Dressyrpass

Datum: 2010-10-09 ~ Tid: 18:57:23

Efter en uteritt igår med massa race kändes det som en dressyrdag idag. Så vi red lite på dressyrbanan. Underlaget var relativt bra vilket det brukar bli när det regnat och sedan börjar torka upp, då sviktar den lagom utan att vara stum, som den blir när den är helt torr. Den var dock något kletigt på vissa ställen.

Braven var lika pigg och glad som vanligt. Så till en början var han lite kort och snabb i steget. Men sedan började han hitta takten och vilade i steget. Han var fin i alla gångarterna men idag var traven finast. Vanligtvis brukar galoppen sitta bäst, den var inte dålig eller så idag, men traven var extra bra. I galoppen var han verkligen taggad och det kändes som att han frågade mig gång på gång om det inte var ökad galopp snart.

I helhet var ridpasset ganska bra men i galoppen var han lite för framme på bettet, hade önskat att han kunde backa av något bara så hade det varit prima.


Här kommer lite bilder, vissa är fotade av mamma och vissa av Ingrid. Tack!
Haha fail att jag ser ut som en zombie på bild 2 x)









Kommentarer
Postat av: Leila

Härliga bilder!

2010-10-09 @ 19:11:21
URL: http://pumsie.blogg.se/
Postat av: Brusella

SÅ fina :)

2010-10-09 @ 19:19:09
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan, Undrar en sak som jag gärna vill att du svarar på, När du rider, brukar du slappna av i benen eller hålla om? För har ridit för två olika tränare som sagt olika saker, En har sagt att jag ska hålla om och lirka med tygeln hela tiden, och en annan har sagt att jag ska slappna av i benen och bara hålla mjukt i tygeln utan att lirka. Vad gör du och vad tror du att jag ska göra? Just nu rider jag inte för någon för jag är jätte förvirrad :S

2010-10-09 @ 19:21:00
Postat av: olivia karelius

Vilka fina bilder, ljuset var underbart! :)

2010-10-09 @ 20:29:50
URL: http://equestrianworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Till Anna: Jag rider ponnydressyr på nationell nivå, och jag skulle råda dig till att lyssna på den andra tränaren. Slappna av i benen, var mjuk i handen och låt hästen ta kontakt mjukt med tygeln genom att driva hästen försiktigt fram till handen. Hoppas att det hjälpte dig lite :) Ibland är det svårt med tränare ;)

2010-10-09 @ 21:41:00
Postat av: carolina

du är så duktig!

åh vad jag älskar er blogg, mycket bättre än bilddagboken enligt mig :) hihi

2010-10-09 @ 22:06:44
Postat av: tove

vad fin han är! :D

2010-10-09 @ 22:29:21
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: e

du sitter verkligen jättefint! lite avundsjuuk ;)

2010-10-09 @ 22:31:43
Postat av: Issa

Han är så himla fin. jag skulle dö för att bara sitta på hans rygg. bravens rygg liksåm. :)



gud vad snygg han är, han är ju speciellt snygg på sista bilden, halsen, och bakdelen. Muuums.

2010-10-09 @ 22:33:44
Postat av: --

Jisses vad lik han ser ut sin pappa i kroppen på den bilden näst längst ner ! Såå fin, han har fått massa muskler på ett år drygt ju :)

2010-10-09 @ 22:47:58
Postat av: Louise

Det är inte klokt hur fina ni är! :D

2010-10-09 @ 22:57:41
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: :)

Fina ni är, men varför sitter du inte ner i sadeln i galoppen? de ser ut som du rider lätt eller något :S?

Men ni är som sagt jätte fina ^^,

2010-10-10 @ 12:29:26
Postat av: Ridproblem? Läs bloggen :)

Vad fin han är :)

2010-10-10 @ 15:23:24
URL: http://ridkonsten.wordpress.com
Postat av: Elin

Varför rider du alltid lätt i galoppen ?

2010-10-10 @ 15:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner