Halloj

Datum: 2010-07-07 ~ Tid: 11:36:50

God förmiddag


Jag kom nyss hem från stallet jag var uppe och gav Lego & Brave frukost, medans de åt så mockade jag boxen och gjorde klart stallet. Släppte sedan ut Lego i hagen och red ut en sväng på Brejvis. Det finns tyvärr inga sand- eller skogsvägar samt inga gärden eller liknande utan bara grusvägar att rida på. Nu när det har varit så torrt har vägarna blivit stenhårda så jag fick skritta mestadels av passet. Travde och red i kort galopp på gräskanten en liten bit men jag vill inte riskera att underlaget blir för hårt, jag tänker på häst i första hand och inte bara på vad jag vill. Tkr det är fruktansvärt illa när det går ut över hästen om ryttare är oseriös/okunnig, tex om hästen är halt och man hoppar dag efter dag i vilket fall, det är inte okej! Går inte skadan över SKA man kolla upp hoss veterinär, har man inte råda att göra det ska man inte ha häst! Har man en häst så måste man vara beredd på oanade utgifter. När jag slutligen skulle släppa ut honom så var det bara 2dm vatten kvar i hinken så jag fick konka på vatten och knöla ett bra tag.

 

Just det ja! Min röst låter INTE som på videon i verkligheten haha xD


Kommentarer
Postat av: Hanna :)

fin bild :)

2010-07-07 @ 11:42:09
URL: http://hannabresellss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem rider braven där?

2010-07-07 @ 17:46:26
Postat av: Linn

Jag? bilden är 2år gammal.

2010-07-07 @ 17:50:17
Postat av: karin

hahaha usch va gammal bild :e snygga vi är där bakom ;) not!;p

2010-07-07 @ 21:37:56
URL: http://skuttkneppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner