Önskeinlägg, gamla bilder!

Datum: 2010-07-12 ~ Tid: 16:43:56

Har fått önskningar om att jag ska visa gamla bilder, jämförda med nyare, på mig och Claudia.
Jag kan säga att jag skäms över de gamla ridbilderna som jag kommer att lägga upp i detta inlägg, fy så hemska rent ut sagt. Jag får leva med att det var så det såg ut, och visar jag dom inte finns det ju inget att jämföra med.

Jag är så oerhört nöjd över samspelet och känslan vi utvecklat tillsammans på ändå såpass kort tid. Jag kan ju bara avgöra skillnaden på ridkänslan, men bilderna påminner en om att allt jobb och slit har gett resultat.

Det skiljer ungefär lite mer än ett år mellan de gamla bilderna och de nya, som också var bland de allra sista som hann tas innan skadan. Är supertaggad på att sätta igång henne sen, och jag ger mig fan på att vi SKA ta oss tillbaka.

"Ni köper färdigutbildade ponnyer för minst hundratusen och bara glider runt på, och ni vet inte känslan av att kämpa och att känna glädje för framgång" som vissa så fint uttrycker det, HAHA. Här får ni beviset för att ni har fel.

Först de "gamla" bilderna från sen höst 2008, till våren 2009:


Ett par dagar efter att jag fått hem henne. Hösten 2008.


Samma här, ett par dagar efter att jag fått henne. Hösten 2008.


Vår 2009


Första ridpasset på Claudia, hemma. herregud. Höst 2008.

Nya bilder från våren 2010:


Tidig vår 2010.


Våren 2010.


Våren 2010.


Våren 2010.


Våren 2010.


Kommentarer
Postat av: ina

ni har både gjort ett så jäkla bra jobb med era ponnys :) utvecklingen på dom bevisar vilka skickliga ryttare ni är:)

2010-07-12 @ 17:31:49
Postat av: .

Du har gjort ett enormt bra jobb med henne! :D

2010-07-12 @ 17:37:27
Postat av: anonyn

gud villkett jobb du lär ha lackt ner :)

2010-07-12 @ 17:46:03
URL: http://anonym
Postat av: LG

Ursäkta om jag har missupfattat något, men jag trodde att du var lika duktig som du är nu som när du köpte Claudia, men om man kollar på de äldre bilderna så... Då förstår jag inte hur du kan säga att du har utbildat henne, skulle hellre säga att ni har utvecklats tillsammans.

2010-07-12 @ 23:27:43
Postat av: Undrande..

hur mkt kostade Claudia då? :)

2010-07-12 @ 23:39:50
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-13 @ 00:11:51
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Ingrid

LG: läser du texten så har jag skrivit att vi utvecklats tillsammans?

2010-07-13 @ 01:22:27
Postat av: malin

med tanke på det "LG" skrev.

man utvecklas ju nästan hela tiden som ryttare , det vore ju rätt trist om hon inte skulle ha blivit ngt bättre alls på 2 år?



aja, ni är riktigt duktiga iaf, både ingrid o linn (:

2010-07-13 @ 11:38:41
Postat av: Anonym

Jag hålller med LG. Kollar man när FÖRRA ägaren rider på youtube så går hon kanon, hon ser verkligen jääätte trevlig ut, tycker hon var väldigt fin då, så du har inte utbildat henne, de är ni som har utvecklats. Claudia va ju minst lika dukttig när du köpte henne

2010-07-13 @ 12:23:47
Postat av: johanna

gud vilken skillnad, vad fin hon har blivit :)

2010-07-13 @ 14:41:08
URL: http://hhorsemanshiip.blogg.se/
Postat av: hmm ;pp

Hon gick ju visst fint med sin förra ägare . Kolla din bdb -> 2008 -> 17 Septemeber!

Ser inte alls ut som hon är helt outbildad där;)



Men ni har ju självklart utvecklas och är jätte fina tsm :)

2010-07-13 @ 15:05:37
Postat av: Anonym

Jättefin har hon blivit! ;D

2010-07-13 @ 17:58:17
Postat av: Anonym

Vad jag har förstått så har Ingrid aldrig sagt att hon inte alls gick bra med sin förra ägare. Kolla på hennes bdb den 9/10 2008 på bild fem på en av kommentarerna så ;)

2010-07-13 @ 18:04:52
Postat av: LG igen

Jo fast jag läste något tidigare inlägg och då skrev du "jag har inte slutfört mitt arbete med henne" och då uppfattade jag det som om du tidigare hållt på med att utbilda hästar.

2010-07-13 @ 19:10:37
Postat av: mikaela

Vadå så man kan inte ha utbildat en häst i någonting om man inte var lika duktig när man köpte hästen? Hästen kan väl ha varit kanonfin men det är väl inget som säger att Ingrid inte kan ha gjort henne ännu lite finare? Lärt henne lite svårare saker kanske? Jag tycker iaf att hon ser bra mycket finare ut på de senare bilderna. Inte heller har Ingrid sagt att hon gjort allt jobb själv.



Jag tycker du har gjort ett kanonjobb iaf :) Jag tycker man ser en riktigt stor skillnad. Också i hur du verkar rida :) Alltid lika kul att se tycker jag.

2010-07-13 @ 20:01:20
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag fattar inte vad ni får allt ifrån? Jag har aldrig sagt att hon gått dåligt med förra ägaren eller att hon var helt outbildad när jag köpte henne. Däremot var hon extremt svår, och hur blir det för er när ni sitter upp på en svår häst? Jag tror inte att ni heller rider lika snyggt då som på en lätt häst. Det finns bilder från både 2007 och 2008 när jag rider hundra gånger snyggare än vad jag gjorde på Claudia i början. Men varför såg det då så illa ut? JO för att hon var svår.

Och lägg av med att hitta på grejer som jag aldrig skrivit eller sagt.

2010-07-13 @ 21:41:02
Postat av: Anonym

man kan inte dömma en häst på bild, så som claudia kanske ser ut att gå på bild kanske hon inte gör irl:). Kolla på sofiaolbackes youtube o sen när hon rider claudia, hon är verkligen kanon fin.

2010-07-13 @ 21:42:25
Postat av: Anonym

hon är verkligen jättefin (: man ser verkligen att ni har utvecklats tsm !

2010-07-13 @ 22:26:57
Postat av: Josefin

Jag tycker att ni ser jätte bra ut tillsammans och det är inte så konstigt om man rider lite fel när man inte känner hästen så bra! Bara positivt till dig Ingrid!! :)

2010-07-13 @ 22:33:45
Postat av: Madde P

Kan ju säga Ingrid att man bara ser positiva saker på bilderna!Från början till hur dom ser ut nu tillsammans!Är ju ganska givet att Ingrid gjort ett toppenjobb med Claudia..Så tråkigt att folk inte kan vara glada för någon annans skull men det är ju typiskt hästmänniskor också!Nej, beröm till er båda som utvecklats otroligt tillsammans! :)

2010-07-14 @ 10:20:00
Postat av: Johanna

Ni är så perfekta tillsammans! som handen i handsken! tycker att bilderna är ett starkt bevis på att ni har utvecklats åt rätt håll!

2010-07-14 @ 12:54:59
Postat av: Sara

guud, var får folk allt ifrån? ._.

jag har aldrig hört något om att du har utbildat henne själv? ;) men förstås kan du ju ha fortsatt lära henne andra o svårare saker.

O jag tkr inte de är konstigt att de inte såg jättebra ut i början, på ett vis ska de väll inte göra de. De tar ju lång tid för både ryttare o häst o lära känna varandra o förstå varandras signaler, de hade ju varit konstigt om man satt upp på en svårriden häst o allt gick jättebra?

Dessutom va dehär ju ett önskeinlägg om gamla bilder,så vrf klaga om de va dehär ni ville läsa om? x)



Nu blev de en lång kommentar, men jag tkr ni är ett av de finaste paret som finns, så ta inte åt dig, vilket jag inte tror du gör heller av alla avensjuka snorungar ;D

2010-07-14 @ 16:08:04
Postat av: Reby

Herregud vad folk hittar på och får för sig massa skitsnack hela tiden. Fokusera på hur ni själva rider istället för att lägga er i andras liv.



Folk bildar sig en uppfattning, fastnar vid den och utgår ifrån att de har 100% rätt och att det är deras personliga rätt att kommentera och kritisera någon annans liv och lägger inte en tanke på om den utsatta personen är medveten om det själv eller inte, och om denne kanske redan får proffessionell hjälp med det i form av träning, coaching eller dylikt. Vissa kommentarer behövs bara det, och det borde man fatta själv om man inte är totalt jävla gränslös.

2010-07-14 @ 20:24:52
Postat av: Louise

Ingrid, skit i dom. Dom fattar ju uppenbarligen inte. Det tar tid att lära känna varandra, det tar tid att lära sig hur en häst fungerar. Bella var skitsvårt för mig i början, men nu går hon bra.

Claudia är skitfin och jag tror heller inte du köpt henne om hon inte hade potential. Man ser på bilderna att hon är mycket finare musklad, vilket tyder på rätt träning. Hon är finare i kroppen nu!

2010-07-14 @ 23:57:17
Postat av: JN

hallå du där LG "jag har inte slutfört mitt arbete med henne" kan betyda vad som helst! Ingen häst eller ryttare blir någonsin helt fullärda! Och arbetet kan ju lika gärna vara ett mål som dom inte har nått riktigt än... Desutom så ser det alltid (typ) för jävligt ut i början men så måste det få vara för att hitta knapparna. Har precis själv börjat rida en ny häst som är helt olik min andra (det är inte direkt snyggt)

2010-07-15 @ 11:29:37
Postat av: Värstingen

Jag tycker hon gick fint med förra ägaren,(hon går inte ett dugg mindre fint med dig) men verkade trivas mer med dig på ryggen :D dessutom ser hon ut att vara jättefint musklad :)

(Till Ingrid)

2010-07-15 @ 20:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner