Uteritt

Datum: 2010-09-11 ~ Tid: 00:28:48

Red ut på Lillan idag, hon var så jädra fin! Helt cool trots både mopeder, bilar och timmerhögar. Hon var lika pigg och känslig som vanligt. Det känns verkligen som jag har hittat rätt häst, allt känns så bra! Ända problemet är att jag inte kan sitta i hennes trav… men det kan man ju lära sig med lite tid för hoppnings vis? Har aldrig i hela mitt liv ridit en häst som är så trevlig och rolig att rida som henne.

Innan vi red ut fick hon springa lite lös i ridhuset. Brukar låta dem göra det ibland då det är lättare för hästen att konsentera sig på ryttaren när de inte har lika mkt överskottsenergi i kroppen som vill ut. Provade även att ta fram lite godis och se om hon ville följa mig, det gjorde hon så villigt och lugnt så, även i lite trav.

Braven som skuttade igår fick en vilodag. Han fick bara springa av sig i ridhuset. Tog även fram lite godis när han var lös, han visste direkt vad det var fråga om och blev helt till sig haha. Förut var han så nonchalant och tyckte att det var värdelöst att springa fram till mig för att få lite godis. Nu kommer han i fullt ös gör tvärnitar och busar som bara den. Jag får försöka hålla mig undan då han blir mer vild än tam i vissa lägen och sparkar hejvilt om kring sig.


Kommentarer
Postat av: Vikky

Haha, du skulle sett mig första gången jag red Ingrids mosters storhästar.. Usch, måste sett ut som att jag aldrig suttit på en häst förut. :)

2010-09-11 @ 00:47:26
URL: http://fjordtastic.blogg.se/
Postat av: Anonym

ojj vad fin och musklad hon var:)

2010-09-11 @ 07:49:28
Postat av: A

fina bilder!

2010-09-11 @ 07:57:46
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Klara

Det kommer! När jag gick över till storhäst var jag tvungen att ridalätt hela tiden tills plötsligt en dag det sa klick och inte hade några som helst problem att sitta ner, det gäller bara att ha tålamod :D

2010-09-11 @ 08:33:17
Postat av: Johanna

Det här är inget klagomål bara så ni vet!:D Tänk på att när man släpper en häst i ridhuset blir dem oftast väldigt pigga och springer omkring och bockar och tvärnitar, vänder på en 5-öring osv. Jag gjorde samma sak med min häst förut men en gång så hade var hon halt dagen efter. Förmodligen hade hon sträckt sig eller nått, hon blev bra ganska snabbt igen men tänk på det bara!:)

Som sagt var det här inget klagomål och du får göra exakt som du vill, Linn:)

2010-09-11 @ 08:55:46
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Sötare häst än Braven finns bara inte :')

2010-09-11 @ 10:49:17
Postat av: linn :)

sjukt fina bilder! :D

2010-09-11 @ 12:47:44
URL: http://tavlingsryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

´Vilka knöliga ben (överben) lillan verkade ha, kanske bara bilden som va konstig:)

2010-09-11 @ 16:45:54
Postat av: Anonym

Snälla, lär dig stava och skippa särskrivningen.

2010-09-11 @ 17:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner