Svar

Datum: 2010-09-11 ~ Tid: 13:10:05


Det är en över månad sen hon började travas, alltså har hon travats ganska länge. På filmen är det andra gången jag sitter ned på henne, vilket jag endast gjorde i cirka 2 minuter under hela passet varvat med lättridning. Benet har inte förändrats någonting i värme eller svullnad efter att jag suttit på henne så det ska inte vara någon fara, och någon gång måste man ju börja. :)

Jag vet att det är väldigt mycket spekulationer om hur jag sätter igång Claudia. Jag har gjort det väldigt långsamt och samråder dessutom med epuiterapeut en gång i veckan.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Ni är med på min blogg :D

Jag ahr 5 i topp av dem blogagrna jag älskar :D

Och ni är på första plats (a)

2010-09-11 @ 16:03:41
URL: http://andreavall.blogg.se/
Postat av: Jessica - dressyrryttare!

Så som jag har hört, och har lärt mig, så är nedsittning i trav det bästa för en häst. Eftersom när man rider lätt så varje gång man sätter sig ner så belastas hästens ben + rygg ryttarens dubbla vikt, vilket täär ganska mycket på dom. Så som jag har lärt mig, vill man spara på hästen åtminstone litegrann, så är nedsittning bästa sättet ^^

2010-09-11 @ 18:07:41
URL: http://jessicasponny.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Vafan ska ni läsare tracka på dressyrmupparna hela tiden???

De har för fan ridit större delen av sitt liv och vet nog vad de gör!

Sköt ni era egna hästar ordentligt istället för att klanka ner på andra hela tiden!!!

2010-09-12 @ 09:39:25
Postat av: Tessan

Fin blogg! :)

2010-09-12 @ 10:37:09
URL: http://tessanaslin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner