Svar angående bloggen

Datum: 2011-01-22 ~ Tid: 21:33:32
Hur blev er blogg så känd? :D
En fråga som är väldigt svår att svara på men att vi har en grym uppdatering lockar många. Oftast ligger vi mellan 10-20 inlägg per dag. Jag anser att vi i princip alltid håller en bra kvalitét på våra inlägg, vi uppdaterar med mycket och nya bilder och vi är lite annorlunda mot alla andra hästbloggar. Man kommer längst på att köra sitt eget race, alla andra finns ju redan!

Hur håller ni motivationen uppe och orkar uppdatera så ofta som ni gör?
Det är kul att driva en stor blogg, och att många kommenterar och följer oss gör det hela ännu roligare och leder till motivation och bra uppdatering.


Tjänar ni mycket pengar på bloggen?
Jag brukar helst undvika att prata pengar över huvudtaget, finns risk att det blir en massa onödigt snack. Vi är mycket nöjda med det vi tjänar på bloggen men behåller summan för oss själva :)

Har ni något 'mål' med bloggen?
Vårat mål är att hålla oss kvar i toppen av hästbloggarna och förhoppningsvis växa ännu mer.

Hur skaffade ni sponsorer/vad det nu är som gör att ni tjänar pengar?
Vi tjänar pengar på annonser som visas på bloggen. Endel har jag kodat in själv men vi får också erbjudanden om att visa annonser åt företag.

Hur många besökare har ni haft som allra mest på en dag?
7104 unika besökare är rekordet just nu.

Hur många sidvisningar har ni haft som allra mest på en dag?
Där ligger rekordet på 19333.

Hur har ni fått en egen domän? www.dressyrmupparna.se
Vi har köpt en .se domän.

Har ni några sponsorer som ni fått saker av, isf vad har ni fått? :)
Ja, vi har bland annat blivit sponsrade med ett varsitt 4-dagars pass till GBG Horse Show, och lite annat smått och gott.

Hur många timmar ägnar du framför datorn allt som allt per dag ca? 
Oj, det brukar vara lite för många. Cirka 10 kanske under ett dygn, men då gör jag annat samtidigt och pluggar från datorn, timmarna är också utspridda.

När ni inte har någoting att skriva om på hela dagen, vad gör ni då? Det finns ju de dagar det inte händer något!
Finns det? Haha. Nej men jag brukar inte uppleva speciellt många sådana dagar under året, och när de dagarna väl kommer så brukar jag komma på något att skriva om ändå. Sen har jag ju självklart idétorka ibland, men den brukar gå över ganska snabbt.

Finns det några hästbloggar ni absolut inte tål att läsa?
Hm, nej. Sen är alla mer eller mindre tråkiga/roliga.

Kan ni inte ta en finare / coolare header + ni har inte bytt på länge :) Älskar bloggen!
Det kommer hända mycket utséendemässigt på bloggen inom en snar framtid, så håll ut! :) Tack!

Vad tycker era föräldrar om att ni driver en av sveriges största hästbloggar?
De tycker att det är väldigt roligt! Min mamma engagerar sig ganska mycket i bloggen och hjälper till med saker runt om bloggen för att allt ska funka. Vi har dessutom en egen manager som hjälper oss med kontakter osv :)

Hur känns det att veta att flera tusen personer vet om vad du gör varje dag och att de vet exakt vem du är men att du inte vet vilka de är? Kan inte det ändå kännas lite läskigt? Sjukt bra blogg förresten<3
Ni vet inte exakt vad jag gör, jag lämnar ut väldigt lite här om man jämför med allt som händer under en dag. Det mesta jag lämnar ut handlar om mitt hästliv, men det är inte allt jag gör på dagarna. Jag kanske verkar totalt inskränkt och bara har hästar i huvudet men så är inte fallet, jag gör väldigt mycket utöver hästarna också, trots att de är den största delen av mitt liv. Njaa, när man tänker efter hur många som läser .. säg att man skulle rada upp närmre 7000 personer och så vet alla vad jag gjorde med min häst idag osv, då känns det lite märkligt, men det är inget jag funderar över speciellt ofta. Tack!

Hur känns det när personer skriver hela inlägg riktade till er om hur mycket de hatar er?? Typ som lovicios och rathed ... dom dissar er i varochvarannat inlägg....
Haha jadu .. jag brukar mest skratta åt det, hur man orkar ägna ett helt inlägg åt någon annan på grund av sina egna problem. Jag skulle aldrig få för mig att hoppa på någon person och rikta ett inlägg åt någon hur mycket jag än ogillar personen eller bloggen ifråga, men alla är vi olika, och känner de som skriver elakt om oss att det ger dem någon slags glädje, så varsågoda :) 

Vem har gjort er header ?
Den är gjord av mystorylines.blogg.se.

Många pratar om att ni provocerar, vad tycker du om det?
I början provocerade vi medvetet men nu tycker jag absolut inte att vi gör det. Det är skillnad mellan att dra in provokation i ett inlägg och att uttrycka sin åsikt. Det kanske är så att ni är så inställda på att vi provocerar, att ni provocerar er själva till att tro att vi provocerar ... ;)

Ångrar du något du skrivit?
Inget direkt som jag kan komma på, men kikar jag bara några månader tillbaka i arkivet undrar jag ibland hur f*n jag tänkte när jag skrev så .. haha.

Hoppas ni blev nöjda med svaren :D Btw, nya headern är gjord av varldenurminaogon.blogg.se.



Kommentarer
Postat av: Linnea op de Weegh

fattar inte vad som skulle vara provocerande? :)

2011-01-22 @ 21:38:59
URL: http://polze.blogg.se/
Postat av: Linnea op de Weegh

alltså när man läser eran blogg så fattar ja inte vad som kan var provocerande.. i början kan man kankse förstå men nu?

2011-01-22 @ 21:40:02
URL: http://polze.blogg.se/
Postat av: Hannah

Haha,visste inte att ni hade .se :o

Har alltid trott det varit blogg.se,så har skrivit det i onödan nu då xd

2011-01-22 @ 21:41:54
URL: http://jumpingstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul med frågestund om bloggen!!

2011-01-22 @ 21:47:54
URL: http://dressyrtontar.blogg.se/
Postat av: Antonia

Ni bloggar inte 10- 20 inlägg per dag kanske 5-10 inlägg!!!!

2011-01-22 @ 21:50:04
URL: http://antoniasliv.blogg.se/
Postat av: Linnea

Snygg ny header! :o fast hade varit lite roligare med helt ny design också ;)

2011-01-22 @ 22:00:07
URL: http://myponyworld.blogg.se/
Postat av: Felicia

Ni svarade ju inte på mina frågor... frågade ca 5 stycken fick bara svar från frågan " hur fick ni egen domän?" jag som ville veta hur med gjorde för att få in en länk i ett ord...

2011-01-22 @ 22:02:17
URL: http://dressyrgalna.blogg.se/
Postat av: häst ägare

hej! :)

Kan inte du göra ett inlägg om fleece lindor lr linor över huvud taget? tror att det är fler än jag som undrar vad ni använder det till och vad det gör för nytta? :) Typ som en fakta text (: skulle lära oss mke på det! (: (Y)

2011-01-22 @ 22:05:05
Postat av: MedinaStyle

oj, skulle aldrig hunnit med så många inlägg om dagen:O

2011-01-22 @ 23:34:46
URL: http://medinastyle.devote.se
Postat av: Cecilia

Ja, hur hinner ni med? HAha :) HA det bäst!

2011-01-22 @ 23:47:14
URL: http://supersnillen.blogg.se/
Postat av: Martina

Tack för bra, informativa svar!



Måste bara tipsa om en fantastisk bilddagbok:

Frida1987

2011-01-23 @ 00:28:06
Postat av: Egomamma.se/Anipic.se

Nya headern är finare om jag får säga vad jag tycker. MEn lite putsning krävs det innan jag tycker den är perfekt. MEN det är inte jag som ska vara nöjd utan ni.



Jag har som mest haft omkring 5000 unika besökare på en dag, och 12000 sidvisningar. Det var i höstas. Varför? Tja jag vet inte faktiskt. Det höll i sig några veckor, sen fick jag en dipp i mitt bloggande för jag och familjen var sjuka hela högen samtidigt, och då försvann majoriteten. Men det är mer o mer nu igen, vilket är kul. Det är inte SÅ stor skillnad mellan våra siffror i alla fall :)

Men ni förtjänar att vara där ni är, jag vet vilket jobb det är med alla inlägg. Hoppas det håller i sig lääänge!

2011-01-23 @ 00:32:44
URL: http://egomamma.se
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Härliga frågor samt svar må jag säga.

2011-01-23 @ 00:39:36
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Annica

fin blogg. :)

2011-01-23 @ 01:24:59
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: vikky

sv: Ingrid: Haha nejjje, varför tror du dä? :o

2011-01-23 @ 01:25:29
URL: http://fjordtastic.blogg.se/
Postat av: P.G.

Trevlig blogg, brukar följa den då och då.

Tack för den tid du lägger ner för oss läsare :)



Mvh

P.G.



www.sverigeco.se - www.sverigeco.com - flyttstädning göteborg, flyttstäd göteborg, hemstädning göteborg

2011-01-23 @ 01:35:33
URL: http://www.sverigeco.se
Postat av: Guide

Intressant att läsa om ert framgångskoncept, 10-20 inlägg om dagen är ju galet mycket! Skulle vara intressant att höra vad ni tyckte om min guide (länken) i kombination med vad ni själva lärt er!

Postat av: Amanda

Jag har en fråga ...

På blogg.se kan man titta på "Mest Besökta" där till höger, där står det Dressyrmupparna(30000) ibland :o Och ibland mindre eller mer. Hur kommer det sig om ni som max har haft 7000? :s

2011-01-23 @ 10:21:00
URL: http://mandalii.blogg.se/
Postat av: Siri

vilken fin blogg! :)



kolla gärna in min nya häst/foto blogg!

2011-01-23 @ 14:32:42
URL: http://sirran.webblogg.se/
Postat av: amanda :)

hej! jag undrade bara ifall ni inte kan ge lite tips & trix till den som har en blogg.se? jag skulle vilja veta hur ni kan få eran blogg att hamna på sian, hur ni kan göra rader mellan inläggen och mycket, mycket mer :) tacksam för svar... min blogg är helt nystartad, vet inte hur man gör så mycket på den ännu :D

2011-01-23 @ 16:24:13
URL: http://ponniryttare.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner