Kort eller lång man?

Datum: 2010-07-15 ~ Tid: 20:59:01

Åter till frågan, vad tyckte ni nu då? Vad blev bäst igentligen kort eller lång? Själv tkr jag har blev ruskigt maffig i den korta manen då nacken kommer fram på ett helt annat sett, men han var söt i den långa, fast det såg inte allt för kul ut i slutet när det var så sliten.

Har aldrig gillat långa manar tkr det ser lite träligt ut. Självklart klär vissa (få) hästar bättre i lång än kort man, men oftast ser det mkt prydligare och mer städat ut i kort, enlig mig då.

Dela gärna med er av eran åsikt, dels om Bravens man och om lång/kort man över lag.


Kommentarer
Postat av: =)

Kort ^^

2010-07-15 @ 21:01:23
URL: http://shure.blogg.se/
Postat av: Fanny

Hej jag tycker kort:D

2010-07-15 @ 21:03:15
URL: http://alskardigmaddy.blogg.se/
Postat av: Christel

Braven passade bäst i kort, men min ponny passar bäst i lång, för då ser hon maffigare ut ;), det är så olika från häst till häst!

2010-07-15 @ 21:04:15
URL: http://sommarblondinen.blogg.se/
Postat av: Sofia

kort till dressyr tycker jag ^^

2010-07-15 @ 21:04:19
Postat av: Anonym

kort, han såg ut som en westerhäst i lång :D

2010-07-15 @ 21:04:54
Postat av: Linnéa

Gillar lång :o Göra kallblods(ardenner)fläta då. Skit snyggt enligt mej :P Men kort är oxå fint ^_^

2010-07-15 @ 21:06:01
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: johanna

braven va nog maffigast o kort tycker jag :)

2010-07-15 @ 21:07:52
Postat av: Madizon89@bdb

Lång eller kort man har länge varit en stor diskussion och det har hela tiden handlat om en smaksak.

Själv tycker jag om både lång och kort man beroende på vad det är för häst!

Min medryttar isis skulle jag aldrig i hela mitt liv rycka av manen på! Medans tex ett halvblod eller en tävlingsponny är finare i kort ryckt man. Att klippa en man blir bara fula klipphack i...



Tex en nordsvensk "ska" ha lång man medans en fjording "ska" tom ha stubbad man... Det handlar lite om tradition bland de olika raserna med. Ponnyer är oftast sötare i lång man, en arab låter man ofta manen växa på med..

Men som du själv skrev så vart manen lite sliten på slutet, det gäller att man sköter om manen på sin häst! Och en kort man är lättare att sköta än en lång! Ridskolan jag red på förut rycke manen på ALLA sina hästar för att det är lättare att sköta om den då.

Även om jag tyckte att Tinkern skulle få behålla sin långa man så försvann den med, för att ingen hade tid och ork att sköta den och nu i efterhand så förstår jag, men då gjorde jag inte det.

2010-07-15 @ 21:16:05
URL: http://madizon89.bilddagboken.se
Postat av: rebecka

det är såklart olika från häst till häst, men braven blev absolut snyggare i kort =)

2010-07-15 @ 21:17:53
Postat av: Amanda

Braven passar bättre i kort man. Men överlag tycker jag man ska se till inividen. Som t.ex. travare. Dom ska ha lång man. Annars ser dom itne klok ut. Jag har själv en travare med tunn tunn man. Men jag tänker inte under några omständigheter klippa av den! Hon är född till att ha lång man och ska så förbli. Dessutom så skulle hon se J****t hemsk ut i kort man. Hon skulle inte alls passa i de :/

2010-07-15 @ 21:19:20
URL: http://passionpellini.bloggagratis.se
Postat av: Jojjon

Han va jätte fin i lång man men ser mycket mer "välskött" ut i kort :) Han såg ju välskött ut innan men de e mycket mer prydligt me kort på honom :D

2010-07-15 @ 21:28:42
Postat av: erica

braven blev mkt maffigare i kort man men jag kan inte säga såhär vad som e finast, lång eller kort eftersom de e så himmla stor skillnad från häst till häst.

2010-07-15 @ 21:32:14
URL: http://numerabortglomd.blogg.se/
Postat av: Reby

En ordentlig häst har kort man. Ser så otroligt mycket mer elegant ut. Visst kanske vissa kallblod och så ska ha lång man, men det är inga hästar som intresserar mig.

2010-07-15 @ 21:32:18
Postat av: Johanna

Jag tycker Braven passade bäst i kort, även om han var fin i båda. :)



Annars så tycker jag att en kort välskött man är snyggast, men det beror även på hästen och rasen såklart. T.ex. islandshästar, de SKA ha lång man. Likaså shettisar, nordsvenskar, tinkrar passar bäst i lång man (enligt mig). Fjordingar har ju oftast stubbad man, osv osv. Men som sagt, det är såå olika och varierar från häst till häst!

2010-07-15 @ 21:35:42
Postat av: Olivia

Jag tycker kort man på Braven! ;)

2010-07-15 @ 21:38:19
Postat av: Mickis

jo men kort man ska han absolut ha! :) Annars ser han lite westernhäst aktig ut, haha :P

2010-07-15 @ 21:40:02
URL: http://majckis.blogg.se/
Postat av: mikaela

Jag tycker kort, finns precis som du sa ett fåtal hästar som passar i lång man men dom är lätträknade :P kort ska det vara! Braven ser helt klart bäst ut i kort man :)

2010-07-15 @ 21:42:32
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: Gadfly

Jag tycker att Braven klär mycket bättre i kort man! Dock finns det vissa små ponnier som är finare i lång man bara man trimmar den då och då. Stora hästar tycker jag ska ha kort man om det är en ardenner eller ngn annan sådan mer bastant ras. Fast det är helt upp till vad man själv gillar också och vad just den hästen passar i :)

2010-07-15 @ 21:42:36
Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

KORT!!

2010-07-15 @ 21:47:50
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: L

Hans passar mer i den korta manen tycker jag.

Själv har ajg en ponny med lång man, ganska kort hals och hingstnacke. Med kort man skulle han se rent fördjävlig ut! Men jag tycker det är väldigt noga med om hästen har lång man att man sköter den noga. En riktigt ful och sleten lång man ger inget bra intryck. Den ska vara välvårdad och fin! :D

2010-07-15 @ 21:55:08
Postat av: julia :)

Braven passar bättre i kort tkr jag!

Han ser mer ut som en ut och lunka i skogen häst än en dressyrponny när kan har lång..

2010-07-15 @ 21:55:18
Postat av: Sandra malmberg

kort :D

2010-07-15 @ 21:59:39
URL: http://smalmbergs.blogg.se/
Postat av: ina

tycker som du han ser maffigare ut i kort :) ger mer "proffsigt" intryck, han är jättefin i det :) fast det är ju inte helt tokigt med lång på honom heller.

2010-07-15 @ 22:08:41
URL: http://iinah.blogg.se/
Postat av: nathalie

asså jag tycker kort och jämn man, lång tycker ja lix blir lite för mkt "lantis"... braven tycker jag är MKT finare i kort. men visst, en del hästar passar klart bättre i lång;)

2010-07-15 @ 22:11:47
URL: http://dressyrarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han är helt klart finare i kjort man, och det tycker jag just pga den långa manen är "hlvlång" och ser lite sliten ut, då ser han betydligt mer välvårdad ut i kort man :)



Annars kan jag tycka att vissa ponnyer och andra hästar som får tjock, lång man som ser fräsch ut kan vara hemskt fina i det, oavsett om man tävlar elelr hobbyrider osv.



Överlag föredrar jag kort man dock, då de flesta hästar får mest halvlång lite tunn/sliten man :P

2010-07-15 @ 22:16:11
Postat av: Ida

Jag tycker helt klart kort man när man tävlar uppe på högre nivå, vilket ni gör!

Visst är det gulligt med lång man på vissa hästar, men som du säger så blir halsen så mycket synligare och ser maffigare ut! :D

2010-07-15 @ 22:22:22
URL: http://fagelbroryttaren.blogg.se/
Postat av: sofia / dressyrhatt @ bdb

Jag tycker han passar bättre i kort, jag gillar typ bara kort man ;)

2010-07-15 @ 22:23:35
Postat av: bea

Tycker kort man är snyggast på honom :)

2010-07-15 @ 22:28:36
Postat av: Em

Beror helt på vilken slags häst man har

2010-07-15 @ 22:30:06
Postat av: Jennie

Jag skulle säga att han passar bättre i den korta manen, precis som du själv säger kommer hans hals fram mycket mer och han ser mycket maffigare ut. I den långa manen tycker jag at han ser ut att ha en väldigt ''spinkig'' hals, vilket jag inte tycker han passar i. Och efter som han är en dressyrponny ska han ju vara lite maffigare, så om han varit min ponny skulle jag hat kort man på honom. (:

2010-07-15 @ 22:30:31
URL: http://www.mirochjag.blogspot.com
Postat av: lolvira :DDD

Tkr han passade bättre i kort man^^ Han såg snyggare ut i det!

2010-07-15 @ 22:31:03
URL: http://lolviras.blogg.se/
Postat av: Anonym

kort man, då är det lättare att knoppa oxå!

2010-07-15 @ 22:34:36
Postat av: Johanna

Kort definitivt!:)

Jag tycker det där är så konstigt, för tex fjordingar som "ska" ha "rakat" passar mycket bättre i långt och många av de hästar som bör ha långt passar bättre i kort, t ex kallblodstravare. Enligt mig förstås!:P

2010-07-15 @ 22:43:04
URL: http://Dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: carro

Tycker han är mkt snyggare i kort man! :D Tycker det väldigt lätt kan se skabbigt ut med lång man om man inte sköter den ordentligt. ;)

2010-07-15 @ 22:44:10
URL: http://carolinevakander.blogg.se/
Postat av: sandra plate

ååh nu tog du ju inget kort i rörelse med lång man. men klart halsen blev maffigare och hästen "snyggare" i kort. håller med dig med lång man, få hästar som passar i det. men ja skulle ALDRIG få för mig att kapa manen på nordsvensken. har sett en nordsvensk med kort man. fy fan va den såg ut.



iaf, jag tycker du är en jättefin tjej som ser väldigt hälsosam ut och tycker du ska försöka få bort tankarna om att du skulle va tjock osv. och i vilket fall som helst så duger du PRECIS som du är.



kram .

tycker ni är jätteduktiga, fortsätt på samma spår!

2010-07-15 @ 22:58:24
URL: http://sandraaplate.blogg.se/
Postat av: Fiona

kort man tycker jag nog :)

2010-07-15 @ 23:02:28
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: Luuuuk

KORT MAN LINN!!! han vart sjukt mycket snyggare i det :) och som du sa, MAFFIG! bra blogg ni har btw ;D kram

2010-07-15 @ 23:04:52
Postat av: IrmaBjörnwall , Irama.blogg.se

Braven såg ut som en travare i lång man ;b

(Inte för att jag har ngt emot travare!)

Han passa mkt bättre i kort :)

2010-07-15 @ 23:05:08
URL: http://irama.blogg.se/
Postat av: linnea

kort! helt klart. han såg så mycket maffigare vid halsen med kort, :)

2010-07-15 @ 23:18:17
Postat av: N

Sen så var det ju en anings skillnad på bilderna. Han ser ju mycket trevligare ut på översta bilden rent generellt. Men jag tycker fortf den korta blev grymt snygg :)

2010-07-15 @ 23:38:43
Postat av: Anonym

Det hade vart snyggt om du hade lång man på braven och sen gör en hingst fläta för då får du fram halsen mer :) jag har lång man på båda mina tävlings ponnyer och då gör jag hingstfläta när jag tävlar så även unghästen som inte har så musklad hals får lite mer hingst hals :)

2010-07-15 @ 23:45:58
Postat av: Louise

Det beror mycket på hästen, en häst med lite smalare hals passar någo bättre i en lång man medans en häst med krafftig och fin hals som Braven passat i kortare :)



Men när hästarna får lite längre man kan man få till superfina hingstflätor vilket är suuuuuupersnyggt så det kan ju vara bra med en längre man då...

Och vill man knoppa är det lättare med kortare man (tycker jag)!



2010-07-15 @ 23:50:13
URL: http://pudelflikkan.blogg.se/
Postat av: olivia karelius

Kort man helt klart! :)

2010-07-16 @ 00:02:35
URL: http://equestrianworld.blogg.se/
Postat av: julia

kort tycker jag.

visst, det är jättefint med lång man men det är nog finast på lite mindre hästar. tycker sm du att hans nacke kom fram fint och persoonligen tycker jag att det är finare med knoppar än fläta (som du var tvungen att ha innan när du tävlade).

2010-07-16 @ 00:10:21
Postat av: anna

kort tycker jag (:

2010-07-16 @ 00:10:47
URL: http://aanniiiss.blogg.se/
Postat av: emma

jag tycker nog kort :)

2010-07-16 @ 00:40:08
Postat av: Elinor

tycker han blev mkt finare i kort, han ser mkt maffigare ut :)

2010-07-16 @ 00:49:22
URL: http://engelstoft.blogg.se/
Postat av: Anonym

kort man är finast!!

2010-07-16 @ 00:51:14
Postat av: Anna

Braven ska ha kort ;D!

Min ardenner/halvblods korsning har lång man men fan ibland ser han inte riktigt klok ut, det ser ut som att han har världens fulaste hals på den sidan som manen ligger på. Jag är så kluven på om jag ska klippa stubb eller rycka av så den blir ungefär en tvärhand lång, det skulle få fram hans hingstnacke mer men jag vågar inte haha :D

2010-07-16 @ 00:52:22
Postat av: Luciia @ bdb

Som jag skrev förut så finns det ju mer valmöjligheter med lång man. Man kan både ha den lång, men fläta den så halsen syns. Och det beror ju helt på vad man har för häst och vad den passar i, jag tyckkte braven var snyggast i lång, men börjar vänja mig med hans korta nu, så jag börjar gilla det med ^^ .. Men som på min häst, han skulle inte passa i lång man, han måste ha kort. Och min förra häst, travnordis han passade i lång man och inte i kort!

2010-07-16 @ 01:28:07
Postat av: Frida

Jag tkr kort ^^

2010-07-16 @ 08:04:21
URL: http://fridakennerstad.bloggplatsen.se
Postat av: Rebecca Lejon

Braven ska absolut ha kort man. :)

Alltså jag håller med dig helt det ser så rufsigt och ovårdat ut med lång man, eller det gjorde det på braven då iaf. Sen finns det ju vissa hästar som har väldigt vårdad och skött man och då är det ju klart att det är fint om hästen passar i det.

Och eftersom Braven är en framgångsrik ponny på dressyrbanan ser det mest proffsigt och stiligt ut med kort man. ;P

Sen är det ju olika från häst till häst t.ex. störrre hästraser som tinker, nordsvensk, kallblod osv är det finast med lång då, sen ponnyer är alltid söta med rufsig man och sånt men ska dem tävla är det typ finast med kort, likaså med fullblod, araber om dem ska tävla, halvblod och så. =)

2010-07-16 @ 09:29:45
Postat av: Jolin

Braven ska helt klart ha kort man! Och jag håller nog med dig om att det överlag ser bättre ut med kort man, lång man ger ofta ett ovårdat intryck...

2010-07-16 @ 09:52:08
URL: http://www.jolinmalmquist.com
Postat av: Johanna

jag tycker han passar mkt bättre i kort man, han ser mer ut som en tävlingsponny på ;P

2010-07-16 @ 10:38:39
Postat av: Julia

Mittemellan stavning Både kort och långt e fint, men min åsikt e att den långa e liiiiite för lång, så mittemellan tycker jag i alla fall. :) (perfekt om man inte kan bestämma sig ;))

2010-07-16 @ 10:49:27
Postat av: Veronica

Lång!!! Alltid finast på de flesta, men måste säga att Braven passade bättre i kort :)

2010-07-16 @ 11:03:39
Postat av: Veronica

Lång!!! Tycker det flesta passar i det men Braven passade bättre i kort. :)

2010-07-16 @ 11:04:44
Postat av: maja

Det är snyggare med knoppar på tävling, men han passar bättre i lång om han har utsläppt:)

2010-07-16 @ 11:15:26
URL: http://sommarponnyer.blogg.se/
Postat av: Jennifer

jag tycker att man inte ska pilla på hästens man och pannlugg med sax. håller inte med de andra som säger "lång man är absolut alltid finast, men bara just braven passar bäst i kort!" (vad är det för slags åsikt egentligen?). stödjer ej manklippning och tycker braven var snyggare i lång man, även om halsen kommer fram när man klipper kort.



tycker det är dumt påhitt av de allra flesta att klippa också, folk i mitt stall gör det för att de tydligen tycker det är snyggt med pottfrilla på häststackarna (skitfult btw, dvs både man och lugg klippta rakt), och en annan för att "annars hamnar manen på båda sidor om halsen".

2010-07-16 @ 12:01:26
Postat av: Linda

Jag älskar långa manar, särskillt på ponnysar och kallblod, jag har själv långa man på alla mina hästar även min fjording ^^

på tävlingshästar och typ halvblod och sånna passar det bäst med kort man, om inte annat praktiskt ^^

2010-07-16 @ 12:02:02
Postat av: Lisa

Personligen tycker jag att Braven och många andra hästar, ser mycket ståtligare och stiligare ut med kort man, jag tycker om hans korta man mer än den långa!:)

2010-07-16 @ 13:08:19
Postat av: Nathalie

Som du säger han får fram den fina nacken med kort man och så ser det ner vällvårdat ut :)

2010-07-16 @ 13:25:28
Postat av: Anonym

jag tycker att han är superfin i båda men finast är nog kort, det ser mer proffisionellt ut på en sån ponny :)

2010-07-16 @ 13:58:38
Postat av: Hanna

Hästar som tävlas regelbundet, eller tävlingstränas ska ha kort man tycker jag. Själv är jag inte intresserad av tävlingsträning, dvs. engelsk ridning, så jag föredrar att ha lång man på mina hästar eftersom jag egentligen tycker att det är finast -mest naturligt.

Sen får man ju förstås se på hästen också; vad passar den i? Hade jag haft ett halvblod eller en ridponny som är nätt och ädel i typen skulle jag inte ha lång man, eftersom halsen blir att se rak och smal ut. Nu har jag en kraftig connemara och hon kan "bära upp" en lång man, och dessutom ska connemaran enligt rasstandard ha manen lång.

Det fulaste som finns enligt mig, är en kort AVKLIPPT man! Manen ska ryckas för att se naturligt kort ut, inte vara rakt avklippt som en pottfrilla! Måste tyvärr ge din Brave Heart en diss för det, hade varit myyycket snyggare om manen var ordentligt ryckt. Dock tycker jag att han passar bättre i kort man, som du skrev framhäver det halsen.

2010-07-16 @ 15:32:00
Postat av: Emma

Din häst klär i kort man. Kort man är ju lättare att fläta och göra jämnstora knoppar på också och sen syns ju nacken bättre också.

Men annars tycker jag det är sött med långa manar, dessutom skyddar ju det hästen mot flugor osv.

Jag är nog mest för lång man iaf. Då kan man ju göra ardennerflätor också, vilket jag tycker är snyggt. Men inom dressyren är det väl knoppar som gäller :P

2010-07-16 @ 17:08:31
URL: http://sandybelloemma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kort var finare på honom. Man ser han på något sett bättre! :D

2010-07-16 @ 17:40:23
Postat av: F R I D A

han ser ju mera "intelligent" ut i kort, men mycket snyggare i lång :)

2010-07-16 @ 17:56:22
URL: http://fwidmark.blogg.se/
Postat av: SANNA

Det beror på, jag har länge velat rycka manen lite granna på russet jag rider, för hennes är ojämn (pga. sin proteinallergi, som gör att hon kliar av sig hela manen). Men hon skakar ju bara på huvudet om man rycker i den, vad ska jag göra då? :o

2010-07-16 @ 18:24:00
URL: http://adversity.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag tyxker ABSOLUT kort man ! :D

2010-07-16 @ 18:44:26
Postat av: Moa

Jag tyxker ABSOLUT kort man ! :D

2010-07-16 @ 18:44:50
Postat av: Olivia

Jag personligen skulle inte f;r allt i v'rlde klippa av min h'st hennes man, men rider man dressyr gissar jag att det 'r det som g'ller!?

2010-07-16 @ 21:25:43
Postat av: Emma

Jag tyckte Braven var jättefin i kort man :D

Tycker att han har sån fin hals, och då ser man hans hals bättre :)

2010-07-16 @ 21:32:05
Postat av: Smart tjej

Hej! Varför göra det så svårt för dig? Jag hade också det problemet med min ponny, då gjorde jag först en mittbena på honom, sen klippte jag ena sidan kort och den andra fick vara lång.

Varsågod! <3

2010-07-16 @ 21:59:26
Postat av: amanda bohl

jag tycker att braven passar bäst i kort! :D

2010-07-16 @ 23:39:08
URL: http://bohl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har ju alltid gillat lång man och kommer alltid att göra! Men samtidigt ser der prydligt och är mer lättsköt med kort man, speciellt med dressyrpållar och knoppar ;)

2010-07-17 @ 12:21:28
Postat av: Nattasa

På Rapp som min häst heter tycker jag det passar bäst med lång man eftersom han är en svart nordsvensk. Men jag tycker Braven passar bättre i kort man eftersom han är en mer inriktad tävlingshäst. O han är även väldigt fin i kort man;)

2010-07-17 @ 13:49:31
Postat av: Madde

Jag tycker kort! :D

2010-07-17 @ 14:02:42
URL: http://maddeochhastar.blogg.se/
Postat av: Emma pemma

han passar helt klart bättre i kort :D

2010-07-17 @ 14:26:27
Postat av: ebba

LÄTT kort man!!! :D

2010-07-17 @ 16:49:53
URL: http://eekman.blogg.se/
Postat av: Josefin

Braven passar bättre i kort man =) Min Nordsvensk passar bättre i lång, man, som sagt, det är olika från häst till häst, men för det mesta gillar jag kort man =)

2010-07-17 @ 18:55:29
URL: http://horsepicture.blogg.se/
Postat av: Elsa

tycker han var fin i kort :)

2010-07-17 @ 22:47:23
Postat av: -

om manen ska va lång, ska den va riktigt lång & tjock, annars ser de så ovårdat ut, drf tkr jag han passa bäst i kort man :)

2010-07-18 @ 01:12:58
Postat av: -

om manen ska va lång, ska den va riktigt lång & tjock, annars ser de så ovårdat ut, drf tkr jag han passa bäst i kort man :)

2010-07-18 @ 01:13:18
Postat av: Nathalie

Tycker att din ponny passade mkt bra i kort man, men sedan om du kan göra en snygg utbakad fläta som följer hästens hals så är det också jäkligt snyggt, om man vill ha lång man på sin häst alltså. Men sen beror det ju oxå på vad det är för hästras och vad det är för hästtyp, beroende på längd på manen och så är det en smaksak å om det är praktiskt eller ej beroende på vilken tävlingsgren man utövar.

Vill man lura ögat när det gäller tävling så är ett bra tips att ha knoppar utifrån hästens storlek på hals, ex att en häst som har kort och tjock hals, dem passar bättre i om man har små och många knoppar för då ser halsen längre ut, men sen finns det ju vissa som vill ha så det ser ut som att hästen har kraftig nacke för att det ser maffigt ut:) & sen en häst som har lång och ganska smal hals, de passar bättre i om man har stora å lite färre knoppar då ser deras hals större ut. Men det är ju från häst till häst, och det är ju en smaksak också.

2010-07-18 @ 10:11:42
URL: http://dressyrmupparna.blogg.se/
Postat av: Nathalie

skrev faen fel blogg, skrev er i stället x) sorry

2010-07-18 @ 10:14:27
URL: http://http:/nathaliebergkvist.blogg.se
Postat av: Elin

LÅNG man ska de vara, har aldrig gillat kort

2010-07-18 @ 15:13:50
URL: http://elinevaldssonolsson.webblogg.se/
Postat av: Me...

Islandshästar passar bättre med lång man eftersom de har väldigt mycket tagel, men annars bortsett från dem tycker jag det varierar från häst till häst, samt vad man vill åt, vilken typ av "look" man är ute efter...



2010-07-22 @ 00:55:09
URL: http://toppur.blogg.se/
Postat av: Isabelle

kort!!

2010-07-22 @ 13:00:25
Postat av: Ella

Kort! Han ser mer välskött ut då (?) han passar verkligen i det, ser snyggare och maffigare ut, men han var såklart söt i lång också ;)

2010-07-31 @ 18:46:27
URL: http://ellameyner.blogg.se/
Postat av: anonym

Han är mycke finate i kort, ärligt talat. tycker han är skit snygg, och du verkar veta vad du gör, för annars skulle han inte vara så fin.

följer eran blogg, för den är superbra :D

2010-08-02 @ 19:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner