Hej

Datum: 2010-07-04 ~ Tid: 18:24:35
Är hemma från tävlingen nu och det gick inte så där himla bra, fick ett snitt på 60,??% i första klassen FEI's Lagtävlansprogram.

Domare H Jenny Engström gav: 59,72%
Domare: C Agneta Aronsson gav: 56,94%
Domare M Ulf Wilken gav: 64,44%


I andra klassen strulade han ännu mer och gick inte fram för skänkeln då petade jag till lite med sporren och oj så förnärmad man kan bli då! Han gjorde två rejäla bakuter för att visa vad han tyckte om sporren x) Så i den klassen fick vi endast 58,??% i snitt, det var FEI's Mästerskapsprogram med globenkval.

Blir nog skönt för honom nästa helg att tävla några lätta klasser(LA:4  & LA:6) i stället, för det verkar som han har det lite rörigt i huvudet just nu. På framridningen till andra klassen var han nämligen helt underbar och sen inne på banan stängde han av och vart både matt men även sprining, vet att det låter konstig med det är vid olika moment i programet som han better sig olika. Det jobbiga är att få fort jag hjälper/rättar honom så får han en lite taskig attityd som: Jag vet bättre än dej, och börjar i stället vrånga sej :S

Domare H Gertrud Carlgren gav: 58,16%
Domare C Johan Ekenberg gav: 60,26%
Domare M Anders Karlsson gav: 58,16%


Men det hjälper ju inte att älta detta i efterhand så jag ska bara se framåt och försöka få till en härlig ridkänsla nu i veckan och nästa tävlingshelg i stället (Y)


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; Hej du!

Gör du så, jag står iaf för vad jag tycker för jag tar inte bort något inlägg iaf!

2010-07-04 @ 18:50:59
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vi står för vad vi tycker och gör det fortfarande. Inlägget blev borttaget av blogg.se eftersom att folk anmälde oss pga av våran åsikt. Så kom inte och säg att vi inte står för det när du inte vet.

2010-07-04 @ 18:54:26
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

och just det ja! Nästa gång kan ni antingen skriva var ifrån ni har tagit bilden eller skita i att lägga upp bil över huvudtaget. Den bilden som ni la upp råkade komma från ridtravare.ifokus.se, tror inte ryttaren var/är så glad att se den bilden!



sv linn; Nu är det så att det inte är någon mobbing som det är mot travare på andra hästar!

2010-07-04 @ 18:55:40
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Erica

hoppas att det går bättre nästa gång Håller tummarna!!!!!

2010-07-04 @ 18:55:49
URL: http://mistalkurt.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Då ber vi om ursäkt till den ryttaren för att hon råkade komma med på bild.

Du kan gärna ha kvar dissen mot oss och vårat inlägg om ridtravare. Men om den ryttaren nu tar illa upp kanske du ska redigera bort bilden? Hon vill nog inte synas på din blogg heller.

2010-07-04 @ 19:04:32
Postat av: /JT/

Himla tjusiga bilder!

Vad för bett brukar ni rida på?

2010-07-05 @ 11:59:43
URL: http://danceitblue.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag rider på ett vanligt tredelat storlek 9,5 utprovat av en veterinär med hästtandläkar uttbildning. Många har ofta för lång bett som gör att det blir friktion = skav och nypskador i munngipan (:

2010-07-05 @ 13:38:01
Postat av: Ingrid

Jag rider på tredelat med fasta bettringar, tycker det blir stabilare och minskar nyprisken :)

2010-07-05 @ 17:39:56
Postat av: Lovisa

Fina bilder! :D

2010-07-06 @ 20:19:40
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej. Hoppas det går bättre på era tävlingar längre fram i livet. Du som heter:Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Du behöver inte klaga för att det är en person med på bilden. Det brukar finnas folk på en tävling. Det är lite det som är meningen med att vara med på en tävling.+ det är lite jobbigt om man aldrig får lägga upp bilder för att det är en annan person med i bakrunden, Men nu har jag sagt mitt. PS Hoppas på en lång o bra kariär för båda er Linn o Ingrid, o hästarna så klart:D

2010-07-06 @ 23:17:20
Postat av: Maja A

hejehj:D jag var där med min medryttar häst när hon som äger han tävlade. men jag såg dig inte hihihi

hon som dömde som hete getrud calgren är min tränare lite coolt :D tycker jag iallafall...

<3

2011-02-05 @ 10:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner