LÄS och RÖSTA

Datum: 2010-11-17 ~ Tid: 19:06:13
Som ni alla märkt så har bloggen strulat extremt mycket på grund av fel som smitit in i kodmallen. Nu är nästan allt fixat förutom det jobbiga felet med scriptrutan som gärna poppar upp för er som har Internet Explorer, när vi har reklam här på bloggen. Vi vill ju gärna, precis som de flesta andra ha reklam på vår blogg (tex Bloggerfy, Frossle etc) och för det krävs att era webbläsare klarar av att läsa de script som annonserna innehåller, vilket Internet Explorer inte klarar i detta fallet. Det är just därför scriptrutan poppar upp för er. Just nu har vi ingen reklam, därför funkar det för alla.

Jag råder alla att byta till Google Chrome:

- mycket snabbare än Internet Explorer.
- bättre på att försvara datorn mot virus och samlar inte upp onödig information.
- uppbyggt så att man kan designa det sjäv, byta färger etc.
- gjort för att klara av script, det är alltså ingen scriptruta som poppar upp.
- mycket större internet-ryta, tar inte upp massa plats högst upp med sökrutan, länkar, knappar osv.
- känner igen felstavade ord och rödmarkerar dem.
- språköversättare till valfritt språk på vilken webbsida du än besöker.
- automatisk igenkännare på ord du skriver in i adressfältet.
- kopplar automatiskt till google.
- privatläge som inte loggar allt man gör.

Framför allt, SNABBARE, SÄKRARE, ENKLARE.
Du kan ladda ner det enkelt HÄR och det är installerat på bara en liten stund.

Jag ska ringa Blogg Esse imorgon och höra om de kan lösa problemet, annars återstår det att se hur vi gör med reklamen, men det lutar åt att vi lägger in den igen, råder alla att byta till Google Chrome eller så får ni hänga kvar med sega gamla Internet Explorer och tampas med scriptrutan ;)

Dessutom vill jag tacka Emma/Mackvack@bdb för all hjälp med bloggen, STORT tack!

Vilken webbläsare använder du dig av?




Kommentarer
Postat av: Linnéa

har försökt ladda hem/installera Google Chrome men det vill av någon märklig anledning inte fungera på min nya dator... Hade det på min förra (men tog bort det då jag fick problem med det där)...



Just nu fungerar eran blogg för mig igen, ingen skriptruta, men den kommer och går lite efter hur ni fixar...



Jobbigt om jag tvingas sluta läsa eran blogg för att chrome inte vill fungera på min dator :(

2010-11-17 @ 19:14:31
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Safari ska det va!

2010-11-17 @ 19:27:49
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: amanda

jag har internet explorer å det funkar jättebra!

2010-11-17 @ 19:38:21
Postat av: Anonym

safari är super !

2010-11-17 @ 19:51:40
Postat av: Anonym

flock är jätte bra :) sammma som har gjort mozilla firefox men flock krashar typ aldrig vilket firefox har en tendens att göra allt för ofta

2010-11-17 @ 19:53:59
Postat av: Anonym

Firefox funkar super:)

2010-11-17 @ 20:14:21
Postat av: Kajsa

Firefox funkar superduper för min del

2010-11-17 @ 20:38:22
URL: http://honfrannorrland.blogspot.com
Postat av: Jennelie

Men ni hade ju reklam innan och då funkade det ju för alla?

Var när ni skulle byta designe det slutade funka, tycker hellre ni ska köra gamla designen då så alla kan läsa oavett webläsare.



Och även synd då många verkar ha IE, att alla dem ska tvingas byta :(

2010-11-17 @ 21:04:22
Postat av: Amanda

Fungerar i IE för mig, och i Safari också ;)

2010-11-17 @ 21:38:28
Postat av: Ingrid

Jag skulle mer ön gärna fixa så att alla kan titta. Men hur vi än byter design fram och tillbaka, även och vi återställer eller har denna så funkar det helt enkelt inte att sätta in reklam. Jag har ingen aning om vad som är fel.

2010-11-17 @ 21:39:57
Postat av: Anonym

lite tråkigt att så många använder IE, en såpass dålig och osäker webbläsare borde ingen använda, imo. byt till något säkert, t.ex. chrome eller firefox :o

2010-11-17 @ 21:58:54
Postat av: Ida

fina bilder :)

2010-11-17 @ 22:38:55
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Karin

GOOGLE CHROME FFS, vad är det för fel på folk i dagens samhälle??

2010-11-17 @ 23:14:45
Postat av: Stina

SAFARI kör jag med,men inte just precis nu dåjag lånat min mammas dator.

Ska man prata datorer så är det en MACBOOK som gäller!!

2010-11-18 @ 08:17:13
URL: http://piruetti.blogg.se/
Postat av: Anonym

du glömde safari ^_^

2010-11-18 @ 09:30:11
Postat av: Anonym

har oxå internet explorer och det funkar jätte bra

2010-11-18 @ 14:37:37
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

har inte haft problem med sidan alls med mozilla firefox. dock funkar inte bloggsvar i det, men i ie. trist

2010-11-18 @ 14:55:49
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Olivia

Jag avskyr både firefox , google chrome och explored . Jag har alltid opera . Det är det snabbaste nätet ( världens snabbaste ) och skydd .

2010-11-18 @ 16:32:18
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: GALIEFFINEDET

Why Kristen Stewart had crutches at the Oscar? According to Stewart's constitution artist, Beau Nelson, the actress sigh herself after stepping on glass.

2013-03-13 @ 16:06:52
URL: http://flavors.me/vardenafiluk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner