Go' eftermiddag

Datum: 2010-07-26 ~ Tid: 16:41:12

Äntligen har Claudia fått på sig bakskorna igen, vilket betyder att jag kan börja sitta på henne! Hon fick även laserbehandling imorse. Vi ska fortsätta att laserbehandla senan varje till varannan vecka ganska länge framöver för att underhålla den. Fram till dess att vi kan rida dressyr på banan igen ska vi även laserbehandla hela kroppen på henne, det kan ju lätt uppstå mer skador och komplikationer om man sätter igång en häst som stelnat till och skrotat i en hage i 3 månader utan att mjuka upp och fräscha till kroppen innan. Och mer skador undviker jag helst.

Men imorgon hörrni, då kommer det NYA "ridbilder" på mig och Claudia! Bara skritt och stillastående, men det är väl bättre än inget, eller vad säger ni? 
Det är ju trots allt 3 månader sedan jag la på henne en sadel, så jag får nog ha både teddypadd och gelpad under sadeln en tid framöver, tills hon är tillbaka med musklerna igen. Under vilotiden har hon bara haft träns på sig 2 gånger under tiden vi promenerat, så det ska bli spännande att se hur hon accepterar bettet. Hon är ju ändå ett sto ... haha 



Kommentarer
Postat av: anonym

Vad roligt!! Jag har saknar att se er på bild, som också många andra nog gjort (:

2010-07-26 @ 17:13:53
Postat av: josefine

heej,

vet ni någon som har stallplats över till hösten ?

eller om ni vet något ställe där de har uppstallning,

2010-07-26 @ 18:07:13
Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

mitt internet försvann det var därför jag inte var inne på msn tidigare. logga in när du har tid :)

2010-07-26 @ 19:12:36
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner