Natti natti :)

Datum: 2010-10-24 ~ Tid: 23:01:03

Tror inte vissa har förstått det hela så jag får göra en lite grundligare förklaring.

Anledningen till att jag säljer Braven är för att jag inte har råd att köpa en storhäst att tävla de klasserna jag vill med annars.

Jag skulle ju kunna ha kvar Braven och tävla i MSV klasser men eftersom jag vill mer än så behöver jag en annan häst och då har jag inte råd att ha kvar Braven eftersom det är genom att sälja honom jag får råd till en ny häst.

Det är det som gör det hela så svårt. Hade jag haft råd att köpa en bra storhäst utan att sälja Braven så hade jag självklart gjort det men nu ser inte mitt liv ut så tyvärr.




Du verkar ha greppat vad jag menar och vad jag faktist går igenom. Tack för ditt stöd, det betyder mycket!


Kommentarer
Postat av: Alma

Förstår precis, kommer ha samma sak här hemma när jag går över till storhäst... fyfan <3

2010-10-25 @ 09:15:49
Postat av: Cajsa

De är verkligen hemskt att sälja sin bästavänn du måste verkligen vara stark jag hade alldrig klarat det...<3

2010-10-25 @ 09:58:15
Postat av: Ina

Men du har ju två hästar nu ju =) Kan du inte ha kvar Braven och sälja en av dom då? =)

2010-10-25 @ 11:29:24
URL: http://IniiPini.blogspot.com
Postat av: Matilda - Vila i frid, min älskade Mimosa

Förmodligen skulle Braven inte må så bra att vara kvar utan att bli tävlad när han är vad vid så mycket tävling, uppmärksamhet och uppståndelse (eller?). Tycker du tar ett starkt beslut för både ditt eget och Bravens bästa. Stå på dig och lycka till!

2010-10-25 @ 11:43:06
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Postat av: Linn

Cupido kostade ju just inget att köpa. Lillan kostar mer än vad jag säljer Braven för hur tror du jag skulle ha råd att köpa henne om jag inte säljer Braven? Har henne på avbetalning tills Braven är såld. Tänk lite..

2010-10-25 @ 13:56:43
Postat av: j

alså, bravehearts gångarter håller inte i msv om man nu ska vara ärlig. inte för att vinna bland halvblod... då måste det verkligen vara 100% korrekt i varje rörelse för att man ska kamma hem placeringar. man får inte missa överhuvudtaget.



beror dock även på vem domaren är... men med tanke på vad ponnyn är värd så är det bättre att sälja och satsa på storhäst!

2010-10-25 @ 19:05:38
Postat av: Nyfiken i en strut

Alltså, är Braven såld eller inte? Den senaste annonsen lades ju ut 23/10 (och ligger kvar) och dagen efter skriver du att han ska åka på höstlovet.



Grattis till en snabb försäljning om ovanstående stämmer:)

2010-10-25 @ 22:59:40
Postat av: Anna

Jag har varit i samma sits, och förstår hur svårt detta är för dig! Jag hade med lika gärna kunnat behålla min ponny och nöjt mig med skogsmull, men det lockade mig inte alls. och skulle jag köpt en till häst och behållt ponnyn, då hade ju storhästen gått i första hand och det är ju inte schysst mot ponnyn heller! Så jag sålde min älskade ponny till en liten tjej som älskar och avgudar henne över allt annat! Man får faktiskt tänka på ponnyns bästa också när man är i den sitsen :) lycka till med dina andra superfina hästar nu!

2010-10-26 @ 11:32:30
Postat av: Bella-skötare på welshmonutain-ponnyn Amour

jag är i nästan samma situation nu.. när jag inte längre kan rida min älskade skötponny Amour men hart en häst på ridskolan som jag inte älskar med tycker väldigt mkt om!

en fråga bara: vad är NM??

2010-10-26 @ 18:30:51
URL: http://stoet.blogg.se/
Postat av: Emii

Det aldrig kul att lämna en häst oavsett anledning och det borde alla förstå.

2010-10-26 @ 18:44:39
Postat av: hellooo

Hästar/ponnyer är dyrt ! man kan inte ha allt,tyvärr! braven kommer säkert få ett bra hem med en duktig ny ryttare som oxå tar han till dom höga klasserna. En ponny ska gå ponny klasser inte högre.. han tycker nog att det ska bli kul att komma till en ny ryttare och tävla ponny klasser. och inte stor häst klasser för det tar på dom små benen. ;)

2010-10-26 @ 20:34:47
Postat av: hellooo

NM= nordiska mästerskap :)

2010-10-26 @ 20:36:37
Postat av: Nyfiken i en strut - igen

Tog du bort inlägget där du skrev om den tilltänkta köparen?

2010-10-31 @ 14:50:28
Postat av: Linn

Jag har aldrig skrivit något sådant inlägg eftersom det tillhör mitt privatliv och inte har något här att göra just nu, skriver mer om det när jag känner mig redo

2010-10-31 @ 18:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner