Chacha

Datum: 2010-10-15 ~ Tid: 19:11:47

Nu är jag äntligen hemma igen. På vägen hem från skolan så hoppade jag av bussen längst vägen och gick till stallet. Så jag har inte hunnit vara hemma något alls idag.

Jag älskar verkligen fredagar, lätt bästa dagen i veckan. Eller rättar mig själv. Fredag eftermiddag när skolan är slut och framåt haha.

Idag gick mamma och jag en promenad med Braven och Cupido. Braven behöver gå av sig lite sedan träningen igår och Cupido behöver lära sig att inte gå över den som leder honom och göra halt när man ber om det. Själva promenixen gick kanon. Han var väldigt snäll och lugn. Han tyckte att golfbanan var lite småläskig men fjantade sig inget utan spände sig bara just när vi gick förbi. Det kom även en bild och åkte förbi under tiden som vi gick, han bara fortsatte utan att bry sig om det. Ganska tufft gjort av en häst som gått på lösdrift största delen av sitt liv.

Borstningen gick hyfsat bra också. En del kosparkar blev det ju men färre än igår åtminstone.

Har även hunnit schamponera Bravens svans och ben. Vart skinande vitt inför morgondagen. Det är så himla skönt att Lillan bara har pyttelite vitt på sitt ena ben och Cupido har inte ett ända vitt ben. Nog för att det är snyggt med vita ben, men då ska de ju vara just vita också inte gråbruna.


Såhär ser schampot ut som jag använder mig av, rekomenderar det för alla som inte provat.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Annat schampo som funkar är PCL som egentligen är till hund och katt. Använder det på Tinkern innan tävling och en schampoonering räcker, från gråbrun till skimrande vit och silversvans. Har provat annat också men detta är det som funkat helt klart bäst. Bilder på Tinkern före och efter finns på PCLs hemsida : http://www.pcldogcat.com/live/ under vitsord...

2010-10-15 @ 19:51:10
URL: http://ebbaochmavve.blogg.se/
Postat av: Ridproblem? Läs bloggen :)

Vad roligt att det går framåt med Cupido så pass snabbt :)

2010-10-15 @ 20:28:20
URL: http://ridkonsten.wordpress.com
Postat av: Gabriella

Jag har det som är från samma märke, men heter "whitening" till min isabell med strumpor. Tycker att de borde funka ännu bättre... Men på jobbet har vi detta schampoo+conditioner Aloe Vera. Är det någon större skillnad? Har du provat Whitening?

2010-10-15 @ 21:12:50
Postat av: Jeanette

Kan du inte slänga in ett par bilder på Cupido som är när du har haft honom, om du förstår vad jag menar. Inte de tidigare bilderna utan senare än det... :)

2010-10-15 @ 21:54:09
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: Cicci

Tycker också det är suuuper! :)

2010-10-16 @ 19:35:22
URL: http://ciccikar.blogg.se/
Postat av: Sofia iaa Boström

Det luktar så gott :)

2010-10-16 @ 23:38:50
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: Matilda S

vilken affär finns det att köpa på? :)

2010-10-17 @ 12:44:40
Postat av: olivia g

rekommenderar oxå det där shampot , är superbra och luktar fresht ! :D

2010-10-17 @ 18:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner