Lite mer från i måndags

Datum: 2011-04-03 ~ Tid: 16:10:00
Jag vet inte om jag nämnde att Anki red Claudia lite i måndags på träningen? Isåfall gör jag det nu! Anledningen till detta var att jag upplever Claudia så stum och stark på det tredelade och ville att hon skulle sitta upp och känna på henne. Jag ridit på rakt bett den senaste månaden då hon är supertrevlig på det. men problemet är ju då att man inte får tävla ponny på rakt bett utan jag måste rida med det tredelade ...

Hursom, hon satt upp och lossade henne lite åt mig. Ibland blir jag så inne i att jag vet hur jag ska rida henne att jag glömmer att variera mig och fastnar i det jag gör. Därför upplever jag ibland Claudia väldigt hård och stum, vilket beror på mig då jag måste ändra teknik. Claudia har alltid varit den stretigare typen av häst som är väldigt hård men samtidigt känslig. När man rider henne måste det hela tiden hända någonting, minsta lilla jag blir stilla i hand eller skänkel blir det en liten dragkamp, och det är där mitt problem ligger.

Jag tror det var mer än ett årsedan Anki satt på Claudia senast, och nu när hon red henne i tisdgas tyckte hon att det blivit enorm skillnad på henne, vilket självklart är roligt att höra! Efter Anki ridit släppte den där lilla spärren som jag inte kunde ta mig förbi själv när jag ridit med det tredelade.

Jag tycker att det är suuuperviktigt att rida många olika hästar, men det är också viktigt att låta andra rida sin egen häst då och då. Man blir ju "hemmablind" och att sätta upp någon annan kan göra att man finner nya lösningar på sina problem. Anki ska dessutom rida Claudia åt mig ett par dagar i sträck nu inom en snar framtid, mer om det då :D



Kommentarer
Postat av: Anonym

fina claudia :)

2011-04-03 @ 16:30:58
Postat av: Pernilla

vad fin hon ser ut :)

2011-04-03 @ 16:31:17
URL: http://gulleojag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller totalt med dig!



Det är dessutom väldigt roligt att se sin tränare rida!

2011-04-03 @ 16:32:07
Postat av: Linnea

Vilken skillnad på ponny när hon går i den formen, ser jättetrevlig ut! Tycker ofta det ser ut som hon "knäcker av" annars. :o)

2011-04-03 @ 17:03:05
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Anonym

Jättefint!

Och nu kan ju alla som tycker du rider med för breda händer se att även tränarn gör det ;)

2011-04-03 @ 17:20:31
Postat av: Sabrina

Roligt att få någon annan till att känna hur det är, då får man oftast mkt bättre hjälp :)

2011-04-03 @ 18:21:30
URL: http://sabrinasoderberg.blogspot.com
Postat av: ELISE

ser jätte fint ut! :)

2011-04-03 @ 18:25:36
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: sandra

Det stämmer verkligen, du ser ju faktiskt kortare ut med mörka ridbyxor! :D

2011-04-03 @ 22:24:46
URL: http://sandraeriikssonn.blogg.se/
Postat av: hilda

visst stämmer det att du ser kortare ut i mörka ridbyxor, men hjälmen måste bidra lite också, för OJ VA LITEN DU SER UT ! ^^

2011-04-03 @ 22:34:03
URL: http://ponnifreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner