Film från tävligen

Datum: 2010-09-26 ~ Tid: 14:45:54


Syns ganska tydligt på några ställen när han släpper stödet på bettet och drar i nosen. Det är något vi jobbar mycket med som är på väg bort. Syns även när han rycker till för ljuden då och då samt tappar rytmen då. Som jag redan nämnt blev han kort i steget och sprinig i travökningarna. I sista travökningen busar han lite i slutet också haha. Sen vart det lite småtrav i skritten. Samt att han inte ville gå på spret i vattenpölarna. Hittar mer misstag än rätt, men då vet man att det kan bli bätte nästa gång om man tänker på att förhindra detta.

Måste fråga en sak, ser det ut som han tar med sig bakdelen för lite i skänkelvikningarna? Domaren skrev det i protokollet. Men framdelen ska ju alltid leda, bakdelen får aldrig komma före och hästen får inte vara rak. Hästen ska ju ställa lite från rörelserikningen.

Vissa bitar i programmet är jag nöjd med i alla fall. Helheten var ju okej med tanke på omständigheterna.


Kommentarer
Postat av: e

i andra skänkelvikningen skulle du behöva hålla emot lite mer för då är den inte riktigt med. men annars ser det jättebra ut! :)

2010-09-26 @ 14:58:14
Postat av: Linn Forsström - satsande ryttare

Lite mer skulle han kunna ha med sig bak, men inte mycket till för då kommer den före. :)

2010-09-26 @ 15:10:28
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/
Postat av: Linda

i den andra skänkelvikningen skulle han kunna få med sig bak lite mer

2010-09-26 @ 15:12:49
Postat av: Matilda

jättefint! :)

2010-09-26 @ 15:39:17
URL: http://mmatilda.devote.se
Postat av: (:

Kke lite, men inte mkt, bara så han går lite rakare.

Ni är jättefina!:)

2010-09-26 @ 16:08:27
Postat av: Cecilia

Tycker han får baken precis när ni börjat momenten och sedan kommer baken efter,

2010-09-26 @ 16:22:17
Postat av: Hanna

Håller med Cecilia :)

2010-09-26 @ 16:30:17
URL: http://hanaas.devote.se
Postat av: Anonym

Jag tycker också att den hamnar lite efter i andra, men det kanske beror på vinkeln som filmen är filmad ifrån? Annars tycker jag att han ser lite för böjd ut i kroppen i skänkelvikningen och då hamnar ju baken lite efter. Fint var det iaf :D

2010-09-26 @ 16:38:30
Postat av: Linnéa

Såg fint ut! Tycker baken kan vara lite mer med i skänkelvikningen jag oxå :)



Klassikt Regina spark i galoppen! xD

2010-09-26 @ 16:48:15
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Synd att du studdsar så!

Annars såg de fint ut!

2010-09-26 @ 19:17:10
Postat av: Anonym

När domaren skriver så på protokollet kan det vara att den inte trampar under ordenligt och blir lite matt i bakbenen ;) kan inte kolla på videon med det verkar ju bra så de andra säger!

2010-09-26 @ 20:02:54
Postat av: Alma

Snyggt! Vad heter låten? :D

2010-09-26 @ 20:26:36
Postat av: olivia karelius

Första askänkelvikningen tyckte jag var bra, men för att få perfektion så skulle man önska att han hade med sig baken någon pytte mm till. I andra tycker jag det ser ut som att baken är väldigt efter, men det kan vara som andra sagt att det är vinkeln som gör det.



Braven är väldigt lik min nya 4-åring. Hon häver gärna in näsan och tar inget stöd. Sedan blir hon lätt springig i steget med.

2010-09-26 @ 20:37:33
URL: http://equestrianworld.blogg.se/
Postat av: Gabriella

i första kan jag inte riktigt se, men i andra börjar du väldigt bra men efter typ hälften så tappar han baken, kanske beror på vinkeln men det är bara det jag kan se!:)

2010-09-26 @ 21:08:44
Postat av: Amanda

Första skänkelvikningen ser man inte så tydligt men av det man ser ser det ut som han jobbar på bra med baken. Däremot tappar han bakdelen lite efter några steg i den andra skänkelvikningen och lägger huvudet lite på sne så det är ju bara att jobba vidare med :)

2010-09-26 @ 22:17:39
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet att visa domare vill ha raka hästar i skänkelvikningen, det är tydligen mycket prat mellan domarna hur en korrekt skänkelvikning ska vara.

2010-09-27 @ 09:35:10
Postat av: Anonym

haha mycket tjat om den där skänkelvikningen xD Jag skulle vilja säga att du drog bak skänkeln oerhört långt till sista galoppen ;o xD

2010-09-27 @ 13:42:08
Postat av: Anonym

Det enda jag ser att han släpper formen när ni stannar och backade men ser fin fint ut! :D

2010-09-27 @ 17:02:24
Postat av: Anonym

Tror du behöver läsa lite i Ridlära av Bo Tibblin. Hästen SKA alltid vara RAK i en skänkelvikning, däremot ska den vara STÄLLD i nacken från rörelseriktningen. Men jag hoppas verkligen du vet skillnaden på ställning och böjning, annars är det dags att läsa på lite.

2010-09-27 @ 23:06:12
Postat av: Dressyrtönt

Ja baken hamnar lite för mycket efter. Jo visst ska man ställa lite i rörelseriktningen men hästen ska inte vara för böjd. Vet att domarna är väldigt hårda med att inte ska vara för långt efter och att hästen blir för böjd. Har varit med om det själv. :)Det är bara att öva massor mot en spegel så man kan se hela skänkelvikningen.

Jag tycker du är skitduktig och jag tror att du kommer gå långt!

2010-09-30 @ 11:27:35
Postat av: M

hästen ska va parallel med långsidan i skänkelvikning, alltså rak men ställd i nacken åt rörelse rikt. din ponny ser ut som ett c i skänkelvik, mera ytterhjälper!

2011-01-19 @ 18:01:27
Postat av: Kristin

vad jag såg så kke ytter bak hanmar efter lite mot slutet men jag är ju inte expert ;) älskar ponnyn:)<3

2011-01-29 @ 21:21:54
URL: http://ponnyryttarnasblogg.blogg.se/
Postat av: Ebba

Vad fina ni är ihop! Jag tycker det såg jättebra ut. Vacker ponny du har. :)

2011-02-12 @ 10:26:20
URL: http://http://ebbabast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner