Hoppning!

Datum: 2010-07-09 ~ Tid: 00:17:51

När jag stod på huk och tog på "Brejven" sina benskydd vart han skiträdd för ngt fråga mig inte vad, allt eller inte? Hur som helst så började han studsarund och slira med skorna (det luktade bränt efteråt) Han gick omkull och hela bakdelen åkte iväg och i farten råkade han sparka/trampa mig på hela högersidan fy FAN vad ont det gjorde! Kollade igenom hela honom och han hade som tur var inte fått en skråma! Jag kommer nog däremot inte få en trevlig upplevelse när jag ska gå upp i morgon bitti.

Hoppningen, ja vad ska jag säga om den? Han var ju inte sådär dressyrlydig och så som jag tänkt mig att han skulle vara mellan hindrena. Men han var ju inte okontrollerbar heller, utan bara pigg och glad! Tkr det ser så hemskt illa ut ibland när man åker på lokal ponnyhoppning ungarna vet inte ens var dressyr är ju!? Dom har ingen som helst koll på sin ponnysar utan bankar och rycker i tygeln när ponnysarna skjuter ut bogen. Vilket dom gör av ren olydnad och okunskap, hur ska en ponny som inte är dressyrriden klara av att bära sig på rätt sett när ungen drar i tygeln är deras reaktion att skuta ut bogen och vika sig i halsen lixom. Lär ungarna att rida i stället! Men oj så glad han var lille Braven! Jag har inte hoppat med honom sedan 24 April.




Kommentarer
Postat av: cajsa

hoppas det gick bra med dig, och att du inte har så ont imorron! hihi, han är suupersöt ju:D han ser så glad ut, som alltid ;)

2010-07-09 @ 00:26:27
Postat av: lolvira :DDD

Jag måste hålla med dej om det där med vissa ponnyryttare på lokala ponnyhoppningar! Det finns bra duktiga som faktiskt tränar dressyr och har full koll på sina ponnys.



Medans vissa kommer och hoppar i full fart mot hindrena och hästen skjuter ut bogarna & benen är åt alla håll ibland även korsgalopp har jag sett. Inge ytterstöd eller nånting och rycker hästen i munnen mot hindret sedan så blir de förbannade på att hästarna smet på sidan om hindret eller rev osv.



Så tråkigt eftersom det ska vara kul att tävla (kul att vinna också, men man vill ju bli nöjd med rundan!) och utvecklas.

2010-07-09 @ 00:55:39
URL: http://lolviras.blogg.se/
Postat av: Therese Augustinsson

håller med det där om lokala hopptävlingar

Usch ibland står man bara och blundar när vissa rider

Men man kan ju inte hoppa högre klasser utan att hästen och ryttaren är väl skolade i dressyren

2010-07-09 @ 16:23:32
URL: http://gatess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner