Händelsen igår

Datum: 2010-12-11 ~ Tid: 13:32:31
Nu har jag precis varit upp till Solis och promenerat med honom. Det som hände igår var att Solis blev sparkad på bakkotan och stod på tre ben i hagen av smärta. Jag hade inga grejer till att göra rent såret så jag ringde Linn och berättade vad som hänt och frågade om jag fick låna grejer av henne. Gjorde rent såret, satte kompress, flexlinda och ställde in honom i boxen. Jag hade bråttom och var tvungen att skynda mig eftersom jag skulle iväg på träning och efter en stund fick jag sms om varför det står vad som hänt på bloggen innan jag pratat med de det gällde. Jag hade inte sagt till Linn att skriva det på bloggen, först och främst ville jag veta hur pass allvarligt sparken träffat så det inte låter värre än vad det är. Jag ringde och bad henne ta bort det hon skrivit, inte på grund av att jag på något sätt skulle hålla det hemligt utan att jag vill skriva om det själv. Vi har löst det nu i alla fall. Jag åkte upp efter träningen igen, svullnaden hade lagt sig lite och han ömmade inte för tryck.

Idag när jag var uppe var svullnaden i princip helt borta, han ömmar inte för tryck och markerar inte varken i skritt eller trav. Den svullnad och värme som finns kvar är alltså bara ytlig, men för att vara på den säkra sidan får han ta det lugnt med promenader ett par dagar tills jag ser att allt är som det ska. Inget allvarligt med andra ord, utan bara en spark som träffade olyckligt.


Kommentarer
Postat av: paulina

så underbart fin den dära ponnyn är, kommer du tävla honom nu i framtiden något?

hade varit kul att få se isåfall nåra klipp från tävlingar framöver :)

2010-12-11 @ 14:44:55
URL: http://pauliiinamolander.blogg.se/
Postat av: Anonym

puh..

2010-12-11 @ 15:19:02
Postat av: Geronimo ~ läs bloggen

hm, någon som inte klarade av att du skrev på bloggen att hans/hennes häst hade skadat din? :P

haha vad löjligt, det var ju precis vad som hände, hans/hennes häst sparkade din häst så pass illa att han gick på 3 ben vilket sällan är någon små skada :/



Tur att det inte var nåt allvarligt :)

2010-12-11 @ 15:26:49
URL: http://geronim.blogg.se/
Postat av: Frida/Lucas

phu vilken tur att det inte var någon fara :)

blev väldigt rädd där ett tag, för i somras fick en häst i mitt stall benet avsparkat :/

hon klarade sig som tur var men usch det är så hemskt när sånt händer.. :(

så vilken tur att det inte hände något allvarligt med solis! :)

2010-12-11 @ 15:52:11
Postat av: Kajsa

En ridskole häst bröt ett ben när han var ute i hagen, trots att ingen sparkade honom. Det hela slutade med att hästen fick avlivas, så det är väldigt tur att Solis inte blev så pass skadad.,

2010-12-11 @ 16:26:25
URL: http://honfrannorrland.blogspot.com
Postat av: Ida

tur att det inte var någon fara!



Har det hänt något med Solis öga? Absolut inget illa menat -bara ren nyfikenhet! :)

2010-12-11 @ 16:28:41
URL: http://alladessa.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Nej så allvarligt som ni beskriver är det absolut inte. Observera att jag skrev STOD på tre ben, han gick INTE på tre ben. Han kunde stödja utmärkt på benet, men man vet ju själv om man ramlar och slår i tex knät, man tar ju upp benet i luften av smärta men man kan ändå gå.

2010-12-11 @ 17:36:39
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Louise

skönt att det inte var värre :)

2010-12-11 @ 18:27:20
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Saga

Ida: såvitt jag förstår är hästen blåögd, vilket alltså bara är en ögonfärg som hästen föds med, precis som vi människor (:

2010-12-11 @ 20:41:54
Postat av: Carin

Ida & Saga: det ända är att hästens öga saknar pigment. det är jätte vanligt. :)



Skönt att den inte var ngn fara med Solis

2010-12-11 @ 22:12:09
Postat av: Elin Samrell - Hästar och vardagen

Min kompis ponny har ett sånt där öga, alltså att det är vitt längst ut. Vet ni vad det kan bero på? :)<3

2010-12-11 @ 22:36:03
URL: http://blueebarry.blogg.se/
Postat av: Erik

Haha en häst med pottfrissyr! SJUKT COOLT!! :D

2010-12-12 @ 11:06:33
Postat av: Elin

Är inte de där Olle? Asså en tjej som hette Frida hade typ en häst som hade 1 sånt öga o ett svart öga.. Vad hette den innan ni typ döpte om den om ni nu gjorde det? För olle var Fux och hade en bläs :O! Skriv gärna ett svar i en kommentar på min blogg www.twisty.blogg.se :) Kram på dig! Bra blogg :)<3

2010-12-12 @ 21:24:23
URL: http://httpwww.twisty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner