Varför honom?

Datum: 2010-10-06 ~ Tid: 21:34:51

För ett tagsedan när jag fortfarande letade häst så hittade vi Cupido. Både jag, mamma och min tränare Johan blev väldigt förtjusta i honom. Han rör sig superbra och är snygg och sportig i modellen. Väldigt ädel och långbent. Vi hade nästa gjort affär med Stall Burgers i Holland innan jag bestämde mig för att jag ville ha en något äldre häst som man kan rida mer aktivt på. Det tar ju väldigt lång tid från att påbörja inridningen tills att man kan rida en häst i ett normalt träningspass för instruktör. Under den långa tiden skulle jag hinna sakna träning väldigt mycket. Han stod även i Holland och vi var lite osäkra på det här med import. Han var dock ett riktigt kap, 90 000kr för en häst med så bra steg och stam.

Vi såg honom till och från på hästnet till salu under en tid.

Igår kväll när mamma var inne och surfade runt hamnade hon på ett försäljnings stall där gick hon av någon anledning in på nyheter. Bland nyheterna stod det att de skulle få hem en 3åring valack från Holland efter Scandic. Mamma var så klart tvungen och ringa och kolla om det var honom då hon var näst intill säker på det. Det visade sig mycket riktigt att det stämde, det var Cupido. De sa att vi kunde få köpa honom för 50 000kr eftersom han ej var inriden eller hanterad. Vid detta lag hade han inte ens hunnit anlända till Sverige men var på väg. Mamma förklarade att vi redan köpt häst nu men att vi annars skulle varit intresserade då det är ett kanonkap. Under kvällen fick mamma ett SMS där det stod att han var ännu billigare vid snabb affär. Jag sov hemma hos Ingrid och hade inte hört ett ord av dessa samtal eller något om hästen vid det här laget.

Imorse ringde mamma mig och frågade om jag ville köpa den där unghästen som vi sett tidigare. Jag vart ju ganska förvånad eftersom jag bestämt mig för att bara ha en häst. Men det hela slutade med ett Ja från min sida och Cupido blev min för OTROLIGA 38 000kr, kan ni fatta det? En sådan häst för de pengarna? Helt sjukt!

När han kommit hit och installerat sig ska vi påbörja inridning och så får vi se hur han är som individ. Klickar det så kanske han blir min tävlingshäst annars utbildar jag och säljer, vinst hur man än gör. Blir han inriden och startad är han ju värd en helt annan summa än den jag gav för honom.

Jag är jätte taggad och det ska verkligen bli kul att se vad det bli av detta, får hoppas på att jag införskaffat mig en framtida tävlingshäst för min egen del.


Kommentarer
Postat av: Ma'ri

Gud så kul!

Det är verkligen givande att skaffa sig en unghäst! När man ser hur mycket det utvecklas tack vare en själv blir man så glad!

Kan tro att han kommer bli helt fantastisk med dig som utbildare och jag önskar er lycka till! Ska bli riktigt skoj att få följa er utveckling!

2010-10-06 @ 21:41:43
URL: http://jumpstylebaby.blogg,se
Postat av: beccii

Gud vad kul! :D sjukt att få en imp holland som tydligen har kap till ett sånt pris, men himla kul också, ska bi mer än ett nöje att följa er och förhoppningsvis ända upp till GP! lycka till!

2010-10-06 @ 21:46:19
Postat av: Sandra

Vaddå, ska du inte ha Lillan som din framtida tävlingshäst? Eller menar du att du ska ha båda som framtida tävlingshästar?



Btw, älskar eran blogg :)

2010-10-06 @ 21:48:15
Postat av: Julia

Kul :D hoppas det går bra med honom.



Ibland tror jag på ödet när det gäller vissa saker, kanske detta var en av gångerna ;)

2010-10-06 @ 21:50:53
URL: http://www.vampirelovers.bloggplatsen.se
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

fan vad roligt :D Lycka till med båda hästarna :D

2010-10-06 @ 21:55:06
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: hanna

Ska du ha kvar lillan också? :)

2010-10-06 @ 21:58:35
Postat av: Maria, Mujitsu@BDB

Åh vad roligt! :'>



Själv letar man och hittar ingen...och du hittar två! :D härligt ;D

2010-10-06 @ 22:26:46
URL: http://goldenchange.blogg.se/horse
Postat av: henke

Jag är jätte taggad och det ska verkligen bli kul att se vad det bli av detta, får hoppas på att jag införskaffat mig en framtida tävlingshäst för min egen del.



vad menar du med det? ska du inte tävla lillan ? :)

2010-10-06 @ 22:34:48
URL: http://henkelundberg.blogg.se/
Postat av: Linn

Jo självklart ska hon bli tävlinghäst, det var ju därför jag köpte henne, inte för att lulla i skogen då kunnde jag köpte en betydligt billigare och mindre lovande häst. Jag menar att vi får se om Cupido blir så lovande att jag behåller honom som tävlinghäst också, eller om jag säljer vidare honom till någon annan som vill tävla men som inte har samma höga krav som mig. Jag har ingen aning om hur han är det återstår att se, det kanske är han som går granprix och Lillan som blir kvar i MVS vad vet jag? Tror dock båda har väldigt hög potensial.

2010-10-06 @ 22:39:46
Postat av: veronica - olycksflikkan@bdb

Ja du Linn :) jag känner dig inte. men kollar din bdb och eran blogg mkt.

jag kan bara säga att jag tycker du förtjänar det här, vem vill inte vara i din sits just nu? :) Du verkar ha kämpat dig hit och jag hoppas ni kommer gå långt! och det tvivlar jag inte en sekund på! Du rider super bra och har fina hästar!

Lycka till med den nya, och Lillan med såklart :)

2010-10-06 @ 23:00:31
Postat av: veronica - olycksflikkan@bdb

Ja du Linn :) jag känner dig inte. men kollar din bdb och eran blogg mkt.

jag kan bara säga att jag tycker du förtjänar det här, vem vill inte vara i din sits just nu? :) Du verkar ha kämpat dig hit och jag hoppas ni kommer gå långt! och det tvivlar jag inte en sekund på! Du rider super bra och har fina hästar!

Lycka till med den nya, och Lillan med såklart :)

2010-10-06 @ 23:01:12
Postat av: Ida Eriksson

fan va kul linn :D kollade på honom när stall burgers hade honom ute på hastnet.. tyckte han var assnygg :D spännande att han är efter scandic också! o ni fick honom så billigt också, fan va avundsjuk jag blir ;P

2010-10-06 @ 23:02:19
URL: http://deccie.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Hej, läste om din cupido. Skulle bara säga att det är en häst med stor personlighet, jätte mysig och älskar att pussas! Tror inte du kommer att ångra dig :) lycka till med honom.

Kram.

2010-10-07 @ 07:42:46
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Camilla

Grattis =)

det är verkligen jätteroligt med unghästar, min egen som är 5år i år har jag haft sedan hon var 9mån och har ridit in och visat på både treårstest och fyraårskval själv. Så himla kul när man gör det själv :)

2010-10-07 @ 14:00:03
Postat av: Cicci

Va kul! :)

2010-10-07 @ 15:26:01
URL: http://ciccikar.blogg.se/
Postat av: malin

va kul :) hoppas att de gå bra för er :)^^

2010-10-07 @ 16:57:28
Postat av: Anonym

Vad intressant det låter :D

2010-10-07 @ 17:28:53
Postat av: Julia Sjögren

Grattis! Hoppas allt går bra, han såg väldigt fin ut på bilderna och filmen! :)

2010-10-08 @ 10:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner