Vill ni veta vad vi tycker ...?

Datum: 2010-07-31 ~ Tid: 23:16:41


Vi tänkte nu testa Hot or Not i hästvärlden. Vi bedömmer ekipaget i helhet endast utifrån bilden ni skickar in, via mail.
Vi bedömmer på en skala, 1 - 10 med kommentarer. Känner du dig manad att skicka in en bild på dig och din häst för att höra vad vi tycker? Vi tittar på: Utrustning, omvårdnad, exteriör, sits, stil m.m.
Vi tänker ta detta seriöst och är inte ute efter att trycka ner någon.

Skicka bilden till [email protected]

Kommentarer
Postat av: Natalie

haha jag känner mej lite manad, men vad ska det vara för bild?:)

2010-07-31 @ 23:26:28
URL: http://littleredrocker.blogg.se/
Postat av: Natalie

kan man adda er föressten?:)

2010-07-31 @ 23:27:14
URL: http://littleredrocker.blogg.se/
Postat av: Madde :3

Ååh vad roligt, får jag genast göra ^^

2010-07-31 @ 23:27:52
URL: http://ponnysmurfarna.blogg.se/
Postat av: Sara

Lägger ni ut bilden på bloggen eller är det bara ni som ser bilden?

2010-07-31 @ 23:33:37
Postat av: Maria

Jag ska nog skicka in, får ta en ny bild bara. Alla som jag är nöjd med är från förra året och det har hänt en del... Ska det vara en stillastående bild, eller en bild i rörelse?

2010-07-31 @ 23:49:04
URL: http://littra.blogg.se/
Postat av: jenny

Jätte bra idé :D:D

2010-07-31 @ 23:50:21
Postat av: malin

Ingen dålig idé ^^

2010-08-01 @ 00:06:29
Postat av: sara

Bilden är skickat!^^ Haha ska bli kul att se sen när det kommer upp :)

2010-08-01 @ 00:28:01
URL: http://zober.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag ska skicka in en bild när jag har en bra :)

2010-08-01 @ 00:45:43
URL: http://mattsssonnhslife.blogg.se/
Postat av: Anna

så ni ska sitta här och peka ut vad som e hot och not på andras bekostnad? Vissa som kanske skickar in bilder tar det ni säger seriöst och blir sårade om ni säger något negativt om deras älsklingar. Många ser upp till er eftersom ni är riktigt duktiga ryttare (inget snack om saken)men snälla tänk er för. Vissa kanske är kanske unga och vill bli lika duktiga som er och tar det seriöst om ni säger att deras häst inte är en 10a bara för att den inte har den snyggaste utrustningen och den perfekta exteriören. OCH alla har olika syn på vad som är snyggt och inte..

2010-08-01 @ 01:18:12
URL: http://sweetgunkiss.blogg.se/
Postat av: Ingrid

På andras bekostnad? Det är ju valfritt att skicka in bilder och vi skrev att vi ska ta detta seriöst och är inte ute efter att trycka ner någong, vilket betyder att vi ska vara snälla och positiva och säga det som är lite sämre på ett bra sätt och hur man skulle kunna förbättra det.

ja, alla har olika syn, men nu erbjuder vi oss att säga vad vi ser, då är det deras val om de vill skicka in bilder eller inte.

2010-08-01 @ 01:31:18
Postat av: Emeli

Ni kommer få så galet mycket skit för detta ):



Personligen så tycker jag att sånt här är elakt, löjligt och bara bidrar till utseendefixering. Känns alldeles för mycket som Kissies brors Hot or not.

Och det är väldigt sällan man ser hur välborstad osv. hästen är på en bild.

Och vilka är ni att döma?



Ett nej helt enkelt.

2010-08-01 @ 02:15:03
URL: http://solitarymoment.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vad är elakt, löjligt och utseendetfixerat med att säga positiva saker om andra och ge postitiv kritik!? Du kan ju inte bara förutsäga saker om oss. Vi skrev att vi ska ta detta seriöst och inte trycka ner andra. För våran blogg är inte till för personpåhopp, vi blir dock påhoppade ändå ...

2010-08-01 @ 02:28:35
Postat av: jenny

men nu är de ju faktiskt så att om man skickar in en bild så vill man väl förmodligen veta vad dom tycker, dom tvingar ju direkt ingen att skicka i en bild?? tycker de iaf är en bra idé :))

2010-08-01 @ 02:28:53
Postat av: juliuja

gillar iden, vet dock itne om jag vågar skicka nån x)

haha nejmen dom som nu tror att folk kommer ta illa vid sej eller bli ledsna får väl bara strunta i att skicka in en bild!



lägger ni upp bilden och texten här på eran blogg sen då? ;P

2010-08-01 @ 04:39:28
Postat av: lucke

fin header :D

2010-08-01 @ 05:17:12
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Lova

Jag tycker faktiskt det här är en bra idèe.

För dom som skickar in en bild och blir visad här kommer nog inte få så negativa kommentarer om ryttaren eller hästen, men seriösa svar om vad man kan göra bättre. Eller vad man kan ändra på och sånt.

Allt dom gör är ju seriöst. Jag tror varken Linn eller Ingrid vill ge er riktigt hård kritik om era hästar för att göra er sårade?

Även fast det alltid är lättare att såra någon så försöker dom ju göra detta på ett positivt sätt och inte komma med värsta kommentaren om t.ex att färgen på hästen är ful eller något sådant.

Om ni förstår vad jag menar..

Och tänk nu på att dom nu kanske hjälper er också,Och ger er bra tips. Dom gör ju så gott dom kan?.

Alltså i hästvärlden måste man tåla lite kritik, det mesta faktiskt. Så ta inte illa upp för små saker som det här!?.

Kommer ni att börja tjafsa såhär om ni kanske tränar för en dressyrtränare nästa gång?

Som säger att du har fel sadel på hästen,ska ni bli lika sur då också eller?. Inte för att det är samma sak men ändå.

Jag tycker att vissa som kommenterar Här och på Bdb är riktigt jävla känslig för små saker som detta.

Det här var vad jag tyckte.



Linn & Ingrid jag tycker ni rider otroligt bra! :D<3



2010-08-01 @ 10:26:26
URL: http://Orchiilea@BDB
Postat av: Emilia

Jag tycker att det är en bra idé!

Och man skickar ju in självmant, ni tvingar ju ingen till det :)

Har skickat in nu, är ju roligt även om man inte "vinner" elr vad man nu ska kalla det! :)

2010-08-01 @ 11:41:34
Postat av: Annika

Klart det är kul! Görs det (som ni skriver) på ett seriöst och positiv sätt är det ju bara kul! Kör hårt!!

2010-08-01 @ 12:24:25
URL: http://chanina.blogg.se/
Postat av: Nora Christiansson

Lägger ni upp bilden & erat svar på bloggen, eller skickar ni komentaren till den som skickade in bildens mejl? :')

2010-08-01 @ 12:49:05
URL: http://norachristiansson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tycker de här är en rolig idé! Och sen är de så att vad dom än säger om min häst så kommer hon alltid var bäst i mina ögon! De tror jag många håller med om (om sina hästar). Och dom har ju skrivit att de är FRIVILLIGT att skicka in. Alltså inget man måste göra. Och Deras kommentarer behöver man inte heller ta åt sig om man inte känner för de. Så vill man inte veta vad dom har för åsikt om ekipaget, så skicka inte in då. Man behöver inte ens läsa på bloggen om man inte känner för de heller.

Jag har skickat in och jag tycker de ska bli roligt att veta vad Linn och Ingrid tycker!!

2010-08-01 @ 13:13:20
URL: http://passionpellini.bloggagratis.se
Postat av: Ronja

Hm, nu blev jag lite sugen på att skicka in en bild, dels för att se om ni påpekar ungefär samma saker som jag själv tycker måste förbättras osv. Måste övertala min kära moder att fota idag när jag rider ... ;)

2010-08-01 @ 13:24:27
URL: http://polkagristroll.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Roligt att ni tycker att det är en bra idé ! :) Som sagt så behöver man ju inte ta åt sig av det vi skriver och vi tänker inte skriva negativa saker utan skriva hur man kan förbättra det! Tyvärr har folk förutfattade meningar om oss och tror att vi är ute efter att trycka ner andra .. :/

2010-08-01 @ 14:41:08
Postat av: Linnéa

Tycker det låter som en kul grej! :) Tummen upp!

Ni som inte vill ha kritik behöver ju inte skicka in bilder. Så, problemet löst!

2010-08-01 @ 15:15:29
Postat av: Elsa

Skickat in bild ;)



Om det är någon som inte tål kritik eller blir sårad om dom får en "2a" Kanske dom inte ska skicka in bild, svårare än så är det ju inte ;O

2010-08-01 @ 15:28:01
URL: http://ccrimetime.blogg.se/
Postat av: erika

skickat en (eller 2) bilder.Ni som säger att det är elakt mm.WTF de som skickar in väljer det själva.De säger ju själva negativa och possitiva saker om sina egna hästar.Ingen häst är perfekt det vet alla.De som skickar in vill ju veta vad de tycker.Iofs skickade inte jag in bilder från detta året.Och jag vet att jag och min ponny utvecklats enormt sen dess bilderna togs.Så sluta ge Linn och Ingrid så negativa komentarer.Skicka inte in bilder om ni inte kan ta kritik.Problemet löst!:)

Tumme upp för detta btw ;)



/hoppryttaren erika

2010-08-01 @ 16:17:36
URL: http://eefoto.weebly.com
Postat av: Anonym

DRESSYRMUPPARNA=

dress

res

ess

syr

yr

mu

mupp

upp

par

arn

(hahaha :D)

2010-08-01 @ 18:09:01
Postat av: JiPe Satay :D

Kommer nog skicka in en bild om jag hittar någon som jag inte driver eller rider lätt på, jag tar iaf inte åt mej kritik på varken min ponni eller min sits eftersom jag tränar för domare som dömer nationellt o dom säger det som är mina brister ^^,

Jätte kul Idé ! :D

2010-08-01 @ 20:22:47
Postat av: Mathilda

Haha, det låter verkligen jättekul att få höra vad ni tycker om andra ekipage, se bara upp så att inte sidan blir helt överfull med hot or not, säkert massa som vill "bli bedömda" haha :)

2010-08-01 @ 21:51:24
Postat av: Lisa

även jag ? :D

2010-08-01 @ 23:51:15
Postat av: evelina, hoppryttare

haha jag hopptävlar xP såg att ngn anpnym hadde skrivit DRESSYRmupparna d-r-e-s-s-y-r mupparna, åt en som skrev jag har skickat in bild/ hopprytare



de tyckte jag var fånigt! Linn tävlar ju själv hoppning ibland ;S dressyr är ju grunden till all hoppning, ellerhur ! (:

2010-08-02 @ 16:22:45
URL: http://eeveliiinaah.blogg.se/
Postat av: hanna :)

kul att ni har hot or not :)



jag skuklle gärna vilja bli manad men det går inte att skicka bildenkan jag skicka den via msn ?? :)

hälsningar hanna :)

2010-08-03 @ 09:03:28
URL: http://myponylambada.blogg.se/
Postat av: ...

Om jag ska vara riktigt ärlig så är Hot eller Not grejen lite väl mycket! Ska ni sitta och ge kritik till andra båda posetiv och negativ som kanske tar det jätte hårt. Så ni menar att era hästar är felfria att eran utrustning inte har några fläckar. För håll med mig om att om någon gav er kritik på allt ni gjorde skulle ni inte palla med hur länge som helst! Bara några random tankar, annars en super bra blogg.

2010-10-31 @ 22:34:24
Postat av: ´dressyrryttaren

Fattar inte när folk som ska kommentera negativa grejor på deras blog , ni låter som arga föräldrar! Och säg inte : "ska ni sitta och ge kritik" , kan ni inte läsa dom föregående kommentarerna istället?

Hot or not skulle ÄR bra för även en bra ryttare kan få BRA tips via sånthär! SÅ tuppen upp från mig!

2010-11-21 @ 00:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner