mig allt, eller så har jag helt enkelt inte ens tid att tänka. Jag saknar hur bloggen var, lite småelak och ärlig. Faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Amanda

jag håller med henne...

2010-12-06 @ 18:21:47
URL: http://eaqi.blogg.se/
Postat av: Louise

Kanske ta en paus och komma tillbaka med nya ideér och funderingar? Allt behöver inte komma på en gång, och det tror jag att dem flesta har förståelse för. Själv så håller jag med Matilda, lite enformiga inlägg o.s.v.. Skriv lite mer om Solis, vi vet ju knappt "vem han är" :) Och nu när Braven har åkt och Linn inte mår så bra, så kan väl du försöka "fylla dem hålen som egentligen Linn skulle fyllt".

2010-12-06 @ 18:25:57
Postat av: anna

jag tycker ni kan lägga ut vad ni ALLTID måste ha när ni rider. alltså vad ni och hästen har när ni rider, sedan varför ni just har det ? :D

håller med, ni har blivit sämre på vissa saker..

2010-12-06 @ 18:28:31
Postat av: J

Linn har ju skrivit & lagt upp bild ¨på typ "vill ha lista" med saker inom dressyren. Och ni skriver väldigt ofta om "fula " saker inom hoppvärlden.

Men kan ni typ skriva vad ni tycker om eller vad ni hade velat ha om vi var hoppryttare? hade varit kul :)

2010-12-06 @ 18:32:36
Postat av: Julia

Jag gillade när ni bedömde ekipage och la in FETA dissar! :D

2010-12-06 @ 18:34:59
Postat av: Jeanette' ♥

söt bloggdesign..häst älskare ser jag haha! :D

2010-12-06 @ 18:36:22
URL: http://neettaan.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag saknar inte era "små elakheter", det är bara fånigt. Men er råa, fräscha uppriuktighet och starka åsikter är aldrig fel att skriva om, men att hitta på lögner/skriva provokativt BARA för att skapa reaktioner, nej, det tröttnar jag ärligt talat på. När det var mkt sånt här på bloggen läste jag den inte ofta eller alls.



Men mer inspirerande inlägg, åsikter, utrustning, tips och tricks... Ja, ni har fastnat lite i ett par hjulspår nu. Det är nästan bara "idag har jag" inlägg i princip, verkar som om ni tappat lite inspiration.

2010-12-06 @ 18:37:07
Postat av: Nina

Gillar när ni är elaka hihi :) ni kan ju fråga i ett inlägg vad läsarna vad läsarna vill läsa om o spara alla svar i typ ett dokument som ni sedan 'bockar av'! <3

2010-12-06 @ 18:43:42
Postat av: Lisa

Håller med "J" ! kan ni inte skriva vad ni skulle använda/vilja ha om ni var hoppryttare? :D Linn har ju tävlat endel hoppning, och Ingid verkar vara på gång lite också till nästa år? men endå! ni kan väl skriva de, skulle va kul! :D



Mer HISSAR & DISSAR! de är skitkul att läsa! :D

2010-12-06 @ 18:46:31
Postat av: Anonym

hiss o diss, saker ni sett som ni gillar/inte gillar, träningstips mer mer mer, era önskelistor till jul, linns mål med QP, ingrids mål med claudia och solis tills nästa år samt längre fram, era personliga mål, snö bilder med hästarna, åsiktsinlägg om allt inte bara hästar och hästutrustning utan åsikter om allt, tex. era åsikter om att blogga? osv osv osv :D

2010-12-06 @ 19:05:57
Postat av: bella

Jag saknar också eran råa stil, Älskade hot or not , mer sånt. För ni sa ALLTID vad ni EXAKT tyckte och sket precis i vad folk tyckte om det. Jag gillade eran stil ni hade då , Nu känns det så torrt och tråkigt.

:D

2010-12-06 @ 19:06:04
URL: http://Horsegeeks.devote.se
Postat av: Anonym

håller med henne.. kan ni inte hissa och dissa och sånt som ni gjorde förrut, roligt att läsa!

2010-12-06 @ 19:07:37
Postat av: sofie

jag tror alla gillar när ni hissar och dissar! lägg upp mer sånt :D

2010-12-06 @ 19:10:34
Postat av: Tilda

håller med matilda.

jag förstår inte varför ni slutat med hot o not?

det var så grymt roligt att läsa. om ni inte forstätter med det kan ni väl iallafall forstätta hissa och dissa, inte bara outfits, utan ekipage och sånt.rätt tråkigt att bara läsa om vad ni gör dag ut och dag in.

dessutom tycker jag det är rätt träligt när ni skriver ett kort inlägg om hur ett ridpass varit, och sedan lägger upp en bild, och skriver att ni ska ladda upp fler bilder senare. Sedan sitter man och väntar, men bilderna kommer aldrig upp. Rätt irriterande om ni frågar mig. Jag tycker att om ni ska lägga upp bilder från ett ridpass ska ni lägga upp alla samtidigt eller bara några minuter senare, så att man slipper sitta och vänta i 5 timmar utan att något händer.

Och kan ni inte ladda upp sånahär roliga videor ni gjorde förr, typ gummirumpan ;) jag vet att braven har åkt och att linn bara har cupido nu, men om du ingrid skulle kunna göra någon såndär lite småbusig, rolig video med dig och claudia?



För mig har det blivit så att jag bläddrar förbi inläggen och kollar bara på bilderna i princip. Då jag inte orkar läsa, eftersom det står samma varje gång. Idag har jag ridit claudia i ridhuset och det gick så och så.... Eller, idag gick jag upp då och då och stack ner till stallet och fodrade sen gick jag hem och pluggade... kanske inte exakt så de står, men ni förstår principen?



oj, vad långt det blev ;) Jag älskar eran blogg iallafall ;) men jag håller med om att den var roligare förr.

2010-12-06 @ 19:10:48
Postat av: viccy

vad hände med HOT or NOT ? :o

2010-12-06 @ 19:20:38
Postat av: Yemie

Japp jag håller med faktiskt.

Personligen saknar jag hot or not, när ni lägger upp övningar och hiss & diss.. Har blivit lite lite mycket "idag gjorde jag..", missförstå mig inte nu för de är också roligt att läsa om men blanda ut det med andra godisbitar med tack =D

2010-12-06 @ 19:21:01
Postat av: Sofia - Vinn ett Otto Schumacher pannband

Håller med lite.

Hot or not var superkul.

Gärna mer om utrustningen inom dressyren :)



Annars tycker jag er blogg är kanon och ni håller en hög standard på den!

2010-12-06 @ 19:24:29
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/
Postat av: Carro

Jag tycker att ni borde skriva lite mer om andra häst bloggar "typ recensera". Då kan man få tips om andra bra bloggar och ni borde även byta länkar med andra bloggar. På så sätt får både dem och ni nya läsare! Ni borde även skriva lite fler tips.

2010-12-06 @ 19:25:04
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: G

Ett litet tips på tävling: Look-alike! På era hästar som ni har/har haft, både utseende och personlighet. Så får man skicka in bilder/filmer och skriva om en häst man tycker är lik Braven/Cupido/Claudia/Solis osv...

2010-12-06 @ 19:27:51
Postat av: elisabeth

Börja med hot or not igen?

outfit och så vidare och vad ni har för tips som man kan träna på inom ridningen jätte fin blogg! (:

2010-12-06 @ 19:32:06
URL: http://elisabethgustavsson.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Håller inte med. Speciellt inte angående "era elakheter", håll dem borta. Lagom är bäst och för tillfället har ni en lagom nivå! :)

2010-12-06 @ 19:35:30
Postat av: tove

jag håller med, lite tråkiga har ni faktist blivit ;) men jag uppskattar verkligen det ni skriver!

2010-12-06 @ 19:43:29
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: Stina

Håller tyvärr med.. Dock var jag inte överförtjust i er "vi vet bäst"-stil heller, utan något mitt emellan skulle vara bra. Men hellre att ni är som ni var innan än som ni är nu.. :)

2010-12-06 @ 19:49:41
Postat av: Evelina

Lite kanske, men jag tycker ändå att det är kul att läsa det ni skriver! Händer alltid något :) Som Ingrid har nu köpt Solis, och Claudia är på bättringsvägen och din lilla minhäst haha. :) Men sen är det ju lite synd om Linn med tanke på braven men hon har cupido och det ska bli kul att se hans utveckling så ja.. det händer alltid något! :D Dessutom, när man har tråkigt kollar man alltid in här och då finner man oftast ett nytt inlägg med nya intressanta saker. fun!

2010-12-06 @ 19:49:50
URL: http://evelinajoansson.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag gillar när ni skriver precis vad ni tycker :))

2010-12-06 @ 19:51:49
Postat av: elin :)

Jag håller faktiskt med!! Nen sen så undrar jag om det är nån som vet om en Globus Tekna sadel är bra? Ni får jättegärna ta upp det i bloggen :D <3

2010-12-06 @ 19:54:54
Postat av: amanda

det jag tor folk skulle behöva och tycka om att läsa om är om olika sorters bett....nämt det innan ;) Speciellt PESOA...Mer hot or not..Ni behöver ju inte få mer in skickade, anatar att ni har flera hundra ;) Men lägg upp iaf en gång i månaden. Ta typ så här att ni lägger upp ett "schema" för bloggen...Att en gång i veckan elr kanske två ggr lägger ni upp hot or not, en veckas outfit, hiss och diss varannan dag...något sånt så det blir lite "struktur" på dte hela :)



Kanske kan ni skriva lite om hur man rider ett bra markarbetar pass med massa bomar. Så som unghästar, äldre hästar vad som är lämpligaste för dom, då jag själv rider unghäst ;)



Skriv om vad som kan hända när man rider för mkt i snön! Många som sitter och rider sina hästar dag ut och dasg in i snön med sina hästar. Om man har en otränade häst kan man själv ta och springa några varv i snön och se hur jobbigt det faktikst är! =9



Super bra blogg och fortsätt med det ni skriver om!!! Men utöka det mer med hot or not m.m. som jag skrev här över ;) Då blir dte ÄNNU BÄTTRE!!! =D=D

2010-12-06 @ 19:56:09
Postat av: hanna

nej, tycker ni har blivit mer räliga än ni va innan :)

2010-12-06 @ 19:57:45
URL: http://blomdell.blogspot.com/
Postat av: Anonym

tycker ni helt ska byta design, den faller mig inte i smaken! Ta bort smileysgubbarna, det får er att verka yngre än vad ni är, det ger ett barnsligt intryck.



allt detta för en trevligare läsning bara

2010-12-06 @ 20:01:25
Postat av: Isabelle

Säger som dom innan, va hände med hot or not? :( man gick ju nästan in på bloggen varannan timme för å kolla om de hade kommit in en ny när ni hade den,

Hoppas iallafall den kommer tillbaka (med bilder), och mer outfits och hiss & Diss, annars asbra!

2010-12-06 @ 20:01:37
Postat av: Anonym

TÄVLING PÅ BLOGGEN VINN ETT PRIS TÄVLING PÅ BLOGGEN VINN ETT PRIS

2010-12-06 @ 20:02:44
URL: http://dressyrtontar.blogg.se/
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

småelaka ärligheter är roligast att läsa om! Eller jag vet inte om det är de, eller 'folk som överreagerar på allt's kommentarer x'D

2010-12-06 @ 20:18:03
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Fanny

Nej skriv inte elakheter och sånt bara för att.. Ärlighet absolut, men det är inte kul att läsa när man känner att det är framtvingat bara för att läsarna ville det.

Jag gillar bloggen som den är nu. Jag älskar alla bilder, men hade gärna sett ännu mer.

2010-12-06 @ 20:22:45
URL: http://fnozie.blogg.se/
Postat av: hanna

jag håller med det var mycket intressantare innan men jag tycker att ni ska ha mera hot och not inlägg !!!

annars e bloggen super bra ;D

2010-12-06 @ 20:33:11
Postat av: Julia

Jag tycker ni ska ha hot or not igen, även kritisera massa andra saker!:))Annars är den SUPER bra:DDD

2010-12-06 @ 20:37:27
URL: http://hopptosarna.devotese
Postat av: Elin

Mer hottar och nottar och hissar och dissar ;) ! Annars är det super ;)

2010-12-06 @ 20:43:31
Postat av: beccii

håller med Matilda! hiss&diss och så älskar jag när ni är ärliga! och förresten, byt design och header, den gör bloggen x1000 gånger tråkigare.

2010-12-06 @ 20:50:15
Postat av: ellinor

Jag håller inte med. Nu känns ni mer vänligare och innan var det mest som det som var "Hot" var grejer för flera tusenlappar, vilket inte alla har råd med så gillar att ni tagit ner lite på de dyra sakerna och lägger in saker som så många andra kan köpa. Känns mer "humant" :) Sen tycker jag att Linn ska ta en paus från bloggen, för hennes egen skull!

2010-12-06 @ 20:50:26
Postat av: Amanda

Håller med! Sämre uppdatering i det sista tyvärr, och lite enformigt. Ni har mest skrivit om er själva och hästarna vilket är kul men vi vill gärna ha annat också :D

2010-12-06 @ 20:57:22
Postat av: felicia

jag saknar hot or not :'( det var skälet till att jag började läsa eran blogg... nu kommer jag bara ngn gång då och då och kollar om ni har börjat med det igen

2010-12-06 @ 21:09:55
Postat av: julia

SAKNAR HOT OR NOT!! sjukt bra :)

2010-12-06 @ 21:12:12
Postat av: Sophia

jag älskar alla inlägg, haha..

men visst var hot or not väldigt populärt...

2010-12-06 @ 21:14:16
Postat av: Sophia

jag älskar alla inlägg, haha..

men visst var hot or not väldigt populärt...

2010-12-06 @ 21:14:19
Postat av: Emma

Sista chansen att anmäla sig till dagens blogg tävlingen på min blogg.

2010-12-06 @ 21:18:15
URL: http://confessions.nanyoki.se/
Postat av: Angelica

Agreed .

2010-12-06 @ 21:24:54
URL: http://misscookie.se
Postat av: Erica

Jag håller med till 100.

Tycker också att det är så tråkigt när du Ingrid alltid dissar hoppryttarnas utrustning.

Och när du säger att Ullared är dåligt men endå har du massor med saker från Ullared i dina "dagens outfit" menar inte att de skulle vara ngt dåligt men som sagt det bli enformigt !

2010-12-06 @ 21:29:07
Postat av: Jeanette

Jag kan hålla med om att ni en aning har "tappat gnistan", men tyvärr kan jag inte peka på varför. Ni gör i alla fall ett toppenjobb och jag är alltid lika imponerad över hur aktiva och kreativa ni är. Ni har en utav de första hemsideadresserna jag kollar upp när jag sätter mig vid datorn. Dock tycker jag att det är bra att ni dragit ned på "elakheterna" då ni för mig bara uppfattas som kaxiga med den "taktiken", gillar erat nuvarande sätt att skriva och uttrycka er :D

2010-12-06 @ 21:35:09
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: Yana

allt bra med dej idag? :)

2010-12-06 @ 21:36:47
URL: http://strongwords.blogg.se/
Postat av: Louise andreason

Det är vinter nu med, det finns inte så mycket roligt om ni inte gör något roligt som tex tolka efter häst eller något... Men får hålla med lite men säger det igen det är vinter och det är inte kul..

2010-12-06 @ 21:49:41
URL: http://Louiseandreason.bloggplatsen.se
Postat av: David Thornell

Schysst blogg..

Spana in min fotoblogg..

foton från New York, Los Angeles, Paris, Stockholm, Las Vegas, Cannes, Monaco, Mycket mer.. Även modeller, fashion etc.



Mvh

David Thornell

http://www.davidthornell.com

2010-12-06 @ 22:03:04
URL: http://davidthornell.com
Postat av: E

Jag håller med kommentaren. Det har tyvärr blivit för mycket "Idag har jag gjort så och så..." det ger ett lamt intryck och det är ingenting man vill följa i längden.



Lite småtips (inget ni överhuvudtaget behöver följa, endast för skojs skull)



- Mer hiss/diss



- Hot/not



- Någon form av videoblogg är aldrig fel



- Länka aktuella hästhändelser



- Tips och ideér (i t.ex. stallet)



- "Debatt-texter" (T.ex. Vad är bäst enligt er: box/lösdrift? Bett/bettlöst? Skodd/oskodd?)



- Att ni tar upp olika fördomar/normer inom hästsporten (eller bara dressyr/hoppning) och ifrågasätter



- Kanske någon rasfakta?



- Istället för att bara rada upp bild efter bild och långa texter på hur ett ridpass sett ut, gör någon form av serie?



- Humor! Försök att ibland skoja till det, få oss skratta. Det fångar intresse.



- Veckans bästa/sämsta outfit



- Tips på övningar som förbättrar din ridning.



- Tankar och känslor (trots att det är väldigt känsligt så fångar det intresse, och många tömmer sig genom att skriva ut om man är glad/ledsen)



- Era åsikter kring andra ridstilar. (Vad tycker ni om Western? Bra/dåligt? NH? Bra/dåligt osv)



- "Veckans häst/ponny" (Läsare får skicka in en bild på sin älskling och ni avgör vilken som har "bäst yttre", söt, exitör m.m)



m.m



Behåll er uppriktighet, men bli inte för argsinta så att vi läsare tar illa vid. Det är viktigt att engagera läsaren och inte göra den arg, då tröttnar man fortare.

2010-12-06 @ 22:07:39
Postat av: Anonym

Jag tror att det kanske går lite segare nu för ni tävlar inte just nu utan det kommer mer till våren sommaren och då kommer det ju hända mer och kommer finnas mer att skriva om :D

2010-12-06 @ 22:53:28
Postat av: Frida

Älskar er blogg, inte de, men kan hålla med om att den blivit lite "tråkig" och enformig på sista tiden..

Kram

2010-12-06 @ 23:10:38
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag tycker inte att ni ska vara för ärliga, många kan ta illa upp och speciellt om ni hoppar på vissa målgrupper! Så jag tycker att det är helt okej att ni är ärliga så länge ni inte riktar er mot visa målgrupper.

2010-12-07 @ 16:57:34
URL: http://pudelflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner