Ponnyakuten

Datum: 2010-12-07 ~ Tid: 18:10:14
Snart drar ponnyakuten igång igen. Fler än jag som följde första säsongen?
Jag tycker att det är underhållande och sitter bänkad inför varje avsnitt. Riktigt bra att de hjälper barn att lösa problem de har med sina ponnyer, dock kan det ju inte vara speciellt roligt att bli igenkänd för att ha problem? Men som sagt, bra att någon hjälper dem reda ut problemen, och det kanske även hjälper någon hemma i TV-soffan som har liknande problem.

16 januari inbokat i kalendern!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken kanal går det på nu igen:)?

2010-12-07 @ 18:12:39
Postat av: Linnéa

efter mina erfarenheter med Tobbe Larsson så tål jag knappt proigrammet... men såg på det någon enstaka gång sist.

Bra att små barn kan få hjälp med sina ponnyer, men det finns bättre personer att vända sig till för det.

Dessutom gillade jag inte att när Jan Brink dök upp i programmet red utan hjälm. Hemma får han göra som han vill, men i ett barnprogram...?

2010-12-07 @ 18:19:45
Postat av: Mirjaam

min kompis var med i förra programmet, (med Hugo Boss) och hon lärde sig massor med nya saker som funkat på hennes andra häst som hon hade på foder..



Dock så blev väl Hugos problem aldrig löst, han blev såld och spvitt jag vet så lasttränas han nu.



Har också hört av Josephine , som nästan bor nere i skåne om somrarna och var där under inspelningarna att detta år inte var lika bra med mycket gnäll bakom kameran. Jag vet då inte om det är sant, men skulle inte tro att hon skulle ljuga om det då hon är en jätte rak & ärlig person som säger vad hon tycker

2010-12-07 @ 18:25:38
Postat av: fanny

önskar verkligen att det kom en uppföljning med förra årets ponnyakuten-deltagare!

2010-12-07 @ 18:28:55
Postat av: Hanna

jag tycker också det är kul att titta på, fast jag kanske ses som lite för gammal egentligen :p Men håller med om det du säger, finns nog många som kan få lite tips hemma i soffan, märker ju själv hur man börjar testa grejer man överhuvudtaget inte tänkt på tidigare :)

2010-12-07 @ 18:29:13
URL: http://musiqandlyrics.se
Postat av: sandra

Vad fin blogg du har!

Kolla gärna in min blogg & glöm inte att komentera! =)

Kram!

2010-12-07 @ 18:30:33
URL: http://halmstadflikkan.blogg.se/
Postat av: Tina

Vad kul =) Kramar

2010-12-07 @ 18:32:24
URL: http://colouredgirl.blogg.se/
Postat av: Emma

såå kul program!!! hihi XD

2010-12-07 @ 18:37:06
Postat av: hanna

sökte du dit eller ?

2010-12-07 @ 18:47:41
URL: http://blomdell.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Jag? hahahha nej.

2010-12-07 @ 18:48:53
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Anonym

Min stallkompis och hennes ponny är med där! :)

2010-12-07 @ 18:49:08
Postat av: Mandie - veterinärstudent

Oh jag har väntat på säsong två! Första var så himla bra!

2010-12-07 @ 18:50:40
URL: http://turnaround.blogg.se/
Postat av: lena

JAA :D

2010-12-07 @ 18:50:47
URL: http://mikkisomini.blogg.se/
Postat av: Malin

Är sjukt bra tycker ja. Hoppas att de visar hur de gick för dom andra oxå :)

2010-12-07 @ 18:51:11
Postat av: Julia

vill ha meer uppdatering.. vad har hänt med er? :/

2010-12-07 @ 18:56:42
Postat av: Anonym

en jag känner är med detta året, och det har inte hjälpt henne mycket alls. hästen bockar och stegrar fortfarande ''/ men det är jätte bra programm :) och har nog hjälpt många.



bästa bloggen har ni!!!

2010-12-07 @ 19:10:15
Postat av: Julia

Jag tycker också ponnyakuten är superbra!

Bra för de som sitter hemma i soffan, de kan ju också få hjälp:))



Ni har faktiskt Sveriges/Världens bästa hästblogg:P

2010-12-07 @ 19:18:58
URL: http://hopptosarna.devote.se
Postat av: Lisa

Älskar programmet! Man får så många tips genom bara att kolla! Även om man inte har just de problem som är med i programmet, kan man ju lära sej endå, för vem vet?, kanske kommer ens egna ponny/häst börja likadant?

Längtar sjukt mycket till det börjar igen! :D

2010-12-07 @ 19:21:10
Postat av: Anonym

jag följde det flitigt. haha :D skulle bara se första avsnittet för att, men fastnade totalt i det! :D angående kanal(såg det i en kommentar högre upp) så går det väll på Barnkanalen? x) dock så kollar/kollade jag på svtplay.se. :)

2010-12-07 @ 19:22:16
Postat av: Emma

ponny akuten är jätte bra, lärde mig faktiskt lite av att titta på det ;P



känner en som ska vara med den här ponnyakuten ;)

2010-12-07 @ 19:27:59
URL: http://dressyrtont.blogg.se/
Postat av: Jojo

Ska bli skitkul att se det igen! Dock tror jag inte att andra säsongen blir lika bra som den första... Jag har satt in en påminnelse på mobilen, men vet du vilken tid det kommer?

2010-12-07 @ 19:28:35
URL: http://jojjooo.soclog.se
Postat av: Sanna

ponnyakuten<3

2010-12-07 @ 19:36:24
Postat av: Anonym

längtar ja mä:9

det finns en på bdb som är mä den nya sesongen och hon heter där lisamellert(bdb)men är ej aktiv

2010-12-07 @ 19:37:57
Postat av: frida/ruby

Jag tycker att själva programet är jättekul, men jag är lite tveksam om de verkligen löser problemen, och sen tycker jag att både säkerheten och hanteringen var under all kritik, lasta med flip flopps, rida utan hjälm, och sen blev jag så otroligt arg på tjejen med Pongo, och jag tyckte de var alldeles för mesiga med henne, hon var tio gånger värre än Tv-kameran vissade enligt min Vän Juliette som var med med sin ponny Pedro, och Juliettes problem, löste sig heller inte, och hon sa att det faktiskt hade kvittat om hon varit med eller inte, för de var endå kvar på ruta ett efter programet, men det är ingen som vet vad som hade hänt, men sorligt nog fick Juliette ta bort sin älskade ponny Pedro pågrund utav av sjukdom :(

Men det är bara min åsikt



2010-12-07 @ 19:42:21
Postat av: Lisa-gör och säljer Pannband i alla färger!

hehe på min födelsedag! :D

2010-12-07 @ 20:07:14
URL: http://lisafager.shapemeup.se
Postat av: ronia (:

Tkr inte så mkt om ponnyakuten. Okej, det är kul att få se hästar på tv, men tycker inte att tobbe löser problemen så bra.

en kompis, molly downes åkte dit med en aggressiv ponny, som sparkade och bet folk när de kom in i boxen. och när han kom hem, var han spinkig som en tråd, var ännu mer osäker och ja, man kände knappt igen honom.



och om man läser andra kommentarer, så verkar de andra problemen inte bli lösta efter detta program. och inte heller om de fortsatt i samma takt som de gjorde under programmet.



Jag tkr inte att programmet är så bra fakta mässigt och hur de försöker lösa problemen, men kul är det väl att det är ett ridläger som sänds på tv...

Detta är självklart bara min åsikt!

2010-12-07 @ 20:08:15
URL: http://roniaekman.webblogg.se/
Postat av: Jeanette

Jajamen, detta är redan inbokat, följde förra säsongen ;)

2010-12-07 @ 20:40:08
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: tove

jättekul med en nya omgång :D

2010-12-07 @ 20:47:02
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag tycker det är jättekul att de lyckats med Ponnyakuten! Jag tycker det är jättemysigt att drömma sig tillbaka till de underbara ponnysommrarna <3 sedan sakerna de lär sig tar jag till mig det som verkar vettigt och struntar i det andra :)

2010-12-07 @ 21:02:37
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag tycker att ponnyakuten är väldigt bra program även om man har hört många ryckten om Tobbe. Jag kollade på det ett tag och tyckte att Jacob Ling-Vanerus gjorde stora framsteg med Destiny (Munsboro Destiny) och jag träffade faktiskt dom i maj när dom var på hopptävling där jag rider. Jag och min kompis stod och kollade framme vid staketet till banan och Destiny reagerade inte nåt :D

Tyvär har Jacob växt ur Destiny nu så han fick sälja han till en tjej som heter Julia som tävlar med Destiny medans Jacob tränar för Zetterman och har storhäst med framgång =)



Jag kommer absolut att följa programet denna säsongen och se hur det går för dom nya =)



Ps: Superbra blogg ;D /kram <3

2010-12-07 @ 21:07:01
Postat av: hanna

men helt seriöst, vad behövde den där bortskämda jacob för hjälp med sin ponny? asså dom rika snobbungarna är ju inköpta!

2010-12-07 @ 21:20:23
URL: http://blomdell.blogspot.com/
Postat av: Emma

Jag älskade också Ponnyakuten, :) Det hjälpte även mig med min ponny, så ett superbra program!

2010-12-07 @ 21:51:44
Postat av: naliie

ja vad roligt! jag hade helt glömt bort de :D

Tur att jag kollade in här då :)

As bra blogg :)

2010-12-07 @ 23:27:26
URL: http://naliie.blogg.se/
Postat av: Anna

Klart att man kollar på ponnyakuten typ mitt favoprogram :D

2010-12-07 @ 23:53:22
URL: http://Hillevillsan.bloggplatsen.se
Postat av: Natalie Forsberg

" åkte dit med en aggressiv ponny, som sparkade och bet folk när de kom in i boxen. och när han kom hem, var han spinkig som en tråd, var ännu mer osäker och ja, man kände knappt igen honom."



ang detta, såvitt jag förstått det. Vet inte om det är korekt eller inte. Men jag har för mig att man fick ta med sig sitt eget foder till sin ponny? Och om han blev osäker osv berodde väl kanske det på att ponnyn har svårt att vänja sig vid nya ställen inte om programmet, och det kan även vara en orsak till viktnedgång? Alla hästar klarar inte att resa och byta stall hipp som happ medans andra klarar det galant. Och ang någon som kommenterade att Jan Brink red utan hjälm. Det gör han ju på stora tävlingar ochså osv. Det är upp till honom. Och barnen red med hjälm osv. Jag tycker ponny-akuten är ett jätte bra program som är väldigt underhållande och för många väldigt läraktigt att se på. Oftast är det ganska simpla problem som är lättlösta med rätt träning. Men hur mycket hinner man med på två veckor? På två veckor sker inga undervärk vilket jag tycker ni ska tänka på som kristiserar programmet. Och sen jobbar dem ju inte konstant med problemet. Men som ponnyn som var svårfångad gjorde ju stora frasteg. Och som någon annan kommenterade om Pedro som var rädd för saker. Det handlade ju om ryttarens koncentration osv och hur hon agerade med ställningen av pedros huvud osv. När hon åkte iväg och tränade och gjorde som hon blev tillsagt gick det ju jätte bra! men klart man lätt faller tillbaka då man kommer hem igen. Detta är ju såklart mina spekulationer. Men då hästar ryggar och har sig ofta, så beror det många gånger på att hästen är uttråkat och inte riktigt koncentrerad utan går och tittar på annat.



Men sen detta om att tobbe skulle vara en dålig person att träna för och vara en idiot eller vad det nu var. Det vet jag inte. Men det går många rykten och man ska inte lyssna till sådant. Kan vara rent skitprat eller sanning. Jag dömmer ingen på ryktesvägen. Och hans hästar som han hade med i programmet var både välskötta och såg ut att trivas med sitt arbete (anläggningen var även den i toppskick). Och med tanke på att han varit med i apassionata eller om det var levade, tyder ju på att han kan sin grej, eller hur? Det måhända att tobbe kanske är en speciell person och att alla inte tycker om eller förstår sig på honom, men vad jag sett så sköter han sina hästar väl och hästarna ser i mina ögon inte olyckliga ut. Skitprat och rykten går om många "stora" ryttare. Jag tror nog man ska ta det med en nypa salt. och bara för att man tycker olika om träning eller fodringen eller vad det nu kan vara. så får man se skillnad på vad som är olika åsikter och djurplågeri. Bara för att jag inte skulle göra som någon annan och kanske skulle tycka det var "dumt" behöver inte det sättet vara djurplågeri. Sen om man bara hört en berättelse eller konflikt från ett håll.. bör man då inte höra den andra verisionen ochså då, innan man dömmer?



Jag ser fram emot den nya säsongen, och kommer titta på alla avsnitten, dock på svt play. Och ponnyn hugo gick ju hur snällt som hälst på transporten och stog hur snällt som hälst där inne, både då trailern var stillastående och då den rullade. Det handlar om ledarskap och komunikation.



detta är mina åsikter och spekulationer. Jag hävdar inte att jag har rätt enligt wikapedia eller liknande haha eller att ni måste tycka som jag.



Linn och Ingrid, fin blogg! Jag gillar den. Och Linn, hoppas du blir bättre snart! Och Ingrid hoppas Claudia håller sig och att allt går fint med din nya :)

2010-12-08 @ 01:22:51
URL: http://natalieshastliv.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jan Brink får gärna rida utan hjälm på sina tävlingar och hemma. Men i just ett BARNprogram FÖR barn och MED barn, ridandes framför ett gäng unga, beundrande barn... DÅ hade det varit mycket trevligt att se honom rida med hjälm för en gångs skull, bara för att sända ut ett bra meddelande till de unga barnen. Jag tycker att hjälmvalet självklart är upp til var och en, men i det läget hade det inte skadat att han valde hjälmen på, oavsett hur obekväm den är eller vad han får för frisyr efter eller varför det känns bäst att rida utan.



Sen går det säkert många rykten om Tobbe som inte stämmer, men jag känner honom personligen och alla rykten jag hört hittils har jag ärligt talat kunnat bekräfta, liksom många som känt honom väldigt väl men numera väljer att inte umgås eller beblanda sig med honom.

Jag var inte så gammal, och jag såg upp till honom tills jag insåg hur det låg till på riktigt. Jag var dock inte den första eller sista att luras av hans charm.

Jag vill inte prata skit om någon eller ge honom sämre rykte, komemr någon och frågar mig vad jag tycker om honom är jag ärlig men jag tänker inte öppet skriva och berätta här om varför jag tycker som jag gör eller vad han gjort mig och många av mina vänner/bekanta.

Men tro mig när jag säger att jag och tyvärr många med mig har goda skäl att inte gilla honom.



Jag tror han kan hjälpa unga barn med vissa problem, men jag står fast vid mitt uttalande om att det finns de som kunde hjälpt till bättre.

Jag fick på mindre än två veckor fantastisk hjälp som ändrade mig och min ponny för evigt. Så nog kan det hända mycket på kort tid om hjälpen är den rätta.



Fortfarande dock, i många avseenden, ett bra program. Framförallt en bra idé och ett bra initiativ. Jag hade hellre sett någon annan leda programmet, men det kanske kan bli ringar på vattnet som hjälper många i slutändan.

2010-12-08 @ 01:35:04
Postat av: natalie

Jo i det avseendet att det just var ett program riktat mot barn så kan väl jag cohså tycka det. Men det är upp till Brink och SVT. Snarare då SVT man skall komma med sina klagomål till?



klart man kan bli av med problem väldigt snabbt med rätt hjälp. Beroende på vad problemet är och hur kunnig man själv är. Barnen var inte särskillt gamla och därefter såklart kunskapsnivån. sen får man ju tänka på att det var många lägerdeltagare m.m



men du kan skicka en kommentar på min blogg med din mail så kan vi diskutera vidare där. Så linn och Ingrig slipper dessa maraton inlägg ^^

2010-12-08 @ 01:49:05
URL: http://natalieshastliv.blogg.se/
Postat av: cajsa & rebecka

Hej.

Vi tycker att ponnyakuten är roligt.

läs gärna vår blogg och fråga på, frågestunden håller på tills på fredag

2010-12-08 @ 09:48:23
URL: http://lilladressyrmupparna.blogg.se/
Postat av: Izabel

SOm ni kanske inte förstår, så krävs bra ridning och förtroende för att kunna lösa problemen!

Allt gäller inte att bara bara bara träna på problemen, då blir det väldigt jobbigt för hästarna!! Lastträning, gjorde de kanske ett par gånger, ALLA såg att hästen gick in, sen om hästen inte litar på ryttaren - bara att byta.. Superbra.

Det gick bra med pongo, men Juliett borde slutat tänka på det!! Så fort hon tänkte på annat så gick det ju bra, ex : ställa bort från problemet! Det funkade ju.. Sen om hon koncentrerar sig på problemet när hon kommit hem från ponnyakuten är en annan sak, hennes ansvar hon har fått tips och råd och kritik. Upp till henne om hon vill lära sig.

Sen jacob, han kommer bli superduktig.. Hans hästs problem var bra att det blev löst när han såldes, så problemet är ut funktion. DOCK är det en sak man kan träna hemma.....

pongo kändes som ett för stort problem, han har ett helt underligt problem som jag jättegärna inte hade haft med min ponny, en häst som inte trivs med gymkhana och vill visa det.. Men visst, bytt ponny hade jag verkigen gjort till någon som har mer respekt.

Ohanterbarade hästen som den andra killen hade, det gick ju bra för han med..

Jag tycker inte man ska klaga, men jag tycker där i mot att de borde fått minst 4 veckor i alla fall!

Mycket mer träning, dock var de superbra med rtänare men inom självla problemet borde de tränat på olika sätt, inte samma hela tiden.

Jag kommer titta på nästa säsång..

Alla barn kan inte ha de lätt med hästar..

2010-12-08 @ 11:01:41
Postat av: s

Åh, det är ju så himla kul att se på ! :D

2010-12-08 @ 12:25:16
URL: http://simplyythebest.blogg.se/
Postat av: Linn Forsström - satsande ponnyryttare

http://perfectpony.blogg.se/2010/december/ponnyakuten.html?_tmp=3fd748557873106019898aeb016ad9359d84222c



Kopierade din text ;)

2010-12-08 @ 13:14:50
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/
Postat av: erika<333

gud va kul jag har väntat på att de ska börja hur länge som helst! jag sökte dit men kom inte med:(

2010-12-08 @ 14:11:29
URL: http://erikaaasss.blogg.se/
Postat av: erika

lite wb stallviggeby.blogg.se? ni har massor av liknande inlägg som dom ;) fast som dom publicerat först :P hahahahahahahahahah

2010-12-08 @ 15:28:55
Postat av: emma

skoj (:

2010-12-08 @ 16:10:01
URL: http://bbaraemmas.blogspot.com
Postat av: Jessica och Sweetie

Jag ÄLSKAR verkligen ponnyakuten, det är det bästa pogramet i världen typ, och jag tror faktist att jag skulle behöva va med i det, jag har ganska mkt problem med min ponny ;P

2010-12-08 @ 16:30:31
URL: http://sweetielarsson.blogg.se/
Postat av: oliz<3

jag typ ällsskkaar ponnyakuten !!!

jag har ingen egen häst men jag rider på ridskola och hos är skötare på en ponny jag tycker de är jätte bra att man kan få lite hjälp om man behöver det för man kan ju alltid lära sig mera om hästar <3:P

2010-12-08 @ 16:42:15
Postat av: DANNI'

Jag känner en som ska vara med i säsång 2! :D

2010-12-08 @ 22:08:00
URL: http://lifeofdanni.blogg.se/
Postat av: Sofie från ponnyakuten

Hej, hahah jo det är kul att bli igen känd för sitt problem :) Jag och min ponny var där i sommras och spelade in säsong 2 och jag säger bara en sak: lita inte på tv...!

2010-12-08 @ 22:30:49
Postat av: Sofie från ponnyakuten

Hej, hahah jo det är kul att bli igen känd för sitt problem :) Jag och min ponny var där i sommras och spelade in säsong 2 och jag säger bara en sak: lita inte på tv...!

2010-12-08 @ 22:32:35
Postat av: Sofie från ponnyakuten

[email protected]

2010-12-08 @ 22:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner