Till salu?

Datum: 2010-07-07 ~ Tid: 13:20:59

Börjar rent ut sagt bli förjävla trött på alla som tjatar hela tiden om Braven, om är han till salu, ifall de får köpa honom, eller om jag ska tävla honom som storhäst. Jag tkr det är att visa orespekt att fråga om så privata saker!  Tror de själva att när dom är 10år och precis har börjat rida utan ledare för köpa min ögonsten, bara för at dom tkt han är söt? Han ska till en ryttare som sattsar på SM-medaljer med sikte mot EM & NM, med seriöst sattsanden föräldrar som backar upp.

 

Tänkte hur som helst berätta lite kort så att ni slipper fråga. Detta är mitt sista ponnyår och allt jag gör när jag rider baseras på att höja tävlingsprestationerna. Så om jag rider ut eller hoppar försöker jag hitta bitar i det som gör nytta för mig/Braven när vi tävlar dressyr. Nästa år får jag alltså inte tävla med honom, och jag kan verkligen inte tänka mig eller liv när jag bara slapprider även om jag tränar så har jag ju inga mål eller ngt att eftersträva eftersom jag inte får tävla. Många frågar om jag ska ta upp honom som storhäst och svaret är då nej, han skulle kunna gå MSV bra och så där men jag vill mer än så, och det känns orättvist mot honom att ta ifrån honom chansen att vara en av Sveriges bästa ponnysar (vilket han troligtvis blir när han växer till sig och mognar). Jag letar ju som sagt efter en granprix häst men har även börjat hålla ögonen öppna för unghästar OM de har extrem gång vill säga, som jag i så fall kan utbilda själv. Det är bara så himla orättvist jag VILL ju inte sälja Braven utan fortsätta tävla honom (som ponny) nästa år åxå :/ Tkt att jag kan få dispans för att han är riden under så kort tid av sitt liv x) (2,5år av 7år) Nejdå skojade bara. Men Ingrid och jag önskade att vi kunde byta årgång hon ska ändå ha kvar Claudia och tävla som storhäst när hon blir överårig.


Så nu vet ni i alla fall att jag tyvärr kommer att sälja honom så småningom fasten jag igentligen inte vill, och valet är mitt.





Kommentarer
Postat av: Anonym

aha, jag förstår att det blír svårt att skiljas från sin ögonsten.

2010-07-07 @ 13:55:20
Postat av: Anonym

hur stor är claudia? ska ingrid mäta upp henne t storhäst?

2010-07-07 @ 14:43:57
Postat av: jennifer

han är jätte gullig :)

2010-07-07 @ 14:56:31
URL: http://sternlind.blogg.se/
Postat av: Josephine

jag förstår dig Linn.

2010-07-07 @ 14:59:06
URL: http://josephiineberg.blogg.se/
Postat av: johanna stapelberg

tycker att de är hemskt... hemskt att slita sig från sin bästavän..

2010-07-07 @ 14:59:12
URL: http://qualitys.blogg.se/
Postat av: Erica

Usch :/ de e så hemskt när man inte längre kan göra de man vill med ponnyn. Igentligen rätt konstigt att man inte alls får rida ponny när man fyllt 18... Förstår dej precis :(

2010-07-07 @ 16:52:28
URL: http://numerabortglomd.blogg.se/
Postat av: ........

det var gätte bra sakt gmn:D hoppas att du hittar den häst du söker men endå kan ha kvar honm:D<3333

2010-07-07 @ 18:01:12
Postat av: cajsa

Riktigt hemskt att sälja sin önonsten!;/



&jag tror du skulle passat bäst med unghäst, för då växer man ihop med hästen på ett helt annat sätt, och + man får en bättre relation:)

2010-07-07 @ 18:48:28
URL: http://cajjsastina.blogspot.com/
Postat av: Erica

Usch det måste kännas hemsk jag har aldrig haft en egen häst men jag förstår dig men du kommer säkert hitta en lika bra(om du ska ha en till) håller tummarna för dig:)

2010-07-07 @ 21:30:07
URL: http://mistalkurt.blogg.se/
Postat av: Emeli

haha usch, så himla typiskt småbarn. De förstår ingenting.

Sedan så tycker jag att om man läste lite mellan raderna så hade man förstått vad du planerat ändå.

2010-07-08 @ 00:30:02
URL: http://solitarymoment.blogg.se/
Postat av: Emeli

haha usch, så himla typiskt småbarn. De förstår ingenting.

Sedan så tycker jag att om man läste lite mellan raderna så hade man förstått vad du planerat ändå.

2010-07-08 @ 00:31:27
URL: http://solitarymoment.blogg.se/
Postat av: wilma N :)

Jag känner likadant med ella, hon älskar att tävla och visa upp sig, och den glädjen vill man inte ta ifrån dom ;/ men han kmr nog få det jättebra och jag är övertygad om att han kan bli en av svergies bästa ponnysar :)

2010-07-08 @ 10:59:52
Postat av: Maja

Så fin!

2010-07-08 @ 11:33:19
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Josefin

Väldigt jobbigt när småbarn tror alla hästar är lika snälla som nybörjarhästarna.

2010-07-08 @ 14:55:47
URL: http://horsepicture.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ditt liv, dina tankar & åsikter , dina val ! :)



btw, har lika tyglar som dig :)

2010-07-08 @ 17:42:20
Postat av: sophia

det är verkligen hemskt.... jag har aldrig haft häst så kan inte säga att jag förstår hur det känns men jag hoppas att du hittar en duktig ryttare åt hnm och att du själv hittar en häst som du trivs med!

2010-07-13 @ 14:04:35
Postat av: Fanny

om du inte vill sälja braven lägg ut han som foderhäst då elr vad man ska säga, det är bara ett förslag. han är ju urgullig och önskar att han ska vara kvar!

2010-07-15 @ 10:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner