Stallet

Datum: 2010-11-05 ~ Tid: 22:49:09

Jag travade på Lillan idag igen, 3-5min. Underbart! Både hon och jag var lyckliga efter vår lilla ridtur, och benet var fortfarande iskallt, toppen! Jag har bytt ut back on trackpaddarna till kyllera nu vilket tycks hjälpa.

Jag och Braven var ute och promenerade. Han ska ju ta det lugnt nu ett tag framöver så det är bara att byta ut Lillans promenader till promenader med honom i stället. Inget mig emot bara han mår fint, jag behöver motionen.

Cupido blev longerad en kortis idag, han var superduktig! Han orkar inte bära sig i galopp när han blir longerad. Så vi plockade av all utrustning och lösgalopperade honom några varv i stället. Ena varvet vill han dock aldrig stanna kvar i utan försöker byta hela tiden trots att vi försökte få honom i rätt varv. Mot slutet av longeringen så envisades han igen med att försöka byta och jag stod i vägen så min lilla klanthäst hoppade in i en stolpe :( Han skrapade bort pälsen på några centimeter av höften och såg lite stel ut så vi avbröt på en gång. Jag sprayade på lite sårspray så att det inte ska komma massa skit på huden. I morgon ska jag nog ta på alovera heatlotion så att det sätter igång blodcirkulationen. Stackars lilla klanthästen<3

Mycket skötsel till tre hästar men inte mycket ridning inte. Men det gör mig ingenting. Är lika trevligt att borsta, longera, promenera och pyssla med dessa godingar som att rida dem. Dessutom har jag en schyst mamma som stället upp och hjälper till när jag behöver, tack för att du finns här för mig!




Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle inte braven säljas? :S "förvirrad"

2010-11-05 @ 22:51:29
Postat av: Anonym

skulle vara kul med en hot or not!! :-)

2010-11-05 @ 22:56:33
Postat av: Anonym

Till Anonym: Om man läser alla inlägg behöver man inte ställa dumma frågor.

2010-11-06 @ 00:19:07
Postat av: julia

har inte braven åkt till sin nya ägare? de va väl därför du har vart så ledsen? :(

2010-11-06 @ 00:26:18
URL: http://claraochjulia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läs inlägget bra o dåliga nyheter! Det förklarar varför braven fortf e kvar .

2010-11-06 @ 07:43:28
Postat av: Emma

stackars cupido :( oturen förföljer dej, men snart får du massa tur ska du s! :D

2010-11-06 @ 10:20:46
Postat av: Frida

Kul att det gick bra med dem, men starckars lilla cupido, men du ska se att han snart är bra! :)

2010-11-06 @ 11:00:02
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Håller med, lika mysigt att bara vara i stallet och mocka, fodra, borsta m.m :)

2010-11-06 @ 12:34:51
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: Louise

hahahha, förlåt, men vilken klant x) men typiskt (stora) unghästar att inte ha koll på vare sig sigsjälv elle romgivningen :P Får hoppas bara att det inte blir allvarligare än vad det verkar nu :)

2010-11-06 @ 16:23:23
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Julia

Uppdatera mer Linn!! :D

2010-11-07 @ 19:14:09
Postat av: Julia

Du verkar ha en himla otur!

Men kämpa på, och så får vi hoppas

att oturen vänder:)

2010-11-07 @ 21:53:37
URL: http://hopptosarna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner