Ny diet

Datum: 2010-11-08 ~ Tid: 12:21:24

Idag börjar mitt nya liv igen, får se hur länge det håller denna gång haha. Jag ska äta nyttigt och motionera mer. Ska låta bli pasta, potatis, ris och bröd samt alla slaggs sötsaker och feta maträtter/snacks. Det är pga av att jag vill bli lite mer slimmad, få en mer välmående kropp och tappa några kg. Jag får väldigt ont i kroppen på grund av att socker och kolhydrater klumpar ihop musklerna och bildar otroligt smärta. Så jag har två stora anledningar till att hålla mig till denna ”diet”.

Nu ska jag ha lektion vi hörs senare. Då laddar jag upp lite bilder på mig och Lillan som mamma fotade igår. Jag är fortfarande väldigt down, varför vet jag inte men men...Orkar bara inte med verkligheten längre är därför jag har bloggat dåligt, hoppas ni förstår.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag ser då bara en anledning i så fall, då du inte är det minsta "överviktig" :)

2010-11-08 @ 13:39:59
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: Maja

undra hur många gånger man under sin livstid säger att man ska börja sitt nya liv?:) jag säger det minst en gång i månaden iaf:) håller dock tummarna för dig, du har säkert mer karaktär än mig, jag är hopplös:)

2010-11-08 @ 13:58:31
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Klara Hovstadius

det kanske blir svårt om du slutar med allt på samma gång?

2010-11-08 @ 14:11:04
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: amanda

det är lugnt linn, känn inte att du måste blogga, vi förstår att du inte mår bra, kom tillbaka när du mår bra igen <3 kämpa på!

2010-11-08 @ 14:24:19
Postat av: lovisa

HEj är allt bra?:)



just nu har jag en tävling på bloggen där jag lottar ut ett presentkort på 300 kr från sumopix, vill du vara med?

klicka då här; http://lavitadilovisa.blogg.se/2010/november/vinn-presentkort-fran-sumopix.html#comment

2010-11-08 @ 14:36:07
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ella

Ett tips, sluta inte äta potatis och ris osv. Det måste du äta för att kroppen ska fungera. Ät rätt mat i lagom stora portioner tillsammans med motion så lovar jag att du kmr gå ner i vikt! :)

2010-11-08 @ 14:57:27
URL: http://ellameyner.devote.se
Postat av: Bellaa

Undrar bara då... Kommer du äta mer kött och så då eller?

Och blogga när du känner dig bättre igen, pausa tills dess. Du är grym! =)

2010-11-08 @ 15:55:12
URL: http://isabellasomething.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ta hand om dig Linn. Gå inte ner dig i komplexträsket. Du är grymt duktig och du är absolut inte överviktig eller ens i närheten av det!

2010-11-08 @ 18:13:02
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Postat av: maja

2010-11-08 @ 18:24:13
Postat av: maja

ta bara inte bort kolhydraterna !, de är jätteviktiga !:D man måste få i sig lite av det hela tiden.

vet att man inte ska lägga sig i, men ville bara sig det. alla kanske inte vet.

inte för att jag tycker att du är tjock eller nåt, men du bestämmer själv !=)

2010-11-08 @ 18:27:59
Postat av: Julia

Säger som paolo roberto: "om du slutar äta kolhydrater blir du smal men dum i huvudet"! Hjärnan behöver kolhydrater för att fungera. så dra ner på dom men sluta inte helt om du vill gå ner i vikt :)

2010-11-08 @ 21:10:59
Postat av: Eleonor - Vinn fleecejacka

Du ska alltså varken äta potatis, pasta, ris eller bröd? Nog finns de många metoder men den sunda är att äta all nödvändig mat, vare sig de innehåller kolhydrater, fett m.m OCH motionera.



/ Eleonor

2010-11-08 @ 22:13:35
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Anonym

starkt att ta beslut! svårt att hålla igång dem, dock.

ett tips är att skaffa dig ett armband eller liknande som du "lägger märke" till ofta, som ska symbolisera att inte äta onyttigt. så varje gång du känner sötsuget, tittar du på armbandet, och tar till viljestyrkan. det gäller att peppa sig själv!

engagera dig i tränings- och matbloggar, påminn dig om ditt beslut ofta genom bilder, texter osv. ge dig själv en belöning när det går bra. man ska inte äta onyttigt, men det ska inte vara förbjudet att göra det nån gång då och då! bestäm en dag och en mängd. exempelvis, varje lördag får du dricka x glas juice, eller något liknande. :)

lycka till!

2010-11-08 @ 23:28:03
Postat av: Anonym

utan kolhydrater får du ingen energi till att träna = du går absolut inte ned i vikt.

det enda du tappar är vatten, som du kommer att gå upp så fort du äter kolhydrater igen.



Mycket bättre att motionera mer och dra ned på socker, ljust bröd osv och käka mer fullkorn.



true story.

2010-11-09 @ 10:48:23
Postat av: Linn

Jag ska inte sluta äta kolhydrater helt, kommer fortfarande äta fullkornsbröd till frukost och lite pasta/ris eller potatis till maten. Men kommer äta mindre av det och äta mer kätt och grönsaker sammtidigt som jag ska mortionera mera. Det är vad jag tror på i alla fall :)

2010-11-09 @ 10:52:23
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Liz

Hm... Skippa meningen "så får vi se hur långe det håller". Om man bestämmer sig och ser sig själv lyckas är man en bra bit på vägen!



Sen skulle jag inte heller fokusera på vikten, vikt är en otroligt dålig måttstock! Får du ex. mer muskler kan du ju ex. gå upp i vikt.



LYCKA TILL :)

2010-11-09 @ 12:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner