Nu är jag tillbaka på heltid!

Datum: 2011-04-01 ~ Tid: 13:28:41
Jag har känt mig lite nere de senaste dagarna och inte haft lust till någonting. Varför vet jag egentligen inte, det finns lixom ingen anledning till det, men det är väl så det är ibland. Däremot bestämde jag mig för att idag ska jag vara positiv, vilket inget har gått speciellt bra .. hehe. Till att börja med försov jag mig och hade 30 minuter på mig att åka ner till stallet, släppa ut hästarna och mocka, för att sedan åka hem, göra mig iordning och åka fram till busstationen. Jag hann faktiskt med allt det på 30 minuter, jag blir typ överspeedad när jag är stressad.

Inne i Örebro missade jag bussen till skolan och väl framme hade jag en aptråkig lektion. Missade bussen hem och fick stå ute och vänta i 1 timme. Kul va? Just ja, positiv var det.

Gött med helg iallafall! Dock blir det ingen vila för imorgon bär det av till Markebäck på träningshelg med KRT. Det kommer bli riktigt kul! Jag rider nästan först båda dagarna så det är bara att pallra sig upp i tid för att hinna med, det vill säga runt 05.30 imorgonbitti. Jag måste även släpa med mig massa plugg dit bort då jag har 3 prov och 4 inlämningar nästa vecka, suck suck suck.

Nu ska jag ner mot stallet och putsa och fixa inför imorgon, visar er outfitsen jag kommer ha lite senare. En film från träningen i veckan kommer också om en liten stund.



Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

härligt med bussar (Y) Typ det bästa som finns ;)

2011-04-01 @ 13:42:10
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Emma - En allroundryttare!

Är verkligen avis på att ni har så nära vattnet! ;D

2011-04-01 @ 13:49:08
URL: http://enallroungryttare.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-04-01 @ 13:53:11
Postat av: Emma - En allroundryttare!

Hur gårdet förresten med frågestunden med annorlunda frågor och sen tävlingen man skulle rita någon/båda av era hästar?

2011-04-01 @ 13:54:04
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/
Postat av: ★★★YezzCorner-hästnörd i mammaförpackning★★★

Jättefin bild för det första, fotonörden i mig ÄLSKAR era bilder för det mesta, haha.

Sen gällande deppigheten och det där att vara positiv.. det är lite förknippat med årstiden. Många blir stressade över att det blir "längre dagar" och att man nästan förväntas vara positiv när det går mot sommar, och så är det dessutom så att jag tycker det låter som att ni båda har väldigt mycket på era scheman, inte bara hästarna och skolan, utan ni har en viss "press" på er att blogga för att upprätthålla besökarantalet och intresset för bloggen, och ni har säkert en massa utöver det också.. det är klart att man tröttnar ibland! Jag gissar att ni kanske är lite som jag, har lätt att engagera mig lite väl mycket i saker ibland?

Jag kan ge ett exempel. Många av mina vänner har engagerat sig djupt i en norsk kvinna som plågat hundar i Norge men som flyttat till Sverige nu, och nu vill man så klart få djurförbud på henne även här i Sverige. Jag har medvetet hållit mig borta ifrån detta, då jag vet hur jag blir. Jag lägger ner massor med energi, skriver brev och ringer runt och håller på, och den energin och den tiden har jag inte just nu, även om det är ett otroligt viktigt ändamål. Idag först har jag skrivit om det på bloggen, men det har pågått länge innan jag ens "tog i det", jag har hela tiden känt saker om det, men jag kan inte tillåta mig att gå in i vissa saker just för mitt engagemang. Knäppt! Men jag har lärt mig att då sliter jag ut mig mentalt, och då blir det inget bra. Kan det vara något sånt du råkat ut för kanske? Att du jobbat på för mycket utan att tänka? Det låter så för mig i alla fall. Jag hoppas att du får det kul på Markebäck i helgen i alla fall. Även med skolarbete så kan det vara skönt att komma iväg och ha lite kul. Det tror jag att du behöver :D

2011-04-01 @ 14:02:20
URL: http://yezzcorner.com
Postat av: eliwse

snälla linn&ingrid måste ni ha så mycket reklam på er blogg, det laggar så mycket, skit samma om ni får mer betalt, säkert flera läsare som tycker det är jobbigt.

2011-04-01 @ 14:58:07
URL: http://eliwse.blogg.se/
Postat av: johanna

Härlig bild :)

2011-04-04 @ 09:23:30
URL: http://viciousme-hogge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner