Kort sammanfattning om dagen

Datum: 2010-10-25 ~ Tid: 21:02:56

Efter skolan åkte jag upp till stallet och red lite dressyr på Braven i ridhuset med hacket som variation. Han var kanonfin och hade riktigt bra takt idag. I galoppen red jag på hängande tyglar (helt fria) och samlade honom i så kort, kort galopp att det var piruettgalopp genom endast säte och rösthjälper.

Lillan var jag ute och gick en redig promenad med i höstmörkret det gick bra antar jag vi gick ju bara rakt fram men. Sen lindade jag henne runt om med back on track paddar. Hon är helt sval i benet och svullnaden har gått ner något.

Cupido fick roa sig genom att springa fritt i ridhuset idag. Det är ju inte är så inbjudande att springa i hala och geggiga hagar. En unghäst har mycket energi att göra av med och då känns det fel att stänga in honom i en box när han har så mycket energi som riktigt kryper i kroppen på honom. 



Tack och hej för idag, nu ska jag ta kvällen! :)


Kommentarer
Postat av: Jennelie

Vet precis hur det är med unghästar med för mycket energi :)

2010-10-25 @ 22:27:03
Postat av: Anonym

Fin blogg :-)! Vi har en ny blogg som handlar om JFKs ponnydressyr och deras resa mot dressytoppen. Följ gärna med =)

2010-10-25 @ 23:09:35
URL: http://andreablombloggar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ingrid: När ska du skriva om Quillen?

2010-10-26 @ 09:46:06
URL: http://caspiantage.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag bara undrar en sak Linn..ni vet ju att Cupido e efter Scandic..men vet ni vem mamman är? xP resten av hans stam? kul å veta ;P

2010-10-26 @ 15:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner