Svar från frågestunden

Datum: 2011-02-13 ~ Tid: 20:10:18
Du hade ett inlägg förut med alla hästar du fått ridit, har du känt deras ägare eller har dem tagit kontakt med dig och frågat om du vill rida deras hästar?

Ja ibland är det ju någon i stallet som frågar om jag kan rida deras häst åt dem av olika anledningar. Men jag har även blivit kontaktad av stuterier och andra hästföretag som vill att jag ska ta i mot deras hästar och rida in/till vilket jag har gjort.


När började ni ha krav på hästens form, alltså hur länge hade ni ridit då? :)

Från första gången man rider en unghäst så tar man ju ett lätt stöd i tygeln då söker de sig neråt, eftersom de inte hunnit bli förstörda ännu. Men krav på hur hög, kort eller samlad form hästen ska gå i kan dröja länge.


tycker du det är bra eller dåligt att införa E-Ponny?

Jag tycker att det låter som en bra idé. Det är ju inte så lätt för en häst på 149cm att rör sig lite bra/stort eller hoppa lika högt som en häst på 175cm.


Jag köpte precis ett par ridstövlar, har aldrig haft det förut men tycker att det är väldigt snyggt och många tycker att man får bättre skänkel läge med stövlar, så tänkte prova. Jag red i dem första gången igår och tyckte att de skavde mycket i knävecket och vid hälen, de är även lite svåra att knäppa. Så jag undrar om jag bara är ovan vid att ha stövlar eller om de kanske är lite för långa eller liknande ? :) 
ni har en helt fantastisk blogg som är både rolig att läsa och mycket lärorik ! :D


Tack! Haha jag fick köttsår i knävecken och på fotknölarna samt hälarna av mina stövlar i början! Har nu mera ärr där. Stövlarna sjunker lite så småningom, så de ska vara lite för lång i början för att passa senare. Vill man vara fin får man lida pin.


Vad gör ni ?? Sy eller gummisnoddar knoppar ?? :D Och vad är snyggast enligt er ??
p.s sälv syr jag till dressyren ^^


Jag har aldrig lärt mig att sy knoppar så jag använder snoddar. Men kan man sy så är ju det absolut snyggast!


är du med i någon del av styrelsen i eran ridklubb? ungdoms/tävlingssektionen t.ex? :)

Jag är ungdomsledare, den som sammankallar till möten och aktiviteter samt håller i dem.


Klarar du av att få alla hästar i en någolunda bra form eller händer det att det inte går på vissa hästar? (typ en häst som aldrig ridits i form osv)

Vissa hästar som är förstörda tar det ju längre tid att få lösgjorda en mjuka välridna hästar. När Claudia kom tex tog det relativt lång tid av ridpassen innan hon blev eftergiven. Nu har Ingrid ridit till henne så pass att hon är superfin att rida! 


Varför 14 träns till Cupido? Tycker du inte att det är lite slöseri med pengar?

Kul att kunna variera. Jag gillar dem alla på olika sätt och de passar till olika sammanhang. Kanske det.


mår du fortfarande dåligt?

Till och från. Men jag mår mycket bättre nu är förut, tror att det beror på den nya medicinen.


Ger du ut privatlektioner :)?

Det är inte något som jag ens funderat på, tror inte att någon skulle vilja rida för mig haha!


Gillar du att vara i skolan?

Ja det gör jag faktiskt, jag trivs bra och har kul med mina vänner! Jag gillar även ämnena vi har. Det jobbiga är bara att gå upp klockan kvart i 6 varje morgon.


Om du skulle fått 1000000 kr vad skulle du gjort med pengarna då? :)

Oj, sätta in det mesta på banken så klart i mina fonder och aktier så att pengarna "förökar" sig. Men även köpa massa nya grejor, kläder, hästsaker osv osv.


Skulle ni lära Kissie rida i utbyte mot att ni fick platsen på bloggtoppen med besökare och allt?;)


Haha det skulle jag nog göra "frivilligt", kul grej ju!


Varför gillar du inte bukefalos? :)

Jag gillar inte deras "upplägg" av sidan, är så knövligt och svårt att hitta allt. Hästnet är MKT bättre!




Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

bra tanke med unghästarna du har! :)

2011-02-13 @ 20:34:17
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Line - Träningsryttare

Fin blogg :D



Besök gärna :D

2011-02-13 @ 20:34:56
URL: http://traningsryttare.blogg.se/
Postat av: Anonym

riktigt fin QP e!

2011-02-13 @ 20:39:29
URL: http://dressyrtontar.blogg.se/
Postat av: Felicia

Kan inte du vara jättesnäll och påminna ingrid om hennes frågestund? Varje gång hon har haft det så har hon inte svarat på mina frågor! Jag gissar på att hon glömmer, fast jag vet ju inte :P

2011-02-13 @ 20:39:49
URL: http://carrepip.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bukefalos köp och sälj sida är jätte dålig men hon menade nog deras forum för det är väl ofta det man menar när man pratar om bukefalos ;) då är det ju lätt det bästa häst forumet man kan ju typ få svar på allt där!

2011-02-13 @ 20:57:29
Postat av: Iris - Häst & Foto <3

Jag skulle jätte gärna vilja rida lektion för dig :) Du rider som en gud! <3

2011-02-13 @ 21:11:27
URL: http://irisforsberg.blogg.se/
Postat av: H

När började ni ha krav på hästens form, alltså hur länge hade ni ridit då?



Tror du missuppfattade frågan, för som jag uppfattade det var frågan hur länge DU ridit när din ridlärare/tränare/nåt började ställa krav på hästens form :)

2011-02-13 @ 21:31:30
Postat av: Mimmi

jag håller helt med dig om det där med bukfealos och hästnet :) Hästnet äger (Hittade min ponny där):)(Y)

2011-02-13 @ 21:41:56
URL: http://wickedm.blogg.se/
Postat av: Amanda

Läste att du inte trodde någon skulle vilja rida för dig, haha! Jag skulle kunna tänka mig det ifall ^^ dock så skulle jag allra helst vilja att du red på min ponny x)

2011-02-13 @ 23:07:02
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad äter du för medicin? Vad heter den? om man får fråga :) är det mkt biverkningar?

2011-02-13 @ 23:45:52
Postat av: Anonym

jag skulle jättegärna vilja träna för dig! ^^

2011-02-14 @ 08:31:49
Postat av: Vilja

Jag tror du missuppfattade frågan om krav på hästens form, jag fick iaf uppfattningen av att hon vill veta hur gammal du var när du började rida hästar i form? ^^

2011-02-14 @ 08:35:44
URL: http://gatukorsning.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon menade hur gamla NI var, på fråga två ;)

2011-02-14 @ 12:31:11
URL: http://ponymaster.blogg.se/
Postat av: isabelle

vill också rida för dig! ;)

2011-02-14 @ 12:34:17
URL: http://ponymaster.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag skulle supergärna rida för dig Linn. Helst ha en kurs eller ett ridläger. För Linn du är SUPERDUKTIG tycker jag. Du och Ingrid är några av mina förebilder :)

2011-02-14 @ 14:19:30
URL: http://isabellaalbert.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner