Hot or Not

Datum: 2010-09-21 ~ Tid: 15:07:15


Du ser något framåtlutad, kanske är det hästen som drar dig framåt  då den ser ut att ligga på i handen. Bra låg form. Minus för hjälmen, hovskägget och ärmlöst. Ser välskött ut. Snygga stövlar. Du ser ut att behöva komma djupare ner i sadeln. Hästen: HOT. Utrustningen: NOT.


Ponnyn ser ej eftegiven eller tillfreds ut. Ser stum ut för ytterhjälperna. Vinkla om händerna något. Skänkelläget blir bättre i en dressyrsadel. Minus för korta stövlar och schbraket. Snygg hjälm. NOT.


Snygg matchning. Bra sits men något framåtlutad och på tå. Du ser ut att behöva ta upp handen något. Fin form. HOT.


Jobbar i en bra form för sin felaktiga exteriör. Bra skänkelläge men ditt överliv måste rätas upp. Minus för utrustningen och hovskägget. NOT.


Sadeln ligger helt fel. Spänd med sänkt rygg. Kort i steget. Du ser ut att hålla balansen i tygeln. Minus för utrustningen. ej eftergiven i en för fri och spänd form. Sitsen ser inte korrekt men svårt att avgöra då sadeln ligger såpass mycket fel. NOT.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hur fan kan ni se att den är stum för yttre hjälperna på bara en bild? :S

2010-09-21 @ 16:24:22
Postat av: Ingrid

Vi skrev att det ser ut som det, det behöver ju inte betyda att den är det.

2010-09-21 @ 16:27:47
Postat av: Jennelie

Kan ni förklara "Jobbar i en bra form för sin felaktiga exteriör." syftar ni då på hästen kropps byggnad och vad är fel med den?



Vill bara lära mig mer :)

2010-09-21 @ 18:56:34
Postat av: O L I V I A

Heja Anko o Hadar:p

2010-09-21 @ 19:02:49
URL: http://xattitude.blogg.se/
Postat av: evelina

hej , jag skickade in en bild för ttyp 3 månader sen men den har inte kommit upp än .. är det så många som skickar in? :)



måste bara säga att jag ÄLSKAR eran blogg när jag ändå håller på! ;)

2010-09-21 @ 20:49:31
URL: http://ponniieflikkaah.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej , jag skickade in en bild för ttyp 3 månader sen men den har inte kommit upp än .. är det så många som skickar in? :)



måste bara säga att jag ÄLSKAR eran blogg när jag ändå håller på! ;)

2010-09-21 @ 20:50:14
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Hu, sista bilden var inte så trevlig :-S

2010-09-21 @ 21:39:48
URL: http://equilina.se
Postat av: Matilda

Den näst sista hästen ser mest ut att gå i fel form pga ryttaren, inte pga sin exteriör. Fick den komma under med bakdelen skulle det nog se bättre ut.. Just my opinion :)

2010-09-22 @ 13:48:01
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Postat av: rebecka

haha dålig stil av er och säga "fult med hovskägg"

ser era hästar så mycket bättre ut då? ;S

2010-09-22 @ 15:44:51
Postat av: Amanda

Vad roligt att höra kommentarer från er. Och ni hade faktiskt mycket rätt om mig & min häst :) (Jag rider hästen som är påp översta bilden)

Hon drar mig lätt ur sadeln ibland, och vid fototillfället gjorde hon de. Och de är inte så snyggt med ärmlöst, men den dagen bilden togs hade jag gärna (misstolka mig rätt) gärna ridit utan! De var så sjukt varmt!! Hua :/

Och hovskägget klippte jag bort strax efter och min "dressyr hjälm" låg hemma så fint på en hylla :P Så den kom aldrig med :P Och den andra utrustningen var lite improviserad :P

MEN, Kan ni (allihop) tro att hästen på bilden (översta bilden/min häst) är en travhäst? Dessutom har hon sett ut som en tunna med 4 ben och svans :P De gjorde hon sen hon haft 2 föl :P

2010-09-22 @ 20:52:38
URL: http://passionpellini.blogg.se/
Postat av: moa

ser ut som hästen på sista bilden tappar ena bakbenet/sparkar plus att bilden är tagen i konstig vinkel! Grymt dålig dömnd.. menmen!



Pga att dålig outfiten på vissa bilder är väl för man klär väl inte upp sig ett vanligt dressyr pass, shit!



Väntar på min bild, skicka in den i början å den har fortfarande inte kommit upp :S

2010-09-22 @ 22:29:02
Postat av: Samanta

Jga har en fråga angående första bilden: vad är det för "fel" på hjälmen?

2010-09-22 @ 23:15:26
URL: http://samantas.blogg.se/
Postat av: Agnes

Amanda, nog ser din pålla ut som en travare, men en jädrigt fin sådan! Jag har en omskolad travare själv som folk inte alltid verkar tro är en travare xD Jag har skickat in en bild så den kanske dyker upp ^^,



Hjälmen på första bilden Samanta är väl för att Linn/Ingrid inte gillar hjälmar med ventilation om jag vet rätt? :D



HEJA ANKO och HADAR! <3

2010-09-24 @ 07:37:43
URL: http://mojsengojs.livejournal.com
Postat av: felicia kwe

hejsan,hur skickar jag in tll hot or not?:D

2010-09-25 @ 01:43:49
URL: http://feliciawaek.devote.se
Postat av: Isabelle & Pernilla

Hej!



Vi undrar om vi skulle kunna få ha lika namn som er när det gäller HOT OR NOT...? Skulle vara mycket snällt ;D

2010-09-25 @ 10:12:06
URL: http://ponnyfreaks.blogg.se/
Postat av: Lovisa A

Håller med! Heja Anko o Hadar!^^

2010-09-26 @ 15:18:50
Postat av: Lovisa A

Jag förstår som sagt om det är fullt upp, men jag skickade också in en bild för säkert 1 och ½ månad sedan:DHoppas den kommer sedan!

2010-09-26 @ 15:20:04
Postat av: Saga

Alltså, jag tycker om era hot or not inlägg, kul att läsa era kommentarer, men jag tycker faktiskt inte ni ska bedöma ridningen efter utrustningen eller huruvida hästens hovskägg är klippt eller inte.

Inte alla hästar är snygga utan hovskägg ;)

2010-10-26 @ 19:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner