Igår

Datum: 2010-10-29 ~ Tid: 12:46:59

Skrev aldrig något som stallet igår eftersom jag var så trött och behövde sova. Men skriver lite nu i stället, hoppas det duger.

Var ute och gick med Lillan som vanligt. Hon var lika snäll och lydig som hon brukar fast att vi går i totalt bäckmörker. Något som där i mot inte var lika positivt var svullnaden på hennes ben, den hade inte ökat i omkrets men var varm. Alla andra dagar har den varit sval, skit. Hon vart borstad och lindad med sina back on track och fick lite mumsbitar av mig.

Mamma och pappa var och hämtade hösilage som vi ställde i Lillans hage så hon har fri tillgång. Så fort hennes ben är helt OK så ska vi släppa ihop henne och Cupido.

Tror pappa blev lite förtjust i Cupido för han gick och gosade med honom och bjöd på morötter. Plus att han mockade Cupidos grisiga box, hihi tack!

Mamma har skämt bort mig och mockat flera dagar i rad under tiden som jag ridit och promenerat, tack för det också!

Red ett kort pass i ridhuset med Braven, dressyr på hacket. Han var helt okej i början med hade inte det där lilla extra. Tror jag red för dåligt för efter galoppen fick han den där powern och viljan jag letade efter. Då blev han skitfin att rida verkligen! Red lite öppnor, slutor och skänkelvikningar i trav och galopp för att lösgöra. Sen red vi även en del piruettarbete i galoppen (korta stunder åt gången) så jädrnas fin var han! Önskar att det hade kommit med på film.

Cupido hade vilodag så han skulle hinna smälta lite nya intryck och händelser. Han fick bara springa fritt i ridhuset.


Kommentarer
Postat av: Ellen h

roligt att höra att det går bra med hästarna och hoppas att Lillan blir bra:D

2010-10-29 @ 12:52:06
Postat av: hanna

Ny hästblogg!

2010-10-29 @ 13:20:21
URL: http://blomdell.blogspot.com/
Postat av: Ridproblem? Läs bloggen :)

Hoppas att det går bra med Lillan!

P.S Har just utdelat en stor diss på bloggen :P

2010-10-29 @ 18:55:32
URL: http://ridkonsten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner