Jag och snyggKlåda

Datum: 2010-10-01 ~ Tid: 23:13:00
Efter skolan idag hoppade jag av bussen längs vägen, så kom Ingrid och hämtade mig på moppen. Var med henne och red Klåda samt flätade Quillen. Klådis var finfin, har ju inte ridit henne sedan April och det var jättestor skillnad. Hon var ju ridbar :O Förut var det till och med svårt att bara ta sig ett varv på fyrkanten nu är hon mjuk eftergiven och lydig för minsta vink.

Att rida med eller utan hjälm är helt upp till ryttaren själv om inte regler för ridanläggningen finns så klart. Jag brukar vanligtvis ha hjälm men det spelar mig ingen roll egentligen om den är på eller av men eftersom reglerna i vårat stall säger att man ska ha det så har jag väl det. Men idag hade jag ingen eftersom Ingrids var svettig + några nummer för stor, tror den varken gör till eller från då när den ändå skulle åka av i luften om jag åker av. Klaga på om ni vill men jag har aldrig bett om att vara någons förebild.







Kommentarer
Postat av: sofie

otroligt att du överhuvudtaget klarar rida henne sådär med så mkt kläder(ser det ut som :p) och gympaskor!

hade jag aldrig klarat, haha x)

2010-10-01 @ 23:22:19
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/
Postat av: Elin

hahaha klåda var ett roligt smeknamn :)

2010-10-01 @ 23:33:17
URL: http://stallvran.blogg.se/
Postat av: scba

då sitter Jag där i permobilen och stel opererad naveln ner och hån skrattar på dig!!!!!!!!!!!rid med hjälm! du är en förebild!

2010-10-02 @ 04:13:39
Postat av: tanja

rid med hjälm och va ett gott exempel :)

2010-10-02 @ 08:28:49
Postat av: Cajsa

jag tycker att man väljer själv, om man rider med hjälm eller inte, men som du säger så är det ju bättre att rida med hjälm. Men Klåda är väl också snäll att rida?

2010-10-02 @ 08:43:52
URL: http://ponnyochryttaren.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jag känner MÅNGA som rider utan hjälm, som är förebilder. Men om man tävlar de höga klasserna typ varje helg. Varför ska man då ha hjälm när man ändå aldrig har det på tävling?



Själv tycker jag bara det är töntigt när man säger att du är en dålig förebild eller liknande. Jag rider alltid med hjälm, för min häst kan bli lite skuttig och GP hästarna rider jag så sällan på så där sitter jag också upp med hjälm.



Tycker du är jätte duktig som kan rida i gympaskor och mjukisbyxor, det skulle jag aldrig klara av!

2010-10-02 @ 09:06:28
URL: http://ciccikar.blogg.se/
Postat av: Lisa-gör och säljer Pannband i alla färger!

Hjälm eller inte? jag tycker de är samma sak som säkerhetsväst, alla använder de inte. Man bestämmer själv tycker jag och du kommer alltid vara min förebild!!!!!:D

kram Lisa

2010-10-02 @ 09:42:05
URL: http://markarbete.blogg.se/
Postat av: .

skulle gjort likadant, & claudia är ju inte direkt hästen som skulle bocka va dej precis, (tror ja inte iallafall) & du rider superbra så vad spelar det för roll utan hjäln en gång? :)

2010-10-02 @ 10:07:49
Postat av: Anonym

Haha hur kan du rida med mjukisbrallor :S haha verkar sjukt obekvämt och glatt ;) om jag får säga min mening tycker jag det "verkar farligare" Att rida med såna barllor o gympadojjor :) men det är ju ni som gör er illa om ni drattar av och inte alla läsare :)



Nått ni kommit på at rida utan hjälm nu ;) inte sett bilder på det innan xD



lite kul ;) men håller endå med andra att ni kanske inte ska lägga upp det i bloggen, eller kanske klippa bort era huvuden? . men det är kanske därför ni gör det?, många komentarer ni får om det! :)

men som sakt erat val, era huvud :)))



(och på sommaren kan du vara sjukt jobbigt med hjälm.. :S)

2010-10-02 @ 11:35:06
Postat av: Gadfly

Gud va fin hon ser ut! Att du klarar av att rida i så mycket kläder! :O

Som sagt med det där med hjälm.. Jan Brink, Edward Gal mm. rider utan hjälm. Är de dåliga förebilder? Nej.

2010-10-02 @ 11:35:28
Postat av: Amanda

Oj blev anonym xD

2010-10-02 @ 11:35:57
Postat av: Julia

hjälm är ju annars en väldigt billig livsförsäkring;)

2010-10-02 @ 14:33:48
Postat av: Liz

Du kanske inte har bett om att vara ngns förebild men man kanske borde tänka på att när man driver en så här pass stor blogg BLIR man en förebild för många, vare sig man vill eller inte.



Sen håller jag helt med om att det är upp till varje ryttare om denne vill använda hjälm eller inte, även om ajg personligen tycker det är J*vligt dumt att rida utan.

2010-10-02 @ 15:21:00
Postat av: Petra

Haha jösses, alla kommentarer om hjälm, who cares. Alla gör som man vill och som linn sa, hon hoppade av bussen efter skolan och orkade väl inte dra med alla ridkläder dit för att rida Claudia högst 10 min då uppenbarligen Ingrid ridit före och hon fortfarande är under igångssättning. Hon kommenterade att hon att hon red utan hjälm för att dem inte skulle få tusen kommentarer om de...herregud

2010-10-02 @ 15:24:54
Postat av: Amanda

Det är så kul när dom är så mjuka och följsamma. Min häst blev jätte jätte fin efter en längre vila förra vintern. Och den vilan var p.g.a. min egna skada, så de var inget med hästen. Men hon verkade små less och osammarbetsvillig. Och inte så rolig att rida då, så då fick hon vila istället och bara skrota ett tag. Och nu har hon blivit riktigt riktigt fin! :)

2010-10-02 @ 15:32:26
URL: http://passionpellini.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller helt med Linn, Hade hon haft ingrids hjälm på sig som är för stor.. så hade den gjort mer skada än nytta!

2010-10-02 @ 16:12:52
URL: http://annawerner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så otroligt duktig! och du förblir min förebild, med eller utan hjälm! :)

Hästen ser ut att gå superbra också, märks att du är kortare än Ingrid.

2010-10-02 @ 16:46:44
Postat av: Elin

Att rida utan hjälm tyder på bristande intelligens och då kanske man inte heller har så mycket att skydda.

2010-10-02 @ 18:26:47
Postat av: Anonym

"den som rider utan hjälm har inget att skydda!"

2010-10-02 @ 18:32:04
Postat av: Anonym

Du som är så duktig rid med hjälm och föregå med gott exempel;)

2010-10-02 @ 18:39:28
Postat av: elisabeth

Jävlar vad blank å fin hon är i pälsen! (:

2010-10-02 @ 18:59:49
Postat av: hanna

det är ingen skillnad på att rida eller cykla utan hjälm. Då kan ni lika gärna börja klaga på cyklisterna istället.

2010-10-02 @ 19:55:09
Postat av: Mikaela

Jag håller med vad några av dom andra har skrivit: "Den som rider utan hjälm har inget att skydda". Det är nog många yngre tjejer/killar som läser din blogg så då blir du nog lite av en förebild. Så då tycker jag att du ska föregå med gott exempel. Det spelar ju ingen roll hur duktig man är på att rida. Alla hästar/ponnyer kan bli rädda och skrämda, dom kan bralla till och busa. Ramlar du av och slår i huvudet så kan det vara kört då. Men ditt val, men ett väldigt dumt och onödigt val.

2010-10-02 @ 19:59:13
Postat av: Johanna

Klart du får göra som du vill, Linn! Nej du har inte bett om att få vara någons förebild... Men själv trodde jag att det var en ära att få vara någons förebild, inte ett straff! Om så många som läser er blogg skulle läsa min blogg så skulle jag bli jätteglad och förstå att jag är nog en förebild åt någon och då skulle jag bli ännu gladare! Att föregå med ett gott exempel är nog bara det alla menar, vissa skriver lite elakt och så men de allra flesta vill faksikt väl!



Sen var det någon som skrev "Varför ha hjälm när man aldrig har det på tävling?" Jo för att skydda huvudet när man INTE är på tävling. Om man rider 1 timme utan hjälm varje helg och sen har hjälm på sig resten av dagarna så minskar risken rätt rejält, tro det eller ej. Jag tycker den där regeln är så jävla korkad så blir bara arg när jag tänker på det! "Ingen hjälm på tävling", så bara för att man rider höga klasser har man inget att skydda eller vadå? weird!

2010-10-02 @ 20:53:45
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

ALTSÅ HERREGUD XD! Sitter fan och skrattar!



Det är väl ändå DERAS val om de ska rida utan hjälm eller ej? XD haha fan jag rider aldrig med hjälm! Så sjukt obekvämt & flera av rideleverna (små ponnyryttare) brukar lägga upp hinder osv & jag är en s.k. "förebild" men jag har (liksom linn) inte bett om att bli det!

Tack & Hej1

2010-10-02 @ 23:29:21
Postat av: Amanda

Haha, den som låter bli att ha hjälm för att ens förebild inte har hjälm är ju dum ;) Man har sitt egna ansvar ;)

2010-10-03 @ 01:15:44
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

tycker det är upp till en själv att använda hjälm eller ej, men jag tycker också att man är jävligt korkad om man rider utan. Finns faktiskt ingen bortförklaring till varför man skulle rida utan :P

2010-10-03 @ 13:21:36
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Johanna

Amanda



Ja man man pratar ju om barn! De tänker inte på samma sätt! De härmar sina förebilder. Det gjorde jag också när jag var liten!



Men det är klart dem får göra som dem vill, deras val, deras liv;)

2010-10-03 @ 13:39:47
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: lovisa

fina bilder!

2010-10-03 @ 13:56:39
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: L&F

lite komiskt dock att ni lägger upp massa bilder när ni rider utan hjälm bara för ni VET att folk inte kan låta bli att diskutera det. om ni tyckte att det var så jobbigt med folk som la sig i hade ni ju aldrig lagt upp dem.



tror dessutom inte att någon förebild bett om att få vara det, ta ert ansvar och var glad över att så många ser upp till er och gör nåt bra av det!

2010-10-03 @ 14:01:18
URL: http://lindbergl.blogg.se/
Postat av: Sara

Wow, vacker häst!

2010-10-03 @ 14:01:31
URL: http://dreyra.blogg.se/
Postat av: Marcus

Fiin häst :D

2010-10-03 @ 14:44:04
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Jessie

Det spelar väl ingen roll om har hjälm eller inte? Man är ju inte en dålig förebild om man rider utan hjälm. För att i så fall så är ju Jan Brink också en dålig förebild! För han rider utan hjälm både på tävling och hemma när han rider.



Så ni ska då INTE sitta bakom era jävla skärmar och klaga på andra! Då kan ni lika gärna gå och klaga och trycka ner på alla stora dressyrstjärnor istället!

2010-10-03 @ 15:00:06
URL: http://jossieochjessie.blogg.se/
Postat av: Märta

Ni kanske inte är medvetna om det men FEI ska snart lägga upp regler om att hjälm alltid ska bäras på tävling till och med i de klasser som jan Brink och edward Gaal rider i så varför börja rida utan nu?



Jag trodde att folk hade blivit lite smartare nu på 2000-talet och förstod att huvudet var viktigt att skydda!

Tänk på alla männskor som sitter i rullstol för att de är förlamade trots att det kanske inte ens är deras fel, och så sitter ni där utan hjälm när ni rider och riskerar att förlora det som andra önskar sig mer än allt annat i världen?



Om ni inte vill vara rädda om det ni har kan ni ju lika gärna ställa er framför tåget imorgon så slipper era fans ta efter er och riskera sina liv de med!

2010-10-03 @ 22:03:29
Postat av: Liz

Jessie:



"Så ni ska då INTE sitta bakom era jävla skärmar och klaga på andra!"

Fast du ska sitta bakom din egen skärm och klaga?



Och ang. Jan brink med flera, i säkerhet så ÄR alla som rider utan hjälm dåliga förebilder. Sen hindrar det ju inte att han fortfarande är en OTROLIGT duktigt ryttare och hästmänniska men just på området hjälm så ja, där är han ingen vidare förebild.

2010-10-04 @ 12:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner