Snabbis på stan

Datum: 2011-01-21 ~ Tid: 18:06:41
Nu har jag vart och hämtat ut ett paket. Efter det köpte jag även tre påsar nötter och massa frukt! Jag får ju inte äta godis. Men är ofta sugen på saker, då är detta ett bättre alternativ än onyttigheter. Anledning till att jag inte äter godis är dels att jag vill gå ner i vikt och att socker/kolhydrater bidrar till att jag får så himla ont i kroppen.

Nu ska vi snart äta lite kvällsmat. Efter det bär det av till stallet där vi har kvällsfodringen. Jag ska nog löslongera Cupido lite idag, vill ni se bilder eller film från det?




Kommentarer
Postat av: Malin

Jajamän, båda delarna ;)

2011-01-21 @ 18:11:37
Postat av: Anonym

Det finns mkt kolhydrater i frukt också! Frukt är sött o det sockret är inte bättre än vanligt. Däremot är det ju såklart nyttigare än konstiga godisar!

2011-01-21 @ 18:15:24
Postat av: Amanda

vi vill se både och! xP Alltid kul med filmer å bilder! xP

2011-01-21 @ 18:17:49
Postat av: Carro

Är det någon sjukdom eller sånt som gör att du inte kan äta godis och sånt? För ungefär ett år sedan så fick jag jätte jätte ont i magen och spydde nästan efter att jag ätit godis, frukt och annat sött. Kan det vara samma?

2011-01-21 @ 18:18:03
URL: http://carolinesoderberg.blogg.se/
Postat av: maria

Bra att du äter frukt men du behöver ABSOLUT inte banta. för smala tjejer ser bara läskigt ut tycker jag

2011-01-21 @ 18:20:39
Postat av: fanny

Hur lägger man in reklam på bloggen!?:D svara snälla jag fattar inget på designa din blogg.se!:D

2011-01-21 @ 18:21:57
Postat av: Vanja

Ja det vill vi:D

2011-01-21 @ 18:25:00
Postat av: Torsten

Fruktsocker är ännu mer onyttigt än det socker som finns i godis :P

2011-01-21 @ 18:29:31
URL: http://torstens.blogg.se/
Postat av: Olivia och Tilda

Fin blogg :) Exotica frukter gillar vi eftersom att våran blogg heter exoticchilli hihi, Läs gärna våran blogg också! :D <3 Ha en bra kväll<3

2011-01-21 @ 18:29:45
URL: http://exoticchilli.blogg.se/
Postat av: A M A N D A

Fiiiilm OCH biiilder, snälla Linn :D <3

2011-01-21 @ 18:33:12
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Erika

Frukt är också gott! :)

2011-01-21 @ 18:41:58
URL: http://er1ka.blogg.se/
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

vad gott! :D Gillar mer det till höger, haha.

2011-01-21 @ 18:42:36
URL: http://adaras.se
Postat av: Anonym

Nötter är en riktig kolhydratsbomb som tyvärr många som vill gå ner i vikt luras av då det tror att det är nyttigt och man kan äta hur mycket som helst av det. Men rekommendationen är 1 näve om dagen.



Frukt innehåller en stor mängd av fruktsocker och även där är det samma sak, folk blir lurade. Max två frukter om dagen är en bra nivå att hålla sig på.



2011-01-21 @ 18:46:15
Postat av: Isabelle & Nisse

Man kan bli tjock av frukt också...



Har en kompis som höll på med viktväktarna, då räknar man poäng på mat och så. Hon var den enda som gick upp i vikt av att äta frukt, grönskare och nötter m.m.

2011-01-21 @ 18:58:45
URL: http://lowchenflickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

du behäver inte gå ner i vikt?!

2011-01-21 @ 18:59:51
Postat av: Moa

Jag vill gärna se en film eller bilder! :D (frukten ser god ut) ;)

2011-01-21 @ 19:03:32
URL: http://lyckoflickan.soclog.se
Postat av: caroline http://equiss.blogg.se/

film! :D



Ny hästblogg med massor av filmer! http://equiss.blogg.se/

http://equiss.blogg.se/

2011-01-21 @ 19:16:55
URL: http://equiss.blogg.se/
Postat av: Mandie

Frukt är det väl ändå väldigt mycket av både socker och kolhydrater i? :p

2011-01-21 @ 19:21:48
URL: http://turnaround.blogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND

Film :D

2011-01-21 @ 19:24:02
URL: http://fridaelmlund.weebly.com
Postat av: LoLo

JA BILDER OCH FILMER :D

2011-01-21 @ 19:51:43
Postat av: Ida

Det är bra att du äter sånt , men säg inte att du vill gå ner i vikt för det tycker jag inte att det ser ut som om att du behöver iaf :P

2011-01-21 @ 20:05:25
Postat av: Matilda

Klart vi vill ! :)

2011-01-21 @ 20:08:48
URL: http://heeest.blogg.se/
Postat av: Amanda

Gud vad frukten såg god ut :D <3

Jaa jag vill se bilder ! <33

2011-01-21 @ 20:51:48
Postat av: Agnes

Jag tycker inte att du behöver gå ner i vikt, men du ska veta att nötten innehåller väldigt mycket fett... ;)

2011-01-21 @ 20:51:54
Postat av: Egomamma.se/Anipic.se

Nu är inte jag den som ska predika för andra hur man ska äta, men lite kan jag, och det känns som att många missar några ganska grundläggande saker gällande frukt.

Nämligen att det enda de innehåller är fruktos och vatten, plus lite vitaminer och mineraler. Just fruktos är ett annat namn på fruktsocker, och det är den sockerart som binds lättast i kroppen när man äter det ihop med kolhydrater (allt med mjöl, som pasta, ris, bröd och potatis är kolhydratrikt).

Jag äter LCHF-mat, därför vet jag detta.



Mineraler och vitaminer som är i frukt kan du få i dig femfaldigt genom att äta grönsaker i stället.



För att inte bli sugen ska du äta FET MAT. Då tar det ungefär 24-48 timmar innan ALLT sötsug försvinner. På riktigt. Två dagar med mat som är väldigt energität och sen slipper du sötsuget ända tills du äter något sött eller kolhydratrikt igen.

Du håller dig dessutom mycket mer mätt genom att äta fet mat, och när du äter fet mat så hålls insulinutsöndringen på en låg nivå, vilket medför att kroppen bränner fett i stället för socker (kolhydrater) vilket är vad man strävar efter när man vill ner i vikt.

EN vanlig dag kan se ut så här t ex:

Frukost: Välj en av följande alternativ:

-Halv avocado med tonfisk eller currykryddad majonnäs t ex. INGA FÄRDIGA kladdsalalder som skagen etc.

-Turkisk yoghurt med bär och lite honung för sötma. Gurkstavar med skinka och ost.

-Bacon och stekt ägg/äggröra.



Lunch: Behövs ofta inte för man är sällan hungrig då, men är man det så är gårdagens middag bra, eller en sallad med tonfisk, ägg, räkor, ost, kyckling, fetaost, oliver.. vad du nu gillar. Med dressing så klart!



Middag: Kycklingfilé med currysås gjord på grädde och smör. Ångkokta grönsaker eller vad man nu gillar.

ELLER

Lövbiff med bearnaisesås och grönsaker.

etc.

Man tar bara bort mackor, potatis, ris och pasta, plus frukten ersätts med grönsaker. I övrigt äter du som vanligt. Drick vatten till allt. Kaffe/The´är också ok.



Jag törs lova att du märker skillnad på mättnadskänsla och sötsug inom ett par dagar. Bara ett tips, för när man håller på med hästar är det ju ofta dåligt med tid att äta mitt på dagen etc..



För övrigt: Du är jättefin som du är, så jag personligen tycker inte att du ska banta. Men LCHF (lågkolhydratkost) normaliserar kroppen så att de som behöver mer kött på benen får det, medan de som behöver bli av med överflöd får bort det. Som regel stabiliseras nästan alla värden av den här maten också, diabetespatienter och personer med metabolt syndrom t ex blir slående ofta bra från sina besvär eller kan ta bort medicinering t ex. Mer info på Kostdoktorn.se för nu orkar jag inte skriva mer ;)

2011-01-22 @ 01:22:59
URL: http://egomamma.se
Postat av: lou

Det är så himla löjligt med folk som yttrar sig om att dom är för tjocka och måste banta... HÅLL DET FÖR DIG SJÄLV FÖR HELVETE !!!

2011-01-22 @ 16:08:53
Postat av: bec

2011-01-22 @ 20:32:33
Postat av: Stintzing SPORTHORSES sweden AB

Nu skulle jag vilja be er om en sak. Vet att det är mycket begärt men om ni kan tänka från era läsares perspektiv så tror jag att ni kommer tycka det här är intressant. Nu är det så att jag och min mycket proffesionella tränare Lovisa stintzing säljer hästar. Vi har kontakt med en av världens bästa hoppryttare Daniel Etter. Lovisa tränar i schweiz för honom och vi och daniel kan erbjuda hästar från allra bästa kvalitet. C,d och hästar finns. Några enstaka b ponnier på nationell nivå. Vi erbjuder garanti ifall ekipaget inte skulle funka. Vi har runt 200 ponnyer att välja mellan. ALLA i toppkvalitet. Tävlar internationellt, Grand prix, NM, SM. Daniel har tävlat i världscupen. Detta är ju en dressyrblogg, så vill säga att hästarna kan galoppiruetter, vissa kan piaff. Galoppombyte, öppna,sluta, skänkelvikning i galopp,trav och skritt. Detta är nu helt seriöst. Om ni kunde berätta om detta på eran blogg och kanske om ni vet någon som letar hopphäst melja mig? Skulle vara väldigt bra :D



Ha det bra och lycka till med hästarna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner