Att bli en bättre ryttare

Datum: 2010-09-13 ~ Tid: 11:52:21

Jag har fått höra både i verkligheten och via internet att jag är för hård mot mig själv och att jag klankar ner på mig, men det gör jag inte. Jag är bara självkritisk för att kunna bli en bättre ryttare, vilket fler borde vara. Det finns alltid ngt man kan förbättra för ingen är prefekt. Om man inte ser sina brister utan tycker att man är ofelbar då kan man ju aldrig förbättra sig som ryttare eftersom man redan anser sig vara fullärd. Om man i stället ser alla små eller stora fel och försöker så gott man kan att rätta till dem blir man sakta men säkert en något bättre ryttare, och vem vill inte bli det? :)



Kommentarer
Postat av: Matilda

Tänkte precis kommentera det i inlägget om stilhoppningen. Även fast du rider jättebra och har en bra sits, så kan man ju ALLTID förbättra den. Elitryttarna sitter ju inte bara på sitt arsle mellan alla tävlingar, de måste ju också träna JÄMT, för att hålla måttet.



Fler borde tänka som du gör. Då skulle vi ha fler duktiga ryttare i Sverige.

2010-09-13 @ 11:58:43
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag är typ likadan, ställer för högra krav o.s.v.. Men man måste ju lära sej & bli bättre! :)

2010-09-13 @ 12:40:24
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: Liz

Håller helt med om att man måste kunna utvärdera sig själv MEN, det är även viktigt att ibland kunna säga till sig själv " det där gjorde jag j'vligt bra!" Lagom är bäst :)

2010-09-13 @ 14:05:49
URL: http://lillagoajag.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med om att man ska vara självkritisk när det gäller sin sits och sättet man rider på. Jag t ex vet att jag kan bli hård i handen, lutar mig fram, lägger ner händerna osv men samtidigt så tycker jag inte att jag har en DÅLIG sits eller är en DÅLIG ryttare. Man måste ju kunna se det positiva också:) Annars gräver man ju ett stort hål under sig och man kan börja må dåligt, det har hänt mig en gång, har precis fått upp självförtroendet att säga att jag rider bra men jag har mina fel.

2010-09-13 @ 15:24:53
Postat av: Johanna

Klart man måste vara självkritiskt när det gäller sin sits! Man måste kunna se sina fel MEN man måste ju också se vad man gör bra. Jag vet t ex att jag kan bli hård i handen, tippa framåt och lägga ner händerna men bara för det säger jag inte att jag har en DÅLIG sits eller att jag är en DÅLIG ryttare. Man kan säga "Jag är duktig men jag vet om mina fel och tränar på dem!" Det är inget fel med att tycka att man är bra på att rida. Tror inte att Jan Brink går omkring och säger "Vilken dålig sits jag har";)



Vet om dina fel Linn, men glöm inte att du samtidigt är en grym ryttare!:)

2010-09-13 @ 15:30:58
Postat av: Johanna

Den första kom inte med först så jag skrev en ny x) Hahaha! Men hoppas du förstår vad jag menar x)

2010-09-13 @ 15:31:49
Postat av: Denice

Det är viktigt att kunna se sina fel och sina bra moments :D Jag e en sån som gärna ser fel i allt, tyvärr... men nu så har man kommit en bit på väg med sin krångliga hopphäst och felen blir mindre och mindre :D Om man ser felen kan man förbättra dom till nästa gång :) Det tycker jag är väldigt viktigt ;D

2010-09-13 @ 16:30:43
Postat av: Eleonore

Wrooooom!

2010-09-13 @ 16:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner