Svar från frågestunden del 3

Datum: 2011-01-13 ~ Tid: 15:02:00
Vad var det som gjorde att du valde Claudia?
Jag vet egentligen inte. Jag var inte ute efter något speciellt när jag började leta ponny, jag visste bara att det var en d-ponny jag ville ha. Minns att jag tittade på annonsen på Claudia redan ett år innan jag ens fått beskedet att jag fick köpa egen häst, hon såg precis ut som en sån ponny jag drömde om att ha, så jag skrev ut annonsen och stoppade den i en låda, sen glömde jag bort den .. haha. När jag väl skulle börja leta ponny kom samma annons upp igen, fast då över ett år senare och jag blev påmind om att jag ju sett annonsen förut så jag rotade fram den och ringde.
Första provridningen var hemsk, likaså den andra och jag kunde knappt hålla tårarna tillbaka för jag skämdes över hur det såg ut, hahaha! Jag bestämde mig ändå för att det var henne jag skulle ha och jag gav mig fan på att jag skulle lära mig rida henne, och ja .. här är vi idag.

Vad tycker du om kallblod?
Jag har faktiskt ingenting emot någon ras (ja, jag vet att jag skämtat om travare) utan jag gillar alla hästar. Självklart gillar man ju olika hästar olika mycket, men jag bedömmer hästar utifrån individen, då spelar det ingen roll vilken ras hästen är eller hur den ser ut. Alla hästar har sin charm och ingen är mindre värd än någon annan. Så svaret blir att jag gillar kallblod :)

Varför svarar ni aldrig på komentarer?!!!!!!!!! :O
Ojoj, nu tar vi det lilla lugna ;) Eftersom att det öser in flera hundra kommentarer varje dag är det omöjligt att svara på alla. Vi försöker så gott vi kan, men är det något speciellt kan ni maila till [email protected], där får alla svar allt eftersom.

När ska du köpa storhäst? :)
Jag ska börja leta nu till hösten.


Vad är det läskigaste du har varit med om när du har ridit?
Det läskigaste jag har varit med om var nog förra vintern när jag och Claudia fastnade i en snödriva, vilket gjorde att Claudia gick omkull och vi slog i asfalten och gled ut precis framför en bil, inte så trevlig upplevelse att se bilen susa förbi ett par decimeter från ansiktet.

Vem är din/dina förebilder/idoler inom ridsporten?
Svårt att välja, det finns så många duktiga! Men Marina Mattsson är en klar favorit, hon rider underbart fint!

Hur ofta tränar du från marken?
Jag ser all vardaglig hästhantering från backen som träning, men jag antar att du menar longering, tömkörning osv. Tyvärr blir det inte av så ofta som jag vill, men jag försöker att klämma in det ett par gånger varje månad iallafall.

Har du någonsin tänkt på att du ska sluta blogga för att du har tyckt att det har varit jobbigt/tråkigt?
Nej det har jag inte. Visst, ibland har man mer eller mindre motivation men jag har aldrig kommit på tanken att sluta helt! Det triggar verkligen när det går så bra så fort med bloggen!

Hur ser din drömhäst ut?
Min drömhäst ser ut som Claudia, fast ett par decimeter högre och med fyra vita strumpor. Svarta feminina hästar med mycket vitt och ett vackert uttryck är det finaste som finns :D



Hopps ni blev nöjda med svaren!

Kommentarer
Postat av: Malin - om min ätstörning. om mitn ångest. om mitt hästliv

Claudia är en riktig liten drömponny, otroligt vacker utstrålning!

2011-01-13 @ 15:14:26
URL: http://malintholf.blogg.se/
Postat av: Veronica!

Har en helt nystartad blogg, kolla in, följ och läs! :)

2011-01-13 @ 15:20:07
URL: http://niccyyys.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja det var bra svar!

2011-01-13 @ 15:23:13
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: linnea

Om Claudia hade varit brun eller fux eller mera inte drömhästfärg skulle du ändå valt att köpa henne då?

2011-01-13 @ 20:54:37
URL: http://myponyworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner