Info

Datum: 2010-11-14 ~ Tid: 21:01:36
Här kommer ett par bilder till och en ytterst kort filmsnutt från idag. Jag hade glömt att tömma minneskortet så det blev inte många sekunder som hamnade på film.

Solis är en Svensk ridponny (korsning Svenskt Halvblod – New Forest) född 2001, 147,5 cm i mankhöjd.
E. Valentin Bello Sun ue. Cyrill. Detta är en ponny med mycket stor häst-inslag. Han har en hög ridbarhet och tre mycket goda gångarter. Bra skritt, god takt i traven med riktigt bra ökad trav och en rund och fin galopp. Otroligt mjuk och stadig ponny med lagom motor. Solis har även lätt för sidvärtsrörelser samt skolor. Han hoppar också bra, tävlad LB hoppning.

Svaret på det många undrar är, att jag ska låna honom. Jag kommer att ha honom i Valåsen (samma stall som Linn). Vilket betyder att jag har hästar i två olika stall och kommer få dubbla ut-/insläpp ett par dagar i veckan. Jag sköter allt i mitt egna stall och utöver det kommer jag självklart behöva ta fodringar osv i Valåsen. Helst av allt ville jag bygga en till box i  mitt stall men det går tyvärr inte att lösa då min moster flyttar dit med sina hästar snart. Han kommer den 1 december och innan det ska jag åka till Laxå och rida honom ett par gånger. Under 2011 kommer jag att tävla både Solis och Claudia samt rida min mosters sto, hennes unghäst och sköta Quillen. Fullt upp med andra ord.









Kommentarer
Postat av: Jeanette

Fint det ser ut, älskade dock färgen på hästen som longerades i ridhuset :P

2010-11-14 @ 21:09:23
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: camilla

häftig färg han har =)

kommer bli tufft framöver men det fixar du :) Lycka till

2010-11-14 @ 21:23:59
URL: http://hrdressyr.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har sett honom på hastnet, men jag har för mig att han har ett blått öga, stämmer det? :)

2010-11-14 @ 21:31:12
Postat av: Lollo

Men var ska din moster ha sina hästar? Finns det plats att bygga till hennes hästar?

Lycka till med allt, du kommer nog klara det galant :D

2010-11-14 @ 21:50:48
Postat av: Linn

Det ser nästan ut som om han är rakad för han är mycket mörkare i ansiktet men det är han inte va? ;)

2010-11-15 @ 16:24:15
Postat av: Alexandra Greus

Snygg ny design:)<3

2010-11-16 @ 12:28:44
URL: http://greusen.blogg.se/
Postat av: rebecca

Är ju lite lik min häst, om man tar bort bläsen. Vart kommer han ifrån, import?

2010-11-23 @ 09:44:49
URL: http://rebeccatengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner