Här kommer julklapparna

Datum: 2010-12-24 ~ Tid: 23:17:46


1. En ridtröja från Hööks. (Hittade dock ingen bild på den.)
2. Ett fleecetäcke från Agria.
3. En halsduk från Gina Tricot.
5. Ett svart tävlingstäcke med front och guldig passpoal från Exklusiv Horse Wear. (fodrat)
6. Ett svart ridtäcke med guldig passpoal och guldig brodyr, även det fodrat och från Exklusiv.
7. Sporrar med bling-bling från Spurs.
8. Vita tävlingsbyxor med ränder från Euro-star.
9. Beiga benlindor från Hansbo.
10. Vinterstövlar från hööks.
11. Vitt schockemöhle schabrak.
12. Pengar.

Är riktigt nöjd med mina julklappar! :D Är ni? Vad fick ni för något spännande?


Kommentarer
Postat av: Al

2010-12-24 @ 23:24:58
Postat av: Alva

Roligt ! Själv fick man bara en massa present kort på ett köpsentrum...Men det är alltid bra ;p



God Jul!!

2010-12-24 @ 23:26:20
URL: http://loveandplay.blogg.se/
Postat av: hannaaa ! :D

jag fick ett objektiv till mig system kamera med 300zom pengar kläder o lite så :D

2010-12-24 @ 23:27:07
Postat av: josse <3

fick en canon eos 550d och sen massa småsaker men har ju inte fått allt mitt en (a)

2010-12-24 @ 23:28:50
URL: http://ponnypluttisarna.blogg.se/
Postat av: Maya

Jag fick en iphone :D

och en dator, som jag inte önskade mig, men det var tydligen födelsedagspresent eftersom jag fyller år 1 januari o vi inte är hemma då :)

2010-12-24 @ 23:29:57
URL: http://youngdressage.blogg.se/
Postat av: maja

du verkar ha fått riktigt bra julklappar du!

jag har inte fått alla min än, bara en lite del av dem :P men lite kläder, mycket pengar, bok, underställ, pjamas..ahh lite smått & gott :D<3

2010-12-24 @ 23:30:39
Postat av: Johanna

Jag är supernöjd med mina!:D Fick efterlängtade vita Eventskydd med teddyfodring, en lädergrimma, ett ländtäcke, pengar (Här ska köpas hästsaker!), 3 säsonger av Vänner, en reflexjacka och lite annat smått och gott:D Supernöjd!



Fina julklappar du har fått:) Gillar tävlingstäcket och ridtäcket!:D

2010-12-24 @ 23:39:05
Postat av: Linnéa

Fick ett super objektiv & en gitarr konstigt nog :o Haha, ska försöka övertala föräldrarna till ett par ridstövlar med :)

2010-12-24 @ 23:43:04
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag fick en systemkamera nikon d31000 ;P

2010-12-25 @ 00:02:25
URL: http://iidaakarlssoon.blogg.se/
Postat av: FIFFIFELICIAAA

gojul :D

2010-12-25 @ 00:07:37
URL: http://fiffifeliciaaa.blogg.se/
Postat av: Hanna Skattberg

Godjul:D

2010-12-25 @ 00:09:01
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/
Postat av: Sara<3

Fin blogg.

2010-12-25 @ 00:22:32
URL: http://sarraaas.blogg.se/
Postat av: Emma

du verkar ha fått bra julklappar!

fick biljetter till göteborg horse show, grafittinagelack, kläder, halsband och lite annat. nöjd=)

2010-12-25 @ 00:27:15
URL: http://emmiiiizen.blogg.se/
Postat av: gabriella

hur mycket pengar var det? :) försökte räkna på bilden men det var svårt .. haha

2010-12-25 @ 01:11:58
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Härligt att få så mycket saker!

Själv fick jag en bok, ett gorillapod & ett par brallor & pengar :)

2010-12-25 @ 01:52:30
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag fick smink, smycken, perfymer, nagelvård och godis hihi :)

Så fick jag en prydnadsgroda i en söt liten ask, och pannlampa som jag kan ha när jag rider eftersom det inte är belyst någonstans.. har varken paddock eller ridhus. Och så fick jag miniräknare, kalender, anteckningsblock, en mapp och lite sådant man kan ha i skolan..

Sen fick jag kläder och en 500 lapp :p

Så fick jag ett täcke och ett visningsträns från hööks. Älskade modellen på det tränset, :D

2010-12-25 @ 08:50:54
URL: http://sandybelloemma.blogg.se/
Postat av: emma

fina saker :d

jag fick mest ganska mycket smycken, (typ 5 örhängen, 3 halsband m.m) 2 klockor, en kalender, en bok och massa annat smått och gott :p fast ska få mer idag :))

god jul!

2010-12-25 @ 08:51:27
URL: http://bbaraemmas.blogspot.com
Postat av: sandra nensen

Nice :) fick mest bara grejer till den kommande bäbisen :) bästa av allt va nog en splitter ny barnvagn med tanke på att dom är väldigt dra att köpa.

2010-12-25 @ 09:36:50
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad roligt :) Jag är jätte nöjd med mina julklappar, jag fick marinblå KL ridbyxor, vinröd HVPolo fleece, vita boots,vita benlidor, grå catago grimma, lite kläder och annat smått och gott :D

2010-12-25 @ 09:50:14
URL: http://petrasbilder.blogg.se/
Postat av: Muppen

Fint! God jul!

Jag fick photoshop elements 9, en hårddisk, grey's säsong två, lite pengar, godis konstigt nog haha :)

2010-12-25 @ 10:07:07
Postat av: Muppen

Fint! God jul!

Jag fick photoshop elements 9, en hårddisk, grey's säsong två, lite pengar, godis konstigt nog haha :)

2010-12-25 @ 10:10:19
Postat av: Emelie (Equipagee @ bdb)

photoshop 7,ny ridväst,akvarium(har redan ett),1300kr,present kort på intersport m.m

2010-12-25 @ 10:28:16
Postat av: Emelie (Equipagee @ bdb)

+ 4 st metallica boots i guld mä brun kant och sen då m.m

2010-12-25 @ 10:29:13
Postat av: jennifer (jennieoindus@bdb)

en wintec HOPPSADEL som jag önskat mig länge för jag har allround dressyr och nu en hoppsadel

2010-12-25 @ 10:38:05
URL: http://otroligahast.devote.se
Postat av: Linda

Jag fick likadana ridbyxor som du :Doch en läder grimma och en hästtransport :D

2010-12-25 @ 10:43:12
URL: http://hoppryttare.bloggplatsen.se
Postat av: C

Jag fick pengar, en vanlig bok, lydnadsträning för hästen av Tobbe Larsson, smycken, tvål och strumpor! x) läs min blogg så är ni jätte snella!!!

2010-12-25 @ 10:56:40
URL: http://goofyfied.blogg.se/
Postat av: Isabelle

2010-12-25 @ 11:20:32
Postat av: Josefin

fina julklappar du fick :)



Själv fick jag:

- Presentkort på Hööks

- Ett träns

- Pengar

- Och imorgon ( söndag ) ska vi åka och hämta hem en ny häst till mig, som delvis är en julklapp

- Benlindor, Schabrak och huva i rött.

- Kläder

2010-12-25 @ 11:23:51
Postat av: jessica andersson

Fina klappar. ;) Har själv också det schabraket! Tänkte bara tipsa om att schockemöhle schabraket verkligen suger åt sig hår vid tvätt & det är viktigt att man sträcker ut på det efter varje tvätt när de fortfarande är vått annars krymper de vid sömmarna. :)

2010-12-25 @ 11:58:30
URL: http://jessiejump.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE

Jag fick typ ridstövlar, lädergrimma, parfym, kläder oså lite annat :)

2010-12-25 @ 13:13:33
URL: http://josefinebergman.blogg.se/
Postat av: Daniela

Jättefina julklappar :D

Jag fick lite kläder, pengar, godis, smycken, nagellack, filmer (i mängd o massor!!), en matta & ny taklampa... finns mkt mer men då dör ni nog av tristess :D

Listan finns på bloggen också O.o



Jättefin blogg!! :)



Kram

2010-12-25 @ 13:31:06
URL: http://smelle.wordpress.com
Postat av: Ylva

Snygga ridbyxor ;D

2010-12-25 @ 14:33:21
URL: http://ylvalarson.blogg.se/
Postat av: Anonym

fyfan vad alla här var bortskämda då! fattar inte vart era föräldrar får pengarna ifrån men de har kanske stora lån? alltså hästar, tr5ansporter, sadlar och kameror för x antal tusen jag blir fan mörkrädd är ni medvetna om att sverige precis har tagit sig ur en ekonomisk kris?

stackars era föräldrar säger jag bara!

2010-12-25 @ 15:55:29
Postat av: Emelie

till anonym:

du vet att föräldrar spara oxå till sånt grejs,det är ju lixom nt så att barnen tvingar föräldrarna att köpa en häst till dem.de har spar konot som föräldrarna sätter in pengar på och sparar där typ om de ska köpa en häst eller nått.kanske nt alla har det men det har iaf mina.det är ju faktiskt föräldrarna som bestämmer vad deska köpa åt barnen så de kanske bara får t.e.x. en bio biljett

2010-12-25 @ 16:37:33
Postat av: Louise

Stövlarna är jättevarma och sköna! Fick mina förra vintern och har nog aldrig frusit i dem :D tyvärr har mina typ gått sönder i fodringen så det blir väldigt knöligt om man inte har slimmade byxor på sig :P

2010-12-25 @ 16:45:24
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Till anonym;

Skönt att nån mer än jag reagerar! :o(

Innan jag läste vad alla fått i julklapp här, så vart jag jätteglad över mina små klappar. Jag är självklart fortfarande nöjd (vet att min mamma gör så gott hon kan + lite till) men samtidigt märker man verkligen hur, rent ut sagt, bortskämda många är.



Det hemska är nog att de flesta av dessa barn/ungdomar inte förstår hur jäkla bra dem faktiskt har det!



Jag hade blivit dödsglad om jag så fick EN av Linns eller Ingrids julklappar. Men jag är glad för det lilla :o)

2010-12-25 @ 16:57:17
Postat av: Märta

Det var jag som var anonym i det "elaka" inlägget eller det kanske borde kallas det ärliga inlägget? hur som helst så måste jag säga tack till linnea! det är precis så¨jag känner med, min mamma gör verkligen så gott hon kan och försöker lägga undan pengar, hon har inget super jobb men inte heller det bästa, men hon skulle fortfarande inte ha råd att köpa så mycket som varken linn och ingrid fått eller nån i de andra kommentarerna. Och Emelie vilka föräldrar tror du kan spara till både häst transport och kamera? bara kameran kostar nästan 10000kr och transport lär ju kosta några tio tusen till. och som linnea säger så verkar det inte som om någon här förstår hur bra dem har det visst de kanske säger tack och uppskattar presenterna men jag tror inte att de tänkt betala tillbaka till sina föräldrar eller hur?



jag tycker verkligen att jag fått bra julklappar men mina kostade nog inte ens en tiondel så mycket som alla andras här verkade göra!

2010-12-25 @ 20:16:22
Postat av: Josefin

till Märta:



Alla kanske inte har det bra, men det finns inte heller någon som har det toppen, ingen som jag vet iaf. Om inte dina föräldrar frågar dig som när du är 8 år om du vill ha en ponny, skulle du då säga nej? Nej det tror jag faktiskt inte, bara för att man får en häst i julklapp betyder det inte att man är bortskämd. Det var egentligen inte meningen att jag skulle ha en ny häst, men jag är en som satsar mycket i min ridning och jag kommer inte långt på en 23 årig B-ponny som avr min första och inte heller en ponny som blivit rädd för hinder, så mina föräldrar frågade mig i oktober om jag ville ha en liten storhäst och jag sa ja, det råkade bara bli så att vi ska hämta den imorgon, skulle egentligen ha hämtat honom i början av december, men han klarade inte besiktningen så därför blir han som en julklapp. Och du behöver inte säga att en person är bortskämd om du inte känner den. Din mamma skull säkert ge dig en häst om hon hade råd.

2010-12-25 @ 22:21:32
Postat av: anni

Håller med Josefine.

Tycker att det är ganska bittert och lågt att ge sig på folk utifrån vad de fått i julklapp. Som ni själva skriver, alla föräldrar försöker väl göra sitt allra bästa och man ska vara glad för det man får. Men jag förstår inte varför man måste hacka på de föräldrar som lägger större summor pengar? Ni har absolut ingen aning om hur länge deras föräldrar har sparat för att kunna ge sin dotter/Son den där systemkameran? Precis som att ni inte har en aning om hur mycket den där hästen kostade. Jag är mycket väl medveten om att det finns föräldrar som har svårt att få ihop pengar till julklappar, men som sagt så är det tanken som räknas och julen handlar om mycket mer än så. Men att döma ut alla andra som bortskämda och skriva att deras föräldrar antagligen tagit en massa lån för att ha råd, det anser jag bara som löjligt. Alla gör sitt bästa och jag ser inget fel i att köpa lite dyrare presenter om man har en ekonomi som tillåter det. Ni borde nog ta reda på mer fakta innan ni dömer folk.

2010-12-25 @ 23:00:53
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Kul med så mycket grejjer :P

Själv fick jag 300 kr + ett presenkort på ikea för 300 kr och lite skrivblock. (var jag nu ska med skrivblocken till vet jag inte då men :P )

2010-12-26 @ 09:32:06
Postat av: Matilda

Råkade skicka innan jag hunnit klart :P



Förstår mig inte på er anonym och vissa andra som klagar på att linn och ingrid fått så mycket grejer. Deras föräldrar och dem andra har ju viljat ge så mycket till dem och det är ju deras val.

Jag ska vara ärlig, jag hade också önskat att jag kunde få så mycket mer, men jag vet att mina föräldrar inte har så jäkla mycket pengar och att dem inte tjänar bra så jag är glad för det lilla. Jag är glad över att jag ens fått något. Så klaga inte på dem, det är ju inte dem som har valt att få så mycket .

Ska dem säga: Du, jag tror jag avstår från julklapparna i år för att andra har det värre än oss.



2010-12-26 @ 09:35:13
URL: http://www.matildafoto.fotoexpress.se
Postat av: evelina :')

Gud vilket bråk här är! Det är väl inte så svårt att förstå? De flesta föräldrar vill göra det bästa för sina barn, så de ger barnen så mycket & så dyra presenter som deras ekonomi tillåter. Att man får mycket dyra saker, betyder inte att man är "bortskämd". Att vara bortskämd tycker jag är ett beteende. Då får man en massa dyra saker, men inte uppskattar det. Jag har själv blivit kallad bortskämd, för löjliga saker som tex att jag bor på en stor gård i ett stort hur och en stor pool i trädgården... Men jag kan väl inte rå för att mina föräldrar köpte en gård? Och typ att jag får många dyra saker på jul & födelsedagar osv, har jag också blivit kallad bortskämd för. Men mina riktigt kompisar, som känner mig vet att jag inte beter mig "bortskämd". Jag får mina saker, men jag visar stor tacksamhet för det, och jag hjälper alltid till hemma & sköter mig väldigt bra i skolan och på andra ställen, vilket gör att mina föräldrar tycker det är kul att belöna mig lite extra. :) Så jag tycker inte det är något att vara elak mot folk för, får man dyra saker så låt personen vara glad för det & försök inte trycka ner den. :)



Linn, det svarta tävlingtäcket & ridtäcket var väldigt fint! :)



Jag fick:

- Ridbyxor

- Ridhandskar

- Läderridstövlar

- Stalljacka

- 3 par ridstrumpor

- Mascara

- Ögonskugga

- Eyeliner x2

- Parfym

- Nagelvård

- Nagellack x3

- Bh x3

- Lotion

- Schampoo x2

- Busskort

- Mobilpengar

- 500 kr

- Morgonrock

- Choklad

- Godis

- Frida-tidning

- Vantar

- Champion-mössa

- Lampa

- Sängöverkast



Hoppas alla får ett roligt jullov! =)

2010-12-26 @ 13:44:12
Postat av: louise

vilken bra jul alla har verkat haft :)



Jag fick iaf:

-Presentkort på Hööks

-Presentkort på Gina Tricot

-Smink

-Utetäcke till Jay ( min ponny )

-Träns till Jay

-Benlindor, schabrak och huva i marinblått till Jay

-Pengar

-Presentkort på H&M

-Presentkort på Kicks

-Kläder

-Vita ridbyxor

-2 par ridstrumpor

-En bok

-Underkläder

-Parfym

-Vinter ridskor

-Godis

-Chokladask

-Filmer

-2 tavlor på mig och Jay



Hoppas alla haft en bra jul, och att ni får ett riktigt bra jullov :)

2010-12-26 @ 17:44:19
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

God jul! ;D



Fick en ny ridväst, ridhjälm, ridbyxor och en systemkamera, och mycket mer! Är nöjd! ;D

2010-12-29 @ 20:43:20
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner