Svar på läsarfråga

Datum: 2011-01-11 ~ Tid: 13:10:51
Vad är det du gillar med Cupido? Alltså i vardagen?


Han har ett sånt mysigt sett att vara på!

Så fort jag närmar mig hagen och han ser mig så kommer han fram och vill gosa!

Jag tar in honom med kedja var dag, och det är inte för att han är stark jag har den nämligen inte under hakan. Utan för att han älskar att dra in kejdan i munnen och suga på den! Såna där småsaker som är charmigt lixom.

När jag är ute och går med honom eller rider en tur så finns det två håll man kan rida åt i en korsning. När man är klar och väder tillbaka så kommer man till korsningen igen då försöker han alltid att ta den andra vägen som inte leder hem till stallet. Tror att han vill ta en runda till?

Bland det bästa han vet är att gå lite bakom mig och borra in mulen i mitt hår och han vill väldigt gärna slicka i håret och ansiktet också haha! Vet inte om det är något slags unghästbeteende, underlägsetbeteende eller att han tycker det är mysigt?

Något som jag gillar starkt med honom är att han är så positiv vad jag än hittar på med honom och att han är så fruktansvärt lättlärd.


Hoppas att du är nöjd med ditt svar (:



Kommentarer
Postat av: Anonym

rider du alltid med ridväst när du rider cupido?

rider du med ridväst på alla unghästar?

2011-01-11 @ 13:38:23
Postat av: Linn

Ja, mamma tvingar mig. Ja de unga men inte om de är lite äldre unghästar och stabila. Cupido är under innridning.

2011-01-11 @ 13:40:30
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Sariiiiih

Linn, kan inte du stayla upp cupido någon gång när ni ska rida och fota?, så som du gjorde med braven?

duvet när du har ridstövlar och tävlingshjälm, han har vitt schabrak osv.

Vet att du inte har skydd och sådant, men det skulle vara kul att se hur han ser ut i finare träns osv :)



bara en ide :)

2011-01-11 @ 13:42:15
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: Linn

Nja inte ännu, känner inte att jag vill riskera mina "fingrejor" det är därför han har lite skabbiga saker nu för att han är överallt med sitt huvud och har ingen kroppskontroll. Dressyrstövlar är inte att föredra när man rider unghäst. Men du kanske hade missat att han är under innridning? (:

2011-01-11 @ 13:46:33
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Anonym

BESÖK MIN BLOGG!

JAG SATSAR MOT TOPPEN! =)

www.aniz.blogg.se

www.aniz.blogg.se

www.aniz.blogg.se

www.aniz.blogg.se

www.aniz.blogg.se

www.aniz.blogg.se

2011-01-11 @ 13:51:37
URL: http://aniz.blogg.se/
Postat av: Anonym

har bara hört att föl slickar och så på sina mammor när de är små och mammorna på fölen haha han kanske tycker du är hans mamma? xD sött <3

2011-01-11 @ 14:02:31
Postat av: Anonym

har bara hört att fölen slickar på sina mammor när de är små och mammorna på fölen x) men han kanske tycker du är hans mamma? :D sött <3

2011-01-11 @ 14:06:07
Postat av: Linn S

Min mosters häst brukar också borra in huvet i ryggen, jag tror att det är att visa lite underlägsenhet men även att dom tkr om det , att bli "ledda" av någon i högre rang... slicka har jag ingen aning om, men myyysigt :) hoppas du får många fina år med honom :)

2011-01-11 @ 14:27:11
Postat av: Noomie

Hur gammal är han, och hur långt har du kommit med honom? Jag har ju min häst under inridning nu, så skulle vara kul att veta!(:

2011-01-11 @ 15:12:49
URL: http://noomiiesundell.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Min häst borrar också in mulen i håret och slickar, men han är 9 år :P så jag vet inte vad det kan bero på:)

2011-01-11 @ 16:18:26
URL: http://morke.blogg.se/
Postat av: Evelina

Min hästis gillar oxå att slicka i håret oc i ansiktet :P

2011-01-11 @ 16:22:25
URL: http://evelinaaaa.devote.se
Postat av: Snälla!

SNÄLLA KAN NI REKLAMERA MIN OCH MIN VÄNS BLOGG!?



Vi skulle vilja ha mer folk på den :) Men aja ni behöver inte va ...... så i vet ;)

Postat av: Cissi

Vart har du köpt din ridväst? :)

2011-01-11 @ 17:28:21
URL: http://cissialskarpeter.blogg.se/
Postat av: Mirjana

Jag läste att antingen så tycker dom om det, eller så vill dom ha saltsten eller ber efter godis, vissa tycker det är oacceptabelt för att dom kan börja naffsa och bitas, men om han gillar det tycker jag inte det borde va något fel med det. :)

2011-01-11 @ 18:21:13
Postat av: Sofie

Min häst slickar över hela mig, inkl hår och ansikte, haha :D och han får alla mineralet och vitaminer han ska ha samt saltsten :)

2011-01-11 @ 18:42:49
Postat av: therese (:

min häst är exakt likadan :D

dock är hon 6 år :)

2011-01-11 @ 19:47:26
URL: http://wwhispering.blogg.se/
Postat av: fanny hellgren

hade du tänkt att kvala till breeders med han?:)

2011-01-11 @ 20:08:08
Postat av: Matilda

Vart har du köpt Cupidos träns? gillar att både nos och pann bandet är vitt under ! :)

2011-01-11 @ 21:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner