Mer info om madrassen

Datum: 2011-02-03 ~ Tid: 20:00:00
Nya madrassen
Den består av samma material som i en tempurmadrass men den är uppblandad med annat material som gör att den känns mjukare när man lägger sig. (En tempurmadrass känns väldigt hård och kall just när man lägger sig men formar sig sedan efter kroppen när den värms upp). Här slipper man den kalla och hårda känslan och madrassen formar sig direkt efter kroppen. Den här madrassen ska vara väldigt bra för dom som har värk i kroppen och det har jag. Eftersom den formar sig runt hela kroppen ger den även stöd även till ryggen (fast  att man är svankig) vilket andra madrasser inte gör och då får man ont i ryggen. Till den hör ullöverdrag, ulltäcke och ullkudde som är behandlat med aloevera som ska göra gott för kroppen. Ull blir aldrig för varmt eller för kallt det håller samma temperatur som kroppen därför sover man bättre. Får se om allt stämmer. Det kommer väl dröja ett tag innan man märker någon effekt men håll tummarna.
Nya madrassen 

Den består av samma material som i en tempurmadrass men den är uppblandad med annat material som gör att den känns mjukare när man lägger sig. (En tempurmadrass känns väldigt hård och kall just när man lägger sig men formar sig sedan efter kroppen när den värms upp). Här slipper man den kalla och hårda känslan och madrassen formar sig direkt efter kroppen. Den här madrassen ska vara väldigt bra för dom som har värk i kroppen och det har jag. Eftersom den formar sig runt hela kroppen ger den även stöd även till ryggen (fast  att man är svankig) vilket andra madrasser inte gör och då får man ont i ryggen. Till den hör ullöverdrag, ulltäcke och ullkudde som är behandlat med aloevera som ska göra gott för kroppen. Ull blir aldrig för varmt eller för kallt det håller samma temperatur som kroppen därför sover man bättre. Får se om allt stämmer. Det kommer väl dröja ett tag innan man märker någon effekt men håll tummarna.




Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker du om den då so far? :)

2011-02-03 @ 20:07:43
Postat av: Anonym

Är detta en möbel blogg eller en hästblogg? -.-

2011-02-03 @ 20:10:35
Postat av: Jessica

Postat av:



Är detta en möbel blogg eller en hästblogg? -.-

2011-02-03 @ 20:10:35

---

Spela roll om dom skriver om möbler eller hästar, det är DERAS blogg.

2011-02-03 @ 20:16:19
URL: http://frokenoslagbar.blogg.se/
Postat av: Linnea

palla klaga...

2011-02-03 @ 20:17:59
URL: http://myponyworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Intressant! Var kan man få tag på sån madrass? :)

2011-02-03 @ 20:23:50
Postat av: amanda

herregud, sluta klaga på linn och ingrid det är DERAS BLOGG och dom bloggar om VAD DOM VILL! fatta trögt liksom... Linn o ingrid har den bästa hästbloggen jag vet och om linn elr ingrid vill skriva om någonting som inte har med hästar att göra så är det ju upp till dem, bloggen handlar inte BARA om deras HÄSTAR utan deras LIV också!

Hejja Linn och Ingrid ni är bäst <3

2011-02-03 @ 20:26:09
Postat av: chaiimphoemphon♥

hejsan! :D

vad gör du?

2011-02-03 @ 20:26:14
URL: http://chaiimphoemphon.blogg.se/
Postat av: Anonym

En sån madrass skulle jag ocskå vilja ha :D

2011-02-03 @ 20:31:42
URL: http://sthlmsryttarna.blogg.se/
Postat av: louise

Skulle vara intressant om du skrev om problemet du har med din rygg. Tror att många hästtjejer skulle känna igen sig! : )



Tack för en bra blogg!

2011-02-03 @ 20:33:28
Postat av: louise

Skulle vara intressant om du skrev om problemet du har med din rygg. Tror att många hästtjejer skulle känna igen sig! : )



Tack för en bra blogg!

2011-02-03 @ 20:33:59
Postat av: Louise

Den va väldigt dyr va? Men det är det nog säkert värt! :)

2011-02-03 @ 20:52:48
Postat av: Anonym

ser stor ut!

2011-02-03 @ 21:31:59
URL: http://dressyrtontar.blogg.se/
Postat av: emelie

vart köpte du den? :)

2011-02-03 @ 21:52:36
Postat av: Elin Lindgren

Vart köpte du den? Och vad heter den? Jag har samma problem som dig så jag skulle gärna vilja veta! :)

2011-02-03 @ 21:56:57
URL: http://gullmupp.blogg.se/
Postat av: Isabelle & Nisse

Är det Wellpur? en sån har jag och sover som en stock :) den är riktigt mysig att ligga i om dagarna också ;)



Min syster fick (tror jag) en Tempur från habiliteringen är i k-älv, men mina föräldrar har köpt Wellpur till oss andra (vi är 5st) och jag tycker också att Tempuren är hård längre och "kall" medans min Wellpur formar sig snabbare och är mjukare överlag :)

2011-02-03 @ 22:26:16
URL: http://lowchenflickan.blogg.se/
Postat av: matilda

Efter många år med sömnsvårigheter köpte jag en ny bäddmadrass av tempur. Igentligen bara för att jag behövde en ny och det räkade bli en sådan. Men vilken skillnad! Helt klart den bästa madrassen jag legat på. Du kommer nog sova som en stock och få mindre ont :)

2011-02-03 @ 23:59:42
URL: http://farrixmo.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Vad mysig den låter, hoppas den hjälper! (:

2011-02-04 @ 07:42:23
URL: http://skonbergaryttare.blogg.se/
Postat av: isabell

hej, har en exakt lika dan för jag får/har också väldigt ont i kroppen och ryggen speciellt. så jag rekomenderar den stark jag sover väldigt mycket bättre och slipper vakna flera gånger och känna mej stel och öm på morgonen :)

hoppas du blir nöjd!

2011-02-05 @ 21:33:54
Postat av: Moa

Låter riktigt bra :) en fråga bara om din smärta: Har du fibromyalgi eller bara en odiagnostiserad smärta?

2011-02-06 @ 14:43:25
URL: http://moozy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner