Alltid lika svårt med rubrikerna?

Datum: 2010-10-02 ~ Tid: 16:22:01
Jag får sköta bloggandet själv denna helg eftersom att Linn är i Stockholm idag, och tävlar imorgon. Jag sov hos Annie inatt och kom därifrån för ett litet tag sedan, ska alldeles strax ner till stallet och försöka övertala mamma till att filma oss idag. Har en film från i förrgår men är inte säker på om jag ska lägga upp den eller inte då jag inte är helt nöjd, är så sjukt trött på att få höra hur lång jag är och hur oproportionerligt det ser ut.

Läste nyss igenom endel kommentarer och en läsare hade tipsat om att vi skulle kunna filma när vi gör de övningar vi skriver om, vad tycker ni om det?


En av de nya favoritbilderna, från i förrgår.


Kommentarer
Postat av: Cara

Det låter som en bra ide! en som gillar inläggen med olika övningar

2010-10-02 @ 16:26:52
Postat av: olivia karelius

Väldigt fin bild och jag gillar matchningen! :D

2010-10-02 @ 16:27:37
URL: http://equestrianworld.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej, skulle inte ni kunna skriva vilka era favoriter i dressyr-vm är? Och typ lägga till bilder och skriva varför? (både ryttare, hästar & ekipage) och kanske också vilka ni tycker sämre om (och såklart varför då med) nästan lite som hot or not, fast ändå inte eftersom alla som tävlar vm borde va hot :P

2010-10-02 @ 17:29:50
Postat av: Anonym

Tycker det är viktigare att man sitter med hästen o e föjsam :) du kanske är lång men du är följsam stadig (och smal)! hade hästen tyckt du varit för lång hade hon inte sett så harmonisk ut :) Tycker det hemskaste som finns är när människor sitter o stöter i mot hästarna när de går :S DÅ kan de bli halta om nått!



Det finns flera ponny ryttare som är "förlånga"? bara att kolla själv på en vanlig dressyr tävling! Hästen går helt enkelt inte superbra om den inte trivs med sin ryttare! Vilket man ser Ingrids häst gör :)



Så snälla sluta alla avundsjuka människor! Ingrid har så kallade LÅNGA FINA DRESSYR BEN. och en MYK VACKER PONNY. glädjs med henne istället. Det leder ingen vart att vara avis.



Och helt sjukt om ni gör det bara för att djävlas, detta är ett väldigt känslig ämne för MÅNGA ponny ryttare. Jag hade själv persoligen inte mått bra om jag fått en annan person må dålig och bli lessen. SKÄMS PÅ ER!



Låt bli att kommentera, låt tanken stanna för dig själv!



2010-10-02 @ 17:32:49
Postat av: Amanda

Amen glömde mitt namn xD haah brukar inte kommentera bloggar :S men blev upprörd över att folk hackar på dig pg.a DETTA

2010-10-02 @ 17:34:08
Postat av: tove

jag tycker verkligen att ni ska filma övningarna :D blir lättare att se hur de ska göras.

2010-10-02 @ 17:37:22
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaaa, filma övningar :D:D

2010-10-02 @ 17:42:28
Postat av: nu e jag anonym :D

Om man kollar på väldigt många dressyrryttare i världseliten ser man att VÄLDIGT många är SÅÅÅÅ långa på sina hästar. Jag är förstor för min ponny nu, men bara i längden, vikten e nemas problemas, men min nya ponny kmr på torsdag. Dessa mini centimeter som folk tjaffsar om hit och dit, om du sätter dom centimeterna bredvid hästen så är det genast så lite. Onödigt att man ens ska hålla på och tjaffsa om det. Ni är otroligt vackra tillsammans och passar bättre med varran än handen i handsken!

2010-10-02 @ 17:46:39
Postat av: Linnéa

Vad otroligt fin Claudia har blivit nu när du satt igång henne! Du gör ett superbra jobb, det syns :)



Det skulle vara kul att se filmen, men förstår om du inte vill det, jag hade aldrig klarat av dom otroligt dumma och idiotiska kommentarerna du får :/

2010-10-02 @ 17:59:19
URL: http://sheisnea.blogg.se/
Postat av: Filippa

jaa filma övningar :D

och jag tycker INTE du är för lång för Claudia, jag tycker ni passar perfekt ihop!!!

2010-10-02 @ 18:01:32
URL: http://unghastryttarna.blogg.se/
Postat av: Julia

Även om du är lång spelar det ingen roll! Så länge man märker att hästen inte mår dåligt av det, vilket INTE Claudia gör! Det spelar ingen roll om man är tjock heller, så länge hästen trivs, det är det som är dt viktigaste! Och se på alla som rider VM, där är många som är långa!



Ingrid bry dig inte om alla som skriver att du är för lång, vist du är lång men absolut inte FÖR lång, och Claudia och du passar perfekt tsm:D

2010-10-02 @ 18:02:00
URL: http://hopptosarna.devote.se
Postat av: Julia

Även om du är lång, så är du INTE FÖR lång, de är väldigt många i VM som också är långa! Så länge man har koll på att hästen inte mår dåligt av det, vilket inte Claudia gör så spelar dt ingen roll om du är lång och smal och kort och tjock! Det viktigaste är att man är mjuk och rider bra, och att hästen trivs:D Ingrid, bry dig nt om vad alla säger, du är inte lång så att dt stör! :D

2010-10-02 @ 18:05:09
URL: http://hopptosarna.devote.se
Postat av: Julia

Oj, råka skriva två, trodde inte att den första hade skickats :D

2010-10-02 @ 18:11:50
URL: http://hopptosarna.devote.se
Postat av: Elin

"Har en film från i förrgår men är inte säker på om jag ska lägga upp den eller inte då jag inte är helt nöjd, är så sjukt trött på att få höra hur lång jag är och hur oproportionerligt det ser ut. "



Ser du lång och oproportionerlig ut på filmen? Alltså, då kanske det är så? Hur ser det ut dom dagar du är nöjd då, krymper du några cm? :S Är du för lång men hästen går bra och inte lider av det så kör på, det gör inget att erkänna att man är för lång, då är det så men tar varken du eller hästen skada av det så spelar det väl ingen roll..



Detta är ingen kritik, utan strikt en rak fråga för jag förstår inte.

2010-10-02 @ 18:22:45
URL: http://stallvran.blogg.se/
Postat av: andrea

lite off topic, men kan ni (du? eftersom linn är borta) hissa/dissa ekipagen som nyss red i dressyrfinalen? :D

kanske itne exakt som dom vanliga hiss/diss, men bara vem du tyckte var awesome (förutom edward gal hehe) och vem som gjorde lite för många missar osv..?



btw så är du och claudia gryyymt snygga!

2010-10-02 @ 18:23:54
Postat av: maddee

kan inte ni göra ett inlägg med vad ni använder för bett på era hästar? vore väldigt kul :) tack.

2010-10-02 @ 18:24:51
Postat av: Lisa-gör och säljer Pannband i alla färger!

Tycker att de är jätte roligt att bara läsa andras kommentarer, nästan så man skrattar ibland. Vissa är verkligen bra och dom tycker jag att ni ska "lägga upp" på bloggen och typ kommentera de lite. om du förstår? då känner sig även den som har skrivit kommentaren lite uppskattad:D

2010-10-02 @ 18:59:48
URL: http://markarbete.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle vi skit kul/bra om vi fick se det, jag har svårt att hitta på egna träningar öppen förtipps! :D

2010-10-02 @ 19:24:26
Postat av: Louise

Du kanske inte vill att man kommenterar det över huvud taget, men ja... Ibland kan du se något lång ut på henne MEN hon går ju stadigt och rätt och jag tycker det är ett väldigt moget och osjälviskt val att ha kvar henne! :)

Om man kollar på B-ponny är ju många av ryttarna för långa, men det är inte många utav dem som kan rida sin ponny i en bra och hållbar form! :)

2010-10-02 @ 19:29:27
Postat av: Louise

Du kanske inte vill att man kommenterar det över huvud taget, men ja... Ibland kan du se något lång ut på henne MEN hon går ju stadigt och rätt och jag tycker det är ett väldigt moget och osjälviskt val att ha kvar henne! :)

Om man kollar på B-ponny är ju många av ryttarna för långa, men det är inte många utav dem som kan rida sin ponny i en bra och hållbar form! :)

2010-10-02 @ 19:29:36
Postat av: hanna

Tycker inte du är för lång. Ni passar jättebra tillsammans och du rider henne ändå i sån bra balans. :)

2010-10-02 @ 19:58:35
Postat av: Paulina

Skulle gärna se er rida de övningar ni skriver om! :)

2010-10-02 @ 20:23:58
Postat av: Hilda

Du är inte för lång och du rider jävligt bra! Bry dig inte om alla avundsjuka jävlar ;) Tack för en underbar blogg med bra uppdatering!

2010-10-02 @ 20:34:09
Postat av: Maja

Du är INTE förlång. Dessutom är ju balansen viktigare och du verkar var sjukt bra på rida :)

/ Maja Partapuoli

2010-10-02 @ 21:33:33
URL: http://majjasprivero.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför använder ni inte headern som vann tävlingen? =)

2010-10-02 @ 21:59:16
Postat av: amanda bohl

kul att det går bra för dig med henne!! :)

hon ser jätte fin ut! film skulle vara kuligt :D

å varför har ni bytt header?? denna ä snygg oxå men det är ju kul m lite variation :D

2010-10-02 @ 23:10:45
URL: http://bohl.bloggplatsen.se
Postat av: pontus

Hej Ingrid! Jag vet precis vad du menar, jag är kille, 180, du kan ju förstå vilket helvete jag har att hitta häst som dressyrryttare, men vaddå, vi har långa fina ben, vi kommer åt hästen, med andra ord, hästen går bättre med oss än andra!

2010-10-03 @ 00:14:48
URL: http://ps-dressyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner