Allt är som det ska

Datum: 2010-09-27 ~ Tid: 14:18:29
Egentligen skulle vi ta ett par veckors mellanrum mellan laserbehandlingarna nu, men eftersom att Claudia var helt galen i hagen för ett par dagar sedan, gjorde flera meter långa slirspår, belastade senan alldeles för mycket och blev svullen så kändes det bäst att ta hit Lotta för att titta på det. Hon sa att jag kunde vara helt lugn för benet var precis som det skulle. Känns bra att Claudia ändå kan belasta benet såpass mycket (för mycket) och det är fint ändå, sålänge svullnaden går ner vill säga. Det tyder ju på att senan är stark igen.
Vi behandlade benet med laser också, när Lotta ändå var här, så idag får Claudia en vilodag.



Kommentarer
Postat av: Louise

Vad skönt!

2010-09-27 @ 14:41:07
Postat av: Emma

Vad bra att det inte var värre. Hoppas hon blir helt bra snart :)

2010-09-27 @ 16:41:25
URL: http://sandybelloemma.blogg.se/
Postat av: emelie

vad bra!

skönt iaf för dig och oss även om vi nt äger claudia.så vi hoppas att ni snart syns ute på tävlings banorna!

2010-09-27 @ 17:28:40
Postat av: Anonym

Vart är jackan ni beställt köpt? :D

2010-09-27 @ 18:54:28
Postat av: Anonym

Är hon den där Lotta utbildad på något vis? Veterinär? Om hon inte är veterinär tycker jag det är helt sjukt att du förlitar dig så mycket på henne. Ultraljudar hon när hon är där eller hur kan hon annars påstå att senan är precis som den ska? Dessutom finns inget vetenskapligt bevis på att laserbehandling har någon som helst effekt på hästar.

Placebo-effekt och kasta pengarna i sjön är vad det handlar om. Är du ute efter värmen kan du lika gärna linda stallbandage. Spara pengarna och gör nåt roligare för dom.

2010-09-27 @ 22:57:17
Postat av: Anonym

Hon är en duktig utbildad equiterapeut med ett väldigt gott rykte. Hon avgör det genom att känna på senan, och jag har lyssnat på henne under hela Claudias skadeperiod och det är hon som haft rätt hela tiden medan den första veterinären som kollade på första och andra ultraljudet hade fel. Jo det finns visst vetenskapliga bevis på att laser funkar. En av världens bästa veterinärer, Michel Heyvaert sa att det var bra att jag haft laserbehandling på henne och att det påskyndat läkningen. Men för mig är det inte att kasta pengarna i sjön för jag får faktiskt ut något av det. Jag har genom noggrannhet och regelbundna laserbehandlingar fått en frisk häst. Och vem är du att uttala dig, är du utbildad eller?

2010-09-27 @ 23:12:03
Postat av: Anonym

Ja, jag är utbildad. Går på SLU där flera av sveriges mest framstående veterinärer talat om för oss att vi inte ska låta oss luras av sånt där tjafs med laser, bio-light och allt vad det nu är som dyker upp på marknaden. Hästmänniskor är bland de mest lättlurade människor man kan stöta på. Perfekt för dom som vill tjäna pengar. Men visst, du får gärna betala för det, men tycker bara att du ska ta dig en funderare. Hur vet du att hon inte hade blivit lika bra utan laserbehandlingen? Det som främst läker en skadad sena är rörelse i lagom hård belstning, så jag tror snarare att det är alla dina skrittpromenader som läkt henne, inte lasern.

2010-09-28 @ 09:10:18
Postat av: Anonym

Jag känner att jag inte orkar sitta och fortsätta diskutera skadan som jag gjort dag ut och dag in de senaste 5 månaderna. Jag är glad at jag äntligen har en frisk häst, vilket är huvudsaken. Sen om det var laser eller inte som påskyndade läkningen får alla bilda sig en egen uppfattning om, men för mig var det inte att kasta pengarna i sjön. Jag menade inte att endast lasern har läkt henne, utan att det har påskyndat, för självklart är rörelse på hårt underlag det bästa.

2010-09-28 @ 12:26:33
Postat av: sofie

inte för att jag har med det att göra eller att jag har nån utbildning, men det fins säkert lika många åsikter om laserbehandling som det fins vetrinärer equiterapauter och sånna.

2010-09-29 @ 22:37:22
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner