Svar

Datum: 2010-12-05 ~ Tid: 18:56:06
Hej, Anna!

Nej det ska jag inte. Jag har inte kvar Lillan länge eftersom jag mår väldigt dåligt psykiskt. Om jag blir ännu sämre så har jag redan en köpare på Cupido.

Men jag ska försöka att orka. Det är ju mycket mindre jobb och krävande samt minde press på stora prestationer när man har en så ung och orutinerad häst som honom, så förhoppningsvis klarar jag det. Just nu har han vilat 7-10 dagar eftersom jag inte har någon ork.

Jag har inte berättat hur dåligt jag mår eftersom jag skäms, dels över vad jag gjorde och hur svag jag är. Jag skäms inför min familj och mina vänner att jag var så självisk att jag gjorde det jag gjorde, utan att tänka på hur det skulle blir för dem. Jag orkade inte med livet just då och var för svag för att stå i mot frestelsen, hur skönt det skulle vara att slippa allt. Ibland känns inte livet värt att leva, men såhär långt trodde jag aldrig att jag kunde gå.


Kommentarer
Postat av: Lollo

kramar om!!

hoppas du känner dig bättre snart!

2010-12-05 @ 19:00:01
Postat av: Saga

Finns om du vill prata <3

2010-12-05 @ 19:00:04
Postat av: jennifer

ne ja fattar inte

2010-12-05 @ 19:01:04
Postat av: erica

Hoppas det blir bättre! Tycker så jävla synd om dej ! :( <3

2010-12-05 @ 19:03:38
URL: http://aldrigmeratretton.blogg.se/
Postat av: Emma

Hejhej..

Jag förstår lite i allafall...

Och jag finns i fall du vill prata!!<33

Kramar emma från bdb..

2010-12-05 @ 19:04:13
Postat av: Anna

Okej ! Hoppas verkligen du känner dej bättre snart! Kram

2010-12-05 @ 19:05:47
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: tove

hoppas du mår bättre snart! :)

2010-12-05 @ 19:07:01
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: malin

Jag hade iaf bara tyckt att det var intressant att läsa varför du mår dåligt! Tror/hoppas inte det är så många som klandrar dig för det du gjort? Jag är väldigt nyfiken också så vil veta!

2010-12-05 @ 19:07:12
URL: http://malinolssonn.blogg.se/
Postat av: Giqa

Hoppas att du kan släppa all press du har på dig själv just nu och bara försöka ta en dag isänder istället. Cupido klarar sig och han kan ju även vara en hjälp för dig att orka ta dig ur detta mörka som du har runt dig just nu.



Tänker på dig och hoppas att du snart orkar ta dig upp ur hålet som du är i just nu.



Många kramar

2010-12-05 @ 19:08:40
Postat av: emma

vad har hänt? ..

jag har själv mått psykiskt dåligt, gick hos en teraput men de hjälpte inte så mycke.. de som hjälpte var när jag fick min älskade häst frida. hon gör så jag mår bra,de är frida jag lever för, utan henne finns inte jag. självklart mår jag dåligt än men inte lika mycke, men uppe i stallet glömmer jag allt.

hoppas de ordnar sig!

2010-12-05 @ 19:09:32
URL: http://emmaagunnarsson.blogg.se/
Postat av: Matilda Westlund

krya på dig. Hoppas allt blir bra!

Vad är det du har gjort..?

kram

2010-12-05 @ 19:09:37
URL: http://matildawestlund.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny

Ibland är livet svårt och man tror att man inte kan resa sig upp igen. Man tror att man förlorat respekten från alla. Det är just i dom lägena du ska ha Cupido. Som räcker dig en liten hov så att du kan resa dig upp igen och visa världen att du är en bra människa. Jag tror allt bara kommer bli ännu värre om du säljer Cupido för jag tror du VET innerst inne att det är hästar du älskar och håller kärt..

<3

Linn Jag hoppas verkligen att allt kommer ordna sig för jag vet hur det är att sitta i skiten och inte kunna resa sig upp även om jag inte har en aning om vad detta handlar om.

2010-12-05 @ 19:14:10
URL: http://myhera.blogg.se/
Postat av: Sannis

förstår dej verkligen! det är så ofta man bara vill slippa allt... Ponnyn och mina vänner håller mig på benen! hoppas allt löser sig för dej :(

2010-12-05 @ 19:23:30
URL: http://sannainees.blogg.se/
Postat av: Michelle

jag finns ♥

2010-12-05 @ 19:25:55
URL: http://ponnytokiga.blogg.se/
Postat av: Anonym

va du än gör, sälj inte cupido!! de är jätteroligt att följa eran utveckling och man lär sig massor... och det är faktiskt bara drf jag läser denna bloggen!!!!

2010-12-05 @ 19:26:07
Postat av: amanda

vad har hänt? :(

2010-12-05 @ 19:26:47
URL: http://aamandafroberg.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag tycker att det är jättetråkigt att läsa att du mår dåligt... Jag hoppas verkligen att du kommer bli bättre, vet själv hur jobbigt det är.

Du är så duktig med hästar Linn, kämpa på så gott du kan! Du fixar det.

Kramar

2010-12-05 @ 19:29:45
Postat av: Carro

Jag förstår att du tycker det är jobbigt och så men du måste försöka kämpa! Jag fattar hur det känns fast ändå inte! Du kan alltid komma till våran blogg om du vill prata!



Mycket kärlek!

2010-12-05 @ 19:31:52
URL: http://tvilligryttarna.blogg.se/
Postat av: erika

Fattar att du inte vill berätta det i bloggen. Jag förstår det fullt ut. Men jag tror dock folk skulle förstå bättre om du berättade de mindre privata delarna av det om det nu finns sånna. Tror du skulle få väligt mycket stöd från era läsare. Men om det är för svårt för dig förstår jag. Du får mer än gärna maila om du vill prata med någon. Jag är ingen psykolog men jag är väldigt bra på att lyssna. Iallafall önskar jag dig all lycka.Du är verkligen sjukt duktig och verkar väldigt trevlig och nere på jorden.Keep it up girl!

2010-12-05 @ 19:32:43
URL: http://equistar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan bara instämma med en av tidigare skribenter. Jag mådde otroligt dåligt i min ungdom (tonåren och barndomen)Mådde så psykiskt dåligt att jag slutade äta och ville inte leva under många stunder, hade då min häst som jag kunde gå till och det va enda stället där jag kände att jag slapp all press, dar var jag fri. Jag misslyckades i skolan och mycket annat gick fel, men jag har idag tagit igen det. Idag är jag 27 år och har två barn och ett tredje påväg, saknar hästarna jättemycket och helst när jag får en ångestsläng. Men jag har lovat mig sj och mina döttrar att vi ska skaffa häst ;)

Det finns hjälp att få OAVSETT vad det är du känner inom dig. Jag har gått igenom så mycket tråkigheter i mitt liv som knappt ingen upplever normalt, men jag har klarat det och det gör du med vill du får du gärna prata det kan ibland hjälpa med en utomstående Mvh Emelie

2010-12-05 @ 19:35:51
URL: http://missyemelie.blogspot.com
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare! Ta chansen att vinna en reflexgrimma

det som har skett har skett, inget du kan ändra på. Det du kan ändra på är din framtid. Jag tror på dig Linn* tro det eller ej ;)* Men jag vet att du kommer bli en otroligt ryttare och hästvän :)



Krya på dig! (låt det ta den tid det behöver, stressa inte!)

2010-12-05 @ 19:39:48
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: E

Jag tror på dig Linn & du verkar vara en person som kämpar för vad du vill. Det kan inte vara lätt just nu, pågrund av vad du gått igenom, och jag hoppas att vi läsare kan ge dig stöd så du orkar komma tillbaka. Du verkar vara en riktigt trevlig tjej och du är en stor förebild, inte bara för mig. Du är så sjukt duktig på det du gör, det är bara att se vad du har gjort Braven till. Jag hoppas det ordnar sig, för jag vill se mer av dig och Cupido. Håll dig på fötter för du är bäst, tro på dig själv Linn! Kram

2010-12-05 @ 19:40:38
Postat av: Linnea

Kämpa på Linn! Har själv varit i botten flera gånger och gjort dumma och själviska saker som andra då fick lida för. men tro mig när jag säger att du kan bli frisk och må bättre. Och det kommer du att göra. För mig hjälpte det att prata med en utomstående, våga berätta allt för denna människa, han/hon ska vara professionel så att du kan få den hjälp du behöver. Lycka till och vi är många som är här för dig!!

2010-12-05 @ 19:42:22
Postat av: Anonym

Jag förstår dig helt mår man inte helt bra så gör man oftas någonting som är blir jätte jobbigt tillslut och man blir bara miss nöjd med sid själv...

Men vad du än gör så försök att inte sälja Cupido ni är som gjorda för varandra!

Han verkar var en toppen häst och du ÄR en toppen ryttare!!

Sorgligt om du slutar rida..

Så försök även om det är jobbigt.

Vad är det du har gjort???

2010-12-05 @ 19:44:38
Postat av: Anonym

Jag förstår dig helt mår man inte helt bra så gör man oftas någonting som är blir jätte jobbigt tillslut och man blir bara miss nöjd med sid själv...

Men vad du än gör så försök att inte sälja Cupido ni är som gjorda för varandra!

Han verkar var en toppen häst och du ÄR en toppen ryttare!!

Sorgligt om du slutar rida..

Så försök även om det är jobbigt.

Vad är det du har gjort???

2010-12-05 @ 19:45:30
Postat av: Anonym

Jag förstår dig helt mår man inte helt bra så gör man oftas någonting som är blir jätte jobbigt tillslut och man blir bara miss nöjd med sid själv...

Men vad du än gör så försök att inte sälja Cupido ni är som gjorda för varandra!

Han verkar var en toppen häst och du ÄR en toppen ryttare!!

Sorgligt om du slutar rida..

Så försök även om det är jobbigt.

Vad är det du har gjort???

2010-12-05 @ 19:46:15
Postat av: Anonym

Hoppas du mår bättre snart Linn så att du blir den glada positiva jag du verkar vara =)

2010-12-05 @ 19:50:11
Postat av: matilda

vad har hänt? :(

2010-12-05 @ 19:52:18
URL: http://tildasfurre.blogg.se/
Postat av: Emma

Du är stark, Du orkar! Kämpa och tro på dig själv :)

2010-12-05 @ 19:55:03
URL: http://sandybelloemma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Förstår att du mår jätte dåligt men hoppas du kommer kunna ha kvar Cupido. Ni kommer bli riktigt bra tillsammans i framtiden och med en unghäst så behöver du inte ha någon brådska :) Hoppas det ordnar sig.

Många styrkekramar!

2010-12-05 @ 19:57:14
URL: http://sandrabystroom.blogg.se/
Postat av: Lisa

försökt att inte tänka på det som varit, tänk framåt! och lev livet!

2010-12-05 @ 19:58:45
URL: http://roscorbob.blogg.se/
Postat av: hanna

Vet att du klarar dig igenom det här, var stark! <3

2010-12-05 @ 20:01:25
Postat av: Amanda

Hoppas det vänder för dig! Jag kan inte säga att jag förstår, men jag har själv suttit i skiten och känt mig ungefär sådär. Även nu, påväg tillbaka så känns det också riktigt dåligt till och ifrån. Som sagt, hoppas det vänder :)

2010-12-05 @ 20:03:47
URL: http://sniglorf.blogg.se/
Postat av: emma

Får man fråga vad det är du mår dåligt av? Är det för mycket jobb med hästarna eller? :/ Hoppas du mår bättre snart! Det blir du <3 KÄMPA

2010-12-05 @ 20:05:27
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/
Postat av: Manda Stillnert

Linn oavsätt vad man gjort , när eller hur så kan de förlåtas. De gäller bara att tala om för de människor de handlar om varför man gjorde som man gjorde. Ärligheten varar längst! Jag vet hur de är att sitta där i skiten och aldrig tro att man ska orka resa på sig igen! Jag vet hur de är att få världen omkring sig sönder slagen om & om igen. De tror jag inte att ni tror om mig i klassen. Men om ni visste hälften skulle ni förstå! Hästarna är de som hållit mig uppe & jag tror som flera andra att du skulle må ännu sämre utan C. Det är en unghäst & man behöver inte ha bråttom med dem. De behöver tid att få "vara barn" och leka o busa men även tid till att tänka över vad som händer runt omkring dem annars så kan de inte lära sig! Du vet vad jag sa att jag aldrig fick vara barn & de tycker jag vill alla ska få vara både djur & människor! Du är grymt duktig på de du gör , keep going on Linn! De vänder till slut , kanske inte blir helt bra men de blir bättre! Ge aldrig upp!

2010-12-05 @ 20:07:08
URL: http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se
Postat av: emma

kämpa på linn, du klarar det här!

2010-12-05 @ 20:13:11
URL: http://bbaraemmas.blogspot.com
Postat av: ♥ Angelina

Hoppas det blir bättre.. Ge inte upp! Kram

x Angelina, http://aslanx.blogg.se/

2010-12-05 @ 20:13:22
URL: http://aslanx.blogg.se/
Postat av: Carolina

usch, hoppas det blir bättre snart ! tänk inte på något gammalt, tror ingen klandrar dig, mår man så pass dåligt är det svårt att ens visa sig stark och bry sig om andra. Visst kan nog Cupido vara ett bra stöd men orkar man så orkar man inte, du kan ju alltid lämna han på foder tills allt känns bättre och sedan se om du vill fortsätta med hästar eller sälja honom. stora kramnar till dig och lycka till !

2010-12-05 @ 20:15:10
Postat av: hellen

krya på dig,, eller vad man ska säga. Ibland vill man inte kämpa längre. Men att ta sitt liv är så egoistiskt, det finns hjälp att få !:)

2010-12-05 @ 20:16:38
URL: http://janehellen.blogg.se/
Postat av: ...

Just idag är jag stark

Just idag mår jag bra

Jag förs framåt av kraftiga vindar

Just idag är jag stark

Just idag mår jag bra

Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just denna dag

Och det är skönt att den äntligen kommer

2010-12-05 @ 20:20:12
Postat av: Anonym

Infon om dig till höger:



"Jag är en >envis< person med vinnarskalle"



Jag vet inte vad du har gått igenom, eller vad du har gjort, men det vi vet är att du mår dåligt. Låt då den där envisa egenskapen hos dig komma fram och kämpa och tro på dig själv ! Du klarar det Linn ! och du har vårt och framförallt Cupidos stöd ♥



Jag tror på dig.

/Louise







2010-12-05 @ 20:25:45
Postat av: malin, mellih@bdb

känner igen mig, i detdär att man inte orkar med hästen för man mår dåligt psykiskt, tycker att man bryr sig mycket om sig själv osv.



kan ligga o gråta utan att man vet själv varför o sånt



iallafall, försök vara stark, du är fin som du är!

2010-12-05 @ 20:27:13
Postat av: Frida

Försök fortsätta blicka frammåt, det kommer alltid finnas hjälp att få, allt är förlåtligt och du klarar det här! <3

Många kramar

2010-12-05 @ 20:34:54
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du klarar det du är stark!,ge nt upp ,sälj nt cupido tänk så här du kanske aldrig mer får en tillfällighet att köpa en som cupido eller ett KWPN häst! Tänk på alla som stöttar dej på bloggen och din omgivning! även om du skäms så bryr dom sej bara om att du mår bra!

har aldrig varit i din sist och vill heller nt va.

Du vill väl nt ge upp hästarna eller Cupido??

You Can Do It !

Lita på dej nu linn!

2010-12-05 @ 20:35:14
Postat av: andrea

du klarar det! tror på dig själv.

men vad händer iom cupido blir såld? ska du sluta rida då?

kram

2010-12-05 @ 20:35:17
Postat av: erika<333

jag vet precis vad du menar! jag har precis haft de så men nu börjar de bli lite bättre men de är otroligt jobbigt o de kan ta lång tid innan de blir bättre men du måste kämpa o försöka att inte sälja nån häst även om de känns frestande jag va så otroligt nära på att sälja min för ett tag sen men jag hade folk som stöttade mig så att jag klarade mig igenom de<3

lova att vad du än gör så ge inte upp!

2010-12-05 @ 20:36:56
URL: http://erikaaasss.blogg.se/
Postat av: Pamela G

Hej Linn!

jag har läst din blogg mycket och förstått att allt inte är på toppen för dig just nu! men du är otroligt stark och det vet du innerst inne! du är inte den som ge upp även hur mkt det tar emot! du är stark!

jag tror nog alla läsare på eran blogg stöttar dig och dina vänner familj med!<3

2010-12-05 @ 20:42:38
URL: http://pamelaasally.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström

Linn, jag finns. Och jag har varit där. Du vet <3

2010-12-05 @ 20:47:36
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Malin

Förstår att det delvis kan vara jobbigt att läsa hur alla tror på dig, när det verkar som om du inte tror på dig själv just nu. Men fokusera på det du gör bäst och det som gör dig glad. För ett tag, glöm pressen och fokusera på att förlåta och acceptera dig själv. Vi som följer din o Ingrids blogg ser det ni vill visa, har svårt att se helheten, och känner er inte riktigt. Men vi tycker om er, beundrar er och vill att allt ska gå bra för er. Försök inte göra allt på en gång...

2010-12-05 @ 20:49:38
Postat av: s

Hoppas du mår bättre snart :):)

2010-12-05 @ 20:50:47
URL: http://simplyythebest.blogg.se/
Postat av: Anonym

självmord?, vet precis hur du känner

2010-12-05 @ 20:50:52
Postat av: G

Styrkekram!

Du och Cupido har många år framför er, när du tar dig igenom detta, för det kommer du göra, kommer ni få en fantastisk karriär. Fram tills dess är han ditt stöd, och vi också! <3

2010-12-05 @ 20:50:53
Postat av: Anonym

Jag har sett dig på riktigt, du är en riktig talang, och försök att älska dig själv, belöna dig själv, ta åt dig av alla dessa kommentarer, lyssna och förstå att folk ser dig som en positiv person, en stor talang inom ridningen.

Tänk på att riktiga vänner och ens familj alltid stöttar en, oavsett vad. Dessutom har du väldigt många bloggläsare som också stöttar dig och pushar dig till att inte ge upp :)

Livet kommer att ordna sig <3

2010-12-05 @ 20:51:27
Postat av: Anonym

Hoppas att du blir bättre, jag hoppas också att Cupido kan bli din styrka. Ni passar så bra ihop!

2010-12-05 @ 20:58:28
Postat av: Anonym

fattar hur du känner. hoppas du blir bättre snart! vore roligt om du skrev i bloggen, tror du skulle få sjukt mycket stöd av oss läsare! kommentarera stämmer verkligen, jag tror du skulle få enormt mycket stöd. men det viktigaste är att du blir bra! Kram

2010-12-05 @ 20:59:01
Postat av: Anonym

Det skulle inte vara bättre om du la ner bloggandet, eller tog paus ett tag iaf? Det är verkligen inte så att du är dålig bloggare eller något utan du är grym, men tänkte för din egen skull. Ni har ju många som tycker och tänker om er och även om mycket av de är positivt så kan de ju sätta press också. Många får ju ta del av er vardag och ni är ju kändisar. Du borde göra det som känns bäst såklart. Du är jättegrym Linn men tänk mest på dig själv nu och inte oss blloggläsare, vi kommer vänta på dig om du vill göra comeback! Hoppas att du blir bättre och det är nog inte många som förstår det du går igenom.. Men du är verkligen grym Linn, jag menar det<3

2010-12-05 @ 20:59:48
Postat av: Amanda

Fortsätt kämpa! Du kan ta dig igenom detta du får helt enkelt inte ge dig. Du är otroligt duktig ryttare (en av averiges bästa juniorer enligt mig) ibland så mår man inte bra, det är så med många människor. Vad jag har förstått så har du mått dåligt ganska länge och du har gått i terapi och allt vad det nu är. Men har du försökt att prata med din mamma eller någon kompis som du står riktigt nära? Eller varför inte berätta ALLT för Cupido? Visst jag kan förstå att du skäms över endel saker du har gjort men du ska veta att ingen dömmer dig! Nu vill jag att du läser igenom alla kommentarer som har skrivits på detta inlägg tills du förstår vad jag menar! uppfattat?

2010-12-05 @ 21:00:27
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: Ida

usch då linn :/ jag hoppas verkligen du mår bättre snart!

2010-12-05 @ 21:07:03
Postat av: Anonym

Jämfört med andra läsare tycker jag inte att du ska skriva allt om vad som hänt osv. Alla vi bloggläsare vet att du mår dåligt nu och för min del spelar det ingen roll varför. Det viktigaste är att du ändå känner att du har vårt fulla stöd. Även om vi inte vet allt finns vi alltid här för dig Linn, vi tror på dej och tycker om dej oavsett vad som hänt eller händer. Det är inte lätt att vara 18 år och du har det mycket tyngre än andra 18 åringar. Det måste även känts svårt att Braven åkte nu i denna stund då han trots allt var en del av ditt stöd. Mitt råd till dig är att bara försök vara, gör det som känns roligt, oavsett vad du väljer för val så ska du inte skämmas, inte för någon. Det spelar ingen roll vad andra säger, du måste komma ihåg att DU ÄR BÄST!You go girl:)

2010-12-05 @ 21:07:43
Postat av: Sanna

Kämpa på :)

2010-12-05 @ 21:10:55
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Camilla

ta det lugnt och krya på dig!

2010-12-05 @ 21:11:22
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Fanny

Linn du är en underbar människa med bra hästvett. Jag vet att du kommer komma ur det här, men det måste få ta den tid det tar. Det är okej att må dåligt och du ska inte skämmas!

Jag skulle vilja råda dig till att inte sälja Cupido för ofta är det hästarna som får en att leva vidare. Skulle du kunna tänka dig ett liv utan hästarna? Skulle du må bättre av det? Om du svarar ja på frågorna kanske jag har fel, men jag tror absolut att hästeriet är minst lika bra som terapi om inte bättre.

Vilka underbara läsare som kommenterat här ovanför! Ta åt dig och känn att vi är många där ute som bryr oss.

2010-12-05 @ 21:11:29
URL: http://fnozie.blogg.se/
Postat av: Lisa-gör och säljer Pannband i alla färger!

Jag kan verkligen inte se dig "deprimerad". alla bilder jag har sett på dig så ser du stark och glad ut! Sätter man press på sig själv så blir det svårt att komma ur det, men jag hoppas och tror att du klarar det! Försök att vara stolt över allt du gör, över minsta lilla sak så lovar jag att det kommer kännas bättre!<3

2010-12-05 @ 21:13:02
URL: http://lisafager.shapemeup.se
Postat av: E

Linn du är grym!!!

2010-12-05 @ 21:17:05
Postat av: Keela

ojdå låter inte alls bra... hoppas att livet styr upp sig för dig och att du kan få lite solsken snart! :) Var stark tjejen!

2010-12-05 @ 21:21:15
URL: http://keelus.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vad är det du har gjort? :/

2010-12-05 @ 21:25:04
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: amanda bohl

Kämpa på linn!! jag tror på dig!!

själv har jag mått piss osv. men då har jag min ponny

(fairytale) och mina vänner!

hoppas och tror att det kommer bli bättre. ta den tid du behöver med cupido han är ju bara ung, och du har hela livet på dig med tanke på att han är stor häst :)

Du är en GRYM människa!

Finns om de ä nått :)

KRAMAR / en av dom du tävlat mot ngra ggr ;)

2010-12-05 @ 21:27:13
Postat av: Maja

Hoppas du blir bättre så fort du kan! Kämpa

Kram

2010-12-05 @ 21:29:37
Postat av: Hanna

Jag vet hur ångesten äter upp en innefrån, sakta men säkert.

Jag vet hur hårt det tar när man inte vet vilken väg som är bäst, eller vilken som man klarar av.

Jag vet också att folk där ute tror på dig, inklusive jag.

Jag vet också att utan hoppet och styrkan förlorar man.

Men vet du, du har allt det där kvar.

NEVER GIVE UP!

2010-12-05 @ 21:33:27
Postat av: Anonym

de låter som du försökt ta livet av dig eller nått ju? inte bra linn!

Du är stark!

2010-12-05 @ 21:46:13
Postat av: Amanda

Jag tycker att du är modig som vågar berätta det här, eftersom många mest verkar vara ute efter att hitta fel!



När jag mår dåligt (fast inte så dåligt som du verkar må just nu) brukar jag utnyttja hästen maximalt. Jag binder upp honom och pysslar om honom medans jag klagar på precis allt som är fel. Det är så skönt att bara få vräka ur sig allting, utan att behöva tänka på vad man säger, och att någon lyssnar. Efteråt känns det mycket bättre och dessutom har jag förvandlat grisen till en ponny igen! Det kallar jag att slå två flugor i en smäll! Om du inte redan har provat det, så tycker jag att du ska göra det! Du fixar det, tjejen! :)

2010-12-05 @ 21:47:23
URL: http://theloogirl.blogg.se/
Postat av: ellinor

hejsan, har en frågestund på min blogg just nu :)

om det är något du undrar, så bara fråga på!

kram

2010-12-05 @ 22:03:33
URL: http://lifeasiam.blogg.se/
Postat av: wictoria persbrandt

Har frågestund i min blogg,

släng gärna in en fråga eller två:)

2010-12-05 @ 22:04:22
URL: http://wictoriapersbrandt.blogg.se/
Postat av: Julia

kämpa på!

<3

2010-12-05 @ 22:05:26
Postat av: Moa

Man kan inte lägga all skuld på sig själv. Räta på dig och var stolt för den du är, livet är för kort för att må dåligt!



Krya på dej.

2010-12-05 @ 22:27:43
Postat av: Helene

Har läst många bloggar på senaste tiden om unga tjejer med psykisk ohälsa, och snäll Linn, låt det inte sluta på det sättet, försök få hjälp och prata med dina nära och kära, bär inte bördan själv och skippa det där kända påklistrade leendet. Det är ok att må dåligt men se till att få hjälp så du kan må bättre!

2010-12-05 @ 22:29:47
Postat av: Julia

Du är så sjukt duktig och fin Linn! Ge inte upp nu. Kom ihåg att när det är som värst kan det bara bli bättre, efter regn kommer solsken. Håll hoppet och modet uppe, livet är som en brustablett - det löser sig! ;)



Tusen krya på dig kramar, tänk hur många det är som bryr sig och uppskattar dig som du är! Inte minst hästarna!

2010-12-05 @ 22:37:13
Postat av: Linnea

Heej! Tykcer så synd om dig! Men vad är det som har hänt egentligen? Kan du inte skriva ett inlägg och beräta om vad som har hänt? Skulle vara intressant att läsa om, men bara om det inte är fär känsligt! Kram

2010-12-05 @ 22:50:43
Postat av: alexandra

Förstod direkt när jag läste fetstilen, förstår hur du känner, hur skönt det skulle vara att slippa allt, men det är tyvärr ingen utväg igentligen..

2010-12-05 @ 22:51:17
Postat av: Eva Guillén e BlatteBella.Se

Tävla om vinn, smycken! :D.

Postat av: hanna

jag förstår vad du menade när ja läste de fet stilta, du ska aldrig skämmas för de du har gjort och du ska inte skämmas för att må dåligt. ja har vart med om samma sak, eller ja inte samma sak som du. men ja har försökt med samma som jag tror du med har gjort och du ska inte skämmas! man får må dåligt!



även om de känns jävligt klent och alla skriver samma sak men om du vill prata med någon utomstående så får du gärna prata med mig. hoppas du mår bättre snart och försök att ha kvar Cupido men ja förstår ju att du inte heller kanske orkar men då har du något som du måste ta dig upp och göra och har något att se fram emot förhoppningsvis!



hoppas allt blir bättre snart! kram!

2010-12-05 @ 22:58:20
URL: http://helfriid.blogg.se/
Postat av: Angelica

Blir jätteledsen när jag läser det här, för du är verkligen en underbar person som förtjänar att må så mycket bättre... Jag mådde också väldigt, väldigt psykiskt dåligt 07-08 och mår väl fortfarande inte toppen men det är betydligt bättre. Och det blir bättre även om det inte alltid känns så...

Kämpa på <3 tänker på dig och finns ifall du skulle behöva prata eller vadsomhelst <3

Postat av: kim

yaaaaawn

2010-12-05 @ 23:04:15
Postat av: aaaaa

Jag har haft det som dig, mådde skit och ville ta livet av mig. Tack vare min häst så lever jag än idag, är lika gammal som dig idag och har fortfarande kvar min ängel, hon är mitt stöd när det är svårt! sälj inte din bäbis,tror du behöver han, han gör dig glad !! :)

2010-12-05 @ 23:09:54
Postat av: Saara

Blir jätte ledsen när jag läser det här.. Känner inte dig men du verkar vara en hel mysig tjej som verkligen brinner för hästarna. Däför tror jag det skulle bli väldigt fel om du sålde Cupido. Men det är ju upp till dig. Finns det ingen som kan ta hand om honom undertiden då du mår som sämst? Jag tror verkligen inte att det är rätt att du säljer honom. Man ser på dig och hästarna hur lyckliga ni är tillsammans! Titta bara på alla dina bilder Linn!

Nu vet jag inte vad det är som gör att du mår dåligt och så men jag hoppas det vänder och att du hittar tillbaka till lyckan.

Du skriver att du skäms över det du har gjort (samma sak där, jag vet inte vad du har gjort men jag har mina aningar) Dom som verkligen älskar dig som familj och vänner förlåter dig och det är absolut inget att skämmas över. Det finns så många som mår dåligt i dagens samhälle.

Ge inte upp! Jag blir så rädd när jag tror vad jag vet som du har gjort. Och anldeningen till att jag är det är för att min syster valde att lämna livet i början på februari detta år. Jag lovar att det igentligen inte löser något!

Vi vet att du är stark innerst inne Linn! Vi tror på dig! <3

Och känn dig inte pressad att skriva i bloggen när du mår dåligt. Ta en bloggpaus och ta hand om dig!



Min mail finns om du vill skriva! Sänder styrke kramar till dig!

2010-12-05 @ 23:44:43
URL: http://flickansaara.blogg.se/
Postat av: sandra

vet precis hur det är att stå stilla på samma plats och må riktigt dåligt. jag har själv varit där. polis, socialen,kurator,teraput osv. Jag har endast en häst kvar nu men det är också den enda som jag lever för just nu.

MEn jag tycker du ska kolla på alla kommentarer, visst, jag är säker på att en del bara skriver något uppmuntrande bara för att. men det finns folk som bryr sig, jag kanske inte känner dig men man lär känna en person ganska väl även genom blogg, beskrivning och bild. Din hästhållning är otrolig och jag tror på dig och att du kommer fixa detta. Du behöver någon som står vid din sida och säger kämpa.

Det är vad vi alla vill att du ska göra, om inte mindre för din familjs skull. dina vänner och släktingar.

Jag har varit med om mycket, saker jag trodde endast var i filmer. jag finns om du vill prata. en sak säker, jag menar det

2010-12-06 @ 00:32:07
URL: http://absolutsvanholt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Måste bara visa mitt stöd lite grann, jag vet hur det är att må dåligt, jag har haft problem med psykisk ohälsa i ungefär tio år. Jag går fortfarande på öppenpsyk men mår bättre. Förut skämdes jag jättemycket och hade skuldkänslor för att jag mådde psykiskt dåligt och var självdestruktiv, men jag kom till en punkt då jag bestämde mig för att sluta skämmas. Nu jobbar jag med att tvätta bort skamstämpeln som så många med psykisk ohälsa tyvärr lever med. Vi måste alla hjälpas åt att bryta skammen!

Stå på dig, ta hand om dig själv och kom ihåg att det finns ljus, det kommer att bli bättre, även om man inte kan tro det just när det känns som värst.

2010-12-06 @ 01:09:23
URL: http://adhdstudenten.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kämpa på! Du kommer att klara det även om det inte känns så nu <3

2010-12-06 @ 09:33:00
Postat av: Sofia

Kämpa Linn! Det blir bättre, du kommer klara dig ut ur det här. Jag vet hur det är... men med rätt hjälp blev jag sakta bättre. :)



Hoppas du mår bättre snart <3

2010-12-06 @ 12:28:05
Postat av: Cajsa

Du är väldigt stark som har sålt braven och allt det där.

Jag vet precis hur det är!<3

Hoppas du snart blir bättre och du har många här som hjälper och stöttar:)<3

2010-12-06 @ 14:39:40
URL: http://cajsapersson.blogg.se/
Postat av: jenny

du är en stark människa, en riktig kämpe! önskar dig all lycka till med allt och önskar av hela mitt hjärta att du snart ska må bättre! kram

2010-12-06 @ 15:40:02
Postat av: Louise

det bästa du kan göra för dig själv just nu är att göra det du vill, det du tycker är roligt. du behöver höra så ofta som det bara går, att du är otrolig, du är en stjärna, du är så vacker, du är bäst. hela tiden. det har hjälpt för min del, allt positivt. och jag har vart nere i träsket sedan 13-14 års åldern(är nu snart 20), och det som hjälpte mycket i hästväg var och är just Sparven. en häst som bara behöver gå, massa promenader i skogen. ut med hästen din, njut av lugnet. du ska inte arbeta i form, halsen ska vara lång som på en giraff. då har du ingen press. ha som ett mål, hästen ska bara ut och röra på sig. det är det som har hjälpt mig. eller varför inte bara åka upp till stallet och gosa med hästen, prata. JAG TROR PÅ DIG!

2010-12-06 @ 16:14:28
URL: http://detstoraallvaret.blogg.se/
Postat av: bells

vad har du gjort då?! :S

2010-12-06 @ 16:55:28
Postat av: Johanna

Jag kan inte förstå vad du går igenom och kommer heller inte att försöka för jag tror inte att jag kommer lyckas. Däremot så mår inte jag heller bra men inte så dåligt som dig.



Som många andra skriver så tycker jag inte att du ska sälja Cupido, tror inte att det blir bättre utav det. Cupido kan vara din pelare som du kan luta dig mot och gråta ut när du vill, han kan vara den du går till när du mår som sämst. Jag får alltid till min häst och gråter när jag mår riktigt dåligt, det hjälper ganska ofta för mig.

Jag hoppas verkligen att du mår bättre snart för du verkar vara supertrevlig! Kom ihåg att alla som läser er blogg bryr sig och vill dig bara gott, det kan vara svårt att komma ut ur mörket men tänk bara på hur många som stöttar dig! Du har tusentals läsare, din familj, dina vänner och Cupido, alla tycker om dig för den du är och försök inte vara någon annan och försök inte sätta press på dig själv att du måste lyckas.



Du behöver inte skämmas för de saker du gjort, gjort är gjort och det går inte att ändra på. Prata med någon, vem som helst, om du skämms för mycket för att prata med någon du känner, prata med en av oss! Jag t ex finns på min mail om du bara vill få ut dina känslor och ha någon att prata med, bara att kontakta mig via bloggen i så fall:)



Jag tror på dig och jag hoppas att du mår bättre snart!Kram!

2010-12-06 @ 17:09:32
URL: http://Dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Hoppas det blir bättre <3

2010-12-06 @ 17:55:31
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Amanda

finns för dig <3

2010-12-06 @ 18:28:46
URL: http://eaqi.blogg.se/
Postat av: Ebba

res dig bara upp och ta tag i ditt liv! det är ditt liv ochh det är du som ska göra det bästa av det, va tuff!

2010-12-06 @ 18:41:13
Postat av: Reby

Lägg av att pressa henne till att berätta, fattar ni inte hur allvarligt det är? Jävla idioter...

2010-12-06 @ 19:32:55
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas allt blir bättre och bry dig inte om vad andra säger. Du ska säga det du vill och det är din ensak! Dom behöver inte veta allt hur du mår osv.

Följ dit hjärta!

Många kramar :)

2010-12-06 @ 20:38:13
Postat av: Emma

Hej!

jag har inte en aning om vad det är som hänt dej.

men jag förstår att du har det jobbigt och om du inte vill berätta. jag vet själv hur det är att må dåligt av flera olika anledningar. men ibland kan det vara skönt att skriva av sig. jag hade ett tag en blogg som var låst för alla där jag skrev av mig, men som jag sen öppnade för alla för att dom skulle förstå varför jag mådde som jag gjorde istället för att jag skulle behöva svara på frågor om det...

under en av dom perioderna när jag mådde dåligt fick jag min häst, det var de bästa som kunde hända då och det fick upp mig på benen. men tyvärr fick inte den lyckan vara kvar så länge...

det blev proiblem i stallet och massor och min det gick av olika anledningar inte att flytta hästen, så den såldes...

det är nu 1,5 år sen den flytta och det är sjukt jobbigt.

det kanske känns nu som om att det skullöe vara skönt att slippa stallet, ta en paus.

men det finns inget jag saknar så mycket som stallet. stora delar av mig skriker efter stallet, och tyvärr finns ingen möjlighet för mig att ta mig tillbaka nu...

men jag vill bara säga att om de någon gång blir så att du överväger att sälja, tänk igenom det först... för det är bara du soim kan veta vad du vill.

men du verkar som en helt underbar person och jag hoppas du mår bättre snart!

du är helt grym när det gäller hästar och jag önskar dej all lycka!



men det är bara du som kan bestämma vad du orkar, vill skriva och göra! Tänk på det <3

2010-12-06 @ 21:09:31
URL: http://enblickavmej.blogg.se/
Postat av: Amanda Salfjord

Hoppas du blir bättre snart. Cupido älska dig väldigt mycket, ge det tid så kommer ni nå toppen tillsammans. varje häst du rider gör du till en "guldhäst". Ta vara på det. Det är inte många som har den känslan du har.

2010-12-09 @ 20:37:43
URL: http://amazoon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag mår också sjukt dåligt under vinterhalvåret. Jag vill inte äta och jag tycker precis som du att jag är tjock. Men sedan jag fick min underbara häst så har allt underlättat och jag mår mycket bättre. Jag äter som jag ska. Så bara kämpa på! Låt det ta den tid det tar!

2010-12-13 @ 12:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner