Svar från frågestunden (del 2)

Datum: 2011-03-20 ~ Tid: 22:00:40

När man ska kolla på era videos så kommar man in på videofyme kostar det pengar att titta där??ÄLSKAR BLOGGEN<33

Hihi nej det kostar ingenting att kolla på videosarna fast att dom ligger där.


Rider du nånsin ut typ i skogen och låter Cupido ha kul utan att ställa så höga krav? :)

Grymt bra blogg iaf!

Självklart, det tycker jag hör till. Det är inget liv för en häst att bara springa runt runt i ett ridhus. Förra eller om det var förrförra veckan så red vi ut tre gånger av tre pass (han rids bara varannan dag). Han fick allt sträcka ut ordentligt i galoppen. Jag älskar att ”busrida” hihi.


Hej! Jag har precis köpt mina första sporrar och har en liten fråga: Den lilla ’’fjongen’ som sitter längst ut (asså på den delen som är mot hästen) ska den peka lite uppåt eller neråt? Tycker bloggen är superbra förresten! Kram

Den ska peka neråt, tack ska du ha.


Hej en "teknisk" fråga när jag går in på dressyrmupparna.se så slutar google chrome att fungera. Är det min data eller bloggen det är fel på?

Det beror på att våra annonser från blogpartner är väldigt stora och det har blogg.se svårt att klara av. Men det problemet är snart ur världen eftersom vi snart byter till worldpress.


Får man se dig i terrängen igen :D ?

Haha kul att du frågar! Ja jag hoppas det, men jag vet inte när bara. Cupido är ju inte ens helt inriden ännu. Men ja jag vill ut och tävla fälttävlan igen sen så småningom. Det är så kul!



hur gamla var du när du fick din första häst?

Jag var 10,5år när jag köpte min första häst Philiac.


Varför blev det just dressyr och inte hoppning? :)

Först var det nästan bara hoppning, sen var det mest fälttävlan och nu är det mest dressyr. Men jag har ju nästan alltid tävlat alla tre disciplinerna även om jag prioriterat den jag ”satsat” på. Vem vet nästa år kanske det är distans som gäller haha?


hur blev det med dina lackade stövlar?;)

Dom är för korta så de fick åka tillbaka igen.


hur länge hade du braven? ni passade jättefint ihop!:)

3år, tack!


Hur klarade du att sälja braven?

Tja, det gick ju inget vidare eftersom jag försökte ta livet av mig. Men nu har jag övergått till att låssas som det aldrig inträffat, som han aldrig varit min. Det är det lättaste för mig att leva i en lögn och ignorera sanningen fram tills att jag kan acceptera den och klara av att möta den vill säga.


Är du "nöjd" med cupido eller vill du köpa en bättre häst i framtiden?:)

Jag är nöjd med honom, han rör sig trevligt och har en helgo personlighet. Vi kommer säkert ha roliga år ihop, men jag tror inte att det blir 20år man växer ju successivt ifrån varandra och ”vill ha mer”. Men det jag egentligen tror att du undrar, är om jag tycker att han är lovande för högra klasser? Ja det vet jag ju inte riktigt ännu, men jag tror inte att han är nästa Briar om vi säger så hihi. Så jag kommer väl troligtvis att köpa en häst för högre klasser i framtiden men inte nu på ett bra tag. Jag är helt nöjd på den här ”lull nivån” för tillfället. Jag har ju hela livet på mig att rida storhäst jag behöver inte stressa till att prestera något nu.



hur går du till väga när du sitter på en pigg häst som kan bli lite dragig och stark och springig ? =)

Jag gör mycket sidvertsrörelser, halvhalter och volter samt övergångar och håller hästen sysselsatt. För jag fullkomligen hatar att dra en häst i munnen.


vad har du för mål just nu med cupido och dej? :)
å sen vill jag tacka för att du tipsa om hackamore förra gången jag fråga vilket bett jag skall prova :) mina båda ponnyn fungerar SKIT BRA på det! TACK!

Gud va kul att du fick nytta av det! Just nu vill jag få honom stabilare, mer styrka och rutin. Jag vill även stärka våra galoppfattningar och få honom i en bärigare galopp. Traven är inte så tokig just nu om jag ska vara ärlig. Men som sagt, vi behöver jobba på galoppen.


varför rider du inte med dina läderstövlar på cupido;) linn gör det tom barbacka fast det är väl lite överdrivet;) men hon bestämmer ju själv;)

Nu blandar du nog ihop mig och Ingrid? Cupido är under inridning så han är väldigt vinglig och ostabil att rida på. Mina dressyrstövlar är väldigt stela och osmidiga så jag skulle bli väldigt osmidig och inte vara speciellt följsam om han vinglar till eller skjuter rygg. Så det är rent säkerhetstänkande. Jag förstår att såna som inte är vana vid unghästar inte tänker på det, men de som vet hur det är att rida en unghäst förstår säkert.


Hur tänker du kring hållbarhet? Vad gör du för att dina hästar ska hålla?

Varierad typ av ridning och ridning på olika underlag. Sen låta bli med tokridning och idiotiska saker.


när ska du träna för tränare första gången med cupido? xP
Längtar du tills han blir äldre å mer "ridbar" eller du tycker det är lika kul nu med? ;P

Den 2-3 April ska vi träna för tränare för första gången. Nej jag har redan hunnit göra så himla mycket på så kort tid. Detta är ett slags ”brake” för mig, där jag kan ta igen mig lite. Jag är nöjd med detta just nu även om jag är en tävlingsryttare med kli i fingrarna. Jag ska ju ut och tävla på Lego det blir toppen!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle inte du kunna 'berätta' lite nybörjarövningar? alltså för shettis-nivån? :) jag ska agera ''ridlärare'' och har inga ideér för tillfället. Tänker mig balansövningar i skritt o trav :D så att min kusin lär sig hitta balansen i allt skumpandet :D o kanske andra bra ridövningar :))

2011-03-20 @ 22:29:41
Postat av: Mimmi

försökt ta livet av dig ? :( föstår att det var jobbigt, har just behövt lämna min lilla prins!!!

2011-03-20 @ 22:31:21
URL: http://skackarna.blogg.se/
Postat av: Mimmi

försökt ta livet av dig ? :( föstår att det var jobbigt, har just behövt lämna min lilla prins!!!

2011-03-20 @ 22:31:45
URL: http://skackarna.blogg.se/
Postat av: Mimmi

försökt ta livet av dej? :( föstår hur det känns, har precis behövt lämna min lilla prins..

2011-03-20 @ 22:34:18
URL: http://skackarna.blogg.se/
Postat av: Mimmi

försökt ta livet av dej? :( föstår hur det känns, har precis behövt lämna min lilla prins..

2011-03-20 @ 22:34:30
URL: http://skackarna.blogg.se/
Postat av: Line - Träningsryttare

Vad bra frågor-svar :D

2011-03-20 @ 22:35:27
URL: http://traningsryttare.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hittade lite bilder på dig och Braven från någon tävling, vet inte om du sett dom? :)



http://www.pixbox.se/pic_show_id29714247.html



Kram!

2011-03-20 @ 23:18:38
URL: http://goodness.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Försökte ta livet av dig? Blev lite ":O", måste ha missat det om du nu har skrivit om de.

2011-03-21 @ 00:48:22
URL: http://wildpixie.blogg.se/
Postat av: Reby Solo

Herregud vad ni är okänsliga. Att man försökt ta sitt liv är inte nödvändigtvis något man berättar detaljerat om för vem som helst direkt.

2011-03-21 @ 02:23:06
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: Therese

Allt bra?

2011-03-21 @ 07:27:27
URL: http://browntess.blogg.se/
Postat av: Evelina

Reby: Kanske inte något man i sånna fall nämner på offentliga platser alls ;). Nu väljer hon själv att föra det på tal, helt upp till henne ju, men hon har nog räknat med att alla ungar kommer att fråga. :)

2011-03-21 @ 07:53:53
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Maja - fälttävlans ryttare

hjälp mig välja hjälm, alternativen finns på bloggen!

2011-03-21 @ 08:29:27
URL: http://retardriders.blogg.se/
Postat av: frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-03-21 @ 09:29:31
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: Sanna

roligt med frågestund =)

2011-03-21 @ 09:44:53
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Innan skrev ju du ett inlägg om vad man ska tänka på inför tävling. Tänkte vidareutveckla det lite och undrar om du skulle kunna skriva ett inlägg om vad man ska göra när man kommer till tävlingsplatsen. D.v.s anmäla sig, veterinärintyg o.s.v :) Jag ska nämligen börja tävla lokalt och har ingen aning om vad jag ska göra när jag kommer till tävlingsplatsen :P Btw, grym blogg <3

2011-03-21 @ 10:24:22
Postat av: Magdalena

Va fina bilder! :D

2011-03-21 @ 10:26:42
URL: http://wanbe.blogg.se/
Postat av: ELINOR

De är starkt att klara av att sälja sin häst!! Jag klarade av de i vintras, men de var en kamp och skulle aldrig klarat av de utan min underbara familj. Jag gick runt som i ett "ingemansland" Jag ser det mer som att han är uthyrd och kommer komma tillbaka till mig när jag har mer tid och är helt frisk :) Ha de bra!

2011-03-21 @ 10:49:31
URL: http://elinorstankar.blogg.se/
Postat av: Hanna - TÄVLING Vinn Ridstövlar :D

Härliga bilder :)

2011-03-21 @ 10:58:54
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Emma - En allroundryttare!

Kan ni inte ha en frågestund där man frågar frågor om typ ridingen o sånt?

Alltså om man frågar frågor som typ

hur ska jag få min häst lösgjord, eller vilken är er bästa övning att få hästen lösggjord o sånna frågor? :) alltså ''hjälp'' frågo?: )

2011-03-21 @ 11:36:56
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh saknar ridning!

2011-03-21 @ 11:47:18
URL: http://linnea.spotlife.se
Postat av: isabel

Hej Linn! Kan du inte berätta i ett inlägg varför du aldig accepterar vännförfrågningar på bdb!?

Bdb har ju tipsat om dig för länge sen men sen tog du bort vännerna och nu accepterar du inte, vfr?

Menar inget illa eller så utan bara undrar, kram!<3 :)

2011-03-21 @ 12:04:06
Postat av: malin-om hästarna, min sjukdom och livet med en TV-kändis

Usch, blev förskräckt när jag såg meningen: "försökt ta livet av mig". jag har själv varit där och önskar av hela mitt hjärta att ingen annan någonsin ska hamna i samma ställe. Det är hemskt att vilja avsluta sitt liv. Idag är jag sjukt tacksam över att jag överlevde och har en så fantastisk familj som räddade mig. Kämpa på,tjejen!

2011-03-21 @ 13:19:39
URL: http://malintholf.blogg.se/
Postat av: Anonym

att sälja sin häst är hemskt och man vill ta livet av sej. När man blir tvungen att avliva sin häst, TAR man livet av sej! Ja lyckades nästan, dock så hann jag inte och nu är jag glad att det var folk som stoppade mej ...

2011-03-21 @ 16:54:28
Postat av: Malin

Varför sålde du Braven om du ville ha kvar honom? Varför går din häst bara varanann dag? Försökte du verkligen ta livet av dig, eller var det bara en tanke? :s

2011-03-21 @ 21:03:31
Postat av: Malin

Varför sålde du Braven om du ville ha kvar honom? Varför går din häst bara varanann dag? Försökte du verkligen ta livet av dig, eller var det bara en tanke? :s

2011-03-21 @ 21:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner