Avundsjuka

Datum: 2010-07-17 ~ Tid: 16:42:07
Läste för ett tag sedan på Amirs blogg, citerar: "Istället för att vara avundsjuk på min fina hy kanske folk kan vara glada för min skull istället? Eller nej vänta, jag glömde… vi lever ju i Sverige hehe"

Det är så jävla sannt det han skriver, inte bara när det gäller hyn utan över lag gällande allt. Svenskar över huvudtaget ska alltid ha ngn eller ngt att kasta skit på annars kan dom inte vara nöjda med sig sjävla. Varför ska folk vara så jävla dryga och inte kunna unna en annan människa lycka, ens för en liten stund? Gör det verkligen så ont i er att se ngn annan lyckas? Börjar bli sjukt trött på den världen vi lever i kan jag tala om. Bara för att man anstränger sig så pass att saker och ting går frammåt i livet så får man en massa knivar i ryggen och fula glåpord efter sig. Det värsta är när det är människor man tror sig känna som sedan sprider lögner och skitsnack bakom ryggen på en. Vad är vitsen med det hela? Kan det vara så kul att skriva saker på ren djävulskap? Man utsätts även för oänligt många påhopp utan anledning, vad ger er rätten att hacka på mig, eller ngn annan?

Är så jävla trött på allt det här att jag inte pallar BDB eller bloggen längre, skärpning eller hej då.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

var stark och visa att du inte bryr dig !

skit i alla idioter som är avundsjuka för att det går bra för dig, annars om du lägger ner bloggen så visar det sig att "dom" har vunnit.

kramkram

2010-07-17 @ 16:47:31
Postat av: Emma

Håller helt med! Man blir så trött.. Men - en liten fråga. Vad anser ni om att tävla dressyr (lokal nivå) med "hopphjälm"? Med ventilation osv dvs. :) vore kul att höra!

2010-07-17 @ 16:53:24
Postat av: Anonym

Linn och ingrid, ni driver en blogg där ni är jävligt oseriösa, så förvänta er inte bara seriösa komentarer osv häller. -Folk tycker bara det är roligt när ni tar åt er?

2010-07-17 @ 16:56:23
Postat av: Frida Gårdh

Postat av:

Linn och ingrid, ni driver en blogg där ni är jävligt oseriösa, så förvänta er inte bara seriösa komentarer osv häller. -Folk tycker bara det är roligt när ni tar åt er?



Ursäkta?!?! Är inte du jäkligt omogen som säger en sådan sak och inte ens vågar skriva ditt namn? Ingrid och Linn är två jätteduktiga tjejer som är helt fantastiska med sina hästar. Det är väldigt, väldigt många som beundrar deras ridsätt och kontakt med hästarna. Många som önskar att de själva hade så bra sits och känsla i ridningen!

Så du kan bara lägga av med att vara inne på deras blogg och lägga upp sådana otroligt onödiga kommentarer! För VI bryr oss om det de skriver! VI tar lärdom av deras kunskaper och frågar dem om vad vi ska göra för att förbättras!

Så var bara tyst för det är frivilligt att besöka bloggen!

2010-07-17 @ 17:13:44
Postat av: Linn

Till Anonym: Vem säger att våran blogg är oseriös?

2010-07-17 @ 17:20:00
Postat av: Anonym

Linn, allt kanske inte är oseriöst men en del av det.

2010-07-17 @ 18:07:41
Postat av: Anonym

man kanske kan komentera nån "taskig" komentar nångång, men de är bara för att man stör sig på vad ni skriver/säger.. vet många som har sagt "fyfan va irriterande dom är" osvosv. " dissar skäckar, skimmlar och sen bruna hästar utan täcken, TRAVARVARNING! de är gaaaanska irriterande. men de är bara min åsikt, sen va allas andra är skiter jag fullständigt i..

sen vet jag väll inte om ni bara provoserar för att få fler läsare, men de verkar funka iaf=)

2010-07-17 @ 18:16:03
Postat av: Maja

Ja jag håller med totalt!

När man inte rider så bra och man är ute och tävlar lite så säger alla "å vad bra det gick !!" vad fin han/hon är" men när man börjar göra resultat och klättra upp i klasserna så ska man trycka ner den och sabba denns självfortroendde, prata skitt bakom ryggen;o Och ofta är det tyvärr folk man trodde man kände:OOO

Man blir så jävla trött:o

Men Så är det att va svensk, det är bara vissa dom att man är bäst;)

2010-07-17 @ 18:18:14
Postat av: Sätilaryttaren Emma- En glimt av mitt hästliv :D

är det inte så ni gör med folk som rider varmblod "ridtravare"?

2010-07-17 @ 18:19:49
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Maja

Till dom anonyma:

Om ni tycker det är så förskräckligt irriterande och jobbigt det dom skriver, bara en fråga?

Vrf läser ni deras blogg då;)???

2010-07-17 @ 18:22:08
Postat av: Linn

Jag har inte skrivit ngt taskigt om människor som gillar travare, men jag gillar själv inte rasen och jag har hur stor rätt som hällst att inte vara lika förtjust i alla raser eller färger! Har tillåmed en nära vänn som tills nyligen hade en travare...Och det funkade hur bra som hällst för hon är mogen nog att inse att man kan tycka olika saker men vara vänner ändå, vilket många andra inte fattar.

2010-07-17 @ 18:25:11
Postat av: Linn

Säger precis som Maja vadfan gör ni här då om ni ogillar det vi skriver så himmla mkt? Är väl inget nöje för er att sitta och irritera er på att ni inte har samma åsikter som mig och Ingrid? :S

2010-07-17 @ 18:27:25
Postat av: sofie

Vad än ditt problem( anonym ) dom får blogga som dom vill eller hur!

tkr som "Maja", så fort nån blir bättre än en sj blir man sotis och ska köra ALLT precis allt för att trycka ner andra!

tkr det är onödigt av dej att ens komentera på deras blogg om du stör dig så mkt på dom! skit i att kolla på bloggen och skicka inte så dryga komentarer!?

dom har ett eget liv, du med! gör nått vettig av de ist för att kaxa upp dej så jävla mke!

2010-07-17 @ 18:28:09
URL: http://tullumbaze.bloggpatsen.se
Postat av: sofia

Jag tycker faktiskt ni får vara beredda på lite kritik, man får alltid i pricip kritik när man uttalar sig om något, så är det. Klart vissa säger dumma saker för dom är avundsjuka, men bara tex när ni dissade tretorn, folk får ju faktiskt säga vad dom tycker där och då får ni vara beredda på kritik när ni går ut med annat också. Linn säger att hon får säga vad hon tycker om travare, men då får väl folk säga vad dom tycker om er blogg och annat?

2010-07-17 @ 18:47:02
Postat av: Anonym

Sofia, jag håller helt med dig! äntligen någon som har litte vett under skallbenet

2010-07-17 @ 18:50:17
Postat av: Linn

Det är väldigt stor skillnad på personpåhopp och att ha en åsikt om ngt i stort, trodde att ni kunnde skilja på det men tydligen inte. Tex att ni hackar ständigt på Ingrid längd det är personpåhopp, men som jag att jag inte gillar en stövel eller en hästras det är ju inte riktat mot en enskild person utan ett stort område.

2010-07-17 @ 18:57:04
Postat av: =)

Sofia= äntligen någon som har lite vett bakom pannbenet!



Folk har er som idoler, folk ser upp till er, fattar ni inte att ni kan göra någon ledsen när ni dissar ex: syntetsadlar, tretorn osv? de kanske inte har råd med sadlar för 20 000? eller med fula dressyrstövlar som ser ut som plast? de kanske är nöjda med grejjerna de har? så kommer ni och dissar: ah ex syntetsadlar osv, jag tycker ni kan tänka er för vad ni skriver i bloggen. har ni inte själva tänkt någon gång att ni kan såra människor?

ni är inte så jävla duktiga med hästar som alla tror att ni är, vem faan släpper hästarna i full galopp på en knöcklig ridbana och låter de rejsarunt för att få bra bilder? o hästarna är inte ens skrittade innan!



och ni som inte vet hur de ligger till kan hålla käft:)

2010-07-17 @ 19:01:16
Postat av: Linn

Aldrig att jag skulle släppa Braven vind för våg utan att han är uppvärmd, för det du skre var menat till mig eller vadå? Vi har dessutom en slät ridbana annars skulle vi väl för fan inte rida där :S Tror kanappast att folk bryr sig om vad vi tkr om en jävla syntetsadel dom har väl sin egen uppfattning och jag tkr man ska lita på sig sj, vissa gillar plastsadlar medans andra inte gör det vafan spelar det för roll man måste ju få tycka olika? Har man inte råd att köpa en sadel som är bra dom till sin häst kanske man inte bör ha ngn häst över huvudtaget... alla sadlar måste givetvis inte kosta 20 000kr för att vara bra det kan ju likagärna vara en begagnad sleten sadel för 2000kr som ligger bäst på just din/dens häst. vrf ska du tjafsa så? jag säger inte att man inte har rätt att tycka dä man vill men man ska passa sig för personangrepp

2010-07-17 @ 19:07:14
Postat av: sofia

Det är ganska kul att bara för man kommer med sk kritik måste man vara en av "dom" som skulle ha hackar på Ingrid? Om du skriver att du inte gillar ridtravare så kan faktiskt personer som har ridtravare ta det personligt. Men om ni själva säger att folk är avunsjuka, då vet ni ju att ni inte behöver ta åt er? Om ni inte vill ha påhopp, gör era bdb lösenskyddade istället?

2010-07-17 @ 19:08:03
Postat av: sofie

Linn och Ingrid har egna åsikter om vad dem tkr om olika märken osv eller hur...., det är ju fan en blogg som dom får skriva vad dem vill på eller hur?

Men om ni gillar syntetsadla, tretorn osv så tkr jag ändå inte att man ska bry sig?

jag tkr sj att syntetsadlar är ganska sköna och gillar dem sådär men bara för att Linn och Ingid inte tycker de ska dem inte få kretik för de? alla har sina egna åsikter!

och du ( anonym ) du vet ju inte ens vad dom får som privata medelande på MSN , bdb osv ..., eller?

och därför kan du ju inte kritisera dem för att dem är så taskiga och dåliga!!!

2010-07-17 @ 19:21:10
URL: http://tullumbaze.bloggplatsen.se
Postat av: Moa

Asså dom ¨anonyma¨ är fett mobbade skit i dom !

2010-07-17 @ 19:27:59
Postat av: sofia

Sofie: Du skriver ju att alla har sina egna åsikter, låt läsarna också ha det. Kan man inte ta kritik borde man inte utala sig om saker som man vet får kritik. Om man skriver hiss eller diss så får man ju faktiskt ta att folk skriver vad dom tycker, i fallet tretorn.

2010-07-17 @ 19:35:21
Postat av: nathalie

men gud vilken löjlig diskution! ni som skriver att dom är taskiga o så för att tex linn inte gillar travare? ska hon ljuga ist? sitter ni o skriver i alla hästbloggar? deras åsikter är bara åsikter, men det ni skriver är personligt! och att linn skrev att hon inte gillar travare är väl inte ett personligt påhopp för dom som har travare? - just du där med din travare där i karlstad, jag gillar inte dig eller din häst! är det så eller? nej, precis, väx upp o skaffa ett liv!

2010-07-17 @ 19:45:48
URL: http://dressyrarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Linn, jag menar när ni släppte hästarna när ridbanan var frusen, knöcklig o jävlig. men men, du gör som du vill med dina hästar=)

2010-07-17 @ 20:32:44
Postat av: Amanda

Varje människa har rätt att ha en åsikt, och om Linn inte tycker om travare så har hon sin fulla rätt att både tycka och uttrycka det! Hon gör ju inga personliga påhopp, om hon å andra sidan skulle peka ut folk med travare (alltså nämna namn osv.) så vore det ju en helt annan sak, men det har hon ju inte gjort. Det gäller att kunna skilja på personliga påhopp och att uttrycka sin åsikt ^^ Dessutom, varför behöver man alltid få kritik när man uttrycker sin åsikt om ngt? Kan man inte bara få tycka det eller... ?

2010-07-17 @ 20:42:48
Postat av: Maja

Jag tycker det är skoj att läga mig i ibland;)

Det linn skriver i inlägget är ju inte imot att man inte får skriva sin åsikt:P

JAG TROR hon menar mer att hon är trött när folk hoppar på henne går bakom ryggen, snackar skit, sprider rykten som inte är sanna...Sen tror jag inte heller att hon bara menar att folk är avensjuka på bloggen utan i den "riktiga världen".

När man får en frmgång så vill man höra det posetiva inte det negativa. Jag lovar hon är inte duktig och framgångsrik bara för att göra just dig svartsjuk;o

Detta är MIN UPPFATTNING!!:)

2010-07-17 @ 20:45:43
Postat av: Lisa

Vad äre för skit alla snackar... Alla får ha en åsikt jag har rätt att säga att ex bruna hästar är de fulaste JAG vet. men jag får inte säga DIN häst är den fulaste häst jag vet...! Alla har rätt att ha sin åsikt och om dom säger att tretorn stövlarna är fula då är ju de deras åsikt (?) men vi bor i sverige och här behöver inte alla tycka lika?

2010-07-17 @ 21:10:59
Postat av: Lisa igen :)

hej igen LÄS HELA :) de jag menar är att jag tycker att alla som säger att "Linn" trycker ner andra när hon säger att hon inte gillar travare, men vad gör de dig som gillar travare? tänker du sluta rida travere bara för att Linn inte gillar dom? Hon kanske säger att de är tråkigt att rida, ska alla sluta rida då och säga att hon trycker ner dom som rider? HÖR NI INTE HUR SJUKT DET LÅTER!?



Alla har en egen åsikt och man får tycka precis som man vill UTAN att någon säger att du är dum, de kan man få böta för!



Linn har inte riktat sig till någon speciell person men ni får vist säga precis vad ni vill till Linn utan att ni tycker att ni är dumma?



ah de var allt jag ville säga:) snälla inga svar Här för jag kollar inte här så ofta och då vill jag inte ha skit riktit mot mig utan att jag har någon chans att förklara mig :) skriv helldre direkt på min blogg om ni vill bertätta hur dum i huvet jag är ;)



och jag säger inte att ni som har sagt dumma saker till Linn är dumma, för ni har en egen åsikt men man kan yttra sig utan att vara dum =)



STORA KRAMAR LISA :D

2010-07-17 @ 21:56:20
URL: http://lisafager.bloggplatsen.se
Postat av: Moa

Det bästa är att inte bry sig, tjejer.

Jag har också fått massvis med elaka kommentarer på min blogg och min gamla BDB. Det man gör i den situationen är att inte bry sig, ignorera. Såna som slänger in elaka kommentarer saknar något själva, det är därför dom klankar ner på er. Det är deras förlust alltså.

Tänk bara att ni "kväver" de som skriver skit. Totalignorera, ta inte upp det i några inlägg. För det är det dom vill att ni ska göra. Ge ingen uppmärksamhet överhuvudtaget. Det är så dom får "luft" och fortsätter. Detta kommer visa ett stort självförtroende hos er. Jag tror knappast att du, Linn, har tagit dig till bland Sveriges bästa dressyrryttare på en räkmacka. Du kan detta!



Har fungerat för mig :-)



Kram, Moa

2010-07-17 @ 22:11:02
URL: http://moastraning.blogg.se/
Postat av: Fia

Bry er inte tjejer!



Tänk på att ni är så grymt duktiga och är mångas förebilder. Det kmr alltid finnas de som är avundsjuka på er och det är bara att inte ta åt sig även om det är svårt.

Kram på er.

2010-07-17 @ 22:38:45
URL: http://oredigerad@bdb
Postat av: Cicci

Jag tycker om eran blogg och tycker att det är väldigt tråkigt att folk ska behandla er såhär i eran egna blogg, vissa människor jag ju helt klart att växa upp och att se hur andra lyckas. Och ni har ju kämpat för att komma dit ni är idag!

Hoppas ni fortsätter driva eran blogg och att folk skärper sig!



Krambanan!

2010-07-17 @ 22:40:20
URL: http://ciixx.blogg.se/
Postat av: Elsa

men vad är detta för löjlig diskution!!??

Låt dom få skriva vad dom vill!! Det är ju för fan deras blogg! Du tycker så och den tycker så! Det är ingen som bryr sig! Varför håller ni på att tjafsa om det här!? det är bara löjligt och omoget , ni kommer ändå så ingen vart med det här ändå! Så lägg ner. Om det är så jobbigt så titta inte på bloggen då , det är väl inte så svårt!? Och varför tar ni åt er så mycket? Låt Linn och Ingrid göra som dom vill med SINA hästar för dom vet ju vad DOM GÖR MED SINA HÄSTAR! och GÖR VAD NI VILL MED ERA HÄSTAR!

Så sluta med det här och gör något vettigt i stället!

2010-07-17 @ 22:44:17
Postat av: Maria

Det är alltid såhär med folk! Rider man med träns, nosgrimma eller bett är man elak och okunning även om man har spö eller sporrar och fy vad hemsk man är om man skulle ha graman en dag. Och sen alla "dressyrdommare" som härjar runt och kommenterar hur man sitter, hästens bärning/undertramp/avslappning mm mm. Så blir det när man skriver nått på internet som alla inte håller med om! Det spelar ingen roll vilken nivå eller vilka klasser du tävlar folk vill trycka ner en i leran i alla fall. Detta beror oftas på avundsjuka eller bara ren elakhet! Ju mer ni tar åt er ju mer kommer dom härja omkring på er blogg och trycka ner er!

2010-07-17 @ 22:51:34
Postat av: Emma

Man får väl tycka precis vad man vill om precis vad som helst! Fjantig diskussion här, skärpning alltså! Jag gillar inte halvblod, vilken hemsk människa jag är? Gillar inte dressyrstövlarna, fy för mig.. jag skiter i vilket. Jag vet vad jag tycker och jag står för det, men jag är tillräckligt mogen för att fatta att alla är olika och att Linn och Ingrid får tycka precis vad dom vill, dom får hata ridtravare och dissa tretorn och precis vad dom vill.. deras åsikt som är intressant att ta del av. Jag har min egen :) TACK för en bra seriös (!) blogg tjejer!

2010-07-17 @ 23:14:43
Postat av: Veronica

Jag hoppas att hästvärlden ändrar sig snart...

Idag handlar det alltid om oss själva och olika "klasser" på hästmänniskor. Om man har en barfotahäst som går på lösdrift ja då är det en gårdshäst. Om man har en häst med skor, kort man, täcke m.m då är den en ren tävlingshäst? Vi tjaffsar om allt och inget, man kan inte låta folk tycka vad dom vill. När ska vi ändra oss? Hur mycket bryr sig våra hästar om allt vi gör en sån stor grej av? Vi alla behöver lära oss så mycket mer om själva hästen, vad den är skapt för. Ändå ska vi tjaffsa om utrustning, hästraser och ja säg allt. Jag hoppas allafall hästhållningen ändras snart så ridsporten kan bli lite mer positivt och naturligt, just nu klankar vi bara ner på varandra? ;)

2010-07-17 @ 23:41:47
URL: http://luciferblogg.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Men SHIT vad omogna ni är som hoppar på Linn och Ingrid! Det är faktiskt som Linn säger att det är inte KRITIK det är PÅHOPP och det kan man faktiskt ANMÄLA för! Om de skriver "Vi gillar inte Tretorn" Är ju det en ÅSIKT men om någon däremot skriver (Som jag såg i ett annat inlägg) "Braven har inga ryggmuskler" - DET ÄR ETT PÅHOPP. De som skriver sånna saker har inget här att göra och om de personerna tycker att det är så jävla jobbigt att de inte tycker om Travare VAR INTE HÄR DÅ, STICK! Man behöver inte skriva personliga påhopp! Man kan skriva, "Jaha, vad synd att ni inte gillar travare. Jag tycker nämligen att de är jätteroliga att hålla på med:)" ISTÄLLET FÖR "Varför tycker ni inte om travare, vad har dem gjort er?"

Jag tycker inte heller förskräckligt mycker om travare men jag tycker inte illa om personerna som rider travare för det, jag tycker helt enkelt bättre om andra raser.

Ge er nu för fan!

2010-07-18 @ 00:05:53
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: lina

haha sitter och garvar när jag läser alla kommentarer, fattar inte hur folk orkar hålla på som ni gör :D

2010-07-18 @ 01:18:15
Postat av: Malin

Ni gör bara varandra illa genom att klanka ner på varandra. Tycker man inte om denna blogg finns det tusentals andra att läsa på nätet. Har man inget trevligt att säga, säg då inget alls. Jag är trött utav bara helvete på denna nätmobbning.



Linn&Ingrid: Keep up the good work!

2010-07-18 @ 01:23:16
Postat av: Elenore

"Det svåraste när man haft framgångar är att hitta någon som gläder sig på ens vägnar"



- Bette Midler

2010-07-18 @ 08:49:35
Postat av: Fredriqa Danheimer

Ja nu har alla barnungar varit i farten igen ser jag.

Alla som är anonyma och skriver skitsaker SKÄRPNING. Det går fortfarande att få reda på vilka ni är och då kan ni få problem efter som det är brottsligt med personangrepp.

Jag tycker att Linn och Ingrid är ärliga med vad de tycker meddans ni fega idioter som inte vågar stå för det ni tycker

Linn och Ingrid jag tycker att ni ska fortsätta med era bloggar och BDB och inte bry er om alla fega kräk som inte vågar stå för vad de tycker

2010-07-18 @ 09:30:57
Postat av: Nicole

Vissa är helt sjuk i huvudet!

Var stark!:)<3

2010-07-18 @ 10:56:30
Postat av: Hannah

Linn och ingrid, jag tycker att ni ska skita i vad andra tycker. Jag tycker att er blogg är toppen bra! :D

Jag brukar fölla den och när jag har läst ett inlägg längtar jag till nästa.

De som klagar är ju bara avensjuka på er.

Som det felsta har skrivet det är er blogg och ni får skirva vad fan ni vill!

Det är säkerligen avensjuk på er känsla till hästar och ridning.

Hoppas avv in INTE slutar med er blogg och eran: bdb.



Ha det bra. Hannah på prickigstrumpaa @ BDB

2010-07-18 @ 11:18:34
Postat av: Madeleine H

Linn, lyssna inte på vad de andra säger. Tänk på vem det är som är framgångsrik och vem som lyckas. Bakom dessa kommentarer gömmer sig bara avundsjuka tjejer, det är svårt men försök vända det till något positivt, lovar att nästan alla skulle vilja byta plats med dig!



Kände dig riktigt bra en gång i tiden och vet att "du har alla hästar i hagen" som man säger, haha. Jag kommer gärna och hälsar på någon dag och pratar gamla minnen :) Lycka till!

2010-07-18 @ 13:01:41
Postat av: Anonym

2010-07-18 @ 13:03:30
Postat av: Anonym

Håller med dig Linn! Jag har typ vart utstött i min klubb, alla har sett ner på mig´/ser ner på mig men jag vet inte varför... När jag har blivit placerad eller när jag vart nöjd med att jag gjort något framsteg har folk bara klankat ner på mig! T.ex. när jag vann klubbmästerskapet i höstas så kom vissa tävlande etc. fram till mig o så att jag bara vann för att jag var felfri och att jag därför inte var värd placeringen, men det är väll det banhoppning går ut på?! Visst min häst var inte snabbast men vi var bland dom 4:a snabbaste men det var dom snabba ponnyerna som rev! Det var liksom första gången jag vann en tävling. Och prisutdelarn var en utav de tävlandes mamma och alla föregående år har man fått sätta på vinnartäcket o känna sig som en riktig vinnare men inte i min klass men i dom andra klasserna fick dom det...

2010-07-18 @ 15:55:55
Postat av: Mollie (=

Heej, looove eran blogg! Jag undrar vad Amirs blogg heter? :D

2010-07-18 @ 20:54:25
Postat av: Anonym

Är inte ni de första att kasta skit på sånna som kämpar hårt? Jävla fjollor.

2010-07-18 @ 22:00:55
Postat av: Johanna

Skrattretande diskussion...



Givetvis är jag avundsjuk på Linn som fick tag i en riktigt snygg ponny och dessutom före ig! ^^ Utöver det så har hon utbildat den själv och visade sig vara en jäkel på att rida. Men inte trycker jag ner henne för det.



Dessutom lever vi i ett fritt land och kan säga vad vi vill! Så tänk efter innan ni skriver ngt, för nästa gång kan det vara er åsikt som folk ogillar och och trycker ner er för.



Som avslutning, det GÅR inte att vara anonym på nätet. Bara som ett litet tips så finns det ngt som heter IP-nummer...

2010-07-18 @ 23:42:09
Postat av: Helgkurt

Johanna: VA?! FINNS DET? Sen har jag hört att det finns en sak som heter logga in på olika datorer, och typ 7 eleven och lite sånt. Men din upptäckt är mycket större..

Till alla andra som använder denna blogg som lexikon: PUSS på er. Ni är lite söta.

2010-07-19 @ 21:43:27
Postat av: Elsa

tyvärr, så är det inte bara i sverige som det är så :/ <3

2011-03-11 @ 13:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner