Vaknade på rätt sida idag

Datum: 2010-07-18 ~ Tid: 12:54:17
Är på lite bättre humör idag tror ja? Hur som hällst så har jag bestämmt mig för att hoppa med Braven idag! Ska bli kuuul.

Övningskörning står på schemat idag åxå, städa ur hela rummet så att vi kan börja måla, anntigen ut och springa eller köra träningscykeln vad är mest effektivt? Och göra sittupps. Det är magen, låren och rummpan som är värst, hur ska man träna för att minimera de kropsdelarna?

Efter dä får det lov att bli ett dopp i poolen. Om det är fint väder i morgon ska jag be mamma köra mig och Ingrid(om Ingrid kan) till sjön så att vi kan bada med hästarna, fast tror inte det får bli ngn bilder är för tjock för dä..



Bild från förra året när jag inte var fullt så fet som nu

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är inte tjock! ta hellre bilder och visa alla som tycker det att det inte är så, kom igen! <3

2010-07-18 @ 13:04:01
Postat av: Martina

Sluta säga att du är fet, du är jätte vacker. Tror att det är fler än jag som MER än gärna skulle vilja se ut som dig.

Plus att många ser både dig och Ingrid som stora, vackra, starka förebilder. Glöm inte det! :)

2010-07-18 @ 13:07:09
URL: http://everybodyisscreaming.tumblr.com/
Postat av: jenni

Asså Linn , det är verkligen ett skämt att du säger att du är fet . Du jämför dig med anorexia barn verkar det som. Du är precis normal, sluta döm ner dig själv så himlans mkt !!

2010-07-18 @ 13:08:50
Postat av: Anonym

lilla vännen du är absolut inte fet ngnstans.. hjälper inte att jag säger detta, du måste inse det själv. knappast fet..du kmr bli sjuk om du fortsätter såhär!

2010-07-18 @ 13:25:32
Postat av: Anonym

orka säga hela tiden att du är fet när du inte är det. Finns såna som är mycket större än dig! hur tror du det känns när dom läser detta?

2010-07-18 @ 13:39:48
Postat av: Karin

DU ÄR INTE FET!

2010-07-18 @ 13:53:08
Postat av: Anonym

Du är absolut inte fet ;/<3

2010-07-18 @ 13:54:55
Postat av: erica

jag tycker ni ska fota massa fina bilder :) skit i dom som säger att du e fet, för de e du inte!<3

2010-07-18 @ 14:00:49
URL: http://numerabortglomd.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Superfin bild :D

2010-07-18 @ 14:02:27
URL: http://nattstad.se/cecilies
Postat av: Linn

Till anonym nr3 eller va det är: Jag tänker inte låssas må bra bara för andras skull. Jag mår verkligen skit över hur jag ser ut och kan inte helt plödligst säga en dag: oj va fin jag eller oj va smal jag är, det kommer inte bara sådär tror inte du fattar hur jag känner... Jag mår verkligen jätte dåligt över mitt utseende i stora hela och speciellt min figur, det är inget du har att göra med.

2010-07-18 @ 14:26:23
Postat av: Elin

Du är verkligen inte fet!

2010-07-18 @ 14:49:59
URL: http://eliinronnqviist.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har hört att göra step up/ gå mycket i trappor gör att man får en fin fast rumpa :)

2010-07-18 @ 15:06:26
Postat av: Julia

Usch och fy på dig som säger att du är fet. ;P

Häldre lite små tjock än skinny! ^^

2010-07-18 @ 15:10:17
Postat av: Liz

Först och främst, träna för att må bättre och bli starkare, inte för att 'banta'! Det funkar inte, är inte hälsosamt och leder oftast till misslyckande (vilket i sin tur kan leda till ätstörning eller annan psykisk ohälsa!!).



Sen går det inte att punktförbränna, så vill du få ex. platt mage så hjälper inte bara situps. Jobba istället på att äta rätt och träna HELA kroppen på ett bra sätt. Varva olika träningssätt för bästa effekt.



Sedan ett bonus-tips:) Om du mår dåligt/skäms över ditt utseende så är det självkänslan som du behöver jobba på. Har du inte bra självkänsla och tycker om dig själv blir man aldrig bli nöjd hur snygg man än är. Ett 'lätt' tips för att jobba på självkänslan är att varje dag morgon och kväll ställa sig framför en spegel, se dig själv i ögonen och säga: "Jag är värdefull och vacker" (eller ngt liknande). Det känns jättekonstigt och kanske otäckt i början men tro mig, efter ett tag så TROR man faktiskt på sig själv och är man bara ihärdig nog så lär man sig att älska sig själv. (Och ofta inser man då att man inte alls var tjock/ful/fel för typexemplet på de med dålig självkänsla är vackra tjejer)



Vill du har fler tips på hur man jobbar med självkänslan eller bara ha ett anonymt stöd så får du jättegärna höra av dig.



Och så hoppas jag att du tar detta rätt. Jag är absolut inte heller perfekt och vill absolut inte vara en besserwisser, men jag vill gärna hjälpa till när någon mår dåligt och det gör ont i mig när jag tänker på hur många det finns som inte tror att de duger, och jag vill helt enkelt göra mitt bästa för att ändra på det! <3

2010-07-18 @ 15:18:16
URL: http://lillagoajag.blogg.se/
Postat av: -

sluta säg att du är tjock, jag tycker du är perfekt!:D Skit i vad alla tycker och tänker om dig!;)

2010-07-18 @ 16:03:28
Postat av: Marie Hjalmarsson

Nu får jag faktiskt säga som alla andra här...Var tusan är du "fet" någonstan?? Det är säker många som säger det om folk bara för att de är knäppa i huvet men ta inte åt dej, snälla! Du är jättefin som du är! Hoppas du tror på oss som vill dig väl ist för de som är nötter och knäppa i skallen!



Kram Linn och var som Du är, inte som någon annan tycker att du ska vara!



/Marie

2010-07-18 @ 16:39:39
URL: http://mariehjalmarsson.blogspot.com/
Postat av: carro

varför lät du en idiot sänka din självkänsla så? du är inte tjock, fruktansvärt löjligt att ens påstå det.

2010-07-18 @ 17:37:07
Postat av: Anonym

Linn, du är inte fet. Själv har jag kompisar som har anorexi och de mår verkligen piss. De sa att de bara ville gå ner lite i vikt, men de blev beroende. De kommer aldrig bli riktigt friska. Vilket är helt hemskt! Jag trodde inte att detta skulle ske sånna som står mig så nära, men jag hade fel.



Jag vill inte säga vad och vad du inte ska göra, men ägna detta en liten tanke.



Jag tror att vi kommer få se dig i framtiden på stora tävlingar. Du är en jävligt duktig ryttare, kom ihåg det när allt känns skit! <3

2010-07-18 @ 18:14:17
Postat av: julia

men linn då.. alla som du känner och som sett dej + alla vi som läser din blogg vet att du inte är fet, tjock eller ens mullig.

jag antar att det var lite ironiskt skrivet men ja, hoppas inte att du tar åt dej för det borde du verkligen inte göra! :o<3

2010-07-18 @ 18:26:43
Postat av: Gullan

Du gör mig så jävla deprimerad.

2010-07-18 @ 19:05:52
Postat av: sofie

Du är inte det minsta fet!

min kompis höll på sådär jätte länge och va lika smal och fin som du , men hon fortsatte, mådde jätte dålig försökte faktist ta livet av sig mer en en gång genom att hoppa från ett berg ner på stenar.... nu är hon underviktig, 13 år ska fylla 14 tror hon är 164-170

och väger mindre än jag som är kortare och ett år yngre.... vet inte exakt hur mke men tror mellan 38-43 , och hon mår inte bra!

så om du vill gå ner i vikt..., gör de inte för mke !

2010-07-18 @ 19:18:26
URL: http://tullumbaze.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

tänk på att du rider också, och är himla duktig , har ridit i några år... tänkte precis som du men när min tränare hade fått höra av mina kompisar att jag inte ville rida en utav ponnyerna som jag hjälpte till att rid till lite så sa hon bara åt mig att sträcka benet helt rakt och magen och allt så det blir helt spänt...., då märker man att det bara är muskler , inget fett!

det skulle du få :))) inget fett alls säkert bara muskler :))) jagt tkr att du ser bra ut

som Sofie skrev

2010-07-18 @ 19:22:43
Postat av: Johanna

Du är ju inte fet :(

2010-07-18 @ 22:27:20
URL: http://joohaannah.blogg.se/
Postat av: Jag är onormal och har en JiPe häst ?!

Du får tycka vad du vill och jag tänker inte säga emot dej, men jag vill bara säga att dén människan som SKREV att du är fet, den är bara sysslolös och måste skaffa sej ett liv, tror aldrig att den skulle våga säga det till dej i verkligheten, skulle jag ha något viktigt att säga dej så skulle jag säga det till dej i verkligheten, jag skulle aldrig skriva det på ett tangentbord?

Du är inte fet i mina ögon och folk som tkr att du är det, och att du är sur och elak mot folk, dom kan sluta provocera dej, för det gör dej bara mer osäker och irriterad, eller hur? :)

Hade bra kram :D

2010-07-19 @ 00:48:15
Postat av: Jag är onormal och har en JiPe häst ?!

Jo förresten, endel folk säger att JiPe hästar är fula och har dåliga gångarter och utstrålning, jag vägrar lyssna för att om Satay hade haft dåliga gångarter och ben dålig utstråklning, hade han inte fått placeringar med mej på våran första tävling, och en vinst på den andra, och domarna skriver alltid på protokollen att han är en fin häst med bra bakben... och jag lyssnar fan hellre mer på domarna än nåra ridskoleungar som vill ha en gammal travare som sköthäst -.-'

Kram!

2010-07-19 @ 00:51:37
Postat av: Sofia Genne

Jag vet hur du känner Linn, det blir inga badBILDER för mig i år heller - iaf inte med bikini :(



Men det värsta är att du är mindre än mig, o tkr du är fet, det är riktigt illa :///// <3

2010-07-19 @ 15:14:10
URL: http://absolutgenne.blogg.se/
Postat av: Hillevi.P

Sluta skriv att du är fet får ångest! :( Jag är ju 3dubblat så bred som dig runt kaggen!

2010-07-19 @ 18:11:57
URL: http://tantparkkila.blogg.se/
Postat av: Amanda - Qlementine

Linn du är allt annat än tjock!

fyfan jag mår så sjukt dåligt när jag ser alla jävla pisshuvven skriva till dig att du är tjock.

fyfan alltså! du är heeeeelt normal och det ska du fan vara stolt över!

2010-07-20 @ 02:04:50
URL: http://maandieeh.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Du är inte fet! Dumheter! Du är jättefin!

2010-07-20 @ 14:06:56
Postat av: Caroline

Asså seriöst. Jag blir rent ut sagt förbannad på dom som har mage att skriva sånt? Okej om dom har bättre "självförtroende" när dom är anonyma. Men VARFÖR skriver dom sånt när dom VET att det troligtsvis sårar någon. Jag tycker att vissa hästmänniskor är väldigt taskiga och dom kollar bara vissa bloggar/bdb för att KLAGA. För det är det dom är bäst på, och att ge en spark i baken på någons självförtroendet.

Så Linn, NEJ du är inte fet, det är bara avundsjuka losers som vill hitta något på dig att klaga på och då tar dom det första sårbara sättet dom kommer på.

Usch vad jag blir arg på såna!!

2010-07-21 @ 00:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner