Svar på tal

Datum: 2010-07-20 ~ Tid: 20:22:55
Nej jag har inget imot varken: horsemanship, western eller frihetsdressyr tkr rent av att det är verkligt imponerande att se det utföras, när ryttaren vet vad den håller på med vill säga. Det jag därimot inte gillar är småbarn som skaffar sig ett stångbett och en akademisk/westernsadel och sedan kallar det dom gör för horsemanship, western eller frihetsdressyr. När dom i själva verket bara rider så pass långsamt att hästen inte protesterar.

Tror många har missuppfattat mig gällande detta och tänkte förklara vad jag menar. Hoppas att ni förstår mig, det är en enorm skillnad på det jag nämde ovan. 


Kommentarer
Postat av: klara

kunde inte sagt det bättre själv! you go!

2010-07-20 @ 21:04:30
Postat av: Saga

Håller med!

2010-07-20 @ 21:45:05
Postat av: fanny

håller verkligen med dig man blir verkligen trött på en del!

2010-07-20 @ 21:58:41
Postat av: lolvira :DDD

Man ser även att småbarn håller på med horsemanship för att de har en repgrimma och rider i halsring på rakt spår runt och runt inne på ridbanan..



Håller med helt!

2010-07-20 @ 23:40:58
URL: http://lolviras.blogg.se/
Postat av: Mickis

Du har helt rätt i det du säger!

Är så trött på alla små barn som drar hästarna i munnen och skit...

Sen kommer dom till mig och säger att jag gör fel, som endå tävlar i westernridníng?

2010-07-21 @ 00:10:44
URL: http://majckis.blogg.se/
Postat av: emma-petronella

Tumme upp!

2010-07-21 @ 10:37:55
URL: http://emmapetronella.blogg.se/
Postat av: Josse

Misstänker att ni blandar ihop horsemanship och Natural horsemanship (NH). Min egen tolkning av dessa ord är som så att horsemanship, det är allt som har med hästhantering att göra, om det så är att leda din häst i 'vanlig' grimma eller att helt enkelt använda huvudet när du hanterar hästar, en stor del säkerhets tänk. Natural Horsemanship, tror jag är väldigt populärt hos oss idag bland mycket yngre. Jag tycker att som ni förklarar horsemanship, med repgrimma, halsring osv. bara är en feltolkning av NH, men NH med kontakt mellan häst och människa är underbart att se på, men någon som flänger runt i halsring, är det samma sak?



Vill bara påpeka att jag själv inte är någon människa som utövar NH, utan har normalt Horsemanship med säkerhet och hjärnan med.

2010-07-21 @ 22:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner