Tänker högt...

Datum: 2011-01-30 ~ Tid: 20:51:49

Känner mig lite stolt, över att jag ens vågat vara med på flera bilder idag. Jag har nämligen skräck för att fotas utan ridkläder och häst. Jag blir helt stel i kroppen, ja både rädd och Panik slagen. Det har troligtvis med mitt dåliga självförtroende att göra, jag ser ner på mig själv och vågar inte försöka "synas" i vanliga sammanhang för att jag skäms så mycket över mig själv. Dels för hur jag ser ut och för att jag inte kan smälta in och agera som en normal människa när folk tar kontakt med mig.

Bara en sån simpel grej som att svara hej tillbaka om någon hälsar gör mig skräckslagen. Jag går omvägar när jag ser folk i skolan eller när jag är ute med hundarna för att jag ska slippa hälsa eller se dem i ögonen. Det tycker jag är otäckt, man blir så utlämnad.

Men jag tror ändå att något håller på att förändras, allt som är svårt är Plötsligt inte riktigt lika svårt längre bara nästan. Jag kan ju föra normala samtal med mina klasskamrater nu mera (efter ca 1år i samma klass). Första dagen i klassen var jag så rädd att jag skakade minns jag haha! Egentligen är det inget att skratta åt för det är en hemsk upplevelse.



Något jag blir ännu mer äcklad av är när folk skickar falska kommentarer för att de tycker synd om mig. Det får mig att känna mig som än ännu värre människa. Jag vill inte ha något medlidande eller falska ord för jag ser rakt i igenom dem och mår bara sämre av att veta att folk ljuger mig rakt upp i ansiktet av medlidande. Jag vet hur det ligger till och behöver inte en massa bullshit, jag behöver bara lära mig att leva med mig själv och sluta hoppas.. på att se bra ut.

Varje gång någon skriver en lögn: Du är fin, du är söt osv. Vänder det sig verkligen i magen, jag skojar inte.
Jag mår verkligen jätte dåligt av att höra det eftersom jag vet att det inte är sant.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Fin blogg :)

2011-01-30 @ 20:56:45
URL: http://mholmner.blogg.se/
Postat av: Julia

Fattar inte vad du pratar om :O din kropp är sjukt snygg och ditt ansikte är ju typ perfekt! Och håret..! Fattar verkligen inte hur du kan ha så dålig självkänsla, många tjejer skulle vilja se ut som du och- framförallt vara lika bra på att rida som du!

2011-01-30 @ 21:00:02
Postat av: josephine

jag tycker du e jättesöt! :O :D

verkligen inget att skämmas för och de e sanna ord med handen på hjärtat!



kram!

2011-01-30 @ 21:01:06
URL: http://sportrytttarna.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag måste ju säga att jag inte alls ser dig som en person med dåligt självförtroende, du är en livlig tjej, frammåt och gillar utmaningar! För mig har du aldrig varit den som blir nervös för något, blyg, osäker osv men kanske är för att jag känt dig såpass länge som jag gjort med? Du är en underbar person Linn!

2011-01-30 @ 21:03:48
Postat av: Anna

Jag har samma problem, så det är en liten tröst att få veta att jag inte är ensam... Hästfolk går bra, men inte det övriga.



Jag hoppas att jag också kan prata normalt med människor i framtiden. För mig var detta inlägget en liten push i ryggen :)

2011-01-30 @ 21:05:09
URL: http://horseinwhite.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag håller med dom ovan. Du ÄR verkligen jätte söt. Och du ser väldigt trevlig ut. Så din utsida är det verkligen inget "fel" på. Jag tror många hade velat se ut som du.

Men jag förstår om du känner dig obekväm eller hur jag ska säga. Men du ska veta att jag tvivlar starkt på att nån inte skulle tycka att du är fin eller nått. Sen tror jag många skulle tycka om din personlighet också. För du verkar verkligen vara en rolig trevlig tjej.

Hoppas du förstår vad jag menar. Hoppas verkligen också att allt kommer bli bra! Och att du kan träffa folk utan att få panik och trivas med dig själv <3

2011-01-30 @ 21:07:59
URL: http://passionpellini.blogg.se/
Postat av: Märi

Super fina kläder :) Var har du köpt byxorna ? :)

2011-01-30 @ 21:08:45
URL: http://mariboman.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag håller med! Jag har jätte svårt att prata med människor och får oftast en jätte konstig och jäll ton. Ibland när jag ser någon jag känner ganska bra iaf kollar vi varandra i ögonen, men jag säger lixom inte hej så jag kollar ner igen, vilket kan tas negativt. Så när den personen säger hej blir det ju helt konstigt, eftersom jag inte sagt hej.

Också liknande händelser.

så jobbigt är det!

2011-01-30 @ 21:09:19
Postat av: Josefine

Du är jättefin Linn!

Hade otroligt dåligt självförtroende ca 1 år tillbaka, men har klarat mig ur det. Ibland faller jag tillbaka och mår dåligt över mitt utseende och min kropp, men för det mesta är jag nöjd med mig själv. Så det är absolut inte omöjligt att förbättra sitt självförtroende, kämpa på!

2011-01-30 @ 21:11:12
Postat av: Josefine

Du är jättefin Linn!

Hade otroligt dåligt självförtroende ca 1 år tillbaka, men har klarat mig ur det. Ibland faller jag tillbaka och mår dåligt över mitt utseende och min kropp, men för det mesta är jag nöjd med mig själv. Så det är absolut inte omöjligt att förbättra sitt självförtroende, kämpa på!

2011-01-30 @ 21:11:36
Postat av: Sofia

Håller med dom flesta här, du är verkligen jättesöt :) Jag vet hur det känns, det gör jag, fast kanske inte på samma sätt. Jag blir kallad jättemånga saker i skolan, för att jag är så lång, 177 cm och jag har alltid mått dåligt pga mitt utseende, längd, osv. Men finns inte så mycket man kan göra igentligen, bara ta sig i kragen och vara glad för den man är!

2011-01-30 @ 21:13:41
Postat av: emma

Linn, du har verkligen inget att skämmas över! Ditt hår är verkligen jätte fint, perfekt längd och fin färg, du är inte för tjock och inte för smal och du är jätte söt! Du är jätte duktig ryttare och verkar vara snäll, rolig och glad med många vänner och personer som älskar dig. Kämpa på Linn, en dag kommer du inse det själv! :)

2011-01-30 @ 21:13:50
URL: http://eeemmas.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag tycker som alla andra att du är otroligt söt! :)

Toppen var fruktansvart fin vart har du köpt den? :)

2011-01-30 @ 21:15:57
Postat av: Anonym

vart har du köpt toppen på bilden? ;) grymt snygg!



2011-01-30 @ 21:17:32
Postat av: Amanda

men hallå? du ÄR jättesöt Linn. Även om du inte är nöjd med ditt utseende så är vi nöjda med dig precis som du är

2011-01-30 @ 21:18:50
Postat av: Petra

Som du säger, det är inte ofta man verkligen "ser" dig ordentligt och nu när du lagt in så, jag tycker också du är jättesöt!

2011-01-30 @ 21:22:29
Postat av: Jasmine

Men herregud människa, ha inte så låga tankar om dig själv! Du är helt fantastisk, med eller utan häst. En person jag verkligen ser upp till, så kom igen - ta dig i kragen och se, förstå och acceptera alla vi som tycker att DU är UNDERBAR :D

2011-01-30 @ 21:22:30
URL: http://rippling.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Men herregud människa, ha inte så låga tankar om dig själv! Du är helt fantastisk, med eller utan häst. En person jag verkligen ser upp till, så kom igen - ta dig i kragen och se, förstå och acceptera alla vi som tycker att DU är UNDERBAR :D

2011-01-30 @ 21:22:55
URL: http://rippling.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Om man verkligen menar ALLVAR då?

2011-01-30 @ 21:23:55
Postat av: Linnéa

Det är lite fel av dig att anta att alla ljuger, då jag och säkert många med mig tycker på allvar du är en jättefin tjej, du ÄR söt och du ÄR fin. Även om du inte ser det själv, så betyder det inte att det är en lögn när någon annan skriver det till dig :)

2011-01-30 @ 21:28:35
Postat av: Michelle Verona Sjöö

Du är verkligen fin, söt och jättegullig! JAG LJUGER INTE, jag lovar!! Du är så sjukt fin och smal är du också..

Tyck inget annat och jag säger bara sanningen <3

2011-01-30 @ 21:29:20
URL: http://veronasmichelle.blogg.se/
Postat av: Izza

Måste bara säga, modigt och roligt att du var med på bilder, det vill vi se fler av. Om du inte vill höra att du är söt och så vidare så säger jag inte det, men måste verkligen säga att ditt leende, ditt sjukt fina hår, dina snälla ögon gör dig till att likna en helt okej och supertrevlig person!

Jag tror att jag hade tyckt om dig skitmycket som vän, fast jag tycker och andra sidan inte illa om någon, men du verkar vara helkul!

Älskar er blogg, kollar flera gånger om dagen, skitkul att läsa!

Tycker Ingrid också ser bra ut och verkar vara superroliga båda två!

Vill dela stall * mihhih!

2011-01-30 @ 21:31:24
URL: http://www.nattstad.se/izabelgonzalez
Postat av: melinda

snygga jeans! eller det lilla man såg av dom iaf ;D

2011-01-30 @ 21:32:38
URL: http://melliskung.blogg.se/
Postat av: melinda

snygga jeans! eller det lilla man såg av dom iaf ;D

2011-01-30 @ 21:33:18
URL: http://melliskung.blogg.se/
Postat av: beatrice

jag tycker att du borde vara stolt över dig själv för du är jättefin! :)

2011-01-30 @ 21:33:26
URL: http://reikaochjag.blogg.se/
Postat av: Sofia

<3<3<3

2011-01-30 @ 21:35:05
Postat av: Anonym

Vet du vad Linn?, det du skriver, inte bara i detta inlägg utan även i tidigare, påminner väldigt mycket om mig själv i yngre år. Några positiva ord på vägen i kampen:

Det blir bättre med åren. Det låter som en klyscha jag vet. men det gör det inte mindre sant för det. Precis som du själv skriver, vissa saker känns inte lika jobbiga längre och det kommer bara fortsätta på samma sätt.

En annan sak, man ser sig själv med så otroligt felvridna ögon. Och jag kan garantera dig att inte en enda av de som skrivit att du är söt osv skriver det av medlidande. De tycker verkligen det. Jag vet att det är väldigt svårt att tro och lita på, men försök.

Jag önskar dig lycka till med dina depressionsproblem. Jag vet vad du går igenom och jag kämpar ständigt med det. Ett litet sista tips, ta hjälp av de som vill hjälpa dig och skäms inte. Tycker det är kanon att du pratar så pass öppet om det som du gör. Det kommer belöna sig i längden.

2011-01-30 @ 21:37:39
Postat av: Anonym

jag DÖR kan jag få ditt hår? :/

2011-01-30 @ 21:37:49
URL: http://stickerbitch.blogg.se/
Postat av: Jossan

Känner igen mig i det du säger! Nästan allt du säger stämmer in på mig med, men jag har gått i samma klass i snart 3 år och kan fortfarande inte ha ett normalt samtal med alla, haha :) och snart ska jag börja gymnasiet också då blir detju ännu en ny klass ... Fast så dåligt självförtroende har jag nog inte. :)

2011-01-30 @ 21:42:56
URL: http://onfourlegs.blogg.se/
Postat av: Jessica

Även om det känns för DIG som att alla som kommenterar bara ljuger osv. Att när dom skriver att du är jätte duktig på hästar, och att du är jätte fin så tar du det som att "du suger på hästar, du är jätteful!" - Tänk på, att alla dom som kommenterar är förmodligen hästtjejer, stora som små, som verkligen SER UPP till ex dig, dom säger sådana saker i hopp om att du ska må bättre, för dom bryr sig om dig, för du är deras förebild.



Visst finns det såna som bara säger sådant för att, MEN 90 % av av alla kommentarer som du anser är falska är nog inte så falska. Blir bara lite arg och ärligt talat frustrerad över inlägget. Om du inte vill att folk ska skriva fina saker ihopp om att du kanske ska må lite bättre, ska le litegrann varje gång du läser kommentarerna, vad är det då du vill att folk ska kommentera?



För ärligt talat, det finns ingen människa på denna jord som är ful.

2011-01-30 @ 21:44:06
URL: http://frokenoslagbar.blogg.se/
Postat av: Mirre

Trodde du var en utåtriktad tjej i och med bloggen och så. Eftersom du delar med dig så mycket av dig själv i bloggen. Ja, du lämnar liksom ut dig själv i och med bloggen. :)



Och jag tycker du är söt! JAG blir sårad om du tar mig för en äcklig lögnare!!

2011-01-30 @ 21:44:15
Postat av: Cicci

Om det redan känns enklare att prata med folk omkring dig osv så bevisa det ju att du börjar se saker på ett annat sätt eller från ett annat perspektiv! Det är många yngre som ser upp till er.. och de gör dom ju av en anledning :)



Även om du tycker att de känns som att folk ljuger om att du är söt så betyder det inte att de faktiskt ljuger om det! En dag kommer du kunna ta emot komplimanger! Det är svårt, det vet jag.. har själv gått och trott att dom som tyckt att jag är söt bara ljuger! Det blir bättre med tiden :)

2011-01-30 @ 21:44:39
URL: http://ciixx.blogg.se/
Postat av: Josephine

Det du pratar om är inte dåligt självförtroende, för det har du mycket av! Se bara på din ridning, din kunskap om hästar och denna bloggen!

Däremot kanske du lider av dålig självkänsla. Men det finns hjälp!

Läs tex Mia Thörnbloms böcker!

Skickar med en länk http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4804705.ab



Kram till dig!

2011-01-30 @ 21:44:45
URL: http://grovmalenpeppar.blogg.se/
Postat av: Madde

Känner igen mig i varenda ord du skriver...

2011-01-30 @ 21:45:27
URL: http://superponnies.blogg.se/
Postat av: Hannah

Om ni verkligen bryr er om Linn borde ni visa respekt och INTE skriva sådär.

hon skrev ju tydligt i inlägget att hon bara mådde dåligt av det!

2011-01-30 @ 21:47:30
URL: http://hannahengman.blogg.se/
Postat av: Catrine

Många tycker att du är söt och fin Linn, även fast du uppenbarligen inte gör det :) Ha inte så låga tankar om dig själv, för du är både fin och fantastisk! Det är inget jag säger för att vara snäll, hade jag inte tyckt så hade jag varit tyst ^^

2011-01-30 @ 21:48:05
URL: http://catrinek.blogg.se/
Postat av: Vawwa

Lite stolt!???? Du ska vara sjukt stolt över dig själv för det är inte många som är så starka att dom kan ändra på sig så här mycket på så kort tid som du! Det glädjer mig :D så fortsätt såhär!! ;)

2011-01-30 @ 21:48:40
Postat av: Martina

Oj va jobbigt att du känner så. Kan säga att jag kommenterar ofta er blogg och vare sig om jag har nåt positivt eller något negativt att skriva, så är jag helt ärlig med det. Så om det är bloggkommentarer som du menar är "falska" så tänker inte jag räkna med själv till dem, för jag hör inte dit.



Försök att slappna av bland människor, du har inte något att vara nervös för egentligen. Vad är det värsta som kan hända? Folk du stöter på blir till 99% bara glada om du hälsar på dem, det räcker med ett "hej" ibland och kanske ett "hur är det?". Ställ inga omänskliga krav på hur du ska bete dig bland folk, slappna av så kommer det tillslut automatiskt. Våga lita på att folk i din närhet faktiskt vill ha dig där, att dom vill umgås med dig, att det är helt okej att känna sig lite knäpp. Ge dom chansen att säga lära känna dig. Och glöm inte att prata ut om saker, bara för att ditt problem kanske för dig känns som världens minsta töntigaste sak i jämförelse med världens alla andra problem, så är det ändå något som gör dig upprörd och kanske ledsen. Då är det ett problem, se till att fundera på hur du ska kunna lösa det, ju längre du låter saker ligga och gro, ju mer måste komma ut senare på samma gång och det blir så mycket jobbigare än att ta tag i saker pö om pö. (Från egen erfarenhet,det tar sin tid att veta hur just "du" fungerar bland andra människor).

2011-01-30 @ 21:48:51
URL: http://rawrpixs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men linn då du är ju jättesöt jag lovar du får inte förneka det för du är jättesöt!!

2011-01-30 @ 21:51:20
Postat av: Linda

Känner igen detdär Linn, negativa tankegångar är något som är svårt att råda bot på. Men tänk såhär; "snygghet" är något väldigt relativt! Folk tycker olika saker är fint. Precis som du och jag kanske har olika syn på hur hästar ska se ut tycker vi olika om hur människor ska se ut. Även om du inte ser på dig själv på det mest posetiva viset just nu så gör andra det, du är en fin tjej! Inget medlidande, ingen falskhet, bara min enskilda åsikt! :)

2011-01-30 @ 21:52:57
Postat av: Jessie

Du är påväg i rätt rikting, fortsätt så! :)

2011-01-30 @ 21:54:40
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: Hannah

men! LÄS:

kopierat från inlägget:



Varje gång någon skriver en lögn: Du är fin, du är söt osv. Vänder det sig verkligen i magen, jag skojar inte.

Jag mår verkligen jätte dåligt av att höra det eftersom jag vet att det inte är sant.



vad är det ni inte förstår? ni försöker muntra upp henne, men ni gör det värre bara! så sluta! för linns välmående

2011-01-30 @ 21:56:02
URL: http://hannahengman.blogg.se/
Postat av: sara

själv fungerar jag på ungefär samma sätt, har inte alltid varit så så jag undrar vad som gick snett..

dock är det en otrolig skillnad nu jämfört med hur det var för ett år sen.

2011-01-30 @ 21:56:52
Postat av: mikaela

Jag tror det kommer bli bättre med åren. Även om jag anser att du har lite konstig uppfattning om dig själv så spelar det ju ingen roll att alla sitter och skriver att du har fel och hur bra du ser ut. Du måste komma fram till det själv, och tro mig det kommer. Fortsätt vara stolt över dina framsteg :) Håller dessutom med Linda, snygghet är inget definitivt, alla anser och tycker olika. Så alla människor är snygga på sitt sätt, det är inget medlidande så är det bara. Du växer verkligen som person för mig och jag tror det kommer bli något väldigt bra av dig! Fortsätt kämpa. Och dessutom älskar jag linnet, riktigt, riktigt snyggt!

2011-01-30 @ 21:58:32
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: mikaela

Jag tror det kommer bli bättre med åren. Även om jag anser att du har lite konstig uppfattning om dig själv så spelar det ju ingen roll att alla sitter och skriver att du har fel och hur bra du ser ut. Du måste komma fram till det själv, och tro mig det kommer. Fortsätt vara stolt över dina framsteg :) Håller dessutom med Linda, snygghet är inget definitivt, alla anser och tycker olika. Så alla människor är snygga på sitt sätt, det är inget medlidande så är det bara. Du växer verkligen som person för mig och jag tror det kommer bli något väldigt bra av dig! Fortsätt kämpa. Och dessutom älskar jag linnet, riktigt, riktigt snyggt!

2011-01-30 @ 21:59:01
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: sara

förstår dig helt! har samma ovana men jag tycker du är så sjukt söt och verkar som en underbar tjej så förstår inte hur du kan ha dåligt självförtroende. Du är lika söt som dina hästar :) Kramar

2011-01-30 @ 22:01:59
Postat av: Sandra

Ingen skulle kommentera att du var fin om de inte tyckte det:)

2011-01-30 @ 22:02:32
URL: http://sandralucky.blogg.se/
Postat av: FELICIA

Frågestund nu på bloggen, ställ gärna frågor! (a)

2011-01-30 @ 22:02:38
URL: http://fffeeliciaaa.blogg.se/
Postat av: sabina

har samma problem, ser aldrig i ögonen när jag måste prata med någon.. ser snett förbi deras axel ist. vänner går fint. men äldre personer, så som föräldrar, läraren och släkt. vill helst bara dö ist för att prata med dem.

2011-01-30 @ 22:03:02
URL: http://asdbetyderintelol.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Vi verkar ha samma tänk i vissa situationer. När jag är ute med hunden och ser en granne så brukar jag ta upp mobilen och låssas prata i telefon ändå tills vi gått förbi varandra, bara för att slippa se personen i ögonen och säga hej. Jag hatar att bli fotad, om det inte är när jag rider (och när jag gör fula grimaser för då kan jag skylla på det) . Och även fast jag tycker att du är skitsnygg så fattar jag ändå hur det känns och vad du menar. När folk skriver att jag är söt så blir jag likadan! Jag menar, ser dom inte hur fruktansvärt äcklig och ful jag ser ut! Men jag hoppas att du bättrar på självkänslan ännu mer! :) Kram

2011-01-30 @ 22:04:39
URL: http://skackarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

fina kläder, som fan!

2011-01-30 @ 22:05:03
Postat av: bella

skulle också rekommendera dig att läsa Mia Thörnbloms bok "Du Äger!", har haft så jäkla mycket hjälp av den boken och så fort jag mår dåligt tar jag upp den igen och läser igenom några rader. Mitt starkaste tips till dig!

2011-01-30 @ 22:07:19
Postat av: Gammal mamma

Det du och många andra som skiver här känner och tycker är tyvärr allt vanligare för ungdomar i er ålder. Tonåren är en rätt jobbig period i ens liv och även en bit upp i 20 årsåldern är det många som känner som du.

Ingen kan ändra på hur du känner dig utom du själv. Ett litet tips till dig och andra som har dåligt självförtroende: Varje kväll tänker du ut tre 3! saker du gjort under dagen som du tycker att du gjort bra eller är stolt över. Tänk även ut tre saker som är bra med dig. Skriv gärna upp det och jämför sedan vad du skrivit upp under t.ex. en månad. Glada tankar gör att man mår bättre. Tänk på filmen Hook. "Happy thoughts-and you can fly", sa Peter Pan. Och visst ligger det lite sanning i det?!

2011-01-30 @ 22:09:32
Postat av: Elina

Jag vet att det finns många som tycker att du ser väldigt bra ut.. Jag med! skulle göra vad som helst för ditt utseende. Alla tycker att det finns nått som man skulle kunna ändra hos sig själv, det är naturligt. Man ska vara nöjd över hur ens kropp är byggd och hur man ser ut. Om man inte är nöjd över det ytliga(hår,kläder osv.) kan man alltid ändra på det! Men du linn är ju fin på alla sätt ,kroppen, kläderna, håret! Va nöjd över dig själv och strunta i vad andra tycker, för det är du som bestämmer hur du vill ta emot andras åsikter som gäller dig, om du vill tro på dem eller inte. Men om folk kommenterar något posetivt, ta åt dig posetivt! Ingen kommenterar posetivt på t.ex Kissies blogg för att hon inte är värd posetiva kommentarer, folk är ärliga och skriver negativa, så inom bloggvärlden kan man alltid va anonym och säga vad man tycker och tänker, så jag tror inte att människor sitter och ödslar tid genom att sitta och skriva kommentarer som är falska, så ta åt dig av ALLA posetiva kommentarer, inte av dom negativa!

Fortsätt köra på med bloggen och hästarna nu, jag vet att du kommer gå långt! You go girl :)

2011-01-30 @ 22:13:10
Postat av: sofi

Jag har en fråga som jag jättegärna skulle vilja ha svar på :)



"Vad ska man tänka på när man ska köpa sin första häst? asså om rasen spelar någon roll, ålder, m.m." :)?



Jättetacksam för svar!

2011-01-30 @ 22:15:02
URL: http://sofiqvarsell.blogg.se/
Postat av: Sandra

Och kan ju fylla i att det faktiskt är riktigt elakt att kalla alla dessa ärliga och snälla människor för lögnare när de inte förtjänar det:).

2011-01-30 @ 22:16:36
URL: http://sandralucky.blogg.se/
Postat av: josefine

Fast varför tror du att folk ljuger när de säger att du är fin, ser bra ut osv? Jag menar alla har väl inte samma smak som dig. Du tycker att du är ful, men det betyder inte att alla tycker de?.... Alla har olika smak helt enkelt.



Snällt att misstro och anklaga dina läsare för lögnare.

2011-01-30 @ 22:18:01
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Elin

det är ingen annan än du som kan påverka hur du mår, vet att det kanske kan vara jättesvårt, men försök att istället tänka "fan va snygg jag är idag" osv, det hjälper!

kram



www.eliinwallin.blogg.se

2011-01-30 @ 22:23:47
URL: http://eliinwallin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är väl nu dina läsare ska välla snälla ord över dig... IGEN. Så tröttsamt, när du inte ens tar emot dem. SUCK.

2011-01-30 @ 22:24:45
Postat av: Daniela

bara en grej;

om du nu gissar att det kommer välla en massa kommentarer "du är söt" osv så läs dem inte? Låtsas som om de aldrig har funnits och aldrig kommer att komma till?

just my opinion.

2011-01-30 @ 22:29:43
URL: http://smelle.wordpress.com
Postat av: malin ragnarsson

jävlar vad fin kropp du har och fin över huvud taget du du är just nu linn!!

svinsnygga kläder dessutom :-)

2011-01-30 @ 22:31:01
Postat av: Ida

men linn, har du tänkt på att alla inte har samma smak som du? bara för att du själv tycker du är ful betyder det ju inte att andra gör det. jag tror inte folk skriver att du är söt bara för att typ "det är synd om dig", dom skriver det för att DOM tycker det. men som jag såg att någon annan redan hade skrivit så blir det nog bättre med åren. jag tyckte oxå jag var ful förut men det tycker jag inte längre!

2011-01-30 @ 22:31:54
Postat av: ellen

grymt snygga jeans! :D

2011-01-30 @ 22:32:48
Postat av: Emma

Men vissa tycker säkert du faktiskt är fin :) Allt är inte falska ord!

2011-01-30 @ 22:39:06
Postat av: Anonym





Du vill ju bara ha orden, du måste kunnat lista ut med röven rent ut sagt att du skulle få massa sånna kommentar. Dock vill jag tillägga att faktisk tror jag folk är ärliga, svinigt att dra alla över en kant.

Ingen skulle någonsin säga till en som inte har snygg kropp att wow, jag är verkligen avis på dig!

2011-01-30 @ 22:42:30
Postat av: Linda

Du är fin Linn!

alla som skriver sådana kommentarer ljuger inte, det finns många som faktiskt tycker att du är fin. utan att behöva ljuga dig upp i ansiktet.

Många ser på dig annorlunda än vad du själv gör. Jag tror att folk väljer att se det bra med dig, ist för att som du plocka fram det mindre bra hos dig. alla har vi brister, men tänkt på det positiva!

Du är du, du är otroligt begåvad med hästar, du ÄR fin på DITT sätt.

2011-01-30 @ 22:44:12
Postat av: Majja

Jag har aldrig haft dåligt självförtroende så jag kan säga att jag inte vet alls hur de känns. Jag bjuder lätt på mig själv och tanken att bara inte kunna göra det gör mig mörkrädd!



Jag tycker det är synd att du inte tycker om hur du ser ut, för jag tycker att du är fin precis som du är. Jag menar det verkligen, jag skulle inte kommenterat detta om jag inte menat det! Jag tycker du har öppnat dig massa i bloggen sen början och de känns som att du vågar mer.



Du är fin precis som du är Linn, glöm aldrig det.

2011-01-30 @ 22:47:25
URL: http://hestochponni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet hur det är, självhat, depression, ätstörningar osv. Men jag säger som någon annan högre upp sa, det BLIR faktiskt bättre. Du har ju själv märkt skillnad, att du nu kan prata med klasskompisar osv.

Och jag måste också poängtera att även om det inte är hälsosamt att gå runt och må dåligt och vara deprimerad, så är det OKEJ. Man kan inte vara på topp hela tiden. Det är okej att vara nere ibland. Bara man inte fastnar i det och "gräver ned sig" totalt. Vilket du inte verkar göra! Så det är bra. Haha jag är dålig på att förklara.

Jag hoppas verkligen att du läser det här. På ett sätt är jag glad att du kommer ut med hur du mår, för då vet man att man inte är ensam. Det känns som att inga hästmänniskor som är duktiga och tävlar osv mår dåligt!

Jag hoppas att du tar hand om dig och din kropp, och fokuserar på det i livet som får dig att må bra!

2011-01-30 @ 22:52:16
Postat av: Tuva

Du är förmodligen jävligt trött på att höra det här nu vid detta laget. :P Därför tänker jag inte lägga massa tid på att övertyga någon som inte själv tror det. Jag tycker att jag själv är alldeles för tjock etc. Alla jag känner tycker att de själva har något fel. För tjock, för smal, för stor näsa, för små/stora bröst (tjejer då ;D) för svart hår, för mörka ögon m.m.m.m.m.m. i all oändlighet. Och är man enligt sig själv tjock och tänker att man skulle vilja vara liiite smalare så är det ALLTID så, att om man ÄR så liiiite smalare så tänker man igen: Äh, om jag ändå var ännu liiiiite smalare! Så kan man hålla på hur länge som helst. När man sedan är mager som ingenting börjar man med något annat. Usch då, nu är mina ögonbryn plötsligt för mörka! Liiiite ljusare!



Så fungerar hjärnan. Det är väldigt svårt att bryta ett sådant mönster! Men se dig omkring. Hur många är pinnsmala? Hur många har lika perfekt hy som alla reklam-modeller? Hur många är HELT perfekta? Och hur många är det enligt dem själva?



Vissa. Vissa som inte ens är "perfekta". Då menar jag nutidens förvrängda sett att se skönhet. De har fått sin hjärna att sluta försöka få kroppen att anta skepnaden av de människor som finns med i reklamer dagligen. De människor vars bilder blir omgjorda i datorer för att se ut som den bild vi människor byggt upp, så som man "ska" se ut för att vara snygg. De har accepterat sig själva. Såhär är jag. Såhär ser jag ut. Jag är underbar. Jag är snygg. Jag är vacker. Jag är perfekt, för jag är som jag är.



Jag har själv inte lyckats med detta, men FÖRSÖK!



Med detta inlägget menar jag fortfarande inte att du INTE skulle vara söt, snygg och vacker. För även om du inte ändrat din hjärnas sätt att vara, så tycker alla vi andra att du är perfekt. Skulle gärna vilja se ut som dig. Utan medlidande. Utan lögner. Bara jag.



VÄLDIGT lång kommentar jag vet xD Förlåt :)<333



Lycka till! Jag beundrar dig något enormt, så Keep on going!

2011-01-30 @ 22:52:17
URL: http://tuvat.blogg.se/
Postat av: Felicia Holm

Herregud! Jag är ju avis på i ditt utseende!

2011-01-30 @ 22:58:25
URL: http://dressyrgalna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Min första tanke är: Om du nu är såå less på dig själv, äcklas så mycket av dig själv och hatar dig själv så mycket, varför "hänger" du ut dig själv i bloggen? Att driva en stor blogg gör dig till en offentlig person. Förstår inte logiken i det hela bara!?

2011-01-30 @ 23:02:42
Postat av: Anonym

Bara för att man inte är den smalaste så kan man ju vara fin ändå, alla är fina som dom är och även du!

2011-01-30 @ 23:04:37
Postat av: Siri

ett ord: wooooow!

2011-01-30 @ 23:06:25
URL: http://sirran.webblogg.se/
Postat av: Frida

Jätte söt topp! :)

2011-01-30 @ 23:25:21
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: Sara

Linn jag mår riktigt dålig av vad du nyss har skrivit. Jag är precis som du väldigt osäker med mig själv och inte minst över hur jag ser ut - ansikte och kropp. Från dag ett då jag kikade in på eran blogg har jag alltid tyckt att du var en söt människa. Jag har vid flertal tillfällen önskat att jag hade ditt ansikte och din kropp, din speciella charm och utstrålning. Därför blir jag på djupet ledsen om vad du nyss skriv om falska kommentarer och att du ser rakt igenom dom. För de människor som sitter och skriver långa bra kommentarer här pratar inte bullshiit utan har kloka hjärnor och bra ögon. Jag förstår att det kan vara svårt att ta in så många fina kommentarer på en gång då du verkar ha haft en jobbig tid och inte ser på dig själv på samma sätt som vi läsare gör. Men Linn, face it - du är en otroligt fin person, likaväl till utseendet som till personligheten. Ta istället emot kommentarerna du får men en positiv inställning, jag vet efter egna erfarenheter att det är något så fruktansvärt jobbigt att ändra bilden av sig själv, men tänk positivt för det kommer du tjäna på i längden! Dra dig själv i håret och visa upp den vackra person du är för jag ser inget fel på dig. Jag menar, vem vill se ut som en super smal, självfixerad och icke välmående person då man kan se snygg, medveten och självsäker ut. Jag säger det här med hela mitt hjärta Linn och jag hoppas verkligen att du tar åt dig min och dina läsares kommentarer och sakta men säkert smälter ner dem och bygger dig starkare för i mina ögon har du inget att skäms över. Alla ser vi olika ut och har både positiva och negativa sidor. Vilka är dina positiva sidor Linn? Jag kan redan rabbla upp ett flertal och jag hoppas att du också ser dem, om inte inom snarast framtid börjar se dem. Stora kramar Sara! jag tillåter dig inte att se igenom min långa kommentar och tro att jag har suttit och skrivit ner allt detta utan att mena det ;)Jag är en av de miljarder miljoner människor där ute som tror på dig!

2011-01-30 @ 23:50:08
Postat av: Ida

Jag blir uppriktigt ledsen över hur DU inte kan SE att du är hur jävla söt som helst. Många tjejer hade kunnat döda för att se ut som dej!

2011-01-31 @ 00:09:35
Postat av: M

Trist att du känner som du gör. Var snäll mot dig själv och jobba på att tycka om dig själv precis som du är. Kom ihåg att den bilden du har av dig själv inte alltid stämmer överrens med den bilden din omgivning har av dig.

Jag har alltid känt mig så stooor. I jämförelse med många vänner kanske jag är det. Men känslan av att jag är stooor har alltid dröjt sig kvar och begränsat mig i vissa delar av vardagen som klädval etc. Så ser jag bilder på mig själv och inser att jag inte alls ser så stor ut som jag känner mig. Så blir man lite nöjd, men glömmer fort bort bilden för det är känslan man hänger upp sig på..



Jag försöker vara tacksam för den kropp jag har. Den slår för mig, pumpar runt mitt blod, den rör sig dit jag vill och gör att jag kan rida, promenera, köra bil, känna kärlek, plugga mm. Jag tänker på vad den jobbar varje dag för att jag ska kunna göra allt det jag vill. Det minsta jag kan göra är att ge kroppen goda förutsättningar att fortsätta med det.

Lycka till.

2011-01-31 @ 07:32:19
URL: http://liteomoss.blogg.se/
Postat av: erica pettersson

Jag kan inte säga att jag förstår exakt hur du känner dig, men jag vet hur jag känner. Och jag har ungefär samma problem, dock enbart på orten där jag bor. Men för min del spelar det heller ingen roll vad någon säger till mig.. Är det något negativt om mitt utseende så skrattar jag och slår ifrån mig det. Är det något positivt om mitt utseende så skrattar jag också och slår ifrån mig. Det blir lite som att jag tar allt på skämt, att ingen är ärlig, även fast några av de kanske är ärliga.



Det är något jag kämpar med att få bort, men så länge man själv har en bild av hur man själv ser ut, hur man själv är osv.. Så tror jag att det är svårt att ta åt sig av vad andra säger. Men jag måste också få säga att jag är imponerad av att du vågar skriva ut om det, att du vågar dela med dig. För nog tror jag att det finns flera som läser eran blogg och känner igen sig. Sedan har jag också läst att du, tillsammans med Ingrid ska stå i en bloggmonter och bara det tycker jag är otroligt modigt gjort.

Lycka till i fortsättningen!

2011-01-31 @ 08:29:34
URL: http://www.keithan.blogspot.com
Postat av: Ida

Alla ljuger inte.. Jag tycker du är fin och de står jag för!

2011-01-31 @ 08:50:34
URL: http://teammemories.blogg.se/
Postat av: spea

HEJSAN!

Vad gör du?♥

2011-01-31 @ 10:06:57
URL: http://jstarlet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blev chockad att läsa om vad du tycker om dig själv, men dåligt självförtroende kan drabba vem som helst antar jag. Tänker inte säga nåt om mina åsikter eftersom du skrev att du inte mådde bättre av komplimanger, men jag blev förvånad kan jag säga iaf. Och jag tycker att du är jätteduktig med hästarna och får massa bra tips hårifrån!



Kram

2011-01-31 @ 10:46:36
Postat av: annie

linn ja e ganska dryg av mig på ett sätt, det finns många ja inte tycker är fina, folk som dränker sig i för mkt smink folk som inte rör på sig utan bara sitter o svullar vid tvn o datorn hela dagarna, dom blir jag äcklad av, och dom är i mina ögon fula. Du är fin, neutralt fin o det är inget skämt. Du känner mig linn, ja skulle inte skämta om nåt sånt. Du är ute på dagarna, du rör på dig, du är social, iallafall mot oss i stallet, du har en jätte bra personlighet och är superbra att rådfråga, prata med om jobbiga saker, skämta med - ja allting! och du är neutralt fin, fint hår, fin utan smink, bra hy o snygg helt enkelt :)

2011-01-31 @ 11:39:40
Postat av: bitch please, im a unicorn.

Hur vet du om folk ljuger? Du kanske inte ser det vi andra ser, och du är söt. Inga jävla lögner här inte, förstå det!

2011-01-31 @ 12:25:36
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: CK

Tänkte bara säga, att du är inte ensam.

Jag är precis likadan som dig. Jag har knappt några vänner kvar eftersom jag tror att ingen tycker om mig "på riktigt". Allt positivt någon säger till mig tror jag inte på. Jag önskar att det inte var så, men vad ska man göra åt det?

2011-01-31 @ 12:40:29
Postat av: malin-om min ätstörning. om hästarna och livet med en tv-profil

Det skär i mig att du känner och mår såhär, för jag vet exakt hur jävla hemskt det är. Lider utav en ätstörning som jag går i behandling för nu efter ca 5 år med stora problem. Du har inte dåligt självförtroende som du skriver om, utan det är självkänslan det handlar om, att du blir äcklad utav dig själv, inte tycker att du duger till någonting osv. Mitt tips till dig är definitivt att prata med någon om hur du känner. jag försökte i så många år att klara ut det själv, men till slut gick det så långt att jag försökte ta livet av mig. Jag var ju inte värd någonting. Så sök hjälp innan det går för långt och blir för sent. De tankar och känslor du har om dig själv är inte vad du ska ha, även om du själv tror det. Man måste lära sig att tycka om sig själv, och man behöver hjälp med rätt verktyg för att kunna börja jobba med det!

Lycka till och om du vill ha tips/råd eller bara skriva av dig får du gärna maila mig. Jag vet av erfarenhet att det är lättare att prata med någon som förstår och själv är/har varit i samma sits.

Lycka till!

2011-01-31 @ 15:29:09
URL: http://malintholf.blogg.se/
Postat av: ina

riktigt snyggt linne! (y)

2011-01-31 @ 18:07:05
Postat av: Anonym

ärligt, du borde vara jätte nöjd med dig själv! skulle nästan döda någon för att få se ut som dig, fin kropp,fint hår, fina ansiktsdrag och du ser helt perfekt ut ju.. :(

2011-01-31 @ 18:44:32
Postat av: LINDA

Förstår inte hur du kan skriva så?! Varför försöker du inte göra något åt det här problemet som sitter i din skalle i stället för att gå runt med det?! Du är på riktigt, verkligen på riktigt ett skitsöt tjej! Varför skulle jag ljuga om det? Vad tjänar jag på att ljuga om det?



Problemet sitter i ditt huvud och jag har själv dålig självkänsla, men jag kan fortfarande känna mig fin ibland. Tycker verkligen du borde försöka att börja tänka och kanske prata med någon? För du är fan inte ful! Tycker verkligen du är skitsöt! :) Lycka till med bloggen och tack för alla tips om ridning du och Ingrid ger!

2011-01-31 @ 19:27:36
URL: http://laindaa.blogg.se/
Postat av: martina

jag ljuger inte!! jag älskar dit utseende. Du är så söt, perfekt kropp och allt med dig är perfekt!! Jag älskar faktist att kolla på bilder på dig för du är så himmla söt. Nu vet jag att det låter som att jag ljuger men det är sant! du har jättefina ögon!



DU ÄR PERFEKT!!



hoppas att du kommer över det här, för det är du värd! du är värd att vara nöjd och tycka om dig själv!!

2011-01-31 @ 21:12:20
Postat av: olivia

Jättefin tröja/linne eller vad det nu heter! ;)

2011-01-31 @ 21:25:52
URL: http://oliviaohlin.blogg.se/
Postat av: olivia

Jättefin tröja/linne eller vad det nu heter! ;)

2011-01-31 @ 21:27:32
URL: http://oliviaohlin.blogg.se/
Postat av: Erika<333

Usch va jobbigt:S du kke inte tror på dehär men jag vet precis hur de känns har varit likadan:(

2011-01-31 @ 21:36:52
URL: http://erikaaasss.blogg.se/
Postat av: Erika<333

Usch va jobbigt:S du kke inte tror på dehär men jag vet precis hur de känns har varit likadan:(

2011-01-31 @ 21:37:44
URL: http://erikaaasss.blogg.se/
Postat av: amanda

Du låter exakt som mig! :o

Vet att du nyss skrev att du inte tror på det, men jag menar det verkligen. Jag är EXAKT så som du beskriver. Jag kan inte se folk i ögonen när jag pratar med dom. Blir jättenervös såfort jag ska träffa nya människor och jag sätter upp som ett hinder för mig själv såfort jag ska säga nånting. Först tänker jag säga något, men sen blir det som att jag hindrar mig själv och inte tillåter mig själv att säga något för att då kanske jag säger fel saker. Jag ser också ner på mig själv, jag vet att jag inte borde göra det. Ingen borde se ner på sig själv. Man är den man är och det finns inget att göra åt det. Man borde uppskatta och tänka på det som man gör bra.

Tycker att du borde ha bra självförtroende. Du är så duktig med dina hästar och jag tycker verkligen inte du ska tro att det inte är sant när folk säger att du är söt. Jag tror faktiskt dom menar det. Vet att det inte är lätt att bara ändra på hur man känner. Men försök, du kommer må så mycket bättre om du kan lära dig att tycka om dig själv för den du är.

Förlåt om du tyckte den här kommentaren var jobbig, men tro på det som står i min kommentar för vart enda jäkla ord är sant!

Jag skulle inte skrivit att jag tycker du är söt om jag inte tyckte det, eftersom du skrev att det får dig må dåligt. Men eftersom jag faktiskt tycker det så skrev jag det, och jag tycker du ska ta åt dig av det!

2011-02-01 @ 21:57:04
Postat av: amanda

Du låter exakt som mig! :o

Vet att du nyss skrev att du inte tror på det, men jag menar det verkligen. Jag är EXAKT så som du beskriver. Jag skakar ibland när jag är nånstans där det finns många människor. Jag kan inte se folk i ögonen när jag pratar med dom. Blir jättenervös såfort jag ska träffa nya människor och jag sätter upp som ett hinder för mig själv såfort jag ska säga nånting. Först tänker jag säga något, men sen blir det som att jag hindrar mig själv och inte tillåter mig själv att säga något för att då kanske jag säger fel saker. Jag ser också ner på mig själv, jag vet att jag inte borde göra det. Ingen borde se ner på sig själv. Man är den man är och det finns inget att göra åt det. Man borde uppskatta och tänka på det som man gör bra.

Tycker att du borde ha bra självförtroende. Du är så duktig med dina hästar och jag tycker verkligen inte du ska tro att det inte är sant när folk säger att du är söt. Jag tror faktiskt dom menar det. Vet att det inte är lätt att bara ändra på hur man känner. Men försök, du kommer må så mycket bättre om du kan lära dig att tycka om dig själv för den du är.

Förlåt om du tyckte den här kommentaren var jobbig, men tro på det som står i min kommentar för vart enda jäkla ord är sant!

Jag skulle inte skrivit att jag tycker du är söt om jag inte tyckte det, eftersom du skrev att det får dig må dåligt. Men eftersom jag faktiskt tycker det så skrev jag det, och jag tycker du ska ta åt dig av det!

2011-02-01 @ 21:59:14
Postat av: antonia

jag förstår dig precis, men hur är det om du har en redovisning i skolan tex? tycker det är jobbigt att prata inför klassen? det ordnar sig, jag lovar!

2011-02-02 @ 14:23:20
Postat av: Rebecca

Hej! Du, jag har haft det precis likadant, mitt självförtroende har varit i botten. Jag kom ihåg att komplimanger var det värsta någon kunde ge mig, för jag trodde ju inte på dem och om det mot all förmodan var någon kille som sa något snällt kunde jag bli helförvirrad o knasig o uppfattades nog som ganska arg o tjurig gentemot den personen... Att kunna ta komplimanger är svårt men absolut inte en omöjlighet, det man behöver göra är att tycka om sig själv först och främst. Jag rekommenderar starkt att du läser Mia Törnbloms böcker om självkänsla och självförtroende. De har hjälpt mig otroligt mycket, det inspirerar en att VILJA VÅGA och att GÖRA. Om man går ett år tillbaka i mitt liv så grät jag jämt jämt so fort jag kom hem till mamma (jag pluggar på annan ort) o beklagade mig över att jag inte trodde att jag hade kompisar, fanns ingen kille i hela vida världen som tyckte om mig och hade svårigheter i ridningen. Ställde också väldigt för höga krav på mig själv. Men rätt som det var, jag tror allt jag sa till mig själv att det måste få ett slut BUMS, och jag beslöt mig för att börja tycka om mig själv. Jag brukade göra så att varje gång jag borstade tänderna tänkte jag "Jag är söt, jag är snygg, jag är duktig". Tänk dig det 2*2 min varje dag. Det tog inte så lång tid för mig att börja tro på det :) Sedan har jag alltid jobbat på i stallet och i skolan vilket resulterat i att jag fick ett jobberbjudande att åka till Cannes förra sommaren, dom Au-pair, sedan fick jag åka på skolans utlandspraktik i Spanien (har en blogg om den; sumsarmumsar.blogg.se)

Och nu sitter jag här och har fått ännu ett jobberbjudande på Irland till hösten. Jag har träffat ett par killar varav en blev jag tilsammans med och jag vet att jag har ett värde. Jag har mina skavanker, såklart, men har lärt mig att uppskatta mig för den jag är. Trots allt är det den här kroppen som tar mig dit jag vill och till nya äventyr! Och det bästa är att den är hel och stark. Jag hoppas att jag inspirerade dig lite :) Jag tycker det är jättekul att coacha folk så om du vill så kan vi ha mejlkontakt eller bloggkontakt whatever, jag har suttit i träsket själv.

Många styrkekramar! /Rebecca

2011-02-02 @ 17:50:29
URL: http://ladyhelga.blogg.se/
Postat av: johanna

Trams. Jag hade gärna sett ut som du!

2011-02-02 @ 19:29:06
URL: http://kaninfoder.blogg.se/
Postat av: Emme

Vet att du säkert redan hört massa sånt här men jag måste säga det, jag känner igen mig lite i det du säger/skriver! Du är så himla modig Linn! Du lägger t.ex. upp bilder på dig fast du känner som du gör, det är riktigt strongt gjort! Du vågar berätta hur du mår, DET är inte många som vågar det! Och jag tycker att du har sjukt fina ögon, jätte fint hår & en positiv utstrålning! Keep on fighting! Är jätte tråkigt att du mår/känner såhär och jag hoppas verkligen att det kommer ordna sig ( vilket jag tror det gör ) KRAM!

2011-02-03 @ 10:16:45
Postat av: Ebba Sjöö

Ingen är perfekt Linn. Och man finner inte lycka genom utseende, utan genom den man är. Är man snäll och trevlig så tycker folk om en, och de flesta här som kommenterar tycker om dig för att du är så snäll och trevlig när du skriver, och en underbar ryttare! Så tänk inte på utseendet, utan på dig som person.

2011-02-13 @ 14:41:40
URL: http://ebbabast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner