Läsarfråga

Datum: 2011-02-23 ~ Tid: 10:30:00
"Jag skulle vilja läsa om hur du & Linn träffades, och hur det kom sig att du började tävla hennes ponny Philiac?"
http://teamoveson.blogg.se

Hmm ... jag tror faktiskt att det var så att vi träffades genom bilddagboken. Vi tävlade även för samma klubb, men jag tror inte vi lagt märke till varandra på tävlingar och möten ..? Om jag inte minns helt fel var det någon gång under år 2008 som vi umgicks för första gången. Vi hade kikat på varandras bilder ett tag på bilddagboken och bestämde att vi skulle ses och rida varandras hästar. Efter det har jag för mig att det tog ett tag innan vi bestämde träff igen. Vi fortsatte rida varandras hästar lite då och då innan vi sågs på hemmaplan för första gången, och sen sågs vi allt oftare både i stallet och hemma hos varandra. Vi klickade riktigt bra! 

Detta tror jag var första gången jag satt på Philiac, och Linn på Claudia.

Efter det har allt bara rullat på framåt. Vi ses i nästan varje dag under loven, på helgerna går vi på bio eller sitter hemma och trycker i oss godis och på vardagarna har vi kontakt varje dag. Vi kommer lixom aldrig undan varandra .. haha skämt åsido ;) Jag har så mycket minnen tillsammans med Linn och trots att vi bara känt varandra ett par år känns det som en evighet! Allt från tävlingar, filmkvällar, småresor, vardag, hästlivet, Turkiet, ja .. allt! Vi har hur mycket som helst gemensamt, lika smak, tankebanor, åsikter och humor. Och sen driver vi ju också Sveriges största hästblogg tillsammans :D

Hur kom det sig då att jag började tävla Linns ponny Philiac? Linn skulle starta Braven under DM 2009 och av någon anledning trodde vi att man bara fick rida en ponny i DM, vilket egentligen inte stämde då man får rida en ponny i varje kategori. Hur som, hon ville att Philiac skulle startas och jag fick i uppgift att rida honom. Vi gjorde ett par starter som träning inför DM med vinster och placeringar. Både Linn och jag gick även segrande ur DM i kategori C och D.


Detta gjorde att jag fick frikort och fick alltså tävla gratis i distriktet på Philiac under hela år 2010. Jag startade honom ett par gånger till med flertalet vinster och placeringar och gjorde sista starten på honom den 13 maj. Jag och Linn gjorde en start var och samma eftermiddag åkte Philiac till sitt nya hem.



Kommentarer
Postat av: Amanda

Nu vet man verkligen har det såg ut ! :)

Gud vad fina bilder! :) <3

2011-02-23 @ 10:38:19
Postat av: Linnea

Kul att du skriver om det! Philiac e verkligen fin!

2011-02-23 @ 10:40:41
Postat av: sanna :)

hon som äger philiac nu, vad heter hennes blogg ?

2011-02-23 @ 11:20:11
URL: http://epuis.blogg.se/
Postat av: anna

roligt att du sitter och kommenterar andras sitts, och din egen inte är särskilt bra ?

2011-02-23 @ 13:43:31
Postat av: Josefin "Josse" Blomberg

käft med dig anna, ingrids sits är snyggast!

2011-02-23 @ 14:11:02
URL: http://ponnypluttisarna.blogg.se/
Postat av: Hannah

Kul med ovisade bilder :D

2011-02-23 @ 19:05:55
Postat av: alice

jag är lite efter, men första gången jag var inne på er blogg nu faktiskt!

Tycker ni rider jätte fint, är väldigt ovanligt känns det som att hästarna går i en bra form och inte är ihop sågade med huvudet vid bringan!

Grymt fint!

2011-02-24 @ 15:03:42
URL: http://alicelachmann.blogg.se/
Postat av: Dafie

Gud vad kul och häftigt hur ni träffades! Jag trodde att ni hade varit bästisar sedan typ lekis ;)



Roligt inlägg!

2011-02-24 @ 20:07:34
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: dez

tycker du behöver en större häst snart, börjar se lite vingligt ut tycker jag. (inget illa menat, tycker du börjar växa ur ponny bara)

Skitfina bilder btw :)

2011-02-27 @ 18:52:35
URL: http://denzohdahlia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner