God morgon på er!

Datum: 2011-03-31 ~ Tid: 09:00:00
Jag har ju glömt att lägga upp bilderna från när Cupido presenterades för sina nya hagkompisar som han ska gå med. Först fick han hällsa på Ziro, dom brydde sig inte mycket mer om varandra än om grässtråna vid kanten av ridbanan haha! Sen fick Cupido hällsa på Prisse, det gick rätt bra. Cupido förstår ju inte riktigt att han ska backa av när andra hästar sparkar/hugger mot honom utan står dum-snäll som han är kvar. Men när Prisse förstod att Cupido inte ville bråka så slutde han skrika och sparka mot honom. Cupido är föresten barfota det är därför han inte har brodd.



Kommentarer
Postat av: Kicki

Åhh, vad fina! :D

2011-03-31 @ 09:02:13
Postat av: Anette

Han är så himla söt! Hoppas att de nya hagkompisarna är snälla mot honom.

2011-03-31 @ 09:12:00
Postat av: ★★★YezzCorner-hästnörd i mammaförpackning★★★

Riktigt fina bilder, och vad fin Cupido är i lila! Jättekul att få se dessa bilder.

Förresten, jag har precis lagt upp ett inlägg med hästinredning.. kanske finns det något som du gillar? Det är en hel VÄRLD med hästrelaterade inredningssaker därute. Men inte allt är snyggt, haha. Nåja. Det inlägget var mer på kul än något annat.

Skulle vara kul att få se ERA rum/hem Linn & Ingrid?

2011-03-31 @ 09:30:42
URL: http://yezzcorner.com
Postat av: Sanna

Härliga bilder :)

2011-03-31 @ 09:54:46
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: Madame Scandaleuse

Fantastiskt härliga bilder! :D

2011-03-31 @ 10:32:21
URL: http://priggles.blogg.se/
Postat av: Julia

Gillar ni att andvända nylon grimma och tycker ni det är bra/dåligt? :)

2011-03-31 @ 10:32:52
URL: http://juliamogvall.blogspot.com
Postat av: Michelle

Så härliga bilder:D

2011-03-31 @ 10:33:30
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag som alltid har varit lite skeptisk till starka färger på fuxar känner nu att jag ändrat åsikt efter att sett dessa bilder. Lila var riktigt snyggt på din häst! :)

2011-03-31 @ 10:36:11
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/
Postat av: J

Har du matchat med flit på dessa bilder eller blev det bara så? Haha ja ganska roligt att ha samma färg på grimma och täcke i hagen.:)

2011-03-31 @ 10:57:04
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Lollo

Fiina bilder!! Kul att kunna följa dej på bloggen när man inte ser dig så mycket annars :)

2011-03-31 @ 11:32:08
URL: http://www.nattstad.se/louisebrantsberg
Postat av: Matilda Holmström

Till: ★★★YezzCorner-hästnörd i mammaförpackning★★★



Varför kan du inte bara sluta med dina reklamkommentarer? Det börjar bli riktigt drygt nu -.-

2011-03-31 @ 11:35:46
URL: http://twolivesonepassion.blogg.se/
Postat av: HANNA LUNDIN

Sjukt söt är han, en riktig bebis! :D

2011-03-31 @ 11:39:26
URL: http://www.finest.se/hannalundin
Postat av: elin

ÄLSKAR bilderna :D

2011-03-31 @ 11:41:08
URL: http://ryyttare.blogg.se/
Postat av: Isa

Vem äger prisse??

2011-03-31 @ 11:44:44
Postat av: Marie

Superhärliga bilder!! Du har verkligen hittat en fin häst :) men hur vågar du ha häst utan skor+brodd? Ni gick ju omkull häromdagen med :O det har ju varit sjukt isigt... Jag skulle vara orolig över att mina gick och spände sig om de var barfota också.

2011-03-31 @ 12:23:50
Postat av: ★★★YezzCorner-hästnörd i mammaförpackning★★★

Till Matilda Holmström: Jag har svarat dig på din blogg, och även gett ett svar på din kommentar som du lämnade inne hos mig.



Jag kan tillägga för alla som stör sig, att det står Ingrid & Linn fritt att radera mina kommentarer om de tycker att jag spammar.



Personligen HATAR jag spam i alla former, men eftersom jag försöker skriva något som relaterar till inlägget (åtminstone i början av kommentaren) så känns det inte som att jag spammar? Spam för mig är att kopiera och klistra in samma fjantiga mening hos femtioelva bloggar på en timme och få en tillfällig uppsving i besöksstatistiken.



Det jag ägnar mig åt är att kommentera en blogg som jag gillar och samtidigt informera om vad jag själv bloggar om, ifall det går att väva in på något sätt. I några inlägg kan jag erkänna att det varit utan en snygg övergång från inlägget till mitt eget inlägg, vilket jag kan be om ursäkt för. Men som regel så känner jag att jag håller mig till ämnet någorlunda, och att jag kommenterar så ofta beror på att jag håller på att berätta för världen att jag finns, min blogg har funnits i mindre än två veckor och har redan passerat 1300 unika besökare, jag satsar på att bli lite mer än bara en blogg som man läser för att man är kompis eller släkt med någon.



Min blogg ska vara mer för den stora massan, med information, tips och idéer för den som gillar hästar, med lite blandning av mitt privatliv också för den personliga känslan. Men mest av allt.. en hästrelaterad blogg skriven av en lite äldre ryttare, inte lastgammal, men jag har passerat 30 i alla fall, och jag har en del erfarenheter som jag gärna delar med mig av JUST FÖR ATT det verkar som att hästkunskapen och omtanken om individen, hästen, börjar gå förlorad.



Jag är inte en expert på något vis, det tänker jag inte utge mig för att vara. Det är lögn att säga så. MEN jag har över 25 års erfarenhet av hästar, varav jag JOBBAT med hästar dagligen ca 16 timmar per dag i tio års tid, så en viss kunskap besitter jag trots allt.



Jag har ridit för välkända instruktörer och tränare och jag har suttit på hästar som deltagit i OS och som kostar miljonbelopp.

Jag är en person som är bättre på att instruera och sitta och finslipa hemma än vad jag är på att tävla, så jag har skippat tävlandet, jag är ingen tävlingsmänniska, så det ger mig inget. Så min kunskap kan inte mätas i tävlingsresultat.

Däremot har jag fått många fina vitsord för min sunda inställning till hästar och ridsport i stort. Från världsnamn. Så jag tror att jag gör rätt i att satsa på att synas.



Jag är ledsen om det stör dig, Matilda, att jag väljer att kommentera just här, och i andra ridbloggar. Varför det stör dig när jag bara lämnar en, i undantagsfall två, kommentarer per inlägg vet jag inte, särskilt som jag inte skriver samma sak varje gång, men det är upp till dig. Om jag har retat någon annan genom mina kommentarer så ber jag ödmjukast om ursäkt.



Mvh Jessica

2011-03-31 @ 12:36:22
URL: http://yezzcorner.com
Postat av: Ida Dagson

Han passar riktigt bra i Lila!:D<3

2011-03-31 @ 12:52:23
URL: http://hagbyponnyer.blogg.se/
Postat av: josefine

Det är jag som äger prisse och josefine tervo heter jag, såg att det var någon som frågade :)

2011-03-31 @ 13:20:14
Postat av: lina

älskar er blogg men lite dålig uppdatering nu på sista tiden tycker jag :(

2011-03-31 @ 13:29:28
Postat av: Sofia

han passa riktigt bra i lila:D

2011-03-31 @ 14:36:47
URL: http://kenzuku.blogg.se/
Postat av: moa

är cupido hingst? :)

2011-03-31 @ 15:06:15
Postat av: amanda

skit fina bilder!

2011-03-31 @ 15:15:50
URL: http://amandavenalainen.blogg.se/
Postat av: a

varför ska han inte gå ihop med Lego längre?:O Fin han är!:D

2011-03-31 @ 16:10:19
URL: http://gemejnagelack.blogg.se/
Postat av: sanna

josefine\linn heter prisse egentligen surprise någonting? :) isåfall undrar jag om han har stått i säffle på ridskolan där? han är även lite western riden? om det är denna prisse jag tänker på? :) tack tack för svar! mvh sanna

2011-03-31 @ 17:26:41
Postat av: sanna

josefine\linn heter prisse egentligen surprise någonting? :) och han har även stått på säffle ridklubb? och western riden? tack för svar! mvh sanna :)

2011-03-31 @ 17:33:14
Postat av: sofie

Alltså fan vad Cupido är söt! Helt underbart sött ansikte :)

2011-03-31 @ 19:36:11
Postat av: josefine

Svar till kommentar ovan. Nej han heter Enterprise och vad jag finns så har han aldrig blivit western riden i sitt liv :-)

2011-03-31 @ 20:09:56
Postat av: josefine

Svar till kommentar ovan. Nej han heter Enterprise och vad jag finns så har han aldrig blivit western riden i sitt liv :-)

2011-03-31 @ 20:10:00
Postat av: Maria

Vad fin han är, mysigt med en ny kompis!:)

2011-03-31 @ 20:39:37
URL: http://www.lorettog.bloggplatsen.se
Postat av: s

2011-03-31 @ 20:46:29
Postat av: sanna

okej josefine! jag grönna bara ja kände så väl igen han :)

2011-03-31 @ 20:47:19
Postat av: Fanny

Hej! Bra blogg ni har! Det vore jätteintressant om ni kunde skriva lite om lindor. Alltså hur ofta ni använder det? Vilka olika typer finns det, och vid vilka olika tillfällen ska man ha dem? Vilka lindor ska man ha paddar under, behöver man ha paddar på fleecelindor? Finns det olika sorters paddar?

2011-03-31 @ 21:08:39
Postat av: erica

verkligen älskar er blogg !

2011-04-02 @ 20:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner