Förlåt..

Datum: 2010-11-03 ~ Tid: 11:45:22

Förlåt att jag inte hört av mig på ett tag med jag mår inte psykiskt bra. Dels för det här med Braven med också för att jag har en downperiod. Är säkert många som inte vet att jag äter antidepressiva läkemedel och går i terapi? Det beror på att jag inte mår bra utan blir väldigt down och inte orkar eller vill någonting = deprimerad. Jag har även problem med socialfobi och mår jätte dåligt över vad jag utsatt min kropp för, jag vill verkligen inte se ut såhär, jag vill vara smal och fin. Förut hade jag ätstörningar men äter som jag ska nu men mår fortfarande väldigt dåligt över det.

Jag är psykistkt utmattad och känner att det börjar bli för jobbigt att låtsas, att bära en mask med ett smile när jag bara vill sitta i ett hörn och gråta. Jag orkar inte mer.


Kommentarer
Postat av: amanda blomqvist

vet hur ddet är att ha ätstörningar, kämpar själv med det :/

ibland vill man bara låsa in sig och gråta gråta och gråta tills tårarna tar slut för man orkar inte.. varken fysikskt elr psykiskt



och det måste vara grymt tufft att sälja braven, lider verkligen med dig..



kram på dig <3

2010-11-03 @ 11:48:26
URL: http://amandawahlblomqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Krya på dig, eller vad man nu säger:) Grejen är den att du är smal. Det gäller bara att vänja sig vid sig själv.

NI ÄR BÄST och jag älskar eran blogg!:D Fortsätt så.

2010-11-03 @ 11:51:13
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/
Postat av: Annika

Kämpa på Linn!!! Har oxå varit där, och det blev bättre, fast man aldrig trodde det då! Det tog tid och det var svårt, men tillslut var jag framme iaf! Nu mår jag bra även om man får passa sig lite så att det inte blir föör mkt på en gång, då har jag svårt att palla!!

Klart att det känns extra svårt just nu iom Braven!!

Du kommer att klara det bra, det är jag helt övertygad om!! Håller på dig!

2010-11-03 @ 12:00:07
Postat av: Johanna Kindvall

Jag tycker att du ser jättebra ut om jag får säga det själv. Man måste lära sig att leva med det man har. Själv har jag glasögon och är kanska "utanför" i skolan. Jag håller dock på men innebandy. För att glömma allt jobbigt så tränar jag. Jag kan träna som en idiot ibland. Men jag känner det, innebandy är det som jag kan, det som jag är säker på så jag håller mig till det. Mitt lag är nog det bästa för vi förstår varandra, respekterar varandra.



Ojj, nu blev det lite väl mycket om mig men dit jag vill komma är att du ska vara stolt över dig själv och veta att du är riktigt duktig på hästar, så som jag är på innebandy. Man behöver inte vara modellsnygg och ha Mvg i alla ämnen för att komma någonstans. Man behöver bara tro på sig själv!

2010-11-03 @ 12:06:13
Postat av: Anonym

du ser hur bra som helst ut linn, du är en sjukt söt tjej! själv har jag alltid problem med att tycka ridkläderna sitter för tajt och sånt, men när man ser bilder på dig och dina hästar ser det alltid perfekt ut!

denna komentaren kanske inte får dig att må bättre, men man blir ledsen av att veta hur du mår, kämpa på!



<3

2010-11-03 @ 12:14:55
Postat av: Angelina

Men linn sluta!!! Du är SMAL!!!!<3

2010-11-03 @ 12:16:29
Postat av: Anonym

Det är inget att säga förlåt för. Du är den du är och det gäller att inse att det kan bli bättre och försöka se ljuset i tunneln. Det kommer bli bättre:) (Btw beundrar jag dig som rider så bra:)

2010-11-03 @ 12:17:52
Postat av: tova

jag vet hur det är att sälja ens älskling. sålde nyligen min ponny som jag haft i 5 år.. :/

2010-11-03 @ 12:19:39
URL: http://ponnyprickarna.blogg.se/
Postat av: Josefin

Linn, Sluta med detta !

Alla ser ut som dom ser ut , Du är smal och fin !

Jag är skit onöjd med mig själv , En i min klass är den enda som förstår mig .

Så prata med dina kompisar så att dom kanske kan få ut dig att gå på nån bio kanske ?

Dom kommer att förstå.

Det känns alltid bra att prata med nån som kan få dig att ändra på dina tankar .



Kram josefin (L)

2010-11-03 @ 12:22:58
Postat av: Denice

Usch, kan inte säga att jag vet hur det känns, för jag har inte upplevt de, inte äns i närheten, jag har skillts från hästar jag älskat, men aldrig lika mycket som du och Braven.



Du är min förebild, jag ser upp till dig!

2010-11-03 @ 12:23:49
URL: http://larmacello.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström

Linn, jag vet hur det är. Käkade antidepp förut och gick ned massor i vikt under min depression. Dessutom

vet jag hur det känns att sälja sin älskade, sålde ju Nadir för ett halvår sedan efter att ha ägt honom i sex år. Jag gråter ofta när jag tänker på honom. Var stark <3

2010-11-03 @ 12:25:58
URL: http://Http://youthdressage.blogg.se
Postat av: Johanna Bengtsson

Jag vet hur det känns, ätstörningar är riktigt svårt att klara av, men det är bara att försöka. För endel funkar det och för endel inte, jag har äntligen blivit av med mina ätstörningar men jag har fortfarande en lång väg kvar innan jag klarar av att äta som vanligt. Jag vill bara att du ska veta att det går, man ska inte ge upp.

Kram.

2010-11-03 @ 12:27:12
Postat av: Michelle

Du är jätte fin! Kämpa på, du kommer klara det! :) Jag känner dig inte, men vad jag uppfattat om dig är att du är positiv och målmedveten! Garanterar att du kommer klara det , :) Du är väldigt duktig med hästarna också, förstår att du är lite down nu med Braven, men jag lovar , du kommer klara det och du kommer få grymt fina hästar av Lillan & cupido nu :) Keep going! <3

2010-11-03 @ 12:27:22
URL: http://moriie.blogg.se/
Postat av: Klara<3

Usch, stackars dig :'(<3

Jag tycker du ser bra ut, även om jag bara sett bilder på dig när du rider, jag vill seriöst kunna rida lika fint, prydligt och snyggt som du!

Jag är inte heller nöjd med mig skälv, varken hur jag ser ut eller vad jag säger, men hur många är det?

Du är nästan som en förebild för mig, och många andra. Vi är nöjda med dig, du är bra precis som du är!

Lova att kämpa vidare!<3



mvh Klara<3

2010-11-03 @ 12:31:55
Postat av: Ebba Bergström

Hej Linn, jag har haft ätstörningar typ två gånger det här året,

och jag har vart sur och depremerad skit länge och tyckt att allt på mig har vart skit fult och så, jag vill också vara smal och snygg !!



men, sen hittade jag en bok som heter " Var vän med din kropp" , den förklarade jätte bra hur din kropp är och så , så det är ett tips, den är inte stor och och det är ganska stor text i den men det lilla förklarar allt !!:D

2010-11-03 @ 12:32:23
Postat av: eellen

Du är en bra förebild för oss stalltjejer! Du säger allt du tycker och tänker, vilket är bra! Du är superduktig på hästar!

Du har dina fina hästar och familj, du har till och med "fans" som bryr sig om dig. Fortsätt som du gör så kommet det bli super <3

2010-11-03 @ 12:33:46
URL: http://dressyrtjej.blogg.se/
Postat av: Camilla

förstår hur hemskt det måste vara att sälja sin bästa vän.. kämpa på!

2010-11-03 @ 12:36:12
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Matilda

Linn, du är ju smal och skitfin! Håller med som vissa andra här, en riktig förebild för oss små hästtjejer :)

Hur du än gör så slår jag vad om att vi läsare och dina vänner och allt, stöttar dig! :)<3

2010-11-03 @ 12:38:13
URL: http://mmatilda.devote.se
Postat av: Frida

Kämpa på.

Jag vet hur det känns och jag vet också att det inte brukar hjälpa med att folk tjatar på en "åå du är så fin" "men du som är så smal..", har själv haft/har samma problem, och även fast jag nu vet om att jag är smal, kanske nästan för smal, så känner jag mig fortfarande tjock och det känns fortfarande inte bra av att kolla sig i spegeln..

Men jag vet dock inte hur det är att sälja sin bästavän, men bara tankar får mig nästan gråtfärdig...



Men fortsätt kämpa Linn!!

Du ÄR fin, både på in och ut sidan, försök hitta nån att prata med, nån som verkligen förtår hur det är, nån som förstår att det inte hjälper med hur mycket folk än tjatar om att du är fin och smal så hjälper det ändå inte.

Jag vet också hur det är att leva bakom en mask, försöka le när det passar fast man egentligen bara vill sitta i ett hörn och gråta, det är inte roligt, men man måste försöka ta sig bort från det.

Jag säger inte att det kommer gå på en gång, och det har du ju antagligen redan förstått, det kan ta tid men man måste försöka slita sig loss från masken och öppna sig...



Jag har orkat kämpa ifrån det, jag är påväg bort från det, sen kanske du har det 100 gånger värre än vad jag hade det, men du MÅSTE fortsätta blicka framåt, även om det är riktigt svårt, försök att kämpa, försök att ta varje steg framåt utan att blicka bakåt, man kan inte haka upp sig på allt som hänt tidigare..



Men jag förstår att det är en väldigt svår period nu med allt med Braven och så, men du måste vara stark och försöka.

Allt kommer ordna sig tillslut!

Många kramar.

2010-11-03 @ 12:38:22
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: LA

dä ordnar sej nog ska du se <3

2010-11-03 @ 12:40:59
Postat av: Cornelia

Det blir nog bra ska du se =D

2010-11-03 @ 12:41:56
Postat av: Anonym

Det blir nog bra ska du se =D

2010-11-03 @ 12:42:31
Postat av: Malin Hammarskjöld

Jag har aldrig varit i din situation, förutom den biten att sälja sin bästa vän, så jag ska inte sitta och skriva "Jag vet hur det känns" och så vidare, för det gör jag inte, jag har ingen aning om hur det känns, jag kan bara tänka mig och ha mina aningar.

Men du ska veta att jag och säkert många med mig ser upp till dig och beundrar dig. Någonting som jag verkligen tycker är beundransvärt är ditt mod, att du vågar blotta dig själv och ditt liv på det viset som du gör, det är inte många som skulle klara av. Alla har sina brister och du skäms inte för att visa dina, du står för vem du är, dina dåliga och bra sidor.

Jag känner dig inte, men jag tycker att du är en vacker människa, inifrån och ut. Jag tror på dig! Och även om jag inte känner dig så kommer jag att vara villig och stötta dig i alla lägen för det är du värd! Jag litar på att du kommer att klara det! You go girl!

2010-11-03 @ 12:43:38
Postat av: Ellen h

Nej Linn!

Du är ju jätte fin som du är, och du är en stor förebild till alla hästtjejer/killar, du ska verkligen vara nöjd med dig själv och vad du har presterat, du är jätte fin!<3



förstår hur du känner med braven då jag själv sålde min ponny som jag haft i 5 år, för drygt en månadsedan:/



hoppas det blir bra med dig, kämpa, du har mkt att kämpa för!<3

2010-11-03 @ 12:44:42
Postat av: Ellen h

Nej Linn!

Du är ju jätte fin som du är, och du är en stor förebild till alla hästtjejer/killar, du ska verkligen vara nöjd med dig själv och vad du har presterat, du är jätte fin!<3



förstår hur du känner med braven då jag själv sålde min ponny som jag haft i 5 år, för drygt en månadsedan:/



hoppas det blir bra med dig, kämpa, du har mkt att kämpa för!<3

2010-11-03 @ 12:45:56
Postat av: Ellen h

Nej Linn!

Du är ju jätte fin som du är, och du är en stor förebild till alla hästtjejer/killar, du ska verkligen vara nöjd med dig själv och vad du har presterat, du är jätte fin!<3



förstår hur du känner med braven då jag själv sålde min ponny som jag haft i 5 år, för drygt en månadsedan:/



hoppas det blir bra med dig, kämpa, du har mkt att kämpa för!<3

2010-11-03 @ 12:48:07
Postat av: Ellen h

min dator var la av så det blev lite många kommentarer men:)

2010-11-03 @ 12:49:45
Postat av: Linnea

Du har inget att säga förlåt för, din hälsa kommer först! Känn ingen press på att du måste blogga, vi förstår om du är borta ett tag tills du mår bättre. Ta hand om dig nu, och fortsätt kämpa :)

2010-11-03 @ 12:51:49
URL: http://sheisnea.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag har inte suttit i samma position som dig, men jag vet många som har, och dom har kämpat !

Och jag vet att du också kan , man måste bara tro på sig själv :)

Och du ser jätte bra ut, man ska vara nöjd med sitt utseende , man föds till den man är :)) till det man blir !



För det är när det är som svårast man måste kämpa som mest !



Och jag vet att det finns hur många som helst som är här för att stötta dig, men när jag mådde sämst, det ända som hjälpte mig var mina hästar som står i stallet 10 meter från huset, det var dom som fick mig att börja tro på mig själv .

Så gör det som bara känns bra och kämpa, det finns alltid belöning längs med vägen !



Fortsätt lev livet ! Du har många år kvar med Lillan och cupido, jag vet hur det känns att lämna sin häst, men man måste ju tänka på att det ska funka för dig och honom, han älskar att tävla, det gör du med, men ni kan ju inte tävla så mycke mer tillsammans . Men jag VET att dina andra hästar är lika bra ! :D <3

2010-11-03 @ 12:53:47
URL: http://ellisjasse.blogg.se/
Postat av: Steffanie

Jag hoppas för allt vad jag är värd att du någon dag snart kommer inse hur vacker du är, hur bra du är och hur stark du är! Man ska inte behöva leva sitt liv bakom en mask och förhoppningsvis så kommer du slippa att känna så.

Fortsätt vara stark som fan Linn, för du gör det jävligt bra!

2010-11-03 @ 13:01:08
Postat av: Linda beck

Du är fin och du är inte alls fet du är helt perfekt .

2010-11-03 @ 13:01:58
Postat av: caroline

du är både vacker och begåvad. och jag är tydligen inte den ända som tycker det, läs bara dina kommentarer. folk tror på dig och du måste tro på dig själv.

2010-11-03 @ 13:04:14
Postat av: Kristina

Jag vet precis hur det är att lämna ifrån sig sin själsfrände och sin bästa kompis sådär, man vill bara stänga in sig i ett mörkt rum och gråta och det känns som att ingenting kommer någonsin kunna göra en glad igen. Det är det värsta som finns. Men vi finns här och stöttar dig igenom detta Linn, allt är skit nu och det kommer vara det. Men tillslut kommer du kunna börja se allt det fina som du faktiskt har i ditt liv också. Det kommer,

2010-11-03 @ 13:20:32
URL: http://litenvsstor.blogg.se/
Postat av: Karin

Att lämna ifrån sig en stor del av sig själv någon som vart en så stor del av än själv under en lång tid är det tuffaste man kan gå igenom. Jag tycker du är otroligt stark som klara av detta.

2010-11-03 @ 13:30:30
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare! Ta chansen att vinna ett kingslandspannband!

detta kanske inte hjälper men när man älskar någon så finns den alltid en ens hjärta :)

2010-11-03 @ 13:30:35
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: anonym

det kanske inte alltid är så lätt, men du ska verkligen försöka vara nöjd med dig själv. jag är nog inte den enda som tycker du är fin och ser upp till dig. försök bara vara stolt över dig själv, tex. så långt som du kommit med Braven. och jag tycker du är smal. snälla, var nöjd med dig själv. du är perfekt, på ditt sätt.

2010-11-03 @ 13:48:49
Postat av: Anonym

Är det någon som ska vara down tycker jag att Ingrid ska vara det, fyfan vad jobbigt det måste vara med Claudias skada!

2010-11-03 @ 14:04:43
Postat av: Malin

du är en jättefin tjej :) fortsätt kämpa ! :)

2010-11-03 @ 14:13:17
Postat av: Sanna

tungt :(

2010-11-03 @ 14:26:51
Postat av: Linda

Jag förstår dig presis så kände jag när jag fick lämna min ponny men det måste vara mycket känsligare för dig ni två hr ju kommit såå himla långt tillsammans!!!

2010-11-03 @ 14:37:37
Postat av: sandra nensen

Du är fin! skulle göra allt för att få din kropp!

Du måste bara försöka inse själv att du är vacker!

Jätte tråkigt med braven men han kommer garanterat få de super, även om de känns super tungt. Men vill man satsa så är det tyvärr alltid nånting man måste välja bort för att gå vidare. Och du har fortfarande 2 super fina hästar kvar och som kommer ta massor av tid från dig. Det blir bra ska du se.

Kram

2010-11-03 @ 15:29:51
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Lollo

Kan förstå att det är svårt för dig. Men om det hjälper tycker jag att du är skit snygg. Varje gång jag ser bilder på dig så blir jag så avundsjuk på din kropp, jag vill oxå ha den! :D

Sen det med Braven måste vara oerhört jobbigt. Själv har jag aldrig sålt en häst men jag var tvungen att avliva min för snart fyra år sedan och det var något bland det värsta jag varit med om, så förstår dig. Men kämpa på, det kommer bli bra!<3

2010-11-03 @ 15:39:11
Postat av: Ronja

Du ÄR bra och du ÄR smal, nu behöver du bara själv börja tro på det. Se till att ta hand om dig nu Linn och ge dig själv lite egen-tid.

2010-11-03 @ 15:50:50
Postat av: mira nyberg

Linn...linn...lin... Vackra ängel. Ibland förstår jag mig inte på dig. Vad är det du inte förstår? Du gör det bästa beslutet för dig själv och Braven. Vi alla finns här för dig oavsett vad. Vi kanske inte finns där öga mot öga men våra ord finn här.



Här är mina ord:

Cupido, Lillan, Brave Heart, Philliac. Alla är dina favoriter, förstås. Men du måste tänka vidare. Det är det tuffaste vi alla 25.000 bevakare vet när du ska lämna ifrån dig din drömponny.Vi har följt dig genom svett, skratt och tårar. Vi tycker om dig för den speciella, öppna, entusiastiska, personliga människa du är. Inte för att du har dina egna förebilder. Tänk om lite nu. Ni har fortfarande en av Sveriges bästa hästbloggar, ni driver det här framåt. Du driver det här framåt, med hur du är som person. Du är duktig, har talang och vet vad du gör. Släpp inte taget om det du har, du har en bra vän (Ingrid) du har dem mest begåvade hästarna (Cupido och Lillan + Braven) Men du har det absolut vackraste av allt... Du har dig själv att tacka för. Cupido och Lillan kommer bli lika duktiga som braven om inte ännu bättre för att det är något du vill. Sträva mot dina mål och var lycklig, lägg inte för mycket krav på dig själv. Du ska må bra, vara lycklig och kunna vara den du är. Det är den Linn vi alla 25.000 bevakare fastnade för. Förstår inte du det? Satsa på det du har, ta vara på det du har och gör det bästa av det. Vi alla finns här och stöttar dig. Lycka till och jag vill dig bara väl, jag vet att långt där inom dig finns ett vackert hjärta. I det hjärtat kommer Braven och Phillen alltid att finnas. Oroa dig inte, det kommer gå bra.



Tack för mig!

2010-11-03 @ 16:12:03
Postat av: Matilda

2010-11-03 @ 17:35:47
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Fint att jag hann skriva innan kommentaren skickades..



Hur som helst så är du grymt talangfull och verkar vara väldigt klok och förnuftig. Försök att se det positiva i allting nu. Det är grymt svårt när allt känns nattsvart, men man måste försöka ta sig igenom det. Och man FÅR gråta hur mycket man vill!



Det finns ingen hemskare än att skiljas från sin vän, och det är otroligt jobbigt att inte trivas i sin kropp. Har varit med om båda delar. Att skiljas från en häst man älskar så otroligt högt, det går att komma över, man förlåter sig själv till slut och inser att man inte behöver känna sig skyldig, men självklart så glömmer man ju aldrig hästen. Men glömma den, det vill man ju inte heller?



Du tar dig igenom det här, det vet jag, och det verkar många andra som läser här också veta. Tro på dig själv!

2010-11-03 @ 17:40:28
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Postat av: BELLA :D

krya på dig då, eller vad man ska säga :) tycker att du är fin som du är iallafall .. :')

2010-11-03 @ 18:02:43
URL: http://bellabuus.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

TÄNK POSETIVT! vet att de inte är lätt, jag vet men man kan ALLTID försöka. Tänk att braven kommer få de super! Han kommer gå jätte långt, och Linn du är SMAL! du behöver inte tänka på din kropp! den e alldeles lagom, sj är jag smal som en pinne och försöker få mina ben att se ut som ben. verkligen jätte jobbigt, ser inte bra ut att va så smal

2010-11-03 @ 19:09:49
Postat av: Anonym

var inte färdig med min kommenare :p



men iaf. Braven kommer få det toppen! Du kan ju åka och hälsa på honom när du vill! vill inte att du ska va deprimerad. livet är så jobbigt då :( MEN DU TP! :D du kommer få det så bra med lillan och cupido!

2010-11-03 @ 19:11:50
Postat av: Anonym

åh ush vad jobbigt :(



Jag har inte ätstörningar men är deprimerad pga min pappa som är helt dum i huvudet :/

2010-11-03 @ 19:14:27
Postat av: Liza

Usch... vad jobbigt.. ta hand om dig Linn!



Tycker du är en riktigt söt och superfin tjej och en helt fantastiskt duktig ryttare!

2010-11-03 @ 20:32:33
Postat av: Leila

Du är inte ensam! Jag har samma problem och kämpar med det varje dag. Det enda man kan göra är att se fram emot dagarna man mår lite bättre än vissa. Men ge inte upp. Kämpa på! Så kommer du få se att allt blir bättre :) hoppas det ordnar sig för dig

2010-11-03 @ 21:20:13
URL: http://pumsie.blogg.se/
Postat av: Maja

Linn, säger som Mira Nyberg. Hon tog orden ur munnen på mig.



Tänk att du gör det här för Bravens bästa! Han verkar ju älska att tävla, och det gör du med. Han hade inte tyckt det varit kul att lulla runt i skogen & träna någon gång ibland. Du ska vara stolt över din fina lilla ponny. Jag vet att det är det svåraste som finns att släppa taget om dem, men samtidigt måste man försöka intala sig själv om att det är bäst för hästen, och för en själv. Du hade inte heller tyckt om att bara lulla runt i skogen.

Braven kommer alltid att finnas i ditt hjärta Linn, så som Phillen också finns där!

2010-11-03 @ 21:24:42
URL: http://youngdressage.blogg.se/
Postat av: Maja

Linn, säger som Mira Nyberg. Hon tog orden ur munnen på mig.



Tänk att du gör det här för Bravens bästa! Han verkar ju älska att tävla, och det gör du med. Han hade inte tyckt det varit kul att lulla runt i skogen & träna någon gång ibland. Du ska vara stolt över din fina lilla ponny. Jag vet att det är det svåraste som finns att släppa taget om dem, men samtidigt måste man försöka intala sig själv om att det är bäst för hästen, och för en själv. Du hade inte heller tyckt om att bara lulla runt i skogen.

Braven kommer alltid att finnas i ditt hjärta Linn, så som Phillen också finns där!

2010-11-03 @ 21:24:44
URL: http://youngdressage.blogg.se/
Postat av: Linda

skickar massa styrkekramar!

2010-11-03 @ 21:35:29
Postat av: Rebecca

Jag ser upp till dig linn. Jag ser dig och din underbara ponny, och det jobb du har gjort är det jag strävar mot i min egen ridning.

Du är en förebild, och du skall se tillbaka på tiden med braven och vara stolt, inte många skulle kunna gjort samma jobb.



Du klarar det här!

2010-11-03 @ 22:10:24
Postat av: Amanda

jag kan inte säga att jag vet hur det är med dina psykiska problem, men jag har vänner som har varit i samma sits som dig. hur många gånger vi än säger till dig att du är vacker, vilket du verkligen är, så hjälper inte det. du måste själv komma till insikt med det. ställ dig framför spegeln varje morgon och se vilken vacker och stark person du är som ens klarar av att berätta det här! fokusera inte på det negativa kära du, det är det positiva som lyser starkast. och det här med braven, både han och du mår bäst av att få gå vidare. tänkt tillbaka på eran underbara tid och var stolt över vad ni åstadkommit. det är trots allt minnena som är viktigast! mega kramar till dig linn, ta en paus från bloggandet om du känner att du behöver det. allt för att du ska känna dig bra!

2010-11-04 @ 01:23:39
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Sandra Lednin

Jag avgudar dig Linn! du gör verkligen rätt med att sälja braven.tycker inte att du är en bortskämt snor unge som alla andra! SKULLE VARA KUL OM VI HADE KONTAKT!

2010-11-04 @ 11:52:24
Postat av: Linda

Förstår hur du känner då jag har och känner likadant. Det är inte lätt men jag har mina vänner som hjälper och jag går till psykolog. Det löser sig, det gjorde det för mig första gången :)

2010-11-04 @ 13:34:11
URL: http://splach.blogg.se/
Postat av: bella

men guuuuud -.- vadå? du är lite deppig?! klar man blir ledsen när du måste sälja din häst men det år fortfarande DITT beslut! set finns faktiskt större problem här i världen....

2010-11-04 @ 20:47:34
Postat av: Sandra Lednin

Till Bella!



skärp dig!

2010-11-04 @ 21:21:26
Postat av: Saara

Bella är du helt jäkla sjuk i skallen?

Linn säljer braven för bravens bästa. Hon får inte tävla honom längre om hon inte gör honom till storhäst. Sen har jag för mig att hon skrev något om att hon vill utvecklas ännu mer och braven har gjort det han har kunnat och kan nu ge stor glädje till en yngre ryttare och ta sig uppåt!

Självklart är det svårt att sälja sin bästa vän och man förstår ju att hon mår dåligt över det. Inte blir det bättre för henne att läsa alla negativa kommentarer när hon är i en sådan situation.

Då är det ju bättre för er att hålla er kommentar för er själva.



Och till dig linn. Strunta i bloggen så länge och ta hand om dig själv. Sen kan du komma tillbaka med nya krafter då du känner för det. Huvudsaken är att du mår bra både fysiskt och psyskiskt! Bloggen finns ju kvar och även dom flesta läsarna (misstänker jag) Ingrid sköter det ju så bra så länge. Vi finns kvar när du är redo igen!

2010-11-05 @ 01:38:32
URL: http://flickansaara.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag måste få säga att du är perfekt precis som du är, det är verkligen inget fel på dig. Jag har en nära vän som har samma dempression som dig så jag vet hur du känner. Du kommer klara detta, du kommer igenom det, förr eller senare. Du är stark som orkar skriva detta på en blogg som är så pass känd. Du är verkligen en bra människa, det finns ingen som är som du. Du måste bara tro på dig själv och att du kommer igenom det så gör du det. Tänk det som ett hinder du ska över, lätt som en plätt :) Ta varje dag som den kommer ist. Strunta i att skriva på bloggen om du inte mår bra, det du måste fokusera på är dig själv just nu, alla kommer att vara här för dig när du är redo att komma tillbaks :)

2010-11-05 @ 02:21:17
URL: http://linnealindquist.blogg.se/
Postat av: Leila

allt ska bli bra ska du se :)<33

2010-11-05 @ 11:59:47
URL: http://trollislella.bloggplatsen.se/
Postat av: Agnes J (BaraMinPonny@bdb)

min syster har anrexi,men allt går framot,du har HELA världen som stödjer dig ska du veta<3 allt blir bättre :)<3

2010-11-05 @ 20:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner